بیسل

انواع فرش و موکت شوی‌های خانگی

انواع فرش و موکت شوی‌های خانگی

از بااهمیت‌ ترین دغدغه‌هایی که تعداد زیادی از اشخاص در نظافت منزل دارند، پاکیزگی و شستشوی موکت و فرش می‌باشد. حفظ کردن تمیزی کفپوش‌ها با بهره گیری از دستگاه فرش و موکت شوی‌های صنعتی به راحتی وجود دارد. مخصوصاً در فضاهایی مانند موزه‌ها و کتابخانه‌ها، اداره‌های دولتی و خصوصی، مکان‌های مذهبی، منازل، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، اماکن مذهبی و مراکز تجاری از این فرش و موکت شوی‌ها بهره می‌گیرند. این دستگاه به عوان یک روش بسیار مفید معرفی می‌گردد که برای به وجود آوردن آسانی در عملیات، نقش بسیار مفید و اساسی ایفا می‌نماید. چنانچه قصد دارید به صورت دقیق آگاه باشید انواع فرش و موکت شوی‌های خانگی به چه صورتی کارمی‌کنند، می‌توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فرش و موکت شوی‌های بیسل انواع مختلفی دارند که از بهترین آن‌ها می‌توان به مدل‌های ايستاده وقابل حمل و شارژی اشاره کرد.

عملکرد انواع فرش و موکت شوی‌ها به چه صورت می‌باشد؟

برای فهمیدن این که فرش و موکت شوی‌ها به چه صورتی کار می‌کنند، ابتدا و در قدم نخست می‌بایست کمی با ساختار این دستگاه آشنا شوید. این گونه از دستگاه به سامانه پاشش آب و مواد شوینده صنعتی، برس زنی، خشک کن و مکنده مجهز می‌باشد. در درون فرش و موکت شوی‌‌ها دو مخزن آب کثیف و تمیز تعبیه شده است.

به منظور شروع کار نخست با بهره گیری از کلیدهای کنترلی آب و دسته و ماده شوینده  متناسب با مقدار آلودگی روی سطح به طور دلخواه پاشیده می‌گردد تا از سطح آلودگی‌ها جدا شوند. برس‌های غلطکی در این دستگاه با حرکت خود، آلودگی‌های جزئی و عمقی را از روی سطح الیاف موجود در تار و پود سطح جدا می‌نماید و با بهره گیری از مکنده قدرتمند خود، آب کثیف را از روی کفپوش جذب می‌کند و به طرف مخزن آب آلوده هدایت می‌نماید.

عملکرد انواع فرش و موکت شوی‌ها به چه صورت می‌باشد؟

عملکرد انواع فرش و موکت شوی‌ها به چه صورت می‌باشد؟

پس از پر شدن مخزن آب آلوده به آسانی امکان جدا کردن و تخلیه آن وجود دارد.

قسمت‌های تشکیل دهنده فرش و موکت شوی‌ها

به صورت جامع و کلی، فرش و موکت شوی‌ها از سه قسمت اساسی و اصلی تشکیل شده است:

  1. سامانه مکش
  2. برس زنی
  3. پاشش محلو‌ل‌های شوینده

پس از مقداری آشنا شدن با نحوه عملکرد فرش و موکت شوی‌ها مطلوب استمقداری بیشتر با ساختار درونی آن آشنا شویم. این نوع از دستگاه‌ها از یک موتور مکنده استفاده می‌کنند که طی یک و یا چندین مرحله ، آب آلوده را به درون خود می‌مکد و عمل خشک کردن فرش و موکت را در مدت زمان کمتری صورت می‌دهد.

این خاصیت در دستگاه به خشک شدن موکت و فرش در زمان کمتری منجر شده و اشخاص قادر هستند در مدت کمتری مجدداً از کفپوش بهره گیری نمایند. در درون فرش و موکت شوی‌ها از نوع صنعتی، یک مخزن آب تمیز هم وجود دارد که با یک حجم مشخص از مواد شوینده و آب پر می‌گردد.

کاربر بخش پاشش محلول را تنظیم می‌نماید و روی سطح مورد نظر پاشش می‌کند. این دستگاه برس‌های غلطکی و رولی هم دارد که در مقیاس با برس‌های دیسکی هیچ نوع آسیبی به سطح نمی‌زند؛ چرا که در جهت حرکت کردن تار و پود موکت و فرش حرکت می‌نماید و چرخش آن موجب بیرون آوردن آلودگی‌های عمیق و ماندگار از الیاف موکت و فرش می‌شود و این امر به بالا بردن کیفیت نظافتی حرکت می‌کند. با بالا رفتن تعداد برس‌ها، کیفیت و سرعت در عملیات نظافتی بالا می‌رود.

موتور پر قدرت فرش و موکت شوی‌ها به مکش پر قدرت آب‌های کثیف در عملیات شستشو پرداخته و به سرعت یافتن فرآیند خشک شدن سطح منجر می‌گردد. این کار نظافت کف، هر چه قدر که کابل برق دستگاه طول بیشتری داشته باشد، امکان نظافت نقطه‌های دور و پاک کردن پله‌ها بدون احتیاج به جابجایی امکان پذیر می‌گردد.

قسمت‌های تشکیل دهنده فرش و موکت شوی‌ها

قسمت‌های تشکیل دهنده فرش و موکت شوی‌ها

استفاده کردن از تجهیزات و امکانات جانبی، نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت شستشو ایفا می‌نماید. گرمکن با بالا بردن درجه حرارت آب به افزایش راندمان نظافتی خواهد پرداخت. از سایر تجهیزات جانبی می‌توان به سری‌های متناوب و متنوع در فرش و موکت شوی‌ها اشاره نمود که برای نظافت معابر باریک و راه پله‌ها و مبل‌ها به کار می‌رود.

چرا به فرش و موکت شوی‌ها احتیاج داریم؟

گرد و غبار و خاک و انواع آلودگی‌هایی که در محیط‌های پر تردد ایجاد می‌شود، احتیاج به شستشو و نظافت روزانه را به وجود می‌آورد. انجام دادن نظافت و تمیزی کفپوش‌ها در این مجموعه‌ها به ایجاد حفط محیطی سالم و حس امنیت برای مراجعه کنندگان و پرسنل منجر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین قسمت‌ها، سطح زمین به حساب می‌آید که در هر محیط در معرض آلایندگی بسیار بالایی نسبت به سایر قسمت‌ها واقع می‌شود. به محض وارد شدن به هر محیطی اولین چیزی که نگاه بیننده را به خود جلب می‌کند، زیبایی و پاکیزگی و تمیزی روی سطوح می‌باشد.

نفوذ کردن آلاینده‌ها در تار و پود فرش و موکت، آلودگای عمقی و طولانی مدت در میان الیاف خود موجب به وجود آمدن بویی نامطبوع و ظاهری نامناسب بصری برای چشم‌های بیننده می‌گردد. به همین علت در سریع ترین زمان ممکن می‌بایست از بین برود. ضمن توجه به نحوه عملکرد فرش و موکت شوی‌ها ، این دستگاه قادر است این کار را انجام دهد.

پاکیزگی و تمیزی یک احتیاج بسیار مهم به حساب می‌آید و بهره گیری از فرش و موکت شوی مکانیزه، یک راهکار ایمن و مطمئن برای رسیدن به این هدف مهم به حساب می‌آید و آسانی در کار را برای کاربر نظافتی هدیه می‌دهد.

استفاده از آن چه مزیت‌هایی دارد؟

از اساسی‌ترین مباحثی که در رابطه با نظافت و تمیزی موکت و فرش بسیار مهم بوده و حائز اهمیت می‌باشد، امکان به وجود آمدن کهنگی و پوسیدگی در تار و پود می‌باشد. تردد کردن روی این نوع کفپوش‌ها موجب نفوذ کردن ذرات ریز گرد و خاک و غبار شده و به تشدید شدن کهنگی و پوسیدگی و در آخر پارگی فرش و موکت شوی‌ها می‌انجامد.

این آلودگی‌ها و غبار در درون تار و پودها، به ایجاد آرژی و بیماری‌های ریوی در اشخاص منجر می‌گردد. جواب این پرسش بسیار آسان به نظر می‌رسد؛ می‌بایست باورهای اشتباه شستشو و این که می‌گویند شستشوی فرش و موکت‌ها موجب نابودی تار و پود می‌شود را، کنار بگذارید. چرا که این یک باور اشتباه و نادرست است.

چرا به فرش و موکت شوی‌ها احتیاج داریم؟

چرا به فرش و موکت شوی‌ها احتیاج داریم؟

عدم شستشوی فرش و موکت‌ها خود موجب خرابی و کهنگی و پوسیدگی و کم شدن طول عمر آن‌ها می‌شود. بهره گیری از مواد شوینده ، قادر است در کم کردن زمان و هزینه‌های نظافت موکت و فرش موثر باشد. جای خوشحالی است که استفاده از فرش و موکت شوی‌ها ، بسیار راحت بوده و احتیاجی به راهنمای استفاده از این دستگاه نیست.

این نوع دستگاه‌های مکانیزه به درستی فرآیندهای شستشو و نظافت را بسیار ساده می‌نماید. این دستگاه ضمن توجه به نحوه عملکرد راحتی که دارد، مزیت‌های بی‌شماری دارد که در ذیل به برخی از اساسی‌ترین‌های آن اشاره می‌نماییم:

  1. جداسازی آلودگی‌ها با بهره گیری از برس‌ها از سسطح فرش به طور بدون نقص
  2. کم شدن خستگی و فشار روی کاربر خدماتی
  3. کم شدن زمان شستشو
  4. کیفیت بسیار بالا در شستشوی دستگاه
  5. صرفه جویی در مصرف مواد شوینده و آب
  6. امکان شستشو و خشک کردن فرش به طور هم زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *