بیسل

خانه تکانی با محصولات بیسل

خانه تکانی با محصولات بیسل

خانه تکانی، یک رسم قدیمی اصیل ایرانی است که تاریخچه چندین هزار ساله دارد، این رسم زیبا همواره بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنان پا برجاست. خانواده های ایرانی دوست دارند هنگام شروع سال جدید، دل ها وخانه هایشان را از هرگونه آلودگی و ناپاکی پاک کنند و با پاکیزگی جسم و محیط زندگیشان، از فصل بهار استقبال کنند.

با این حال، ‌خانه تکانی آن هم در خانه های پر از وسیله و ظرف و ظروف امروزی کار سختی به نظر می آید،‌ خصوصا برای افرادی که شاغل هستند و زمان و انرژی لازم برای این کار سخت و طاقت فرسا را ندارند. اما با پیشرفت تکنولوژی ، همواره روش های جدیدی به وجود می آیند که کار را برای شما آسان تر کنند. در این مقاله می خواهیم راه هایی را به شما پیشنهاد کنیم که در زمان و انرژی تان صرفه جویی کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن خانه تکانی کنید.

خانه تکانی

خانه تکانی

خانه تکانی با فرش و موکت شوی ها

شستن فرش ها و تمیز کردن مبل ها، یکی از اساسی ترین مراحل خانه تکانی است که البته در صورتی که بخواهید خودتان آن ها را انجام بدهید،‌ کارتان حسابی سخت و زمان برخواهد بود. شستن فرش ها در حیاط علاوه بر این که می تواند صدمات جبران ناپذیری به جسم شما ایجاد کند، زمان بر نیز هست. تمیز کردن اساسی مبل ها هم می تواند آسیب جدی به گردن و دستانتان وارد کند.

 ممکن است بخواهید فرش ها و مبل هایتان را به مبل شویی و قالی شویی ها بسپارید اما این مورد نیز زمان بر است و در برخی از موارد، ‌به مبلمان و فرش های افراد، صدماتی وارد شده است. با این تفاسیر،‌ اگر نگران آسیب دیدن فرش هایتان در قالیشویی ها هستید و از طرفی نمی توانید خودتان آن هارا بشویید،‌ بهترین راه ممکن استفاده از دستگاه های فرش و موکت شوی است.

این دستگاه های کوچک و کار راه انداز، سیستم جالب و پیشرفته ای دارند که با کمترین سروصدا و در کمترین زمان ممکن فرش های شما را به تمیز ترین حالت ممکن شست و شو می دهند. طراحی این دستگاه به گونه ای است که یک مخزن آب دارد که شما آن را با آب ولرم و شوینده های مخصوص پر می کنید،‌ سپس دستگاه را روی لکه های فرش می کشید. این دستگاه ابتدا محلول آب و شوینده را روی فرش ریخته و لکه هارا در آن حل می کند،‌ سپس به طور خودکار مکنده ی قدرتمند دستگاه آب را به داخل می کشد . این فرایند بار ها و بارها تکرار می شود تا زمانی که فرش شما به طور کامل تمیز شود.

از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن موکت ها، قالیچه ها، ‌مبل ها و هر گونه سطح پارچه ای دیگری استفاده کنید و آن هارا به طور کامل تمیز کنید.

برخی از افراد، ‌از بخار شوی ها برای تمیز کردن و شستشوی فرش ها،‌مبل ها و موکت ها استفاده می کنند که کار اشتباهی است. بخار شوی ها ممکن است فرش و سطوح پارچه ای شمارا تمیز کنند،‌ اما بخار قوی که از آن ها آزاد می شود می تواند به بافت فرش و مبل شما آسیب بزند.

نحوه عملکرد فرش و موکت‌شوی‌ها

نحوه عملکرد فرش و موکت‌شوی‌ها

بخار شوی ها

بخار شوی ها، اخیرا به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین لوازم برای خانه تکانی و تمیز کردن اساسی سطوح سخت تبدیل شده است. علت این محبوبیت این است که بدون این که لازم باشد از شوینده های سنگین و خطرناکی که برای از بین بردن لک ها و رسوبات به کار می روند استفاده کنید،‌ کاشی ها سرامیک ها و سنگ ها را برق می اندازید. همانطور که می دانید استفاده از شوینده های سخت و سنگین برای سلامتی بسیار مضر هستند، ‌اما با بخارشوی ها هیچ نیازی به آن ها ندارید.

بخار شوی جایگزین خوبی برای پاک کننده های شیمیایی در تمیز کردن کف آشپزخانه، کاشی ها، سنگ ها ، سرامیک و سرویس بهداشتی است و سطوح سخت را از هرگونه آلودگی ، چربی و لک پاک می کند.

بعد از استفاده از بخارشوی نیازی به دستمال کشیدن، خشک کردن و یا آبکشی سطح ندارید چرا که رطوبت ایجاد شده روی سطح به روش میعان بخار می شوند و خشک می شوند. بخار شوی ها در ابعاد مختلف با کارایی های مختلفی ارائه می شوند،‌ خوب است قبل از خرید بخارشوی ها درباره کارایی های آن ها به خوبی تحقیق کنید و مناسب ترین را انتخاب کنید. بخار شوی های خانگی دارای سیستم مکنده و دمنده نیستند و فقط بخار را به سطوح می پاشند. از بخار شوی ها می توانید برای شستشوی عمیق شیشه ها نیز استفاده کنید.

انواع بخارشوی ها

انواع بخارشوی ها

محلول های خوشبو کننده و پاک کننده فرش

گاهی اوقات پیش می آید که تصادفا غذا یا نوشیدنی روی فرشتان بریزید، مخصوصا اگر کودک یا حیوان خانگی در منزل داشته باشید،‌ این اتفاق را به دفعات زیادی تجربه می کنید. گاهی اوقات هم،‌ گرد و غبار ها و آلودگی ها و کپک های ذره بینی  فرش روی هم انباشته می شوند و در خرد فرش شما می روند، همین موضوع باعث می شود که فرش شما بوی نامطبوعی به خود بگیرد. الوده شدن و کثیف شدن فرش ها و بو گرفتن آن ها می تواند مشکلی بسیار آزار دهنده باشد. ممکن است برای شماهم پیش آمده باشد که روی فرش دراز بکشید و یا بنشینید و ناگهان بوی آزار دهنده ای را زیر بینی تان احساس کنید. در این حالت احتمالا آلودگی های بسیاری که حتی ممکن است با چشم دیده نشوند، روی پزطهای فرش شما جمع شده اند و مشکلاتی ایجاد کرده اند.

محلول های خوشبو کننده و پاک کننده فرش

محلول های خوشبو کننده و پاک کننده فرش

شما می توانید با استفاده از محلول های پاک کننده و خوشبو کننده این مشکل را حل کنید و خانه تان را برای همیشه  پاکیزه و خوشبو نگه دارید. استفاده از این محلول ها بسیار ساده و آسان است و در عرض چند دقیقه می توانید از شر این مشکل آزار دهنده خلاص شوید. برخی از محلول ها لکه های غذا یا نوشیدنی را حذف می کنند و برخی دیگر فرش را خوش بو می کنند و در لایه های عمیق آن نفوذ می کنند. پودر های پاک کننده و خوشبو کننده نیز وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *