بیسل

جاروبرقی های کیسه دار در مقابل جاروبرقی های بدون کیسه؛ مزایا و معایب

جاروبرقی های کیسه دار در مقابل جاروبرقی های بدون کیسه؛ مزایا و معایب

جاروبرقی ها معمولا روش های مختلفی برای دفع کثیفی های حاصل از جارو کردن ارائه می دهند و بر این اساس به دو نوع اصلی جاروبرقی های کیسه دار و بدون کیسه تقسیم می شوند. برای بیشتر مشتریان انتخاب بین جاروبرقی کیسه ای و بدون کیسه آسان نیست و از همین رو در این مقاله به بررسی مزایای و معایب جاروبرقی های کیسه دار در مقابل جاروبرقی های بدون کیسه بیسل می پردازیم.

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

جاروبرقی های قدیمی معمولا  از نوع کیسه دار هستند و از کیسه های یکبار مصرف برای فیلتر کردن و به دام انداختن کثیفی ها و گرده و خاک استفاده می کنند. در حقیقت این مدل جاروبرقی ها دارای یک بخش پارچه ای هستند که هوای تمیز را عبور می دهد و در صورت پرشدن به راحتی نیز قابل جدا شدن و جایگزینی است.

جاروبرقی های بدون کیسه معمولا مدل های جدید تری هستند و به دلیل اینکه مردم دیگر نیازی به استفاده از کیسه های جاروبرقی نداشته باشند اختراع شده اند. برای کار با یک جاروبرقی کیسه دار شما باید همیشه تعدادی کیسه جاروبرقی در خانه ذخیره داشته باشید و هزینه اضافی برای تهیه آن ها بپردازید. بنابراین جاروبرقی های بدون کیسه به سرعت محبوب شدند تا این مشکل را رفع کنند.

جاروبرقی های بدون کیسه از فیلتر ها برای به دام انداختن گرد و غبار و کثیفی در مخزن زباله استفاده می کنند و شما به راحتی می توانید مخزن را پس از پر شدن، تخلیه کنید و مجدد درون جاروبرقی قرار دهید.

جاروبرقی های بیسل

جاروبرقی های بیسل

مزایای و معایب جاروبرقی های کیسه ای

با داشتن یک جاروبرقی کیسه دارد شما باید پس از پر شدن کیسه را جایگزین کنید. این کیسه ها معمولا هزینه زیادی ندارد و تعویض آن ها نیز بسیار ساده است. با این حال شما باید همیشه مراقبت باشید که کیسه چه زمانی پر می شود،  بعضی از مدل های جاروبرقی کیسه دارد دارای چراغ نشانگر برای این منظور هستند که می تواند مفید باشد. در ادامه مزایای و معایب این مدل ها را برای شما بیان کرده ایم.

  • مزایا

بهداشت: از اصلی ترین مزایای جاروبرقی های کیسه ای این است که تماس با آلودگی های داخل کیسه تا زمانی که نیاز به تخلیه داشته باشد به حداقل می رساند. همچنین می توانید زمانی که کیسه پر شدن بدون ایجاد آلودگی بیشتر آن را خارج کنید و دور بیاندازید.

سادگی: جاروبرقی های کیسه ای نیاز به تمیز کردن و تعویض منظم فیلتر ها ندارد و از همین رو کار نگهداری و تعمیر را برای افراد راحت تر می کند.

کاهش آلرژی و حساسیت: با پیشرفت تکنولوژی های مدرن، امروزه اکثر جاروبرقی های کیسه ای از فیلتر های هپا استفاده می کنند که به شما اطمینان می دهد تا 99 درصد تمام کثیفی، گرد و خاک و سایر مواد آلرژی زا را از بین ببرد.

همچنین کیسه های گرد و خاک جاروبرقی معمولا هوابند است یعنی به طور موثری از خروج گرد و غبار و کثیفی جلوگیری می کند. بنابراین جاروبرقی های کیسه ای برای همه به خصوص افرادی که از آلرژی و آسم رنج می برند مورد تایید است. لازم به ذکر است اکثر جاروبرقی های بدون کیسه نیز از فیلتر های هپا استفاده می کنند با این حال اساسا این فیلتر ها در مدل های کیسه ای استاندارد هستند.

نگهداری و مراقبت کمتر: جاروبرقی های کیسه علاوه بر اینکه به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند، نگهداری از آن ها نیز آسان است. این جاروبرقی ها دارای فیلتر های داخلی هستند و زباله های بیشتری نگه می دارند بنابراین نیازی به تعویض مکرر نخواهد بود.

  • معایب

برخی از مدل های جاروبرقی کیسه ای نشانگر نوری برای اعلام زمان تخلیه مخزن گرد و خاک ندارند و از همین رو باید بیشتر مراقب باشید. همچنین با اینکه جاروبرقی های کیسه ای می توانند کثیفی های بیشتری را جمع کنند اما هنوز هم نیاز به تعویض دارند و شما باید برای کیسه ها هزینه کنید و تعدادی در خانه داشته باشید.

جاروبرقی های کیسه دار دوستدار محیط زیست محسوب نمی شوند، با اینکه کیسه های جاروبرقی عمدتا کاغذی هستند اما هنوز دارای موادی اند که قابل بازیافت نیست و زمانی که در محل دفن زباله قرار گیرد می تواند به محیط زیست آسیب برساند.

مزایا و معایب جاروبرقی های بدون کیسه

جاروبرقی های بدون کیسه می توانند هزینه های شما را کاهش دهند با این حال به فیلتر های بیشتری نیاز پیدا می کنند که باید تعویض و تمیز شوند. گرد و غبار که حین تخلیه مخزن زباله جاروبرقی پخش می شود می تواند برای افراد مبتلا به آسم و آلرژیی مشکل ایجاد کند. در ادامه مزایای و معایب این مدل های بدون کیسه را بررسی می کنیم.

  • مزایا

تشخیص راحت زمان تخلیه: محفظه گرد و غبار جاروبرقی های بدون کیسه معمولا شفاف است و به شما این امکان را می دهد تا به سادگی بررسی کنید که چه زمان باید مخزن را تخلیه کنید. به این ترتیب شما می توانید بدانید که جاروبرقی شما خوب کار می کند و به راحتی متوجه می شوید که چه زمانی پر شده است. برخی مدل ها حتی دارای خط نشانگر هستند تا کار را برای شما راحت تر کنند.

سازگار با محیط زیست: فیلتر های جاروبرقی های بدون کیسه قابل شستشو هستند و شما می توانید به راحتی آن ها را بیرون بیاورید و بشویید. بنابراین کیسه گرد و خاک مصرف نمی شود و به محیط زیست آسیبی نمی زند. برخی از مدل های جدید حتی می توانند قابلیت تمیز کردن خودکار نیز ارائه دهند.

ارزان تر: جاروبرقی های بدون کیسه نیازی به هزینه اضافی برای کیسه ندارند و مخزن گرد و غبار نیز یکبار مصرف نیست بنابراین هزینه های جانبی حذف می شود. با این حال گاهی باید فیلتر ها را نیز تعویض کنید.

بازشدن آسان محفظه: از دیگر مزایای جاروبرقی های بدون کیسه این است که در صورتی که بخواهید چیزی را که اشتباها مکش شده بازیابی کنید محفظه به راحتی باز می شود، در حالی که در جاروبرقی های کیسه ای شما باشد کیسه گرد و خاک را به سختی باز کنید.

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی بدون کیسه

  • معایب

نگهداری از جاروبرقی های بدون کیسه کمی دشوار است زیرا شما نیاز دارید که فیلتر ها را جدا کرده و بشویید. این کار ممکن است سخت و وقت گیر باشد زیرا باید بعد از هر بار نظافت، مخزن را تمیز کنید تا اینکه به راحتی با یک مخزن نو جایگزین کنید.

گاهی ممکن است هنگام تمیز کردن مخزن گرد و غبار و فیلتر، آلودگی پخش شود و همین موضوع می تواند احتمال استنشاق مواد حساسیت زا را افزایش دهد و واکنش های آلرژیک ایجاد کند. همچنین در این مدل ها شما ممکن است مجبور شوید که مخزن زباله را لمس کنید تا از حذف کامل گرد و خاک مطمئن شوید در حالی که در جاروبرقی های کیسه دار به راحتی می توانید کیسه را جدا کرده و دور بیاندازید.

جاروبرقی های بیسل

در نهایت انتخاب اینکه جاروبرقی کیسه دار برای خانه شما مناسب تر است یا جاروبرقی بدون کیسه به نیاز های خانه و خانواده شما بستگی دارد. شما می توانید مدل های مختلف جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه بیسل را برای منزل خود تهیه کنید.

جاروبرقی های بیسل از بادوام ترین و با کیفیت ترین مدل های موجود در بازار محسوب می شوند که تنوع گسترده ای در مدل ها و قابلیت ها دارند و می توانند نیاز های مختلف را برآورده کنند. جاروبرقی های کیسه دار و بدون کیسه بیسل قیمت مناسبی دارند و در مقایسه با کیفیت و کارایی که ارائه می دهند ارزش خرید بالایی دارند.

کلام آخر

انتخاب بین جاروبرقی های کیسه دار و بدون کیسه فراتر از نحوه دفع گرد و خاک است و به نیاز ها و نگرانی های سلامتی شما بستگی دارد. ممکن است مدل  های کیسه ای برای کاهش آلرژی شما ایمن تر باشند و یا ترجیح بدهید برای ملاحظات زیست محیطی از مدل های کیسه ای دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *