بیسل

استفاده از اسانس های روغنی برای نظافت منزل

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

امروزه عوامل خارجی متعددی از جمله رژیم غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی می توانند ثبات و ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از اصلی ترین این عوامل خارجی، محصولات شوینده و تمیز کنندگی خانگی هستند که به طور منظم در خانه استفاده می کنید. شوینده های شیمیایی می توانند در تحریک و التهاب پوست نقش داشته باشند و حتی در برخی موارد باعث بیماری شوند. اسانس های روغنی می توانند جایگزین سالم تری برای این شوینده ها باشند. در این مقاله قصد داریم روش های ساده استفاده از این مواد برای نظافت منزل با استفاده از بخارشوی بیسل را بررسی کنیم.

مضرات شوینده های شیمیایی

شوینده هایی که معمولا در منازل استفاده می شوند مملو از مواد شیمیایی مضر هستند. انواع محلول های خوشبو کننده، ضد باکتری و جلادهنده که برای نظافت منزل استفاده می کنید، می توانند باعث ایجاد حساسیت، سوزش چشم، سردرد و ناراحتی معده شوند. حتی برخی از بیماری های جدی مانند مشکلات تنفسی، مشکلات باروری و مسمومیت های عصبی و اختلالات هورمونی می توانند با این مواد شیمیایی مرتبط باشند.

اسانس های روغنی می توانند جایگزین مناسبی برای این مواد خطرناک باشند. اسانس ها روغنی دارای خواص ضد باکتری، بو زدایی و چربی زدایی به روش های سالم تر هستند. به این ترتیب می تواند نظافت را به صورت ایمن تر انجام دهید و در حین انجام کار های منزل از رایحه درمانی و انرژی بخشی این محلول ها نیز استفاده کنید.

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

محبوب ترین اسانس های روغنی برای نظافت منزل

بهتر است هنگام انتخاب اسانس های روغنی برای نظافت منزل، به دنبال گزینه هایی باشید که نشان می دهد محلول 100 اسانس خالص است. به این ترتیب نه گیاه منبع و نه روغن آن به مواد مصنوعی آلوده نشده اند. به علاوه در اسانس های طبیعی هیچ ماده نگهدارنده ای وجود ندارد که باعث رقیق شدن روغن شود. در ادامه برخی از محبوب ترین اسانس های روغنی را با هم بررسی می کنیم:

اسانس دارچین

این اسانس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است و به محافظت در برابر کپک ها نیز کمک می کند. اسانس دارچین می تواند به دفع آفات نیز کمک کرده و رایحه ای گرم متصاعد کند تا احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشید.

اسانس اکالیپتوس

این اسانس نیز دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است و در از بین بردن آفات نیز موثر است. رایحه خنک اکالیپتوس می تواند احساس طراوت و تمیزی را در خانه شما تقویت کند.

اسانس اسطوخودوس

رایحه گرم اسطوخودوس می تواند احساس راحتی و آرامش در خانه شما ایجاد کند. اسطوخودوس به جلوگیری از رشد قارچ روی سطوح مختلف کمک می کند و خواص ضد باکتری نیز نشان می دهد. رایحه این اسانس می تواند بو کهنگی و کپک را نیز از بین ببرد.

اسانس لیمو

این اسانس می تواند به از بین بردن چربی و مواد چسبنده کمک کند و بوی بد را حذف کند. رایحه انرژی زا این اسانس می تواند طراوت و نشاط را در خانه شما افزایش دهد. از این اسانس می توانید برای صیقل دادن چرم و چوب نیز استفاده کنید. اسانس لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی طبیعی می باشد و یکی از محبوب ترین اسانس ها برای تمیز کردن است. این اسانس می تواند برای نظافت آشپزخانه و توالت گزینه مناسب باشد. به علاوه شما می توانید با یک پارچه نرم و تمیز از این اسانس برای براق کردن کف های چوبی و مبلمان نیز استفاده کنید .

اسانس کاج

اسانس کاج نیز دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی است و می تواند به از بین بردن قارچ از سطوح کمک کند. به علاوه رایحه طبیعی این اسانس می تواند رایحه جنگلی سرسبز متصاعد کند و روحیه شما را تقویت کند.

اسانس رزماری

رایحه رزماری می تواند هوشیاری ذهنی شما را تقویت کند و در دفع آفات نیز موثر باشد. شما می توانید برای جلا دادن مبل نیز از این اسانس استفاده کنید. اسانس رزماری نیز مانند بسیاری از اسانس های دیگر دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است و به از بین بردن قارچ و کپک نیز کمک می کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای که روغن ملالوکا نیز نامیده می شود یکی از قوی ترین اسانس های پاک کننده است. این اسانس می تواند برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و حشرات مناسب باشد. بنابراین این روغن می تواند یک راه حل موثر برای مبارزه با آلودگی هایی باشد که سلامت خانواده شما را تهدید می کند. روغن درخت پای بهترین گزینه برای نظافت روزانه منزل است تا بوی کپک و باکتری را از آشپزخانه یا حمام حذف کنید.

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

مزایای استفاده از اسانس های روغنی در نظافت منزل

همانطور که گفته شد شوینده هایی که در امروزه در خانه ها استفاده می شوند دارای مواد شیمیایی هستند که می تواند برای خانواده خطرناک باشد. بنابراین اسانس های روغنی می توانند گزینه مناسبی برای تمیز کردن باکتری ها و کثیفی ها به روش ایمن و سالم باشند. اسانس های روغنی یک روش طبیعی و ایمن برای نظافت منزل هستند. به علاوه این اسانس ها اغلب ارزان و همه کاره هستند و می توانند برای رایحه درمانی نیز مناسب باشند. در صورتی که می خواهید از اسانس های روغنی به صورت اسپری استفاده کنید بهتر است اسانس را با استفاده از آب مقطر رقیق کنید.

استفاده از اسانس های روغنی در بخارشوی

نظافت با بخار می تواند یک راه عالی برای تمیز کردن سطوح مختلف باشد و اسانس های روغنی نیز می توانند عطر دلپذیری به فرایند تمیز کردن اضافه کنند. اسانس اسطوخودوس یکی از محبوب ترین گزینه ها برای نظافت با بخارشوی است که بوی تمیزی و تازگی در خانه ایجاد می کند. اسانس لیمو، درخت چای و اکالیپتوس نیز می توانند برای نظافت را بخارشوی مناسب باشند. به طور کلی از این اسانس ها باید به مقدار کم در بخارشوی استفاده کنید زیرا می توانند به سطوح آسیب بزنند.

بخارشوی بیسل

بیسل یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید انواع بخارشوی خانگی است. بخارشوی های بیسل با کیفیت و قیمت مناسب خود توانسته اند در بین پرفروش ترین مدل ها قرار بگیرند. بیسل انواع مختلفی از بخارشوی برای نیاز های مختلف کاربران ارائه می دهد. این دستگاه های کاربردی می توانند نظافت بدون نیاز به مواد شوینده انجام دهند و تنها با قدرت بخارداغ، سطوح را ضدعفونی کنند. با این حال شما می توانید از محلول های خوشبو کننده یا اسانس های روغنی، مطابق دستورالعمل سازنده استفاده کنید.

کلام آخر

اسانس های روغنی اگر به درستی و با احتیاط استفاده شوند می توانند راهی عالی برای تمیز نگهداشتن منزل شما باشند. با این حال مهم است که به یاد داشته باشید، اسانس های روغنی قوی می توانند در صورت استفاده نادرست خطرناک باشند. با استفاده از اسانس های روغنی برای نظافت منزل می توانید خانه خود را عاری از مواد شیمیایی و سموم خطرناک نگهدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *