بیسل

انواع مختلف جاروبرقی

جاروبرقی ایستاده

هر چیزی که بتواند زندگی ما را آسان کند، به ویژه کاهش کار در کارهای روزمره، یک حرکت خوشایند است. وقتی نوبت به تمیز کردن خانه می‌رسد، جاروبرقی اولین وسیله ای هست که به ذهن همه می رسد و هیچ ابزار دیگری با آن قابل مقایسه نیست. بر اساس نوع استفاده  ایی که  از آن ها می شود ، مدل های مختلفی از جاروبرقی وجود دارد. بهترین طبقه بندی جاروبرقی ها را می توان با در نظر گرفتن سه جنبه انجام داد: ساختار آنها، نوع استفاده و ویژگی های مختلف. در این بخش سعی کردیم هر سه این جنبه ها را کنار هم بگذاریم تا به شما در انتخاب جاروبرقی مناسب کمک کنیم. با وجود صدها جاروبرقی در بازار، مهم است که گزینه های خود را با انتخاب نوع جاروبرقی مناسب محدود کنید. هنگامی که بدانید کدام نوع را بخرید، تصمیم گیری نهایی بسیار آسان تر است. اگر در حال خرید یک جاروبرقی جدید یا تحقیق در مورد انواع جاروبرقی هستید، این راهنما فقط برای شماست. در ادامه به انواع مختلف جاروبرقی موجود در بازار اشاره خواهیم کرد.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی های ایستاده قدرت مکش قوی دارند و برای تمیز کردن فضاهای بزرگ عالی هستند. این جاروبرقی ها می توانند کیسه دار یا بدون کیسه باشند، اگرچه اکثر جاروبرقی های ایستاده امروزی، طراحی بدون کیسه دارند. برخلاف جاروبرقی های سیلندر دار، جاروبرقی های ایستاده، دسته ی بلندتری دارند که نیاز به خم شدن ندارد. بیشتر پایه‌ها دارای برس رولی برای تمیز کردن بهتر فرش هستند.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی سیلندری

جاروبرقی های سیلندر، طراحی سنتی هستند، با لوله ی بلند و بدنه مجزا که پشت سر شما قرار می گیرد. آن‌ها معمولاً از انواع مختلف جاروبرقی با قدرت مکش بالا هستند، اما اغلب برس‌های توربوی برقی ندارند، که باعث می‌شود کارایی آن‌ها روی فرش کمتر شود. شیلنگ بلند و انعطاف پذیر آنها برای تمیز کردن زیر مبلمان و پله ها مناسب است. بسیاری از جاروبرقی‌های سیلندری دارای کیسه هستند، اگرچه برخی از مدل های بدون کیسه در بازار وجود دارد.

جارو شارژی از انواع مختلف جاروبرقی

جاروبرقی های شارژی جدید شبیه به جاروبرقی های سیمی کار می کنند و در عین حال سبک وزن، بدون سیم و راحت هستند. بسیاری از آنها را می توان به یک جاروبرقی دستی نیز تبدیل کرد. جاروهای شارژی همچنان می‌توانند برای تمیز کردن سریع مفید باشند، اما جایگزین مناسبی برای مدل‌های سیمی قدرتمند نیستند. اگر مدت زمانی جاروکشیدن شما طولانی است ، عملکرد محدود باتری برای شما مشکل ساز خواهد شد.

جارو شارژی از انواع مختلف جاروبرقی

جارو شارژی از انواع مختلف جاروبرقی

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک می تواند گرد و خاک و آب را جمع کند. این نوع جاروبرقی برای همه چیز، از جارو کشیدن نوشیدنی ریخته شده روی زمین تا تخلیه سینک مسدود شده گزینه ای عالی باشند. این جاروبرقی ها قدرت مکش فوق العاده و ظاهری بادوام دارند. اما انتظار ویژگی های فانتزی مانند تنظیم مکش خودکار، صفحه نمایش LCD یا طراحی های سبک را نداشته باشید.

جاروبرقی های دستی

جاروبرقی های دستی انتخاب مناسبی برای تمیز کردن سریع فضای داخلی خودرو و زباله های کوچک در محدوده ی کم هستند. آنها مخزن های کوچک و مکش نسبتاً ضعیفی دارند، بنابراین نمی‌توانند جایگزین جاروبرقی های بزرگ باشند ، اما همچنان برای تمیز کردن نقطه‌ای مفید هستند. جارو برقی دستی هم با سیم و هم بدون سیم وجود دارد. بسیاری از جاروهای بی سیم دستی دارای پایه شارژ هستند، بنابراین می توان آنها را به طور مداوم روی کابینت و یا قفسه آشپزخانه قرار داد و دوباره شارژ کرد.

جاروبرقی های دستی

جاروبرقی های دستی

جاروبرقی رباتیک از انواع مختلف جاروبرقی

ربات جاروبرقی یک اتاق (یا چندین اتاق) را به طور خودکار تمیز می کند. آنها هم از نظر قیمت و هم از نظر فناوری متفاوت هستند و بهترین مدل ها از فناوری نقشه برداری پیشرفته برای جلوگیری از گم شدن مناطق اتاق استفاده می کنند.

حتی بهترین جاروبرقی‌های روباتیک نیز نمی‌توانند جایگزین جاروبرقی معمولی شما شوند، زیرا مکش کمتری دارند، فرش ها را به سختی جارو می کنند و نمی‌توانند از پله‌ها بالا بروند. اما ابزار مفیدی برای تمیز کردن روزانه است، به ویژه در سطوح سخت. به یاد داشته باشید که آنها در اتاق های مرتب و با حداقل بهم ریختگی بهترین عملکرد را دارند.

جارو نپتون ایستاده

جارو نپتون ایستاده جایگزین ارزان تری برای جاروبرقی است. آنها مکش ایجاد نمی کنند، اما در عوض به غلتک ها برای جارو کردن زباله ها در یک مخزن کوچک وابسته هستند. در حالی که جارو نپتون ایستاده هرگز با عملکرد جاروبرقی مطابقت ندارند، اما همچنان در تمیز کردن سطحی موثر و با قیمت عالی در دسترس هستند. فقط مطمئن شوید که انتظارات واقع بینانه دارید!

جاروبرقی بدون کیسه

اکثر جاروبرقی های امروزی اساساً جاروبرقی بدون کیسه هستند. به جای کیسه، این جاروبرقی ها از نوعی ظرف برای جمع آوری و نگه داشتن کثیفی و گرد و غبار استفاده می کنند. پس از استفاده از جاروبرقی به راحتی می توانید گرد و غبار ظرف را از بین ببرید و هر چند بار که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید. برخی از جاروبرقی های بدون کیسه می توانند پس از جمع آوری گرد و غبار آن را به محیط برگردانند.

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی حیوانات خانگی از انواع مختلف جاروبرقی

آیا در خانه خود حیوانات خانگی دارید؟ پس باید دائماً کف، فرش و مبلمان خود را از موهای حیوانات خانگی تمیز کنید. این کار به مرتب نگه داشتن خانه ی شما کمک میکند. در حالی که می توانید از یک جاروبرقی معمولی (جاروبرقی ایستاده، جاروبرقی شارژی) استفاده کنید، جاروبرقی اختصاصی حیوانات خانگی انتخاب بسیار بهتری است. از آنجایی که موهای حیوانات خانگی کاریست که همیشه انجام می دهید، این جاروبرقی ها ویژگی های خاصی دارند که بدون گرفتگی فیلتر ها، برای به دام انداختن مو ها کمک می کند. تمیز کردن غبارگیر نیز بسیار آسان است .

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد که بهترین نوع جاروبرقی را برای خانه خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید جاروبرقی‌های برتر ما را در هر یک از این دسته‌ها ببینید، این صفحه را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *