بیسل

راهنمای کامل حذف بوی نامطبوع فرش

فرش شوی و موکت شوی PowerClean

فرش ها معمولا بخشی از پس زمینه خانه هستند و ما به ندرت به آنها توجه می کنیم. از همین رو زمانی که شروع به ایجاد بوی نامطبوع کنند تازه متوجه مشکل می شویم. در واقع فرش ها با گذشت زمان مقدار زیادی کثیفی به خود جذب می کنند به خصوص اگر در منطقه ای زندگی کنید که گرد و خاک زیادی وجود داشته باشد. اگر فرش های شما نیز چنین شرایطی دارند و بوی بدی می دهند باید به دنبال راهکاری برای حذف این بو باشید. در این مقاله قصد داریم در کنار ارائه راهنمای کامل حذف بوی نامطبوع فرش، فرش شوی بیسل را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

مواد طبیعی برای از حذف بوی نامطبوع فرش

شما می توانید از مواد مختلفی به عنوان پاک کننده برای فرش ها استفاده کنید و بوی بد را از بین ببرید. در ادامه برخی از مواد طبیعی ارزان و سازگار با محیط زیست که می توانند به شما در از بین بردن بوی بد فرش کمک کنند را معرفی خواهیم کرد:

جوش شیرین

در صورتی که بوی ملایم و سبکی از فرش خود احساس می کنید می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. استفاده از جوش شیرین یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی نامطبوع است. در این روش کافیست مقدار کافی از جوش شیرین را روی فرش خود بپاشید و بسته به شدت بو، اجازه دهید که پودر چند ساعت یا یک شب بماند. سپس می توانید فرش را جارو کنید تا تمام ذرات پودر را جمع کنید. بعد از این کار باید فرش را چک کنید و اگر بوی بد هنوز از بین نرفته بود این فرایند را تکرار کنید.

سرکه

اگر فرش شما بوی کپک زدگی می دهد، سرکه می تواند تاثیر قابل توجهی در از بین بردن بو داشته باشد. برای استفاده از این روش باید ابتدا در یک منطقه کوچک امتحان کنید تا مطمئن شوید که به فرش آسیب نخواهید زد. زمانی که مطمئن شدید، سرکه برای فرش شما مشکلی ایجاد نمی کند مقداری سرکه سفید در بطری بریزید و روی فرش اسپری کنید. به یاد داشته باشید که باید به اندازه کافی اسپری کنید ولی نباید فرش را خیس کنید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس آب سرد روی فرش اسپری کنید. می توانید با یک پارچه کمی فرش را خشک کنید و سپس صبر کنید که کاملا خشک شود.

نکات خرید انواع موکت شو

نکات خرید انواع موکت شو

پاک کننده های آنزیمی

شوینده های آنزیمی برای از بین بردن بوی استفراغ، خون و ادرار عملکرد خوبی دارند. حیوانات خانگی دوست داشتنی شما می توانند بوی زننده روی فرش و اثاثیه به جای بگذارند. در این شرایط پاک کننده های آنزیمی به کار می آیند و می توانند مواد آلی را تجزیه کنند. فراموش نکنید که قبل از استفاده از این پاک کننده ها باید تا حد امکان سطح را تمیز کنید.

 می توانید لکه را با آب گرم حل کنید تا پاک کننده های آنزیمی راحت تر بتوانند ذرات آلودگی را تجزیه کنند. مطابق دستورالعمل روی محصول، محلول را اسپری کنید و پس از سپری شدن زمان مورد نیاز، فرش را با پارچه خشک کنید. امروزه انواع مختلفی از پاک کننده های آنزیمی در بازار وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از لکه طراحی شده اند و شما می توانید با توجه به نوع آلودگی فرش خود به دنبال محصول مناسب باشید.

راهکار هایی برای حفظ بوی تمیزی و تازگی فرش ها

به طور منظم جارو کنید: سعی کنید که به صورت هفتگی فرش ها را جارو کنید تا از جمع شدن خرده های کثیفی بین الیاف فرش جلوگیری کنید. اگر بچه های کوچک و حیوانات خانگی دارید بهتر است چندین بار در هفته جارو کنید. در صورتی که زمان کافی برای نظافت منظم ندارید می توانید روی یک جاروبرقی رباتیک سرمایه گذاری کنید.

کفش ها را بیرون ببرید: کفش های شما انواع باکتری ها و کثیفی ها جمع می کنند و می توانند آن ها را روی فرش های منزل پخش کنند. بنابراین بهتر است که هرگز کفش ها را داخل خانه نیاورید و فضای مشخصی نزدیک درب ورودی برای کفش ها در نظر بگیرید.

تهویه را افزایش دهید: سعی کنید که زمانی که هوا خوب است پنجره ها را باز نگه دارید. تهویه هوا کمک می کند که بو های مختلف مانند بوی غذا یا بوی سیگار پیش از این که جذب فرش ها شوند از بین بروند. در روز های سرد نیز می توانید پنجره ها را به طور مختصر حدودا 5 دقیقه باز کنید تا بوی نامطبوع از بین برود.

به سرعت به لکه ها رسیدگی کنید: هرچه زمان بیشتری از ایجاد لکه ها بگذرد پاک کردن آن ها سخت تر می شود. لکه هایی که به تازگی ایجاد شده اند ممکن است در حال حاضر بو نداشته باشند ولی احتمالا در آینده بوی نامطبوعی روی فرش ایجاد خواهند کرد.

از گیاهان آپارتمانی کمک بگیرید: تحقیقات نشان داده است که نگهداری برخی گیاهان در منزل می تواند به پاکسازی هوا و از بین بردن بوهای نامطبوع کمک کند. در واقع استفاده طولانی مدت از خوشبو کننده های شیمیایی می تواند بر سلامت شما تاثیر داشته باشد. بنابراین بهترین راه استفاده از روش های طبیعی مانند گیاهان آپارتمانی است.

از پیاز برای جذب بوی نامطبوع استفاده کنید: پیاز توانایی بالایی برای جذب بوهای نامطبوع دارد و می تواند بوی اتاق را تازه و تمیز کند. کافی است یک تکه پیاز را برای چندین ساعت یا یک روز رها کنید تا بوی بد در هوای اتاق به شدت کاهش یابد.

تفاوت فرش شوی و بخارشوی

تفاوت فرش شوی و بخارشوی

فرش شوی بیسل

یکی از روش های نظافت فرش استفاده از دستگاه های فرش شوی است. فرش شوی بیسل می تواند آلودگی های فرو رفته در اعماق فرش را بیرون بکشد و بوی بد را از بین ببرد. بخار داغ می تواند لکه ها را از بین ببرد و بدون نیاز به مواد شوینده، فرش و موکت ها را به طور کامل تمیز کند. فرش شوی های بیسل مانور پذیری بالایی دارند و کار کردن با آن ها بسیار ساده است.

به طور کلی دستگاه های فرش شوی نیازی به استفاده از محلول های شوینده ندارند ولی شما می توانید از محلول های خوشبو کننده برای ایجاد بوی تازگی و تمیزی استفاده کنید. بیسل انواعی از محلول ها و اسانس های مخصوص فرش شوی تولید کرده است که دارای رایحه های متنوعی هستند.

این فرش شوی ها می توانند سطوح را ضد عفونی کنند و باکتری ها و میکروب ها را نیز از بین ببرند. فرش شوی های بیسل با کیفیت بالا و قیمت مناسب، ارزش خرید بالایی دارند. شما می توانید همین مدل های مختلف فرش شوی های بیسل را در سایت ما بررسی کنید و مدل مناسب با نیاز ها و ترجیحات منحصر به فرد خود پیدا کنید.

کلام آخر

بوی نامطبوع فرش و موکت ها می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. حیوانات خانگی، بوی مواد غذایی و دود می تواند باعث شود که فرش های منزل شما بوی بدی بدهند. در این مقاله راهنمای کاملی برای حذف بوی نامطبوع فرش در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود و بوی بد فرش و موکت های خانه خود را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *