بیسل

مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

کاهش علائم آسم از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

نگرانی فزاینده ای در مورد سطوح آلودگی هوا در خارج از منزل و داخل خانه وجود دارد. هوای داخل خانه می تواند پنج برابر هوای بیرون آلوده باشد. از آنجایی که هوای داخل خانه به اندازه هوای بیرون گردش نمی کند، بسیاری از آلاینده های موجود در هوا همچنان در داخل باقی می ماند. مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎ این است تضمین می کند که هوای محل زندگی شما عاری از ویروس های مضر، باکتری ها و سایر آلاینده های بدی است که می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند.

خطر ابتلا به بیماری های موجود در هوا را کاهش دهید

فکر کردن به آن کمی منزجر کننده است، اما بسیاری از ویروس هایی که ما را بیمار می کنند در هوایی که تنفس می کنیم یافت می شوند. وقتی فردی که بیمار است عطسه یا سرفه می‌کند، قطرات آلوده را در هوا پخش میکند. این قطرات در هوا باقی می مانند و ممکن است بعداً توسط دیگران استنشاق شوند و باعث بیماری شوند. بیماری‌های اعم از سرماخوردگی تا کووید از طریق هوا منتقل می‌شوند.

یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه شما می تواند به شما و عزیزانتان در برابر تعدادی از بیماری های موجود در هوا در امان باشد. طبق گفته EPA، دستگاه های تصفیه هوا می توانند به کاهش خطر انتقال بسیاری از ویروس های رایج از طریق هوا کمک کنند.

آلرژی خود را تسکین دهید

خواه به دلیل موهای حیوانات خانگی، گرده های فصلی یا کنه های گرد و غبار باشد، آلرژی معمولاً توسط هوایی که تنفس می کنیم ایجاد می شود. دستگاه های تصفیه هوای خانگی به طور موثر طیف گسترده ای از آلاینده های موجود در هوا را فیلتر می کنند که منجر به علائم آلرژی مانند آبریزش چشم، خس خس سینه و ناراحتی کلی می شود. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که سیستم های تصفیه هوا در یک دوره آزمایشی چهار هفته ای تسکین قابل توجهی برای مبتلایان به آلرژی ارائه می دهند.

افزایش طول عمر AC از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

یکی از مزایای بلند مدت یک دستگاه تصفیه هوا پشتیبانی از سیستم تهویه مطبوع شما است. مقادیر زیاد آلودگی هوای داخل ساختمان می تواند فشار زیادی بر واحد HVAC شما وارد کند.

افزایش طول عمر AC از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

افزایش طول عمر AC از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

فیلترها، فن‌ها و سایر قسمت‌های سیستم تهویه مطبوع شما زمانی که با گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها مسدود شده باشند، عملکرد کمتری خواهند داشت. یک تصفیه کننده هوا می تواند با حذف آلاینده های موجود در هوا که بار اضافی بر سیستم شما وارد می کند، عمر AC شما را افزایش دهد.

از فرزندان و سالمندان خود محافظت کنید

در حالی که سموم داخل خانه برای افراد در هر سنی سالم نیستند، سازمان بهداشت جهانی دریافته است که کودکان و افراد مسن به ویژه در معرض اثرات سوء آلاینده های موجود در هوا هستند. اگر در یک خانواده چند نسلی زندگی می کنید، یک دستگاه تصفیه هوا یک راه آسان برای محافظت از عزیزانتان است.

از بوی خوش خانه لذت ببرید

اگر صاحب حیوان خانگی یا سیگاری هستید، به احتمال زیاد خانه شما حاوی عطرهای سرسختی است که خنثی کردن آنها غیرممکن است، مهم نیست چقدر تلاش می کنید. اما یکی از شگفت‌انگیزترین مزایای استفاده از تصفیه‌کننده هوا در خانه این است که این سیستم می‌تواند ذرات بدبو را از هوا حذف کند و بوی تازه‌تری را در سرتاسر خانه‌تان به ارمغان بیاورد.

کاهش علائم آسم از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

مطالعات متعددی کیفیت هوای داخل خانه را با شدت علائم آسم مرتبط کرده اند. ارتباط واضح است – کیفیت نامطلوب هوای داخل خانه، مشکلات تنفسی را در افراد مبتلا به آسم تشدید می‌کند و حتی می‌تواند باعث حمله کامل آسم شود.

یک مطالعه اخیر نشان داد که استفاده از یک تصفیه کننده هوا به طور قابل توجهی علائم آسم را در کودکان کاهش می دهد. اگر شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به آسم هستید، یک سیستم تصفیه هوای خانه می تواند دنیایی از تفاوت در کیفیت زندگی روزمره شما ایجاد کند.

مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

خواب آرامش بخش از مزایای دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی‎‎

محققان دانشگاه دانمارک دریافتند که کیفیت هوایی که تنفس می کنیم تاثیر زیادی بر کیفیت خواب ما دارد. به اندازه دمای اتاق و سطح سر و صدا مهم است!

با توجه به اینکه خطرات کمتر بیماری قلبی و چاقی به طور مستقیم با خواب مناسب مرتبط است، واضح است که استراحت کافی یک جزء حیاتی برای سلامت کلی است. تهویه مطبوع با سیستم های تصفیه یا تصفیه هوا را در نظر بگیرید که می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

سلامت خود را بهبود بخشید

طبق گفته EPA، کیفیت پایین هوای داخل خانه می‌تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی متعددی شود که از شدت آن از تحریک چشم، بینی و گلو گرفته تا بیماری‌های تنفسی، بیماری قلبی و سرطان متغیر است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده های تصفیه نشده موجود در هوا می تواند به طور جدی سلامت کلی شما را از بین ببرد.

با سرمایه گذاری بر روی یک دستگاه تصفیه هوای با کیفیت برای خانه خود، گام مهمی در جهت افزایش سلامت کلی خود و عزیزانتان در سال های آینده برداشته اید.

کنترل آب و هوا بهتر

در حالی که بسیاری از مردم تصور می کنند که سیستم تهویه مطبوع آنها بدون توجه به کیفیت هوای داخل خانه کار می کند، لزوماً اینطور نیست. هوای غلیظ با آلاینده‌ها برای سیستم AC شما سخت‌تر سرد یا گرم می‌شود. کیفیت پایین هوای داخلی به معنای یک سیستم تهویه مطبوع کمتر موثر است و یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به عملکرد موثرتر AC شما کمک کند.

کنترل آب و هوا بهتر از مزایای دستگاه تهویه هوا

کنترل آب و هوا بهتر از مزایای دستگاه تهویه هوا

از خانه داری راحت تر لذت ببرید

آیا تا به حال شده انگشت خود را روی سطحی در خانه ردیابی کنید و آن را در گرد و غبار پیدا کنید؟ حتی اگر مرتب تمیز می کنید، خلاص شدن از شر گرد و غبار می تواند مانند یک کار سیزیفی بدون پایان قابل مشاهده باشد. خوشبختانه، یک سیستم تصفیه کننده هوا واقعا می تواند به شما در مبارزه کمک کند.

دستگاه های تصفیه هوا گرد و غبار و سایر آلاینده های موجود در هوا را مستقیماً از هوا می مکند و ذرات داخل فیلترهای داخلی دستگاه را به دام می اندازند. این بدان معناست که گرد و غبار کمتری راه خود را به گوشه و کنار خانه شما پیدا می کند. اما همه دستگاه‌های تصفیه هوا برای مبارزه با آلودگی هوای داخل ساختمان به رویکرد مبتنی بر فیلتر غیرفعال متکی نیستند. AC را در کنار برخی مزایای شگفت‌انگیز دیگر افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *