بیسل

نحوه تمیز کردن تشک و از بین بردن لکه ها در 7 مرحله آسان

فرش شوی های قابل حمل

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده،هیچ چیز بهتر از استراحت در رختخواب خوب نیست. این لحظه ای است که از صبح منتظر آن بودید. با این حال باید بدانید تشک مورد علاقه  شما می تواند آلودگی بسیاری را به دام بیندازد. شما همیشه وسایل و لباس ها را روی تخت پرت می کنید، در تخت غذا و خوراکی می‌خورید و عرق می‌کنید و سلول های پوست می‌ریزید. مطمئنا شما به طور منظم ملحفه ها و روبالشی ها را می شوید و هر روز تخت خود را مرتب می کنید. اما آخرین باری که تشک خود را تمیز کردید کی بود؟ ممکن است حتی تا به حال درباره نظافت تشک ها فکر نکرده باشید. از همین رو قصد داریم در ادامه درباره اینکه چرا و چگونه باید تمیز کردن تشک انجام دهید صحبت کنیم.

اهمیت نظافت تشک

اولین قدم این است که بدانید چرا تمیز کردن تشک مهم است؟. ممکن است خوشتان نیاید ولی تخت دوست داشتنی شما که منطقه امن شماست در واقع می‌تواند بستر مناسبی برای رشد باکتری ها باشد به ویژه اگر رطوبت کافی وجود داشته باشد. در صورتی که مستعد ابتلا به آلرژی هستید، نظافت منظم تشک و از بین بردن گرد و غبار و کپک می‌تواند بسیار مفید باشد. در واقع تمیز کردن روتین تشک می‌تواند از اسم،اگزما و عطسه تا حد زیادی جلوگیری کند.

مزایای فرش و موکت شوی ها

مزایای فرش و موکت شوی ها

هرچند وقت یکبار باید تشک ها را نظافت کنید؟

بهتر است تشک های خود را به صورت ماهانه تمیز کنید. ولی ملحفه‌ها باید حداقل یکبار در هفته شسته شوند. در واقع شما چیزی حدود یک سوم زندگی خود را در رختخواب می‌گذرانید بنابراین مهم است که نسبت به نظافت تشک ها جدی باشید‌.

به علاوه تشک ها بسیار گران هستند و نظافت منظم می‌تواند به افزایش طول عمر تشک شما کمک کند تا در دراز مدت در هزینه ها صرفه‌جویی کنید. اغلب ما حتی کاناپه های فرسوده را بیشتر از تشک هایی که هر شب روی آنها می‌خوابیم، تمیز میکنیم. سعی کنید چندین بار در سال تشک ها را بچرخانید تا از فرسودگی سریع آنها جلوگیری کنید. تشک ها به طور میانگین در حدود ۸ تا ۱۰ سال عمر می‌کنند. با این حال اگر تشک شما شامل تغییر رنگ داده، بدبو شده یا شکل خود را از دست داده و ناراحت کننده است ممکن است زمان خرید یک تشک جدید فرا رسیده باشد.

نظافت کامل تشک در ۷ مرحله

مرحله اول: ملحفه ها و روبالشی ها را بشویید.

در قدم اول شما باید تمام روتختی ها،ملحفه‌ها و روبالشی را جمع کنید و به خوبی بشویید. مهم است که از آب داغ برای از بین بردن گرد و خاک و باکتری ها استفاده کنید.

مرحله دوم: تشک را جارو کنید

در این مرحله باید تشک ها را به خوبی جاروبرقی بکشید. از سری ها و ضمیمه های مناسب نظافت تشک و مبلمان استفاده کنید تا کارایی جارو برقی خود را افزایش دهید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های تشک ازجمله گوشه ها و لبه ها را تمیز می‌کنید. شکاف ها، زیپ ها و درز ها را از یاد نبرید.

مرحله سوم: لکه ها را پاک کنید.

نکته مهمی که باید در هنگام پاک کردن لکه ها به خاطر داشته باشید این است که رطوبت زیاد می‌تواند باعث ایجاد کپک و باکتری شود. بنابراین مراقب باشید که تشک را کاملا خیس نکنید.

بهتر است که محلول های شوینده را مستقیما روی تشک نمالید. در عوض می توانید از یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید. محلول شوینده را روی پارچه یا اسفنج اسپری کنید و روی لکه بمالید تا پاک شود.

مرحله چهارم: از شوینده های مناسب استفاده کنید

امروزه انواع مختلفی از شوینده های مناسب برای تشک وجود دارد و می‌توانید با توجه به نوع لکه، شوینده موثر پیدا کنید. به طور مثال پاک کننده ها آنزیمی می‌توانند برای لکه های خون, ادرار و عرق مناسب باشند.

برای لکه های معمولی میتوانید از ترکیب صابون ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. ترکیب پراکسید هیدروژن و آب سرد نیز می‌تواند جایگزین شوینده های آنزیمی شود. درصورتی‌که که از ترکیب آب و صابون استفاده میکنید باید برای پاک کردن باقی مانده صابون از آب برای شستن تشک استفاده کنید.

مرحله پنجم: ازبین بردن بوی بد تشک

برای از بین بردن بوی نامطبوع و جذب رطوبت میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. روی سطح تشک جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت بماند و سپس آن را با جاروبرقی پاک کنید.

مرحله ششم:  تشک را برگردانید و نظافت را تکرار کنید

حتی اگر تنها از یک سمت تشک استفاده میکنید باید هر دو سمت آن را تمیز کنید. در واقع قسمت زیر تشک نیز می‌تواند حاوی مقدار زیادی باکتری و گرد و خاک باشد.

مرحله هفتم:اجازه دهید تشک خشک شود

در نهایت باید اجازه دهید تشک به طور کامل خشک شود پیش از اینکه دوباره ملحفه ها را روی آن قرار دهید. بنابراین پنجره ها را باز کنید و صبر کنید تا تشک کاملا خشک شود.

نحوه کار با فرش و موکت شوی ها

نحوه کار با فرش و موکت شوی ها

نظافت تشک مموری فوم

تشک مموری های فوم امروزه بسیار محبوب هستند. این تشک ها از مواد نفتی ساخته شده اند و می‌توانند بدن خسته شما را در آغوش بگیرند. این تشک ها می‌توانند امکان یک خواب عالی برای شما فراهم کنند و از همین رو محبوبیت بالایی پیدا کرده‌ اند. تمیز کردن این تشک ها با تشک های معمولی فنری کمی متفاوت است بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم نظافت تشک مموری فوم را نیز بررسی کنیم.

برای نظافت این نوع تشک ها میتوانید از جاروبرقی استفاده کنید ولی نباید محلول های تمیز کننده شیمیایی مانند آمونیاک یا سفید کننده استفاده کنید. در عوض میتوانید از نصف فنجان سرکه سفید و نصف فنجان آب سرد استفاده کنید. برای افزایش طول عمر و محافظت از تشک خود میتوانید از محافظ تشک نیز استفاده کنید.

نظافت تشک ها با فرش شوی

یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن لکه و کثیفی تشک استفاده از دستگاه های فرش شوی است. استفاده از این دستگاه ها ساده است و فقط کافیست مانند جاروبرقی، دستگاه را روی سطح حرکت دهید. از بالا شروع کنید و در یک جهت حرکت کنید تا مطمئن شوید که هیچ نقطه ای را از دست نمی دهید. به درز ها، شکاف ها و گوشه ها توجه بیشتری داشته باشید و به دقت تشک ها را تمیز کنید.

بیسل

فرش شوی بیسل یک انتخاب عالی برای نظافت انواع فرش و موکت و حتی مبلمان و تشک ها است. با یک فرش شوی بیسل می توانید خودتان سطوح نرم را به طور حرفه ای نظافت کنید و بوی بد و لکه را به سرعت از بین ببرید. بیسل انواع مختلفی از فرش شوی های دستی و ایستاده طراحی و تولید کرده است تا نیاز های مختلف کاربران را برطرف کند. شما می توانید انواع فرش شوی ها و نقطه شوی های بیسل را در سایت ما مقایسه کنید تا گزینه مناسب برای منزل خود را پیدا کنید.

کلام آخر

تمیز کردن تشک ممکن است کار غیر ضروری به نظر برسد ولی در واقع برای سلامتی شما بسیار مهم است به خصوص اگر لکه و بوی بد داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم نظافت تشک ها را در برنامه خود قرار دهید. یک تشک تمیز تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند به‌خصوص اگر مستعد ابتلا به آلرژی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *