بیسل

نکات نظافت تابستانه با بچه ها

شستن و جارو کردن همزمان با Crosswave cordless max

برای بسیاری از ما تابستان و شروع تعطیلات می‌تواند هیجان انگیز باشد ولی وقتی بچه ها زمان بیشتری در خانه باشند معمولا باید بیشتر نظافت کنید. با این حال بچه ها می توانند در نظافت منزل کمک کنند و علاوه بر اینکه مهارت کسب می کنند، بخشی از وظایف را به عهده بگیرند. از همین رو در این مقاله قصد داریم نکات مفیدی برای اطمینان از اینکه نظافت تابستانه خانه شما در طول ماه های تابستان با همکاری بچه ها انجام میگیرد، ارائه کنیم.

مرتب نگه داشتن اتاق ها

معمولا در دوران مدرسه زمان زیادی برای آموزش به بچه ها در مورد اصول مرتب کردن وجود ندارد بنابراین تعطیلات تابستان یک فرصت عالی است تا به بچه ها توضیح دهید چگونه اتاق های خود را تمیز نگه دارند. اگر بچه ها را تشویق کنید که شلوغی ها را به سرعت جمع کنند و وسایلشان را مرتب نگهدارند میتوانید خطر تجمع ذرات حساسیت زا در خانه را نیز کاهش دهید

برنامه ریزی برای نظافت تابستانه

برای اطمینان از اینکه نظافت را کامل و بدون نقص انجام میدهید مهم است که یک برنامه داشته باشید. تقسیم کردن نظافت به کار های کوچک و قابل مدیریت می‌تواند به بچه ها کمک کند وظایف را بهتر درک کنند. فهرستی از تمام کار هایی که باید برای نظافت تابستانه انجام دهید تهیه کنید و هر کار را به زمان خاصی در هفته اختصاص دهید

Crosswave-کراس ویو

Crosswave-کراس ویو

سرگرم کننده کردن نظافت

همانطور که میدانید تمیز کردن می‌تواند برای بچه ها خسته کننده شود اما لازم نیست همیشه اینطور باشد. راه های خلاقانه زیادی برای سرگرم کننده کردن نظافت برای بچه ها وجود دارد. به طور مثال می‌توانید هنگام نظافت مسابقه دهید یا موسیقی پخش کنید.

مشارکت در روند نظافت

تشویق کودکان برای مشارکت آنها در فرایند نظافت حیاتی است. یکی از بهترین راه ها برای تشویق کودکان است این که به آنها اجازه دهید وظایف خود را انتخاب کنند. به طور مثال ممکن است بچه ها جارو کردن را بیشتر از گردگیری دوست داشته باشند. اجازه دادن به آنها برای انتخاب وظایف می‌تواند علاقه و انگیزه آنها ها را برای مشارکت در نظافت فضای افزایش دهد.

تعیین انتظارات

مهم است که انتظارات خود را توضیح دهید و مشخص کنید که چرا تمیز نگهداشتن خانه مهم است و چگونه برای اعضای خانواده مفید خواهد بود. به بچه ها بیاموزید که چگونه اتاق خود را تمیز نگهدارند و چگونه وسایل را به جای خود بازگردانند. سعی کنید که هنگام آموزش مهارت ها و مفاهیم جدید صبور باشید ولی قاطعیت خود را حفظ کنید.

تشویق به کار گروهی

یکی از جنبه های ضروری ترویج نظافت تابستانه برای بچه ها، کار گروهی است. باید به کودکان تمیز کردن اتاق ها، شستن ظرف ها و انجام هر کار دیگری به صورت گروهی را آموزش دهید. کار کردن در کنار هم یک مهارت مهم است که می تواند برای آینده بچه ها مفید باشد. بنابراین بچه ها را تشویق کنید که برای انجام وظایفی که دارند با هم کار کنند و برای آن ها پاداش نیز تعیین کنید.

تبدیل نظافت به یک تجربه مثبت

باید تلاش کنید که نظافت را به یک تجربه مثبت برای بچه ها تبدیل کنید و به زحمت های آن ها پاداش بدهید. به این ترتیب بچه ها می توانند نگرش مثبتی به نظافت داشته باشند و وقتی نتایج کار خود را می بیننند به خود افتخار کنند. این احساس موفقیت می تواند به تقویت عادات خوب در آینده نیز کمک کند.

روال منظم نظافت تابستانه

برای ایجاد احساس ثبات و نظام در خانه،ایجاد یک برنامه منظم ضروری است. به این ترتیب می‌توانید نظافت فصلی را آسان تر کنید و خانه خود را همیشه تمیز نگهدارید. می‌توانید یک زمان مشخص در هفته را به نظافت اختصاص دهید و طبق برنامه کار های نظافتی را تکمیل کنید. به علاوه تعیین زمان های خاص در طول روز برای انجام وظایف خاص می‌تواند به کودکان کمک کند حس مسولیت پذیری را در خود پرورش دهند.

چک لیست نظافت تابستانه

نظافت حمام و دستشویی:  همه نواحی که اغلب لمس می شوند را ضد عفونی کنید و دوش و وان و سینک را با یک شوینده قدرتمند تمیز کنید.

آشپزخانه: یخچال، اجاق گاز و ماکرویو را به طور کامل از درون و بیرون تمیز کنید. کابینت ها و سینک و کانتر را بشوویید و در صورت نیاز ضد عفونی کنید. مناطق دور از دسترس را تمیز کنید و پنجره ها را دستمال بکشید.

اتاق خواب ها: همه میز ها، کمد ها و لامپ ها را گردگیری کنید. می توانید در این بخش از بچه ها کمک بگیرید و به اتاق ها نظم بدهید. محلفه ها و روبالشی ها را نیز بشویید.

اتاق نشیمن: کف را به طور کامل جارو کرده و بشویید. اثاثیه و سطوح مختلف را گردگیری کنید تا تمام ذرات آلرژی زا را از اتاق نیشمن خود خارج کنید. می توانید جمع کردن آشفتگی ها و شلوغی ها را به بچه ها واگذار کنید. به طور مثال می توانید مرتب کردن کتاب ها، لیوان های خالی و اقلام مختلف روی میز را به آن ها بسپارید.

اتاق بچه ها: همراه با بچه ها تمام اسباب بازی ها و وسایل را بشویید. در مرتب کردن اتاق به بچه ها کمک کنید ولی ایده های آن ها را نیز در نظر بگیرید.

مزایای مدل Crosswave cordless max

مزایای مدل Crosswave cordless max

نظافت تابستانه در جاروکردن اتاق ها

جارو کردن اتاق می تواند یک کار بزرگ برای بچه ها باشد و به آن ها در یادگیری اهمیت تمیز نگهداشتن خانه کمک کند. در صورتی که یک جاروبرقی سبک با قابلیت مانور بالا داشته باشید بچه ها به راحتی می توانند از عهده جارو کردن اتاق خود برآیند. مهم است که به بچه ها نشان دهید که جاروبرقی چگونه کار می کند و آن ها را تشویق کنید که با یک منطقه کوچک مانند اتاق نشیمن یا راهرو که اثاثیه و زباله زیادی ندارد شروع کنند.

به طور واضح برای بچه ها توضیح دهید که هنگام جارو کردن باید گوشه ها و لبه ها را چطور تمیز کنند و از آن ها بخواهید اجسام کوچک را از اطراف جمع کنند. با تمرین و افزایش تجربه بچه ها می توانند با اهمیت تمیز کردن اتاق و مکان بازی خود آشنا شوند و به شما در نظافت منزل کمک کنند.

جاروبرقی های ایستاده بیسل

جاروبرقی های ایستاده بیسل از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قدرت مکش عالی و اتصالات مختلف برای تمیز کردن انواع سطوح ارائه می دهند. جاروبرقی های بیسل به دلیل دوام بالا و مقرون به صرفه بودن شناخته می شوند و از پروفروش ترین جاروبرقی های موجود در بازار هستند.

جاروبرقی های ایستاده بیسل بسیار سبک هستند و کار کردن با آن ها راحت است. این جاروبرقی ها قابلیت مانور بالایی دارند و از همین رو حرکت در اطراف خانه را آسان می کنند. به علاوه حمل و جابجایی این جاروبرقی ها نیز آسان است و قدرت مکش قابل تنظم بر اساس نوع کف ارائه می دهند. کنترل جاروبرقی ایستاده بیسل به اندازه ای آسان است که بچه ها و سالمندان نیز به راحتی خواهند توانست از آن استفاده کنند.

کلام آخر

نظافت تابستانه یک فعالیت ضروری برای تمیز نگهداشتن خانه شما است. بچه ها در طول تابستان بیشتر در خانه هستند و می‌توانند در روند نظافت مشارکت کنند تا مهارت های مانند مسوولیت پذیری، برنامه ریزی و مدیریت زمان را توسعه دهند. با استفاده از نکات ارائه شده در این مقاله می توانید به فرزندان خود کمک کنید که عادات تمیزکاری خوبی داشته باشند و در نظافت تابستانه به شما کمک کنند. با کمی خلاقیت و حوصله بچه ها می توانند به سرعت یادبگیرند و از نظافت لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *