بیسل

نحوه تمیز کردن عمیق فرش در خانه

نحوه تمیز کردن عمیق فرش در خانه

تمیز کردن منظم فرش ها برای دور کردن کثیفی و میکروب و اطمینان از اینکه فرش شما در شرایط خوبی باقی می‌ماند ضروری است. بنابراین مهم است علاوه بر جارو کردن منظم، شستشو فرش را نیز جدی بگیرید. در این مقاله قصد داریم نحوه تمیز کردن عمیق فرش در خانه را بررسی کنیم تا بتوانید فرش های خود را در بهترین شرایط نگهدارید.

اهمیت شستشو فرش

همانطور که می دانید برای جلوگیری از تجمع آلودگی و میکروب، باید فرش های منزل خود را به طور مرتب جارو کنید. با این حال گاهی اوقات جاروبرقی برای نظافت کامل فرش ها کافی نیست و باید یک قدم جلوتر بروید.

در واقع با شستشو فرش ها، الیاف فرش را عمیقاً تمیز می‌کنید و آلودگی ها و باکتری های که در الیاف فرش به دام افتادن اند را از بین می‌برید و از شر لکه های سر سخت خلاص می شوید. اساسا نظافت عمیق فرش می‌تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند و به فرش هایی که فرسوده به نظر می‌رسند جان تازه ای بدهد.

چه زمانی باید فرش ها را بشوییم؟

تصمیم گیری درباره اینکه هر چند وقت یکبار باید فرش ها را بشویید و چه زمانی فرش ها به نظافت نیاز دارند به شرایط خانه شما بستگی دارد. به طور معمول توصیه می‌شود حداقل دوبار در سال از خدمات شستشو فرش استفاده کنید. با این حال جارو کردن و شستشو منظم فرش نیز باید جدی گرفته شود. اگر حیوانات خانگی و بچه های کوچک دارید نیز بهتر است فرش های خود را هر سه ماه یکبار به طور کامل نظافت کنید. نظافت عمیق فرش ها ممکن است زمان بر باشد ولی قطعا سودمند خواهد بود. بسته به اندازه فرش و میزان آلودگی آن به طور متوسط ۱ ساعت زمان برای نظافت عمیق کافی است.

وسایل مورد نیاز برای نظافت فرش در خانه

پیش از اینکه روش های نظافت فرش را بررسی کنیم بهتر است درباره وسایلی که ممکن است نیاز داشته باشید صحبت کنیم. شما برای نظافت فرش های خود احتمالا به جاروبرقی، پارچه یا حوله، برس، بطری اسپری، محلول لکه بر، سرکه و جوش شیرین نیاز خواهید داشت.

فرش شوی و موکت شوی PowerClean

فرش شوی و موکت شوی PowerClean

جارو کردن فرش ها

اولین کاری که باید برای نظافت عمیق فرش ها انجام دهید، جارو کردن فرش ها است. ابتدا اتاق را برای تمیز کردن آماده کنید و اسباب بازی ها و کتاب ها و هر چیزی که در اطراف پراکنده شده را جمع کنید. بهتر است مبلمان را نیز جابجا کنید تا راحت تر بتوانید نظافت را انجام دهید.در مرحله بعد باید فرش ها را جارو کنید و تا حد امکان گرد و غبار و کثیفی را از آن پاک کنید.

پاک کردن لکه ها

اگر لکه هایی روی فرش های شما وجود دارد بهتر است قبل از تمیز کردن عمیق کل فرش، به لکه ها رسیدگی کنید. برای پاک کردن لکه ها می توانید از محلول های تمیز کننده فرش یا محلول های لکه بر استفاده کنید. دستورالعمل روی قوطی محلول را به دقت مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

شما حتی می توانید محلول های لکه بر خودتان را در خانه بسازید. یکی از ساده ترین محلول های شوینده طبیعی را می توانید با مخلوط کردن نسبت مساوی از نمک، جوش شیرین و سرکه بسازید. این ترکیب را روی لکه بمالید و اجازه دهید مدتی بماند تا لکه ها را از بین ببرد سپس فرش را جارو کنید.

تمیز کردن عمیق فرش به صورت دستی

اگر نمی‌خواهید برای نظافت عمیق فرش ها به دستگاه های فرش شویی یا بخار شوی تکیه کنید باید نظافت عمیق را به صورت دستی انجام دهید. میتوانید با مخلوط کردن اب و صابون در یک بطری اسپری شروع کنید.

روی قسمتی که میخواهید تمیز کنید جوش شیرین بپاشید و سپس مخلوط آب و صابون را روی فرش اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا به خوبی خیس بخورد. در مرحله بعد باید با استفاده از یک برس با پرز های محکم، فرش را در یک جهت برس بکشید.

برس کشیدن به یک سمت باعث جمع شدن بیشتر کثیفی ها می شود و بعد از آن بهتر است فرش را در جهت های مختلف برس بکشید تا به طور کامل تمیز شود.

خشک کردن فرش

بعد از برس کشیدن و شستشو دستی باید یک حوله را روی فرش فشار دهید تا آب آلوده از فرش خارج شود. توصیه می‌شود در نهایت آب تمیز روی فرش اسپری کنید و دوباره با پارچه یا حوله فشار دهید تا خشک شود.

این روش می‌تواند برای تمیز کردن یک ناحیه کوچک از فرش مناسب باشد اما اگر می‌خواهید تمام فرش را نظافت کنید، تمیز کردن دستی می‌تواند زمان بر و خسته کننده باشد. بنابراین بهترین راه برای تمیز کردن عمیق فرش می‌تواند استفاده از دستگاه های فرش شوی باشد.

نظافت عمیق فرش با دستگاه های فرش شوی

این روش نظافت فرش بسیار موثرتر و ساده تر از روش قبلی است. دستگاه های فرش شوی شبیه جاروبرقی به نظر می‌رسند اما می‌توانند با محلول های شوینده فرش های شما را به صورت عمیق نظافت کنند. شما میتوانید محلول های شوینده مناسب این دستگاه ها را از فروشگاه خریداری کنید یا خودتان در خانه تهیه کنید.

بخارشوی برای تمیز کردن عمیق

بخارشوی برای تمیز کردن عمیق

راهنمای نظافت فرش با فرش شوی

اولین کار برای نظافت عمیق فرش این است که مخزن دستگاه را با آب و محلول شوینده پر کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه خود را به دقت بررسی کرده است زیرا روش استفاده از دستگاه های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

زمانی که آماده شدید، دستگاه را به برق وصل کرده و روشن کنید. دستگاه فرش شوی را مانند جاروبرقی روی فرش حرکت دهید و فرش را به طور کامل تمیز کنید. بهتر از دور ترین نقطه از در شروع کنید و به آرامی به سمت خارج از اتاق تمیز کنید تا بدون اینکه روی فرش خیس پا بگذارید، نظافت را انجام دهید.

بسته به مدل فرش شوی شما ممکن است چندساعت تا یکروز طول بکشد تا فرش ها خشک شوند. بهتر است پنجره ها و درب ها را باز نگهدارید تا فرش ها زودتر خشک شوند و از ایجاد کپک چلوگیری شود. در نهایت فراموش نکنید که مخزن دستگاه فرش شوی خود را خالی کرده و آن را تمیز کنید.

دستگاه های فرش شوی بیسل

اگر از تمیز کردن دستی فرش ها خسته شده اید و به دنبالی راه حلی موثر برای تمیز کردن انواع فرش و موکت هستید، فرش شوی بیسل بهترین گزینه برای شما است. این فرش شوی ها می توانند لکه ها و کثیفی ها را به راحتی از فرش های شما پاک کنند و خانه شما را تمیز و سالم نگهدارند. مدل های مختلفی از فرش شوی های بیسل وجود دارد و شما با توجه به نیاز ها و ترجیحات منحصر به فرد خود می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

کلام آخر

جارو کردن و شستشو منظم فرش ها علاوه بر اینکه به حفظ فضایی تمیز و سالم کمک می کند می تواند طول عمر فرش های شما را افزایش دهد. خرید یک دستگاه فرش شوی بیسل می تواند یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای نظافت راحت تر و سریع فرش ها باشد تا در وقت خود صرفه جویی کنید و فرش های خود را زیبا و تمیز نگهدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *