بیسل

نحوه از بین بردن بوی بد جاروبرقی

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

جاروبرقی شما کمک می کند تا به سادگی گرد و خاک و کثیفی را از خانه خود دور کنید و نظافت را برای شما راحت تر و سریع تر می کند. با این حال جاروبرقی ها ممکن است در طول زمان بوی بدی پیدا کنند و بویی ناخوشایند مانند بوی حیوانات خانگی یا بوی سوختن ایجاد کنند. در این مقاله راه حل هایی برای نحوه از بین بردن بوی بد جاروبرقی ارائه می دهیم که می تواند به شما کمک کند تا جاروبرقی بیسل خود را دوباره تمیز کنید.

اگر هر بار که از جاروبرقی خود استفاده می کنید، بوی ناخوشایندی احساس می کنید ممکن است جاروبرقی شما نیاز به کمک داشته باشد. بوی نامطبوع می تواند کار با جاروبرقی را به کاری طاقت فرسا تبدیل کند و شما باید برای حل این مشکل کاری انجام دهید.

چرا جاروبرقی بوی بد می دهد؟

جاروبرقی ها به دلایل مختلفی ممکن است بوی بد ایجاد کنند و اولین قدم برای حل این مشکل این است که علت این بو را پیدا کنید. در ادامه به برخی از دلایل احتمالی ایجاد این بو اشاره می کنیم که می تواند علت مشکل شما نیز باشد.

تجمع زباله و آلودگی: زمانی که کف خانه خود را جارو می کنید، هر چیزی که روی زمین وجود دارد به داخل کیسه جاروبرقی یا مخزن گرد و خاک دستگاه شما کشیده می شود. تمام مو ها و شوره های حیوانات، خرده های غذا و گرد و خاک در داخل مخزن جمع می شوند و ممکن است زمانی که دستگاه داغ می شود بوی بدی ایجاد کنند.

نکته ای که در مورد جمع شدن ذرات غذا در کیسه جاروبرقی باید بدانید این است که ضایعات مواد غذایی که در کیسه و مخزن جمع می شوند می توانند تجزیه شوند و با آزاد کردن ترکیبات عالی فرار بوی نامطبوع ایجاد کنند.

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

گرد و غبار: شما ممکن است فکر کنید که تنها گرد و خاک در کیسه جاروبرقی وجود دارد و نمی تواند عامل بوی بد باشد ولی مطالعات نشان داده است که کیسه های جاروبرقی اغلب حاوی کپک و باکتری پنهان شده در گرد و خاک هستند و همین عوامل میتوانند بوی بدی ایجاد کنند.

کپک: اگر بوی مانند بوی کپک از جاروبرقی خود احساس می کنید ممکن است کیسه جاروبرقی شما کپک هایی را پرورش داده باشد. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که جاروبرقی در معرض رطوبت باشد و شما از جاروبرقی برای پاک کردن لکه های آب و نوشیدنی استفاده کرده باشید و شرایط برای رشد کپک ها فراهم شده باشد.

فرسوده شدن تسمه ها: زمانی که جاروبرقی شما بوی سوختگی ایجاد می کند ممکن است به معنی فرسوده شدن تسمه ها باشد و نیاز باشد تا در اسرع وقت تسمه ها را تعویض کنید. تسمه ها در داخل جاروبرقی قرار دارند و به برص ها و غلتک ها اجازه چرخش می دهند. این تسمه ها یا کمربند ها همیشه دوام ندارند و به طور میانگین پس از 3 تا 6 ماه باید آنها را تعویض کنید.

بوی سوختگی زمانی ایجاد می شود که تسمه ها فرسوده شده باشند و برای کشیده شدن و چرخیدن به نیروی بیشتری نیاز باشد، در این حال موتور جاروبرقی باید با قدرت بیشتری کار کند تا بتوانید آن ها را به چرخش وادارد بنابراین ممکن است بیش از حد داغ شود و بوی سوختگی استشمام کنید.

مشکلات مکانیکی:  اگر مشکل بوی بد جاروبرقی با تمیز کردن دستگاه و تعویض تسمه ها حل نشد ممکن است سایر مشکلات مکانیکی عامل بوی بد باشد. بهتر است از یک متخصص بخواهید  که دستگاه شما را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه مشکل دیگری ممکن است وجود داشته باشد.

راهنمای گام به گام از بین بردن بوی بد جاروبرقی

بعد از تشخیص عوامل ایجاد کننده بوی بد جاروبرقی می توانید این مشکل را با چند مرحله ساده حل کنید. گاهی یک نکته ساده می تواند جاروبرقی شما را مانند روز اول تمیز و سالم کند پس پیش از فکر کردن درباره یک جاروبرقی جدید، حتما این روش ها را امتحان کنید.

  • مخزن گرد و خاک را خالی کنید

یکی از ساده ترین و اصلی ترین روش های از بین بردن بوی بد این است که زباله ها را از داخل جاروبرقی خود حذف کنید. بسته به اینکه جاروبرقی شما کیسه دار یا بدون کیسه است ممکن است نیاز باشد یک کیسه جدید تهیه کنید یا به راحتی مخزن را خالی کنید.

در زمان تخلیه مخزن گرد و خاک بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنید و زباله ها را در کیسه پلاستیکی خالی کنید و بلافاصله آن را ببینید. پیشنهاد می شود که این کار را در فضای باز انجام دهید ولی اگر امکان این کار وجود ندارد باید یک منطقه با تهویه مناسب را انتخاب کنید.

برتری مدل Hydrowave

برتری مدل Hydrowave

  • فیلتر های جاروبرقی را جایگزین کنید

کیسه جاروبرقی یا مخزن گرد و خاک تنها جایی نیست که آلودگی ها می توانند پنهان شوند و بوی بد ایجاد کنند. اگر جاروبرقی شما دارای فیلتر های قابل شستشو است باید به طور منظم مطابق دستورالعمل سازنده آن ها را تمیز کنید و یا طی زمان های مشخص شده آن ها را جایگزین کنید.

شستن فیلتر های جاروبرقی بسیار ساده است می توانید این فیلتر ها را جدا کرده و در سینک با آب بشویید، بهتر است آن ها را بچرخانید تا آب تمیز به تمام قسمت ها برسد و بوی بدی باقی نماند.

  • قسمت های مختلف دستگاه را بررسی کنید

گرفتگی قسمت های مختلف جاروبرقی می تواند باعث بوی نامطبوع شود پس سعی کنید با باز کردن دستگاه همه جا را بررسی کنید. از دستکش استفاده کنید و مو ها و آلودگی های پیچیده شده را با احتیاط جدا کنید و مراقب باشید که به قسمت های داخلی دستگاه آسیب نزنید.

  • قطعات قابل شستشو را تمیز کنید

اگر جاروبرقی شما قطعات قابل جابجایی دارد بهتر است گاهی آن ها را بیرون بیاورید و تمیز کنید. یکی از راه های تمیز کردن این قطعات استفاده از جوش شیرین است. در صورتی که در دفترچه راهنمای دستگاه هشداری در این خصوص وجود ندارد می توانید قطعات را در جوش شیرین و آب قرار دهید و پس از خشک شدن در یک پلاستیک حاوی دانه های جاذب بو نگهداری کنید تا بوی بد را خنثی کنید.

جاروبرقی های بیسل

بیسل یکی از با سابقه ترین برند های تولید کننده ابزار نظافت منزل است که با ارائه محصولات با کیفیت و با دوام توانسته جایگاه خود را در بازار حفظ کند. بیسل در کنار کیفیت بالا و قابلیت های پیشرفته ، قیمت های مقرون به صرفه ای ارائه می کند که می تواند رضایت مشتریان را جلب کند.

جاروبرقی های بیسل برای تمیز کردن عمیق سطوح مختلف کارایی بالاییی دارند و می توانند سال های سال به شما در تمیز نگه داشتن کف منزل کمک کنند. جاروبرقی های بیسل برای افرادی که حیوانات خانگی در منزل دارند بسیار کاربردی هستند و می توانند به خوبی نیاز های این افراد را برطرف کنند.

کلام آخر

زمانی که جاروبرقی خود را به خوبی تمیز کردید و از شر بوی نامطبوع دستگاه خلاص شدید بهتر است مراقبت از دستگاه را به همین شکل ادامه دهید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *