بیسل

6 کاری که هرگز نباید با جاروبرقی خود انجام دهید

جاروبرقی های بدون کیسه چیست؟

جاروبرقی یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی است که همه ما برای تمیز نگهداشتن محیط زندگی خود به آن ها وابسته هستیم تا بدترین آشفتگی ها را از خانه ما تمیز کنند. اما باید بدانید که محدودیت ها و خطاهایی نیز در رابطه با این دستگاه های پر کاربرد وجود دارد. مهم نیست که چه نوع جاروبرقی دارید همیشه چندین کار وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا مطمئن شوید که از دستگاه خود به خوبی مراقبت می کنید. در این مقاله 6 کاری که نباید با جاروبرقی بیسل انجام دهید ذکر شده است پس با ما همراه باشید تا این نکات را به خاطر بسپارید.

اجسام سخت را جاروبرقی نکشید

به طور معمول بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم، در حین جارو کشیدن کف چندین پیچ و مهره یا سکه های کوچک را می بینیم ولی برای برداشتن آن ها توقف نمی کنیم. اغلب معمولا به جای برداشتن اجسام سخت که اندازه کوچکی دارند تصمیم می گیریم که به راحتی دستگاه را از روی آن ها عبور دهیم تا در وقت به خوبی صرفه جویی کنیم.

اما همین سهل انگاری ساده می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. این اجسام سخت و تیز می توانند آسیب جدی به جاروبرقی شما وارد کنند یا در جایی از دستگاه گیر کنند که جدا کردن آن دشوار است.

 درست است که اشتباهاتی از این دست ممکن است با یکبار سهل انگاری دستگاه را خراب نکنند و برخی مدل ها به خوبی بتوانند این اوضاع را مدیریت کنند ولی فراموش نکنید گاهی یکبار مکش کردن اجسام سخت برای خراب کردن جارو گران قیمت شما کافی است. پس از خطر دوری کنید و اجسام سخت را همواره به صورت دستی بردارید.

جاروبرقی‌های بدون کیسه

جاروبرقی‌های بدون کیسه

سطوح خیس را جاروبرقی نکشید

جاروبرقی های ساده برای تمیز کردن لکه ها و جمع آوری مایعات طراحی نشده اند. حتی اگر وسوسه شدید که یک لکه کوچک را با جاروبرقی تمیز کنید به یاد داشته باشید که این اشتباه ساده می تواند شما را در معرض خطر برق گرفتگی قرار دهد و آسیب جدی به دستگاه شما وارد کند.

در این مورد حتی اگر دچار مشکل جدی نشوید، تمیز کردن سطل زباله دشوار خواهد بود و مخزن دستگاه را کاملا کثیف می کند. از طرف دیگر امروزه جاروبرقی های جدید می توانند علاوه بر جارو کردن، کار تمیز کردن لکه ها را نیز انجام دهند. شما می توانید با هزینه کم یک مدل دو کاره تهیه کنید ولی هرگز برای تمیز کردن مایعات از جاروبرقی معمولی استفاده نکنید.

زمانی که مخزن دستگاه پر شده از جاروبرقی استفاده نکنید

بهتر است زمانی که مخزن یا کیسه گرد و خاک جاروبرقی هنوز ظرفیت دارد باید تخلیه شود. اگر این نکته را نادیده بگیرید عملکرد جاروبرقی شما به شدت کاهش می یابد و ممکن دستگاه بیش از حد داغ شود و به موتور آسیب برسد.

با این حال همه ما اغلب عجله می کنیم و تلاش می کنیم کار نظافت را با سرعت بیشتری انجام دهیم بنابراین از خالی کردن مرتب مخزن گرد و خاک غافل می شویم. با این حال این کار می تواند کارایی جاروبرقی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین اگر متوجه شدید که جاروبرقی شما مکش کمتری از قبل دارد، ابتدا کیسه و مخزن را بررسی کنید. در بیشتری مواقع خالی کردن مخزن می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به علاوه تخلیه مرتب مخزن می تواند فشار به موتور دستگاه را کاهش دهد و در نتیجه طول عمر دستگاه شما را افزایش دهد.

جارو کردن از روی سیم ها و کابل ها

سیم های جاروبرقی به طور معمول مقاوم هستند و می توانند ضربه ها را به خوبی تحمل کنند ولی بهتر است جاروبرقی را هرگز از روی سیم ها عبور ندهید. جاروبرقی با همان قدرتی که می تواند زباله ها را مکش کند می تواند باعث فرسوده شدن سیم ها و کابل ها شود.

 با گذشت زمان بهترین نوع کابل ها نیز آسیب می بینند و خطرآفرین خواهند شد. جارو های بیسیم می توانند این مشکل را به راحتی حل کنند و شما را از سیم های طویل و اتصالات متعدد خلاص کنند ولی باید قبل از هر بار استفاده زمان لازم برای شارژ شدن را به دستگاه بدهید.

جاروبرقی را تعمیر کنید

این امکان وجود دارد که جاروبرقی شما به مرور زمان نتواند مانند گذشته، کثیفی ها را جمع کند.اگر تصور می کنید که جاروبرقی شما قدیمی شده است و باید تعویض شود ممکن است اشتباه بزرگی کنید. راه حل های ساده می توانند عملکرد کامل جاروبرقی شما را بازگرداند.

بهتر است در ابتدا تلاش کنید تا دستگاه را به خوبی تمیز کنید و مخزن زباله را تخلیه کنید. همانطور که گفته شد اگر مخزن بیش از حد پر شود می تواند عملکرد دستگاه شما را کاهش دهد. اگر این راه حل های ساده جواب نداد می توانید قسمت های مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسدود نشده باشد.

اگر جاروبرقی خود را به طور منظم تمیز کنید و بررسی های لازم را انجام دهید می توانید مطمئن باشید که عملکرد دستگاه خود را برای سال ها حفظ کنید. نگهداری مناسب میتواند کمک کند که جاروبرقی خود را نو نگه دارید و به طرز جادویی عملکرد بالای آن را برای مدت طولانی حفظ کنید.

موتور دستگاه را بررسی کنید

اگر جاروبرقی شما در حین تمیز کردن ناگهان خاموش شده یا این اتفاق چندین بار تکرار شده است تصور اینکه موتور جاروبرقی آسیب دیده است می تواند شما را به این فکر بیاندازد که جاروبرقی جدیدی را جایگزین کنید. اما به احتمال زیاد یک تعمیر ساده می تواند دستگاه شما را نجات دهد.

در اغلب موارد جاروبرقی به دلیل اینکه مخزن بیش از حد پر شده است و یا اینکه گیر کردن کثیفی ها باعث مسدود شدن شده است خاموش می شوند. گاهی گرم شدن بیش از حد موتور نیز می تواند باعث خاموش شدن آن شود پس این موارد را بررسی کنید و در صورت نیاز با خدمات مشتریان تماس بگیرید.

مزایای استفاده از جارو شارژی

مزایای استفاده از جارو شارژی

جاروبرقی های بیسل

بیسل یکی از باسابقه ترین تولید کنندگان انواع ابزار نظافت منزل است که همواره تلاش می کند تا راحت ترین و ساده ترین روش ها را برای تمیز کردن سطوح ارائه دهد. جاروبرقی های بیسل متناسب با نیاز های مختلف خانه های مختلف طراحی شده اند و شما میتوانید بهترین گزینه را برای نیاز های خانه خود در بین مدل های مختلف این برند پیدا کنید.

جارو های بیسل در کنار کارایی بالا، قیمت مناسبی دارند که انتخاب را برای مشتریان ساده تر خواهد کرد. بیسل بهترین ابزار نظافت برای تمیز کردن عمیق را ارائه می دهد که برای صاحبان حیوانات خانگی، بسیار کاربردی هستند و می توانند کمک بزرگی برای جمع کردن مو ها و شوره های حیوانات باشند.

جاروبرقی های بیسل برای تمیز کردن انواع سطوح سخت مانند کاشی و کفپوش ها و کف های چوب و حتی فرش و موکت اختصاصی شده است و می تواند متناسب با هر سطحی نیاز ها و انتظارات شما را به خوبی برآورده کند.

کلام آخر

در این مقاله برخی از نکاتی که می تواند باعث آسیب به جاروبرقی شما شود را بیان کردیم. رعایت این نکات ساده می تواند به طرز شگفت انگیزی در سلامت جاروبرقی شما تاثیر داشته باشد. تعمیر و نگهداری مرتب می تواند بیشترین تاثیر را در افزایش عمر مفید جاروبرقی های مختلف داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *