بیسل

نکات مهم در حفظ عملکرد بهینه جاروبرقی

مزایای جاروبرقی های بدون کیسه

امروزه با توجه به افزایش سطح آلودگی، استفاده از جاروبرقی های قدرتمند برای تمیز کردن روزانه کف اجتناب ناپذیر است. شما می توانید با توجه به نیاز های خانه خود انواع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه یا شارژی و …. را انتخاب کنید ولی در تمام موارد نیاز است تا با نگهداری درست و اصولی طول عمر دستگاه خود و عملکرد بهینه جاروبرقی را افزایش دهید.

نحوه نگهداری برای عملکرد بهینه جاروبرقی

جاروبرقی مانند هر وسیله برقی دیگری به تدریج ممکن است کارایی خود را از دست بدهد و فرسوده شود ولی نگهداری و مراقبت اصولی می تواند عمر دستگاه شما را تا حد زیادی افزایش دهد. شما باید برای جلوگیری از کاهش قدرت مکش جاروبرقی خود مطابق دفترچه راهنما قسمت های مختلف دستگاه را تمیز و به طور منظم تعویض کنید.

فیلتر های جاروبرقی باید به طور منظم تمیز شده و در فواصل معین تعویض شوند تا گرد و غبار در هوای منزل شما پراکنده نشود. برای اطلاع از اینکه چطور باید فیلتر ها را تمیز کنید یا هر چند وقت یکبار باید فیلتر های جاروبرقی خود را تعویض کنید، می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

کیسه جاروبرقی را به طور منظم تعویض کنید

اولین قدم برای حفظ  کارایی جاروبرقی این است که کیسه گرد و خاک را به صورت منظم تعویض کنید. شما نباید منتظر پر شدن کیسه باشد و برای اینکه جاروبرقی به خوبی کار کند بهتر است هر زمان که حدود 2 سوم از کیسه پر شد آن را تعویض کنید.

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET1

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET1

دلیل اینکه بهتر است کیسه پر نشود این است که هنگام جارو کردن برای ورود گرد و خاک و کثیفی باید فضای خالی بیشتری در کیسه وجود داشته باشد و اگر کیسه گرد و خاک به طور کامل پر باشد، جاروبرقی نمی تواند تمام گرد و خاک را جمع کند. بنابراین اگر احساس کردید که مکش جاروبرقی شما به اندازه همیشه نیست شاید بهتر باشد که کیسه را تعویض کنید تا عملکرد دستگاه بهبود یابد.

کیسه جاروبرقی را به درستی قرار دهید

با توجه به اینکه مدل های مختلفی از جاروبرقی در اندازه ها و مدل های مختلف وجود دارد ممکن است اتصال کیسه کمی دشوار به نظر برسد. شما می توانید آموزش تعویض کیسه جاروبرقی را در دفترچه راهنما یا  در سایت تولید کننده پیدا کنید.

نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که دهانه کیسه را به طور محکم روی نازل قرار داده اید. مطمئن شوید که قلاب ها، گیره ها و نگهدارنده ها محکم متصل شده اند به طوری که گرد و خاک و زباله وارد کیسه می شود. اگر کثیفی وارد جاروبرقی شود پاک کردن آن دشوار است و می تواند به جاروبرقی شما آسیب بزند.

برای عملکرد بهینه جاروبرقی، برس ها را تمیز کنید

برس های جاروبرقی می توانند مو و نخ را جمع کنند و به دور خود بپیچند از همین رو قبل از هر بار کار با جاروبرقی بهتر است اطمینان حاصل کنید که برس ها کاملا تمیز هستند و اگر مو یا نخ به برس ها پیچیده بود می توانید با استفاده از یک قیچی آن را ببرید و یا در صورت نیاز برس ها را تعویض کنید.

برای عملکرد بهینه جاروبرقی، مخزن زباله دستگاه را خالی کنید

جاروبرقی های بدون کیسه، دارای مخزن های ذخیره گرد و خاک هستند و شما باید مانند جاروبرقی های کیسه ای مطمئن شوید که مخزن جاروبرقی های بدون کیسه را در فواصل زمانی منظم خالی کنید. بهتر است قبل از اینکه مخزن به طور کامل پر شود آن را خالی کنید. اگر جاروبرقی شما نشانگر مخزن برای گر شدن ندارد باید خودتان بررسی کنید و هر بار قبل از کار با جاروبرقی مخزن را تخلیه کنید.

فیلتر های جاروبرقی را به طور منظم تمیز کنید

یکی دیگر از نکاتی که می تواند طول عمر جاروبرقی شما را افزایش دهد و عملکرد خوب آن را حفظ کند، تمیز کردن فیلتر ها است. جاروبرقی های بدون کیسه دارای فیلتر هایی هستند که باید به صورت منظم تمیز و تعویض شوند. شما می توانید دستورالعمل های تمیز کردن فیلتر ها را در دفترچه راهنما پیدا کنید.

 اگر فیلتر های جاروبرقی شما قابل شستشو باشند می توانید مجدد از آن ها استفاده کنید فقط باید به خاطر داشته باشید پیش از قرار دادن مجدد فیلتر ها درون دستگاه، باید اجازه دهید که کاملا خشک شوند تا به جاروبرقی شما آسیبی نزنند.

نکات ایمنی هنگام کار با جاروبرقی

در این جا به ذکر برخی نکات که باید هنگام کار با جاروبرقی رعایت کنید می پردازیم تا بتوانید از جاروبرقی خود مراقبت کنید.

حتما زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید آن را از برق بکشید تا علاوه بر جلوگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی، بتوانید عملکرد دستگاه خود را حفظ کنید.

اگر جاروبرقی شما امکان تمیز کردن لکه ها و زباله های مرطوب را ندارد، به هیچ وجه نباید رطوبت به آن وارد شود زیرا علاوه بر آسیب به موتور دستگاه، می تواند باعث برق گرفتگی شود.

در صورتی که جاروبرقی شما ضربه خورد یا از ارتفاع افتاد، بهتر است قبل از روشن کردن آن با یک تعمیرکار صحبت کنید و با عجله جاروبرقی را امتحان نکنید.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان از آسم یا آلرژی رنج می برید بهتر است به صورت روزانه از جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و خاک و کثیفی تجمع پیدا نکند.

شما همراه با جاروبرقی، ابزار های جانبی نیز دریافت می کنید که به شما در تمیز کردن قسمت های مختلف کمک می کنند. بهتر است دستورالعمل سازنده در مورد استفاده از ابزار جانبی را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی از هر کدام از سری ها و برس ها استفاده کنید.

بهتر است سیم های جاروبرقی را طوری نگهداری کنید که به سرعت دچار فرسودگی و آسیب نشوند.

یکی از مهمترین نکات برای حفظ عملکرد جاروبرقی، این است که از برداشتن زباله های بزرگ، تیز و مرطوب خودداری کنید تا عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید.

مدل های مختلف جاروبرقی ممکن است تنظیمات متفاوتی برای سطوح مختلف ارائه دهند بنابراین بهتر است حتما دفترچه راهنما را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیمات را تغییر دهید.

انواع جارو شارژی

انواع جارو شارژی عملکرد های متفاوتی دارند که می توانند به کارتان بیایند. در این مطلب قصد داریم انواع و کارایی های آن ها را بررسی کنیم.

جاروبرقی های بیسل

بیسل یکی از تولید کنندگان جاروبرقی های رباتیک قدرتمند و کارآمد است. جاروبرقی های بیسل برای افرادی که کارایی و قدرت جاروبرقی را به ویژگی ها و قابلیت های جانبی ترجیح می دهند، گزینه مناسبی است.

جاروبرقی های بیسل برای خانواده هایی که حیوانات خانگی دارند نیز بهترین گزینه است تا با سرعت و دقت بیشتری مو های حیوانات را از کف های سخت و فرش و موکت ها جمع کنند. طراحی این جاروبرقی ها به گونه ای است که شما می توانید با کمترین زحمت به قسمت های دور از دسترس، دسترسی پیدا کنید و نظافت را راحت تر و موثر تر انجام دهید.

برند بیسل در سال 2023 توانست جایگاه بهترین جاروبرقی برای تمیز کردن مو های حیوانات را به خود اختصاص دهد، همچنین در لیست بهترین تولیدکنندگان جاروبرقی های ایستاده توانست جایگاه سوم را به دست آورد.

کلام آخر

نکات ساده ای که معمولا نادیده می گیریم می توانند کمک بزرگی به افزایش دوام و کارایی جاروبرقی کنند. در این مقاله تلاش کردیم برخی از نکات مهم نگهداری و استفاده از جاروبرقی را برای شما بیان کنیم تا علاوه بر تمیز نگهداشتن کف منزل خود بتوانید، عمر جاروبرقی را نیز افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *