بیسل

نحوه تمیز کردن انواع کاناپه

جارو شارژی

تمیز کردن کاناپه مورد علاقه شما زمان زیادی نمی گیرد. بنابراین اگر تا به حال به فکر تمیز کردن کاناپه نیفتاده اید، بهتر است تا دیر نشده برای این کار برنامه ریزی کنید. حتی اگر لکه مشخصی وجود ندارد و بوی زننده ای احساس نمی کنید نیز تمیز کردن کاناپه ایده بدی نیست. در واقع نظافت منظم کاناپه می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد و اتاق نشیمن شما را بسیار تمیز تر جلوه دهد. در ابتدا ممکن است نظافت کاناپه کار دشواری بهت نظر برسد ولی در واقع بسیار آسان است. بنابراین در ادامه روش مناسب تمیز کردن انواع کاناپه  را با هم بررسی می کنیم تا بتوانید بدون آسیب زدن به کاناپه مورد علاقه خود آن را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن انواع کاناپه

یکی از نکات مهم در نظافت کاناپه این است که از یک پارچه سفید استفاده کنید تا به طور تصادفی رنگ پارچه مبل را خراب نکنید. برای تمیز کردن مبل و کاناپه از هر گونه شوره، مو و گرد و خاک میتوانید از برس های مخصوص کاناپه استفاده کنید. شما می‌توانید برای تمام سطح مبل و کوسن ها از این برس ها استفاده کنید.

با استفاده از یک جاروبرقی دستی میتوانید کاناپه را به طور کامل تمیز کنید. به علاوه اکثر جاروبرقی ها دارای ضمیمه های مناسب برای نظافت اثاثیه هستند که کار شما را بسیار راحت تر خواهند کرد. کافیست کوسن ها را بردارید و با جاروبرقی تمام گوشه ها و لبه های کاناپه را تمیز کنید. به این ترتیب تمام خرده های غذا و ذرات گرد و خاک را جمع خواهید کرد.

جارو کردن سطوح مختلف با C3 Cyclonic

جارو کردن سطوح مختلف با C3 Cyclonic

انتخاب شوینده مناسب برای کاناپه

برای انتخاب نوع شوینده مناسب باید نوع کاناپه را در نظر بگیرید. به طور معمول برچسب روی کاناپه شما میتواند نوع ماده شوینده مناسب را تعیین کند. بنابراین بررسی کنید که آیا برچسبی در زیر کاناپه شما وجود دارد. در برخی موارد ممکن است بتوانید در سایت سازنده یا فروشنده اطلاعات مربوط به شستشو و نگهداری محصول را پیدا کنید.

کد های برچسب مبل پارچه ای

اگر مبل شما دارای برچسب و کاتالوگ باشد به احتمال زیاد کد هایی برای مشخص کردن روش شستشو دارد. در واقع چندین نوع کد برای نوع شوینده مناسب مبل وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

W: این کد یعنی می توانید از شویند های مبتنی بر آب استفاده کنید. در واقع برای این نوع کاناپه ها باید از محلول هایی استفاده کنید که ماده اصلی آن ها آب باشد و به طور کلی برای اکثر پارچه ها مناسب باشند.

S: برای این نوع سطوح باید از حلال ها استفاده شود. در واقع باید از شوینده هایی استفاده کنید که از مواد شیمیایی به عنوان جز اصلی خود استفاده می کنند.

S/W: این کد به این معنی است که شما می توانید از هر دو نوع شوینده های مبتنی بر آب و حلال ها استفاده کنید.

X: اگر این کد روی برچسب کاناپه شما وجود دارد باید تنها از روش های تمیز کردن خشک برای نظافت آن استفاده کنید.

نظافت عمیق کاناپه

برای از بین بردن بوی حیوانات خانگی یا غذا از کاناپه می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. فقط جوش شیرین را روی سطح بپاشید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس جاروبرقی بکشید. برای از بین بردن لکه ها می توانید از مخلوط سرکه و آب گرم استفاده کنید. فراموش نکنید که همیشه ابتدا دستورالعمل روی برچسب را بخوانید و دنبال کنید.

بهتر است محلول پاک کننده را مستقیما روی لکه های کاناپه اسپری کنید ولی نباید بیش از حد از شوینده استفاده کنید. فقط به اندازه پوشاندن لکه از محلول مناسب استفاده کنید و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه روی لکه بماند. می توانید از یک برس با مو های نرم برای مالیدن محلول به لکه استفاده کنید و در نهایت محل را با آب بشویید.

نظافت کاناپه های میکروفیبر

اگر کاناپه و کوسن های شما از جنس میکروفایبر هستند باید هر هفته آن ها را جارو کنید تا گرد و خاک روی آن ها جمع نشود. باید مطمئن شوید که لکه ها را در کوتاه ترین زمان از این نوع پارچه ها پاک می کنید. برای این کاناپه ها چندین روش شستشو وجود دارد. در صورتی که کاناپه شما دارای برچسب W یا W/S است می توانید به سادگی از صابون ظرفشویی و آب برای تمیز کردن لکه ها استفاده کنید. در صورتی که برچسب کاناپه شما S است باید از محلول های شوینده مبتنی بر حلال مانند ایزوپروپیل الکل استفاده کنید.

نکته مهم این است که اجازه ندهید تا پیش از خشک شدن کامل کاناپه، بچه ها روی آن بنشینند یا حیوانات خانگی روی آن بازی کنند. برای خشک شدن سریع تر کاناپه می توانید پنجره ها را باز کنید یا فن های تهویه را روشن کنید.

نحوه تمیز کردن انواع کاناپه چرمی

تمیز کردن کاناپه های چرمی آسان است و می توانید به سرعت این کاناپه ها را نظافت کنید. ابتدا این کاناپه ها را جاروبرقی بکشید و سپس با یک پارچه میکروفیبر مرطوب کل کاناپه را تمیز کنید. برای لکه ها و کثیفی های قابل توجه می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید و آب را مخلوط کنید و در یک بطری بریزید تا بتوانید روی سطح اسپری کنید. در نهایت با یک پارچه، سطح را خشک کنید.

جارو شارژی Omnipet

جارو شارژی Omnipet

نحوه تمیز کردن انواع کاناپه پارچه ای

مهم است که لکه ها را به موقع از کاناپه های پارچه ای پاک کنید تا جذب نشود و بوی بدی ایجاد نکنند. برای این نوع کاناپه ها می توانید از جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید تا لکه های سرسخت را از بین ببرید. بهتر است اجازه دهید که خمیر مدتی روی سطح بماند و سپس آن را پاک کنید.

نظافت کاناپه های پلی استر

بهتر است نظافت مواد مصنوعی مانند پلی استر را ساده تر انجام دهید تا به کاناپه آسیب نزنید. می توانید از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید و تمام کاناپه را تمیز کنید. مطمئن شوید که سطح را بیش از حد خیس نمی کنید. برای لکه های سرسخت نیز می توانید از چند قطره صابون ظرفشویی استفاده کنید.

نظافت کاناپه با بخارشوی

یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن عمیق کاناپه استفاده از بخارشوی است. تمیز کردن با بخار روی اکثر سطوح به خوبی کار می کند و نیازی به استفاده از محلول های شوینده نیز ندارد. دستگاه های بخارشوی بیسل قدرت بالایی در از بین بردن لکه های چربی، غذا و میکروب و باکتری دارند. قدرت مکش بالای این بخارشوی ها کمک می کند تا کاناپه شما به سرعت خشک شود.

بیسل

بیسل یکی از تولیدکنندگان شناخته شده انواع ابزار های نظافت منزل است. بخارشوی بیسل به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب خود توانسته در بین پرفروش ترین بخارشوی های بازار قرار بگیرد. شما می توانید مدل های مختلف بخارشوی بیسل را در سایت ما بررسی می کنید و متناسب با ترجیحات و نیاز های منحصر به فرد خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

کلام آخر

کاناپه مورد علاقه شما یکی از راحت ترین نقاط خانه است ولی باید به طور منظم آن را تمیز کنید. بنابراین توصیه می شود نظافت منظم کاناپه را نیز به برنامه نظافت خانه اضافه کنید. در این مقاله روش نظافت انواع مختلف کاناپه را بررسی کردیم تا به شما در تمیز کردن کاناپه دوست داشتنی‌تان کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *