بیسل

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

بخارشوی‌های بیسل نه تنها آلودگی‌های عمیق را پاکسازی می‌کنند، بلکه یک از بین برنده تأٍیرگذار برای باکتری‌ها و ویروس‌ها هم می‌باشد. بخارشوی همواره پاکسازی عمقی منفذها و عملکرد بدون مواد شیمیایی را محفوظ نگه داشته است. زمانی که سطح آگاهی از بهداشت افزایش پیدا کرد، این دستگاه‌ها بیشتر از هر وقت دیگری مورد تقاضا و توجه قرار گرفت. ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها، مبحث دیگری است که در این مطلب به صورت کامل و مختصر به آن خواهیم پرداخت.

بخارشوی‌ها قادر هستند به طور تقریبی در هر محیطی از منزل استفاده شوند و همینطور به منظور ضدعفونی دستگیره‌ها، سطوح و اتصالات درب مناسب می‌باشند. این دستگاه‌ها در صورت بهره گیری درست، ۹۹٫۹۹۹٪ از ویروس‌ها و باکتری‌ها مثل ویروس آنفلوانزا یا کرونا و یا باکتری‌های معمولی در خانه را از سطوح سخت پاکسازی می‌کنند.

در حال حاضر می‌بایست مواد ضدعفونی کننده در درجه نخست، برای نگهداری و مراقبت از افراد بیمار و در بیمارستان‌ها استفاده گردند؛ پس دستگاه‌های بخارشوی قادرند سهم زیادی در بهداشت عمومی در منازل را ایفا کنند. تحقیقات نشان داده است که با حداکثر زمانی سی ثانیه تمیز نمودن نقطه‌ای و تماس مستقیم سطوح با بخارشوی، ۹۹٫۹۹۹٪ ویروس‌های پنهان را می‌توان در سطوح مختلف منزل پاکسازی کرد.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها بهتر است!

بخارشوی بیسل نسبت به روش‌های معمولی تمیزی و پاکسازی دستی با مواد شیمیایی و شوینده، بهداشت بالاتر و نتیجه و عملکرد بیشتری را دارا هستند. رمز و راز تمیز کردن بخار در ترکیب دما و بخار پنهان است. آب در دستگاه بخارشوی گرم شده (تا هنگامی که جوش بیاید) واین خود موجب به وجود آمدن بخار گرم می‌گردد. بعد این بخار از راه لوازم جانبی مانند نازل دستی، نازل کف و … پاشش می‌گردد. ذرات ریز بخار تا سرعت 170 کیلومتر در ساعت به سوی سطح پرتاب می‌گردند.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها بهتر است!

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها بهتر است!

بنابراین بخار به تمامی منافذ و ترک‌ها ورود کرده و همینطور محیط‌هایی را که دسترسی پیدا کردن به آن‌ها دشوار است، را تمیز می‌نماید. آلودگی سرسخت و لجباز در عرض چندین ثانیه سست شده و بعد از آن سطح تمیز شده برای مدت زمانی طولانی تمیز خواهد ماند.

اهمیت برنامه ریزی در استفاده از بخارشوی

بخار آب گرم حدوداً در 100 درجه سانتی‌گراد پیدا شده و با بالا رفتن فاصله خنک می‌گردد. به منظور مبارزه‌ای تأثیرگذار با ویروس‌ها و باکتری‌ها، می‌بایست نازل را به طور مستقیم بر روی سطوح هدایت کنید. همینطور حاصل کردن اطمینان از مدت زمان تمیزکاری مناسب و انتخاب کردن مدت زمان بخار سی ثانیه در یک نقطه با حداکثر میزان بخار اهمیت دارد.

پدهای میکروفیبر استفاده شده می‌بایست در دمای حداقل شصت درجه سانتی‌گراد در یک برنامه شستشوی استاندارد شسته شوند.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها، مناسب برای سالمندان و مبتلایان به آلرژی!

در فرآیند ضدعفونی با بخارشوی، اشخاصی که دارای آلرژی‌های شدید هستند، می‌توانند دو برابر منفعت داشته باشند. بالعکس محلول‌های شوینده و تمیزکننده، میعانات بخار باقی‌مانده‌هایی که باعث آلرژی می‌شوند را بر روی سطوح تمیزشده باقی نمی‌گذارند. همینطور بخار باعث شده که گرد و غبار و خاک به طور کامل حذف گردد و این بدین معنا است که هیچ گونه ماده آلرژی زایی به وجود نمی‌آید.

اینکه مواد تمیزکننده شیمیایی در خانه مخصوصاً خانه‌ای که کودک دارد، استفاده نشود بسیار اهمیت دارد. نوزادان روی زمین راه رفته و می‌خزند و تمایل دارند اشیاء مختلف را در دهان خود جا دهند. واکنش‌های آلرژیک و یا تحریک پوستی ناشی از باقی‌مانده مواد شیمیایی شوینده دیگر مسئله‌ای نیست.

بخارشوی، مناسب برای استفاده مداوم

ساعت‌ها تمیزکردن با مواد شیمیایی تمیزکننده، قادر است دستگاه تنفسی افراد را تحریک نماید. با بخارشوی می‌توان از این کار پیشگیری کرد. از آنجا که بخارشوی‌ها تنها به برق و آب احتیاج دارند، می‌توان آن‌ها را برای مدت تقریباً نامحدود استفاده کرد. همینطور در تعداد زیادی از مدل‌ها حتی قادر هستید در حین کار مجدداً مخزن را پر نمایید.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها، مناسب برای سالمندان و مبتلایان به آلرژی!

نحوه ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها با بخار اشباع

فرآیند ضدعفونی کردن با بخارشوی به نسبت ساده و آسان است. آب ظرفیت ویژه بالایی دارد و قادر است گرمای زیادی را در خود نگهداری کند؛ پس بخار، حامل بسیار خوبی به منظور منتقل کردن انرژی گرمایی به محیط می‌باشد.

این منتقل کردن گرما موجب از بین رفتن پیوندهایی می‌گردد که آلودگی‌ها را به سطوح متصل نگه می‌دارد و در تعداد زیادی از موارد، چنان دما را بالا می‌برد که آلودگی به خودی خود ذوب شده و از سطح جدا می‌شود.

از آنجایی که بخار در زمان برخورد با سطح انرژی را آزاد می‌نماید، زمانی که آلودگی‌های سطح در معرض آن قرار می‌گیرند، جدا می‌شود و از بین می‌روند. تأثیر نابودکننده بخار اشباع با دمای بالا، بر روی غشاهای چربی باکتری و پروتئین‌های میکروب‌ها و قارچ‌ها، موجب پاکسازی محیط از این عوامل بیماری زا می‌گردد.

روش بخار داغ اشباع به خصوص برای سطح‌های غیرهموار، ناصاف، غیر مسطح و یا دارای الیاف ایده آل بوده؛ چرا که بخار قادر است داخل حفره‌هایی که بسیاری از مواد شیمیایی پاک کننده تمیز نمی‌کنند، نفوذ کند. بنابراین راه ضدعفونی کامل و قابل اطمینان محسوب می‌شود.

بخارشوی یا ضدعفونی کننده‌های شیمیایی؟

ممکن است در حال انتخاب کردن میان مواد شیمیایی دارای ضرر و یا بخارشوی باشید. در حقیقت، مواد شیمیایی کار خود را به درستی انجام می‌دهند، ولیکن همچنان هزینه و خطرات بالایی دارند. در دنیای امروز استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی بسیار رواج دارد، ولی بهره گیری از ماده‌ای که خود آسیبی برای افراد و محیط به وجود نمی‌آورد، راه حلی مناسب به نظر نمی‌رسد.

موادی که برای ضدعفونی استفاده می‌شوند، روی سطوح باقی‌مانده‌ای برجای می‌گذارند که موجب به وجود آمدن یک زیست لایه می‌گردد. زیست لایه‌ها به تقریباً کلیه میکروب‌کش‌ها حتی وایتکس مقاومت دارند؛ ولیکن بخار داغ قادر است آن‌ها را از جای کنده و از بین ببرد.

همینطور بخار داغ موجب امولسیون شدن لکه‌های چربی و روغن شده و بازمانده‌های آلودگی را از حفره‌های سطح پاک می‌نماید. بخار در مقابل این مواد شیمیایی یک راه حل با هزینه و ریسک کمتر محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از بخارشوی در خانه

علل مختلفی برای برتری استفاده بخارشوی بر مواد شیمیایی وجود دارد. در ادامه مطلب تعدادی از این علل و مزایا را برایتان آورده‌ایم.

  • به طور تقریبی هر سطح را می‌توان با بخارشوی تمیز نمود.
  • بهره گیری از بخارشوی، هم به منظور ضدعفونی میکروب‌ها از سطوح و هم برای از بین بردن حشراتی که در تماس با آن قرار می‌گیرند، اهمیت و کاربرد دارد.
  • ضدعفونی کننده‌های شیمیایی هزینه بر می‌باشند. دستگاه‌های شستشو با بخار فقط و فقط به آب احتیاج دارند.
  • بخار به طور کامل طبیعی می‌باشد. این یعنی برای اکولوژی و محیط زیست کاملاً بدون ضرر می‌باشد.
  • برخی مواد شیمیایی ضدعفونی کننده برای اشخاصی که دارای آلرژی هستند، بسیار ضرر دارد. بخار برای کلیه اشخاص حتی آن‌ها که از آسم رنج می‌برند، امن و بی خطر است.
  • مکان ضدعفونی شده به وسیله بخار برای انواع حیوانات هم ایمن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *