بیسل

هنگام خرید جاروبرقی،چه نکاتی باید درنظر گرفته شود؟

جاروبرقی ایستاده

خرید جاروبرقی ایده‌آل و مناسب، می‌تواند در نظافت منزل آن هم به شیوه و شکلی سریع بسیار کمک کننده باشد؛ ولی قطعاً در زمان انجام کار مواردی هم می‌بایست به وسیله شما انجام گردد؛ حتی اگر جاروبرقی رباتیک داشته باشید. با این حال شخصی منکر این موضوع نیست که وجود جاروبرقی بیسل، کار تمیزی منزل را آسان و سریع می‌کند. به صورت کلی انواع گوناگونی از مدل‌های جاروبرقی از مدل‌های رباتیک گرفته تا سطلی، وجود دارند که ضمن توجه به نوع فضا و نیازهای اشخاص قابل انتخاب هستند.

چگونه جاروبرقی با کیفیت را شناسایی کنیم؟

برای بررسی و تعیین اینکه جاروبرقی تا چه میزان قابلیت پاک‌کنندگی دارد، می‌بایست مجموعه آزمایش‌های گوناگونی روی انواع مدل‌ها و مطابق با نوع طراحی آن‌ها انجام گردد. برای مثال، شما نباید توقع داشته باشید که جاروبرقی ایستاده، دستی و یا رباتیک قدرت تمیزکنندگی مساوی با مدل‌های بزرگ و سطلی داشته باشند، ولی قطعاً تمامی آن‌ها نقاط منفی و مثبت به خصوصی را دارند.

متخصصان «Consumer Reports» اذعان دارند که برای اطلاع از کارکرد یک جاروبرقی، فاکتورهای گوناگونی مانند قابلیت پاک کنندگی گردوغبار، مقدار نگهداری زباله‌ها، عملکرد راحت و مقدار صدای آن را در نظر بگیرید.

مزایای جاروبرقی های بدون کیسه

مزایای جاروبرقی های بدون کیسه

از سمتی چنانچه جاروبرقی کارکرد خوبی را دارا باشد ولی طول عمر بالایی نداشته باشد، نمی‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد؛ همینطور مطابق داده‌های بررسی شده، جاروبرقی‌های سیم‌دار نسبت به مدل‌های بی‌سیم قابل اعتمادتر هستند.

7 نکته برای خرید جاروبرقی

جاروبرقی‌های امروزی، طیف گسترده‌ای از اشکال، طرح‌ها و رنگ‌های جذاب را دارند؛ البته در این بین می‌بایست دقت داشته باشید که آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد، این است که جاروبرقی بیسل چه مقدار عملکرد خوبی دارد.

به خاطر داشته باشید که یک نوع جاروبرقی ویژه امکان دارد خصوصیاتی داشته باشد که برای شما فریبنده و جذاب باشد، ولی در کنار این موارد با احتیاجات تمیز کردن شما هم مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت عقلانی است که آن را کنار بگذارید و گزینه‌ی خرید دیگری را انتخاب کنید؛ پس مطلوب است که قبل از خرید هر نوع جاروبرقی‌ای نکات ذیل را در نظر داشته باشید:

  • به امکانات جاروبرقی دقت کنید.
  • در زمان خرید حتما آن را امتحان نمایید.
  • بدون کیسه یا کیسه‌دار بودن جاروبرقی را بررسی نمایید.
  • مقدار صدای جاروبرقی را بسنجید.
  • به کفپوش خانه دقت کنید.
  • وجود اتصال وای فای را در مدل‌های رباتیک بررسی نمایید.

در ادامه این مطلب، هر کدام از این نکات را به اختصار توضیح می‌دهیم.

به امکانات جاروبرقی دقت کنید!

به صورت کلی جاروبرقی‌هایی با سیستم برس دار، بهتر از جاروبرقی‌هایی هستند که فقط با مکش کار می‌کنند. در بسیاری از مدل‌های برس‌دار، کلیدی برای غیرفعال کردن برس وجود دارد. این موضوع به حفاظت از پوشش کف بدون فرش و پیشگیری از پراکندگی گردوخاک یاری می‌رساند. در کنار این مورد به مدل‌های مجهز به کنترل دستی تنظیم ارتفاع برس، همراه با قابلیت کنترل مکش به منظور تمیز کردن قالیچه‌های ظریف یا پرده‌ها هم دقت کنید.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده

در زمان خرید حتما آن را امتحان کنید

حتی اگر بطور آنلاین این دستگاه را سفارش می‌دهید، اول به فروشگاه فروش جاروبرقی بروید و از نزدیک عملکرد و کارکرد دستگاه موردنظر را ببینید. دکمه‌های جاروبرقی را فشار دهید، دستگاه را بکشید، بچرخانید و بلند کنید. لوازم جانبی جاروبرقی بیسل را بررسی نمایید. در صورتی که مدل ارزانتری را در فروشگاه آنلاین دیدید، آن را با مدل‌های فروشگاهی مقایسه کرده و از تطابق آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

کیسه‌دار یا بدون کیسه‌بودن آن را بررسی کنید

بهره گیری از جاروبرقی‌هایی با کیسه‌ی دائمی از لحاظ صرفه جویی در هزینه‌های خرید کیسه‌ی یکبار مصرف، به صرفه می‌باشد؛ ولی در عین حال می‌بایست بدانید که نوع کیسه‌دار به تمیز کردن دوره‌ای فیلتر و کیسه احتیاج دارد. از سوی دیگر الزام به تأکید است که گردوغبار و خاک و آشفتگی به منظور تخلیه‌ی سطل جاروبرقی در مدل‌های بدون کیسه در صورت مبتلا شدن به آلرژِ یا آسم، می‌تواند مشکل ساز باشد.

در حالی که با وجود کیسه‌های یکبار مصرف در جاروبرقی‌های دارای کیسه، تا حد زیادی این مشکل رفع می‌گردد؛ پس ضمن توجه به شرایط خود قادر هستید یکی از این دو مدل را برگزینید.

مقدار صدای جاروبرقی را بسنجید

به صورت کلی هیچ مدل جاروبرقی در بازار نیست که مقدار صدای آن، نقش مهمی در آسیب به گوش داشته باشد؛ ولی قطعاً صدای هر جاروبرقی‌ای در اتاق با پژواک زیاد مثل حمام پوشیده با کاشی، بلندتر به نظر می‌آید. جاروبرقی‌های ایستاده نسبت به مدل‌های دیگر بی‌صداتر می‌باشد.

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی بدون کیسه

در خرید جاروبرقی به کفپوش خانه دقت کنید

عاملی بسیار مهم در انتخاب خرید جاروبرقی بیسل یا مدل‌های دیگر، دقت به نوع کفپوش منزل شما می‌باشد. بیشتر خانه‌های لوکس پارکت و کاشی دارند؛ پس انتخاب مدل‌های کنیستر، گزینه‌ای کاربردی با قدرت مناسب می‌باشد، ولی در صورتی که محیط منزل شما ترکیبی از فرش و کفپوش است، حتماً مدلی را برگزینید که ویژگی‌هایی مثل قابلیت کنترل برس، تنظیم ارتفاع و کنترل مکش برای تمیزی قالیچه‌ها و پرده‌های ظریف را داشته باشد.

وجود اتصال وای‌فای را در مدل‌های رباتیک تحلیل کنید

الزام به تأکید است که تمامی جاروبرقی‌های رباتیک قابلیت اتصال به وای‌فای نداشته و فقط به سادگی فضا را تمیز می‌کنند. به صورت کلی مواردی که اتصال وای‌فای ندارند، برای حفظ حریم شخصی و امنیت شما بهتر هستند؛ چرا که داده‌ها را به جایی ارسال نمی‌کنند.

در همچنین حالتی با برگزیدن مدل‌های بدون وای‌فای امنیت بالاتری بدست می‌آورید، ولی بعضی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مثل قابلیت نقشه برداری از محیط و تمیزکردن هدفمند را از دست خواهید داد.

جاروبرقی چه مشخصه‌هایی دارد؟

همانطور که آگاه هستید، بعضی از مشخصه‌های جاروبرقی بیسل عملکرد آن را بهبود بخشید و یا قسمتی از سختی‌های نظافت منزل را از میان می‌برند؛ ولی در عین حال در برخی مدل‌ها فقط ویژگی‌هایی وجود دارند که امکان دارد هزینه‌ی اضافه بر شما اضافه کنند. پس در این بخش شما را با اصلی‌ترین و مهم ترین مشخصه‌های یک جاروبرقی با کیفیت آشنا می‌کنیم:

  • کیسه‌دار بودن یا بدون کیسه بودن آن
  • ابزارهای تمیزکردن سطح‌های برهنه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع برس و کنترل مکش
  • قابلیت خود کششی
  • فیلتر جاروبرقی

ابزارهای جانبی خرید جاروبرقی

بیشتر جاروبرقی‌ها ابزارهای جانبی دارند که با دستگاه همراه هستند که برای بیشتر کارهای نظافتی مناسب بوده و کار را تسریع می‌دهد. در میان این لوازم‌های جانبی، یک ابزار باریک برای تمیز نمودن شکاف‌ها و یک برس کوچک و یک برس دایره‌ای برای گردگیری وجود دارد.

عمر باتری جارو شارژی و چگونگی محافظت از آن

یکی از مزایای جارو برقی های شارژي سهولت در استفاده و سبک بودن آن هاست،‌ تنها موردی که باید به آن دقت کنید، باتری جارو شارژی است.

در جاروبرقی‌هایی که ایستاده نیستند، نوع ساختار دستگاه در کنار قدرت آن، می‌تواند فرش‌ها را به صورت کامل و یا بازده بالاتری نسبت به یک مکش ساده تمیز نماید. در میان لوازم جانبی جاروبرقی، ابزارهای مناسب برای پاک کردن گوشه‌ها و نقاط باریک نیز وجود دارد که بسیار کاربردی هستند.

کلام آخر

این راهنمای کامل برای آشنایی کامل و دقیق شما با جاروبرقی‌ها نوشته شده است. در حقیقت شناخت بهتر این وسیله کاربردی می‌تواند ضمن بر رقم زدن خریدی عالی و آگاهانه، شما را در نگهداری و حفظ آن کمک کند.

همچنین می‌بایست بدانید که داشتن حیوانات خانگی یا خانه‌ای با سطح‌های فرش یا پارکت، می‌تواند نقش با اهمیتی در انتخاب جاروبرقی داشته باشد. علاوه بر اینکه برای ریه‌های حساس و اشخاصی که به آسم مبتلا هستند، می‌بایست جوانبی را برای خرید در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *