بیسل

نحوه استفاده از جاروشارژی‌ها

نحوه استفاده از جاروشارژی‌ها

از بااهمیت ترین وسایل مدرن الکترونیکی که کار تمیزی و نظافت را بسیار راحت کرده است، می‌توان به جاروشارژی‌ها اشاره نمود. در انجام دادن امور گوناگون مرتبط با نظافت محیط و خانه توجه کردن به فاکتورهایی مثل آسان تر شدن استفاده کردن، دادن سرعت به انجام کارها و به وجود آمدن کوچکترین درگیری‌های جسمی بسیار اهمیت دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته شدن طراحی و همینطور تولید وسایل الکترونیکی مثل جاروبرقی‌ها، شاهد این هستیم که این وسیله جای جاروهای کیسه‌ای را گرفته است. هم اکنون، بهره گیری از جاروشارژی‌ها برای بهره گیری آسان به منظور پاکسازی لکه‌ها ، موها و پرزهای حیوانات خانگی و هر نوع آلودگی دیگر، طرفداران بسیاری دارد.

ضمن توجه به این طرفداری و استقبال و برای بالا بردن آگاهی کاربران جارو شارژی های بیسل، در این مطلب به تحلیل و بررسی راهنمای بهره گیری از جاروهای شارژی و روش نگهداری آن خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از جاروشارژی‌ها

از اساسی ترین خصوصیات بارز جاروشارژی‌ها، این است که بدون هیچ گونه سیمی می‌باشند. این گونه از جاروها با باتری عمل می‌کنند و تا هنگامی که دستگاه دارای باتری باشد، به طور مداوم و همیشگی کار می‌کند و در صورت اتمام باتری، قدرت مکش خود را از دست می‌دهند و برای شارژ دوباره می‌بایست به برق وصل گردد.

باتری نخستین نسخه‌های جارو شارژی به علت قدرت مکش ضعیفی که داشتند و همینطور زمان پایین در کارکرد، به صورت ایده آل عمل نمی‌کردند؛ ولی نسخه‌های به روز آن با عمر باتری یک ساعته و همینطور قدرت بالا در مکش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

نحوه استفاده از جاروشارژی‌ها

نحوه استفاده از جاروشارژی‌ها

از سایر خصوصیات مهم جاروشارژی‌ها می‌توان به قابل حمل بودن و سبک بودن آن اشاره نمود؛ به نحوی که به آسانی می‌توان آن‌ها را جابجا نمود و محیط‌های گوناگون را تمیز کرد. همینطور وصل نبودن هیچ نوع سیمی به آن،  حرکت در منزل و محیط را بدون احتیاج به اتصال به پریزها بسیار راحت کرده است.

می‌بایست دقت داشت که ویژگی جاروشارژی‌ها میان انواع مدل‌های آن می‌تواند تفاوت داشته باشد. ضمن توجه به راهنمای استفاده از جارو شارژی و خصوصیات مختلف آن‌ها اقدام به خرید این دستگاه نمایید.

کاربرد و انواع جاروهای شارژی

در تشخیص دادن ویژگی‌های گوناگون جاروشارژی‌ها ، می‌توان آن‌ها را به دسته‌های زیر گروه بندی کرد:

جاروشارژی پارویی یا دستی

جاروهای شارژی دستی به علت کوچک و سبک بودن، استفاده بالاتری نسبت به مدل پارویی ( دسته بلندها ) دارند. همینطور به علت آسانی در حمل و نقل و تمیز کردن نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت تر است، دارای کاربرد بیشتری هستند.

جاروهای پارویی، با ظاهر مشابهی که به جاروبرقی‌ها و بخارشوی‌ها دارند، اکثراً برای تمیز کردن کف منزل استفاده می‌شوند. همینطور این مدل برای اشخاصی با مشکلاتی مثل کمردرد بسیار مناسب می‌باشند؛ چرا که در بهره گیری از آن احتیای به خم شدن نمی‌باشد. دقت کردن به راهنمای استفاده از جاروشارژی در انتخاب انواع مدل‌های آن شما را راهنمایی می‌کند.

جاروشارژی تک‌منظوره و دومنظوره و استفاده از آن

جاروشارژی‌های دومنظوره با قدرت مکش بالایی که دارند، هم قابلیت مکش آب دارند و هم قابلیت مکش خاک. به همین دلیلی برای استفاده در تمیزکردن منازل کاربرد بالاتری دارند؛ ولی مدل‌های تک‌منظوره اکثراً برای نظافت محیط‌هایی مثل درون خودرو مناسب می‌باشند.

جارو شارژی هوشمند

این نوع از جاروشارژی‌ها، دهانه متحرکی دارند که در مسیری افقی ( به چپ و راست ) حرکت می‌نمایند. همچنین که از نام این مدل پیداست، به طور هوشمند عمل می‌کند و در صورتی که زباله‌ای در محیط اطراف باشد، با روشن شدن چراغ قرمز علامت داده و در صورت پاکیزگی محیط، چراغ سبز آن روشن می‌گردد.

کاربرد و انواع جاروهای شارژی

کاربرد و انواع جاروهای شارژی

نحوه استفاده جاروشارژی‌ها و حالت‌های مختلف

انواع گوناگون جاروشارژی‌ها در عین دارا بودن عملکرد کلی یکسان، قابلیت‌ها و ویژگی‌های استفاده مخصوص به خود را هم دارند. با بهره گیری از راهنمای استفاده جارو شارژی، می‌بایست روش استفاده از هر یک را شناخت و ضمن توجه به آن، از انواع گوناگون این دستگاه‌ها در تمیزی محیط بهره گرفت.

با دقت به راهنمای استفاده جاروهای دستی شارژی، اکثراً از این مدل برای تمیزی داخل اتومبیل‌ها، مبلمان و صندلی‌ها، کنج مکان‌های با دسترسی‌های دشوار، تمیزی فرش، تمیزی داخل کابینت‌ها و کشوها و مانند این‌ها کاربرد بسیار خوبی دارد.

این گونه از جارو شارژی، به علت دستی بودن برای تمیز کردن تمامی محیط منزل مناسب نمی‌باشد. پس از بهره گیری از این مدل جاروشارژی، قسمت فیلتر آن می‌بایست کاملاً تمیز شده تا قدرت مکش خود را حفظ نماید.

جارو شارژی دستی را می‌بایست در محیط هایی بدون رطوبت نگه داری کرد. در بهره گیری از این مدل مطلوب است پس از 20 دقیقه استفاده، آن را خاموش کرده و پس از مدت زمانی استراحت مجدداً از آن استفاده شود. می‌بایست توجه داشت که محفظه جاروشارژی‌ها دستی همیشه تمیز باشد؛ چرا که در غیر این صورت به موتور دستگاه فشار وارد می‌شود و موجب پیدایش مشکل در آن می‌گردد.

از جاروهای شارژی پارویی هم برای تمیز نمودن سطوح محدود استفاده می‌گردد؛ چرا که قدرت موتور آن به نحوی می‌باشد که پس از 15 الی 20 دقیقه استفاده از آن می‌بایست خاموش گردد تا آسیب نبیند. از این مدل دستگاه به صورت پیوسته و مداوم نمی‌توان بهره گرفت و برای سطوح زیاد توصیه می‌گردد که از مدل‌های دیگر جارو شارژی استفاده کنید.

این مدل، یکی از ایده‌آل ترین مدل‌ها برای تمیز کردن درون ماشین می‌باشد. توجه داشته باشید که همواره با فیلتر تمیز از دستگاه بهره بگیرید؛ چرا که گرد و خاک و غبار به موتور نفوذ پیدا می‌کند و موجب آسیب رساندن به آن می‌گردد. هنگام استفاده طولانی مدت از این دستگاه، حتماً به آن استراحت دهید و بعد مجدداً از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده جاروشارژی‌ها و حالت‌های مختلف

نحوه استفاده جاروشارژی‌ها و حالت‌های مختلف

با تحلیل و بررسی کردن راهنمای استفاده جارو دومنظوره، عملکردی شبیه به عملکرد دو مدل قبلی دارد، با این تفاوت که این مدل برای مکیدن خاک و آب هم مناسب می‌باشد. این مدل به منظور تمیزی منزل مناسب می‌باشد. توصیه می‌گردد با محفظه و فیلتر تمیز از این مدل بهره بگیرید چرا که روی قدرت مکش دستگاه و همینطور بالا رفتن عمر آن تأثیر دارد. در استفاده از این مدل می‌بایست مراقب باشید که به آن ضربه شدید وارد نشود.

نکات مهم در استفاده از جارو شارژی

دقت به نکات ایمنی در راهنمای استفاده از جارو شارژی، تأثیر مثبتی روی سلامت دستگاه و بالا رفتن عمر استفاده از آن دارد. بعضی از مهم‌ترین نکات ایمنی را در ذیل مطرح کرده‌ایم:

  • از این دستگاه با مخزن و فیلتر پر و کثیف استفاده نکنید.
  • از دستگاه در زمان متصل بودن به برق استفاده نکنید.
  • جارو شارژی برای مکش قطعات نوک تیر ، خیس و درشت مناسب نمی‌باشد.
  • از دستگاه برای زمانی طولانی و به صورت مداوم استفاده نکنید.
  • دستگاه را در کنار وسایل گرمایشی و همینطور در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • متصل بودن طولانی مدت دستگاه به شارژر، موجب آسیب رساندن به آن می‌گردد؛ چرا که مقدار شارژ شدن دستگاه با توان مصرفی و ولتاژ باتری آن ارتباطی مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *