بیسل

رایج ترین عادات نظافت که خانه شما را کثیف تر می کند

کارایی شگفت انگیز برای تمیز کردن سطوح مختلف با Spotclean pro

اکثر ما برای نظافت هفتگی و ماهانه منزل روال و روش مشخصی داریم و بدون اینکه فکر کنیم آیا کارآمدترین روش انجام کارهاست، به برنامه خود پایبند هستیم. با این حال برخی عادات رایج وجود دارد که می تواند نتیجه عکس داشته باشد و خانه شما را کثیف تر و آلوده تر کند. این نحوه نظافت کردن می تواند ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم عادات نظافت که ممکن است بخواهید در مورد آن ها تجدید نظر کنید و روش های موثر تر انجام آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد. در انتها نیز یکی از کاربردی ترین ابزار های نظافت منزل یعنی نقطه شوی بیسل را به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

استفاده از ابزار های مناسب برای نظافت منزل

لوازم و تجهیزاتی که برای نظافت منزل استفاده می کنید می تواند تاثیر قابل توجهی در نتیجه نظافت داشته باشد. بنابراین قبل از شروع تمیزکاری باید مطمئن شوید که ابزاری که استفاده می کنید برای هدف شما مناسب هستند. در غیر این صورت فقط گرد و خاک را بیشتر در اطراف خانه خود پراکنده خواهید کرد. به طور مثال نمی توانید از یک دستمال برای تمیز کردن تمام سطوح اطراف خانه استفاده کنید.

بهتر است پیش از هر بار نظافت، دستمال ها، اسفنج ها و سری های زمین شوی خود را به خوبی بشویید و ضد عفونی کنید. به این ترتیب مطمئن می شوید که وسایل و ابزار نظافت به باکتری و میکروب آلوده نیستند. به علاوه بهتر است برای هر بخش از منزل از اسفنج یا دستمال اختصاصی استفاده کنید تا انتشار باکتری ها به حداقل برسد.

اکثر مردم، تخلیه منظم مخزن گرد و خاک جاروبرقی را نادیده می گیرند ولی یک مخزن پر می تواند کارایی جاروبرقی شما را کاهش دهد. از همین رو بهتر است پس از هر بار نظافت، مخزن جاروبرقی را خالی کرده و فیلتر را عوض کنید یا بشویید تا مطمئن شوید که جاروبرقی شما به خوبی کار می کند.

SpotClean Pro، دستگاه نقطه شوی مناسب برای فرش و مبل2

SpotClean Pro، دستگاه نقطه شوی مناسب برای فرش و مبل2

عادات نظافت برای پاک کردن لکه ها

همیشه ممکن است تصادفا یک لیوان نوشیدنی یا ظرف غذا را روی فرش بیاندازیم و یک آشفتگی بزرگ به جا بگذاریم . در این شرایط اکثر ما تصور می کنیم اگر محل را با یک دستمال خشک کنیم می توانیم چیزی که ریخته شده را پاک کنیم. با این حال انجام این کار می تواند لکه ها را بیشتر پخش کرده و  آن را به عمق الیاف فرش فشار دهد و حتی احتمال آسیب به فرش و باقی ماندن لکه را افزایش دهد.

برای از بین بردن موثر لکه ها باید با استفاده از یک پارچه تمیز، بقایای نوشیدنی یا غذا را به آرامی و بدون پخش شدن آشتفگی از الیاف فرش خارج کنیم. امروزه محلول های شوینده مختلفی در بازار وجود دارد که برای پاک کردن لکه های مختلف طراحی شده اند و می توانند بهترین نتیجه را داشته باشند.

تهویه اتاق ها

بسیاری از محلول های شوینده و محصولات پاک کننده ای که برای نظافت منزل استفاده می کنید، حاوی مواد شیمیایی هستند که اثر بخشی آن ها را افزایش می دهد. با این حال این محصولات مانند سفید کننده ها و آمونیاک می توانند بخاراتی وارد هوا کنند که به مجاری تنفسی شما آسیب می زنند.

نظافت منزل فقط پاک کردن سطوح مختلف نیست بلکه باید از سالم بودن هوای منزل نیز مطمئن شوید. بنابراین مطمئن شوید که هنگام استفاده از این محصولات، با باز کردن پنجره ها و استفاده از تصفیه کننده هوا، هوای تازه وارد منزل خود می کنید و تا از وجود هر گونه سموم مضر در هوای منزل جلوگیری کنید.

ضد عفونی کردن سطوح

در حالی که بیشتر مردم تمیز کردن و ضد عفونی کردن را معادل یکدیگر می دانند ولی تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد. تمیز کردن سطوح می تواند به طور فیزیکی میکروب های سطح را پاک کند در حالی که ضد عفونی کردن می تواند با استفاده از مواد شیمیایی، میکروب ها را از بین ببرد.

اگر سطح با گرد و خاک و کثیفی پوشیده شده است، محلول های ضدعفونی کننده نمی توانند به طور موثر میکروب ها و باکتری ها را هدف قرار دهند بنابراین مهم است که قبل از ضد عفونی کردن، سطوح را به طور کامل تمیز کنید تا محلول های ضد عفونی کننده بتوانند به طور موثر سطح بهداشت منزل را افزایش دهند.

شروع عادات نظافت با جارو کردن

اگر تمیز کاری منزل را با جاروکردن شروع می کنید قطعا وقت و انرژی خود را بیهوده تلف می کنید. در واقع زمانی که سطوح دیگر مانند میز، مبلمان و پنجره ها را تمیز می کنید گرد و خاک و سایر ذرات آلودگی دوباره روی کف برمیگردند. بنابراین شما باید دوباره کف ها را جارو کنید یا اجازه دهید که آلودگی روی کف منزل شما باقی بماند.

این عادت اشتباه را کنار بگذارید و به جای شروع نظافت با جارو کردن، از بالاترین قسمت ها مانند پنکه سقفی، چراغ ها قفسه های کتاب شروع کنید. به این ترتیب می توانید گرد و خاک و کثیفی را به طور موثرتری جمع آوری کنید.

نادیده گرفتن نظافت عمیق

در حالی که نظافت عمیق منزل معمولا به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد ولی نادیده گرفتن این کار می تواند باعث شود که گرد و خاک و آلودگی در اعماق فرش، پرده و لوازم آشپزخانه تجمع یابد. بنابراین حتما دوبار در سال برای نظافت عمیق و کامل خانه خود برنامه ریزی کنید و فرش ها و مبلمان را به طور حرفه ای تمیز کنید. این کار می تواند از اثاثیه و وسایل خانه شما محافظت کرده، طول عمر آن ها را فزایش دهد و به شادابی فضای خانه برای شما و خانواده شما کمک کند.

SpotClean Pro، دستگاه نقطه شوی مناسب برای فرش و مبل

SpotClean Pro، دستگاه نقطه شوی مناسب برای فرش و مبل

دستگاه های نقطه شوی برای پاک کردن سریع انواع لکه و تغییر عادات نظافت

یکی از سریع ترین و موثر ترین روش ها برای پاک کردن لکه های فرش و موکت، استفاده از دستگاه های نقطه شوی است. نقطه شوی ها می توانند انواع لکه های نوشیدنی و غذا که در طول روز ایجاد می شوند را به راحتی از بین ببرند. استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده است و طراحی سبک و جمع و جوری دارند. از همین رو شما با یک دستگاه نقطه شوی می توانید به سرعت هر لکه ای را از بین ببرید.

دستگاه های نقطه شوی دارای یک مخزن برای آب و محلول تمیز کننده و یک مخزن برای آب کثیف هستند. به این ترتیب همیشه می توانید با آب تمیز، نظافت کنید. این فرش شوی های کوچک می توانند آب و محلول شوینده را به درون الیاف فرش اسپری کنند و سپس با مکش قدرتمند خود آب کثیف را از بیرون بکشند تا سطح سریع تر خشک شود.

بیسل

بیسل یکی از محبوب ترین برند های تولید کننده انواع جاروبرقی و فرش شوی است. فرش شوی های قابل حمل یا نقطه شوی های بیسل برای مقابله با انواع لکه های مبلمان، فرش و موکت طراحی شده اند. نقطه شوی های بیسل به دلیل قدرت تمیز کنندگی بالا و سهولت استفاده شهرت دارند. دستگاه های نقطه شوی بیسل دارای اتصالات و ابزار های تخصصی برای از بین بردن لکه های سطوح مختلف هستند تا بتوانید همیشه خانه خود را تمیز نگهدارید.

کلام آخر

برخی اشتباهات ساده در نظافت منزل می تواند باعث نتیجه معکوس شود و خانه شما را کثیف تر کند. در این مقاله برخی از رایج ترین عادات نظافت که باعث کثیف تر شدن خانه شما می شود را با هم بررسی کردیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید نکات جدیدی درباره نظافت منزل کشف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *