بیسل

چگونه استفاده از جاروبرقی می تواند آلرژی را کاهش دهد؟

تمیز کردن سطوح با بخار Vac & Steam

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان به آلرژی مبتلا باشید باید بیشتر از حد معمول خانه خود را تمیز نگه دارید تا عوامل محرک را از خود دور کنید. موی حیوانات و گرد و غبار می توانند از محرک های اصلی آلرژی باشند. روش های سنتی برای تمیز کردن و گردگیری نمی تواند این مواد حساسیت زا را از شما دور کند بنابراین یکی از موثر ترین راه های مقابله با آلرژی میتواند استفاده از جاروبرقی برای دور نگهداشتن آلرژی باشد. در این مقاله در مورد اینکه چگونه استفاده از جاروبرقی بیسل با فیلتر های پیشرفته می تواند به طور موثر آلرژی را کاهش دهد بحث می کنیم.

جاروبرقی با فیلتر های HEPA

جاروبرقی های با فیلتر های HEPA از فیلتر های با شبکه های فیبری استفاده می کنند که بدون الگوی خاصی در کنار هم قرار گرفته اند و می توانند از مواد مصنوعی یا سلولزی تهیه شده باشند. با استفاده از این فیلتر ها، جاروبرقی می تواند به طور موثر تمام ذرات میکروسکوپی ماننند شوره حیوانات و  گرد و غبار را به دام بیاندازد. بنابراین این جاروبرقی ها می توانند تاثیر بالایی در کاهش انواع مختلف آلرژن ها داشته باشند.

جاروبرقی های بدون فیلتر HEPA ممکن است در از بین بردن ذرات گرد و غبار چندان موثر نباشند و باعث شوند که آلرژن ها دوباره در هوا پراکنده شوند. این مشکل به دلیل این ایجاد می شود که فیلتر های دیگر ممکن است به اندازه کافی در نگه داشتن آلرژن ها کارآمد نباشند.

انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای کاهش آلرژی

جاروبرقی های با فیلتر HEPA اغلب به عنوان جاروبرقی های ضد حساسیت نیز شناخته می شوند. در ادامه عواملی که باید در هنگام خرید یک جاروبرقی HEPA در نظر داشته باشید بیان شده تا بتوانید با بررسی این موارد جاروبرقی مناسبی تهیه کنید.

جاروبرقی های بیسل

جاروبرقی های بیسل

قدرت مکش بالا

قدرت مکش جاروبرقی یکی از اصلی ترین مواردی است که می تواند در کاهش آلرژن ها موثر باشد. هر چه توانایی جاروبرقی شما در از بین بردن گرد و غبار و آلودگی بیشتر باشد بهتر می تواند به شما در کاهش علائم آلرژی کمک کند. بنابراین در هنگام انتخاب جاروبرقی مناسب بهتر است به دنبال بیشترین قدرت مکش باشید تا عملکرد بهتری دریافت کنید و مواد حساسیت زا را موثر تر از بین ببرید.

استفاده از جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

نکته بعدی که باید در هنگام انتخاب یک جاروبرقی مناسب در نظر داشته باشید کیسه دار بودن یا بدون کیسه بودن آن است. جاروبرقی های بدون کیسه ممکن است مواد آلرژی زا را به هوا برگرداندند و گرد و خاک را در هوا پخش کنند. از طرف دیگر جاروبرقی های بدون کیسه نیازی به تخلیه مکرر ندارند و همین موضوع کمک می کند که کمتر در معرض گرد و خاک قرار بگیرید. توصییه می شود با توجه به شرایط خانه خود مدلی را انتخاب کنید که بیشتر به شما در کاهش گرد و خاک کمک می کند.

نکات استفاده از جاروبرقی برای کاهش علائم آلرژی

در ابتدا توصیه می شود کیسه یا مخزن جاروبرقی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پر نباشد. در صورت نیاز کیسه را تعویض کنید یا مخزن را تخلیه کنید زیرا پر شدن بیش از حد مخزن می توانند بر قدرت مکش دستگاه موثر باشد و کارایی نظافت را کاهش دهد. بهتر است هنگام خالی کردن مخزن از ماسک استفاده کنید و در خارج از خانه تخلیه را انجام دهید تا گرد و غبار را استنشاق نکنید.

شما باید پیش از شروع نظافت مطمئن شوید که برس های جاروبرقی تمیز هستند و هیچ مو یا زباله ای در اطراف آن قرار ندارد. این مشکل می تواند توانایی جاروبرقی برای تمیز کردن را کاهش دهد و حتی با وارد کردن فشار اضافی به موتور دستگاه، آسیب بزند.

اگر علاوه بر کف، تمیز کردن اثاثیه و لوازم داخلی را نیز با جاروبرقی انجام می دهید باید تا حد امکان از ضمائم مناسب استفاده کنید تا کارایی را افزایش دهید. مطمئن شوید که از ابزار جانبی به درستی استفاده می کنید تا باعث پخش شدن بیش از حد گرد و خاک در هوا نشوید.

اهمیت استفاده از جاروبرقی برای افراد مبتلا به آلرژی

بسیاری از ذرات محرک آلرژی در خانه شما جمع می شوند و می توانند در گوشه ها و کناره ها باقی بمانند و مشکل ایجاد کنند. اکثر ذرات آلرژی زا با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و ممکن است به سادگی در هوا پراکنده شوند. بنابراین به افرادی که به آلرژی مبتلا هستند توصیه می شود که تعداد فرش ها را به حداقل برسانند تا میزان گرد و غباری که دیده نمی شود کاهش پیدا کند.

بهتر تمام فرش ها را به صورت منظم جارو کنید تا گرد و غباری که در این بخش به دام افتاده است را جمع کنید و هوای خانه خود را پاک نگه دارید. حداقل هفته ای دوبار تمام فرش و موکت ها را جارو بکشید، در صورتی که حیوانات خانگی دارید حتی بیشتر از این باید از جاروبرقی استفاده کنید.

شما باید علاوه بر فرش و کف، تمام تشک ها و مبل ها را نیز به طور منظم جارو کنید تا امکان تجمع گرد و خاک را کاهش دهید و بتوانید از پراکنده شدن مواد آلرژی زا جلوگیری کنید. با توجه به نکات ذکر شده بدیهی است که جارو کردن منظم خانه، اهمیت بالایی در کاهش آلرژی و علائم آن دارد.

مزیت‌های جاروبرقی بیسل مدل کراس ویو

مزیت‌های جاروبرقی بیسل مدل کراس ویو

جاروبرقی های بیسل

زمانی که صحبت از انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای کاهش آلرژی باشد، عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. از آن جایی که استفاده از جاروبرقی های ارزان و بی کیفیت می تواند گرد و غبار را در خانه شما پخش کند و علائم آلرژی را بدتر کند، قطعا باید روی یک مدل با کیفیت سرمایه گذاری کنید که قابل اعتماد و قدرتمند باشند و بتوانید به خوبی نیاز های شما را برطرف کند.

جاروبرقی های بیسل کارایی بالایی برای تمیز کردن انواع سطوح دارند و می توانند به خوبی خانه شما را از گرد و خاک پاک کنند. این جاروبرقی های قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند و می توانند برای سال های طولانی کار نظافت را به خوبی انجام دهند. از دیگر مزایای جاروبرقی های بیسل این است که تاثیر قابل توجهی برای کاهش برخورد شما با گرد و خاک آلودگی دارند و می تواند به کاهش حملات آلرژی ناشی از گرد و غبار کمک کنند.

بیسل طیف وسیعی از جاروبرقی های کیسه دار و بدون کیسه را ارائه می کند که با فیلتر های پیشرفته و چند مرحله ای می توانند به شما در کاهش گرد و خاک و عوامل محرک آلرژی کمک کنند. شما می توانید با توجه به نیاز های خانه خود ، مدل مناسب را انتخاب کنید و از آن برای تمیز و سالم نگهداشتن کامل خانه خود استفاده کنید.

کلام آخر

کنترل آلرژی به تلاش زیادی نیاز دارد ولی استفاده از ابزار مناسب می تواند حذف آلرژی ها و محرک ها را تضمین کند. با این حال همه جاروبرقی ها ممکن است نتوانند کارایی بالایی در کاهش گرد و خاک و آلودگی داشته باشند و باعث پراکنده شدن آلرژن ها شوند. از همین رو در این مقاله نکاتی برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای کاهش علائم آلرژی ارائه شد که امیدواریم مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *