بیسل

انواع لکه و روش پاک کردن آن ها

فرش شوی و موکت شوی PowerClean

لکه های مختلف نیاز به استراتژی متفاوتی برای پاک کردن دارند. بهتر است با شناسایی نوع لکه شروع کرده و سپس راه حل مناسب با آن را پیدا کنید. به طور مثال لکه های روغنی باید با محلول های صابونی تمیز شوند در حالی که لکه های قهوه یا شراب را باید با شوینده های مخصوص یا محلول سرکه، پاک کنید. در این مقاله قصد داریم درباره روش تمیز کردن لکه های مختلف و استفاده از فرش شوی بیسل برای از بین بردن انواع لکه فرش صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

لکه های چربی در آشپزخانه

آشپزخانه شما می تواند لکه های سرسخت و چسبنده مانند لکه های چربی در قسمت های مختلف داشته باشد. مخلوطی از جوش شیرین و صابون ظرفشویی می تواند خمیر پاک کننده قدرتمند و در عین حال ملایمی برای از بین بردن این لکه ها ایجاد کند. برای لکه های سخت تر باید از شوینده های چربی گیر موجود در بازار استفاده کنید. دستورالعمل روی بسته بندی را مطالعه کنید و قبل از شستشو به شوینده زمان کافی برای حل کردن لکه را بدهید. لکه های اجاق گاز را از یاد نبرید. این لکه ها را می توانید با استفاده از شوینده مخصوص فر و اجاق یا مخلوط جوش شیرین و سرکه تمیز کنید.

پاک کردن لکه های آب در حمام

در حمام و دستشویی معمولا لکه های آب، ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کنند. برای از بین بردن این لکه ها می توانید از مخلوط کلر و آب روی کاشی ها استفاده کنید. اگر لکه ها سخت تر و چسبنده تر باشند، پراکسید هیدروژن یا مخلوط سرکه و آب می تواند موثر باشد. سطوح شیشه ای و آینه ها نیز باید با استفاده از آب و صابون و یک اسفنج نرم تمیز شوند.

دستگاه فرش شوی و سرامیک شوی Hydrowave

دستگاه فرش شوی و سرامیک شوی Hydrowave

انواع لکه های فرش

فرش ها بیشتر از سایر بخش ها لکه ها و ریزش های تصادفی غذا و نوشیدنی را تحمل می کنند. مهم است که برای جلوگیری از ایجاد لکه، به سرعت برای پاک کردن آشفتگی اقدام کنید. لکه های جوهر را می توانید با استفاده از ایزوپروپیل الکل به آرامی پاک کنید. برای لکه های حیوانات خانگی نیز شوینده های مبتنی بر آنزیم می توانند بهترین کارایی را داشته باشند و بوی بد و لکه را به طور کامل از بین ببرند.

پاک کردن لکه های دیوار

لکه های مختلف روی دیوار ها می توانند ظاهر ناخوشایندی ایجاد کنند به خصوص در خانه هایی که کودکان خردسال دارند. شما می توانید رد مداد رنگی ها را با استفاده از یک اسفنج مرطوب و جوش شیرین از بین ببرید. شاید لازم باشد برای پاک کردن رد انگشت یا رنگ و چسب از محلول های شوینده ملایم استفاده کنید. حتما از شوینده مخصوص استفاده کنید تا به رنگ دیوار آسیبی نرسد.

اگر ترجیح می دهید که استفاده از مواد شیمیایی را کاهش دهید، موادی مانند سرکه، آبلیمو و جوش شیرین می توانند بسیار موثر باشند. این مواد علاوه بر اینکه سازگار با محیط زیست هستند می توانند برای نظافت انواع سطوح کارایی داشته باشند.

ابزار و تجهیزات مناسب برای پاک کردن لکه ها

استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب می تواند به طور قابل توجهی روند تمیز کردن لکه ها را آسان تر کند. به عنوان مثال پارچه های میکروفیبر می توانند بهترین گزینه برای گردگیری سطوح مختلف بدون باقی گذاشتن پرز باشد. دستگاه های بخارشوی نیز برای نظافت لکه ها بدون استفاده از مواد شیمیایی یک موهبت هستند.

تمیز کردن انواع لکه ها با بخارشوی

امروزه استفاده از دستگاه های بخارشوی برای از بین بردن لکه های سخت در قسمت های مختلف منزل محبوبیت بالایی پیدا کرده است. دستگاه های بخارشوی، بدون استفاده از مواد شیمیایی و تنها با بخار آب، لکه ها را از بین می برند و سطوح را ضد عفونی می کنند از همین رو یک روش سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شوند. دستگاه های بخارشوی یک راه حل موثر برای تمیز کردن انواع لکه ها از سطوح مختلف هستند.

فرقی نمی کند که قصد پاک کردن لکه های فرش را داشته باشید یا بخواهید کثیفی ها را از روی کاشی آشپزخانه پاک کنید، بخار آب می تواند بدون نیاز به مواد شیمیایی، تمام این آشفتگی ها را از بین ببرد.

پاک کردن لکه های کاشی ها

تمیز نگهداشتن کاشی ها برای حفظ زیبایی آنها ضروری است. با گذشت زمان کاشی ها ممکن است کثیف شوند و لکه های مختلفی روی آن ها ایجاد شود. این لکه ها ظاهر کاشی ها را خراب می کنند ولی گاهی از بین بردن آن ها بسیار دشوار است. از همین رو در ادامه روش ها تکنیک های موثر برای حذف لکه های کاشی ها را بررسی می کنیم.

برای لکه های معمولی، می توانید از کمی مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. این محلول را روی لکه بمالید و اجازه دهید که چند دقیقه بماند سپس با یک برس یا پارچه سطح را تمیز کنید. برای لکه های قوی تر ممکن است ترکیب آب لیمو و جوش شیرین موثر باشد. آب لیمو و جوش شیرین را مخلوط کنید تا به قوام غلیظی برسد و سپس این خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند.

سرکه نیز یک پاک کننده کاربری است. شما میتوانید یک پارچه یا اسفنج را در سرکه سفید خیس کنید و روی لکه قرار دهید. یکی دیگر از موادی که می توانید برای از بین بردن لکه های کاشی استفاده کنید، خمیر دندان است. کافیست مقدار کمی خمیر دندان روی لکه بمالید و پس از ده دقیقه، با آب آن را بشویید.

با دو مخزن آب مجزا

با دو مخزن آب مجزا

نکات استفاده از فرش شوی برای تمیز کردن انواع لکه های فرش

برای پاک کردن لکه های فرش با استفاده از فرش شوی باید سعی کنید که در اولین فرصت به لکه ها رسیدگی کنید. به این ترتیب شانس بیشتری برای از بین بردن کامل لکه ها خواهید داشت. شما باید بهترین محلول شوینده را با توجه به نوع دستگاه فرش شوی، نوع لکه و فرش خود انتخاب کنید. شوینده ای که به طور خاص برای از بین بردن آن لکه طراحی شده است می تواند بهترین تاثیر را داشته باشد. دستورالعمل روی شوینده را دنبال کنید تا به دستگاه فرش شوی خود یا الیاف فرش آسیب نزنید. برای اطمینان می توانید ابتدا تاثیر شوینده و فرش شوی را در یک ناحیه نامحسوس از فرش تست کنید.

فرش شوی های بیسل می توانند آب و محلول شوینده را به خوبی مکش کنند با این حال ممکن است فرش ها همچنان مرطوب بمانند. بنابراین توصیه می شود که در ها و پنجره ها را به طور کامل باز کنید. همانطور که میدانید آب داغ راحت تر و سریع تر می تواند لکه ها را از بین ببرد پس در صورت امکان، مخزن دستگاه خود را با آب گرم پر کنید. سعی کنید که در خطوط مستقیم فرش شوی را حرکت دهید تا مطمئن شوید که کل اتاق را تمیز کرده اید و هیچ نقطه ای را از دست نداده اید.

فرش شوی بیسل

دستگاه های فرش شوی بیسل از بهترین ابزار ها برای نظافت فرش و موکت هستند. بیسل انواع مختلفی از فرش شوی ها متناسب با نیاز های مختلف ارائه می دهد و شما می توانید با توجه به شرایط منزل خود و نیاز و ترجیحات منحصر به فردتان، مدل مناسب را انتخاب کنید. فرش شوی های بیسل می توانند به سرعت لکه ها را از سطوح نرم پاک کنند تا نگران آشفتگی هایی که در طول روز ایجاد می شود نباشید و خانه ای تمیز و زیبا داشته باشید.

کلام آخر

لکه ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی هستند و لزومی ندارد که نگران لکه هایی که گاه و بی گاه روی سطوح ایجاد می شوند باشید. دانستن اینکه چگونه لکه های مختلف را پاک کنید به شما کمک می کند که احساس آرامش بیشتری داشته باشید و هزینه کمتری برای تعویض و تعمیر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *