بیسل

عمر باتری جارو شارژی و چگونگی محافظت از آن

عمر باتری جارو شارژی و چگونگی محافظت از آن

در دنیای پر سرعت امروز، ما همیشه به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در زمان هستیم و زمان برای ما ارزشمند است. تکنولوژي همواره راه هایی را ارائه می دهد تا بتوانیم کارهایمان را سریعتر و با بهره وری بالاتری انجام دهیم. یکی از این ابزار هایی که باعث می شوند صرفه جویی در زمان  داشته باشیم، جاروبرقی شارژی است. کار کردن با جارو برقی های شارژی بسیار ساده است و شما می توانید با فشار دادن یک دکمه می توانید آن را روشن کنید و از کارایی های آن استفاده کنید. یکی از مزایای جارو برقی های شارژي سهولت در استفاده و سبک بودن آن هاست،‌ تنها موردی که باید به آن دقت کنید، باتری جارو شارژی است. اگر به خوبی از باتری جارو شارژی تان مراقبت کنید و به موقع آن را شارژ‌ کنید و یا از شارژ در بیاورید،‌ می توانید تا مدتهای زیادی از آن استفاده کنید.

 بدون هیچ سیمی  که دست و پایتان را ببندد و یا مجبورتان کند که آن را از برق بکشید و در آن سر خانه به برق بزنید  می‌توانید به سرعت کف خانه،‌ روی مبل ها و … را جاروبرقی بکشید،  بدون اینکه نیاز به کشیدن مخزن بزرگ آن در پشت سرتان را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم جاروهای شارژي و مزایای آن هارا به طور کامل بررسی کنیم و با کارآيی های آن ها، آشنا شویم.

جارو شارژي های جدید تر ، معمولا با کابل شارژٰ شارژ می شوند. برخی جاروبرقی ها یک پایه شارژ نیز دارند که می توان جاروبرقی را برای شارژ در آن قرار داد، اما این مورد کمتر رایج است و بیشتر در جارو شارژي های قدیمی تر قابل مشاهده است. اکثر جاروبرقی های بدون پایه یا دستی دارای کابل شارژ هستند که به جارو برقی وصل می شود.

باتری جارو شارژی

باتری جارو شارژی

شارژ چقدر طول می کشد؟

معمولا شارژ یک باتری جاروشارژی حدود 4-5 ساعت طول می کشد.

چرا ؟

با این که مدت زمان شارژ یک جارو شارژی بسته به مدل متفاوت است، عواملی وجود دارند که می توانند بر زمان شارژ تأثیر بگذارند. از جمله :

-سن باتری

-این که آیا باتری برای اولین بار شارژ می شود یا خیر

-نوع شارژر مورد استفاده

توجه به این نکته مهم است که با گذشت زمان، باتری های جارو شارژي ها مانند هر وسیله الکترونیکی و باتری خور دیگری با افزایش سن، توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ از دست می دهند. این بدان معناست که حتی اگر از یک شارژر استفاده می‌کنید و از پروتکل شارژ یکسانی پیروی می‌کنید، شارژ باتری قدیمی ‌تر از باتری جدید بیشتر طول می‌کشد.

چگونه می توانم جارو شارژی خود را سریعتر شارژ کنیم؟

اکثر جاروبرقی های شارژی دارای یک ویژگی داخلی هستند که به آنها کمک می کند سریعتر شارژ شوند. این معمولا یک دکمه یا سوئیچ است که می توانید برای فعال کردن حالت شارژ سریع فشار دهید. هنگامی که این حالت را فعال کردید، جاروبرقی معمولاً در نیمی از زمانی که برای شارژ در حالت عادی طول می‌کشد شارژ می‌شود.

مزایای جارو شارژی 

مزایای جارو شارژی

مزایای جارو شارژی

یک جارو شارژی مزایای متعددی نسبت به جاروبرقی های سنتی دارد. اولاً، مانور دادن بسیار ساده تر است و می توان از آن در طیف وسیع تری از موقعیت ها استفاده کرد، شما می توانید غیرقابل دسترس ترین نقاط را به راحتی با جارو شارژی کوچک و در عین حال قدرتمندتان تمیز کنید، ‌در حالیکه با جارو برقی معمولی برخی نقاط مانند زیر تخت ها، مبل ها و .. را نمی توان به طور کامل پاکیزه کرد.

دوم این که بسیار قابل حمل است و به راحتی می‌ توانید آن را با خود همراه داشته باشید و جای کمتری را در کمد و یا اتاق شما اشغال می کند. سوم، بسیار بی صداتر از جاروبرقی معمولی است و استفاده از آن را در خانه لذت بخش تر می کند،‌طبیعتا شنیدن صدای جارو برقی کمی گوش خراش و آژار دهنده است و در برخی از ساعات شبانه روز،‌ نمی توان از آن استفاده کرد. اما جرو برقی های شارژي را می توانید در هر ساعتی که خواستید،‌استفاده کنید. چهارم این که سازگارتر با محیط زیست است زیرا به برق مستقیم  متکی نیست و در مصرف برق، صرفه جویی خواهد شد.

آیا جارو شارژی معایبی دارد؟

در حالی که یک جارو شارژی دارای مزایایی است، معایبی نیز وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید.

بزرگترین مزیت یک جارو شارژی تقریبا واضح است: عدم احتیاج به سیم و پریز برق.

این مورد به شما این امکان را می دهد در حین تمیز کردن آزادانه حرکت کنید و در حین حرکت از اتاقی به اتاق دیگر نیازی به نگرانی در مورد وصل و جدا کردن  سیم جاروبرقی نیست. جاروهای شارژی معمولاً سبک تر از نمونه های سیم دار خود هستند و همین موضوع  حمل و مانور آنها را آسان تر می کند.

با این حال، برخی از نکات منفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. یکی این که جاروهای بی سیم معمولا عمر باتری کمتری نسبت به مدل های سیم دار دارند، بنابراین ممکن است با بالا رفتن سن آن ها  نیاز به شارژ بیشتر داشته باشید. آنها معمولا گران قیمت تر از مدل های  سیم دارشان هستند.

جارو شارژی های بیسل، دوستدار حیوانات خانگی شما

جارو شارژی های بیسل، دوستدار حیوانات خانگی شما

بر اساس یافته‌های ما، شارژ کامل یک جارو شارژی به طور متوسط چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد. با این حال، این می تواند بر اساس مدل خاص جاروبرقی و نوع شارژر مورد استفاده متفاوت باشد. ما متوجه شدیم که برخی از مدل ها را می توان در کمتر از دو ساعت شارژ کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا هشت ساعت طول بکشد. این مورد بسته به نوع جارو شارژي شما، سن آن ،‌ قیمت جارو برقی ، برند تولید کننده و شارژٰ آن ‌متفاوت است.

مهم است که قبل از شارژ کردن جاروبرقی خود برای اولین بار دفترچه راهنمای  مخصوص آن را مطالعه کنید، زیرا برخی از مدل ها فرآیند شارژ متفاوتی نسبت به سایر مدل ها  دارند. علاوه بر این، مطمئن شوید که فقط از شارژری استفاده کنید که به طور خاص برای مدل جاروبرقی شما طراحی شده است تا از آسیب رساندن به دستگاه جلوگیری شود. استفاده از شارژ ها و آداپتور های نامناسب،‌عمر دستگاه و باتری آن را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *