بیسل

نحوه تمیز کردن فرش در 5 مرحله آسان

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

فرش یک کفپوش عالی و شیک است که بچه ها به راحتی می توانند روی آن بازی کنند. با این حال فرش و موکت ها اغلب می توانند آلودگی زیادی جذب کنند. فرش و موکت می توانند به راحتی بوی حیوانات خانگی یا دود را جذب کنند. به علاوه الیاف فرش به راحتی می توانند مو، شوره و گرد و غبار را به دام بیاندازند. بنابراین مهم است که بتوانید فرش ها را به طور مرتب تمیز کنید تا کفپوش زیبای شما به محل تجمع آلودگی تبدیل نشود. در این مقاله قصد داریم یک روش ساده و موثر برای تمیز کردن فرش را شرح دهیم همچنین چند نکته کاربردی برای انتخاب بخارشوی بیسل ارائه خواهیم کرد.

مرحله اول تمیز کردن فرش: جارو کردن

جارو کردن می تواند تمام ذرات کوچکی که در میان الیافت فرش پنهان شده را بیرون بکشد و از فرسوده شدن الیاف فرش جلوگیری کند. سعی کنید که اثاثیه و وسایل را از سر راه بردارید و فضا را خلوت کنید. فراموش نکنید که از وسایل جانبی و ابزار های مختلف جاروبرقی خود کمک بگیرید تا بتوانید به خوبی تمام لبه های فرش و گوشه ها را تمیز کنید. بهتر است در دو جهت جاروبرقی بکشید تا مطمئن شوید که واقعا هرگونه کثیفی را از بین می برید. یک جاروبرقی با برس های چرخان و قدرت مکش بالا می تواند بهترین گزینه برای بیرون کشیدن گرد و خاک از الیاف فرش باشد.

مرحله دوم: تمیز کردن لکه ها

بسته به نوع لکه های فرش می توانید از یک پارچه تمیز برای پاک کردن رطوبت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نباید پارچه را روی فرش مالش دهید زیرا معمولا باعث بدتر شدن شرایط می شود. شما می توانید از سرکه، پراکسید هیدروژن یا یک صابون ظرفشویی برای حل کردن لکه ها استفاده کنید.

لازم به ذکر است که همیشه باید تمیز کردن نقطه ای یک لکه را شستن آن با آب به پایان برسانید تا باقی مانده محلول های پاک کننده و کثیفی به طول کامل پاک شود. برای لکه های سرسخت می توانید از محلول نمک و نوشابه نیز استفاده کنید. بهتر است اجازه دهید که محلول های پاک کننده مدت کافی روی لکه بماند تا لکه و بوی بد به طور کامل از بین برود.

نکات خرید انواع موکت شو

نکات خرید انواع موکت شو

مرحله سوم: ضد عفونی کردن

استفاده از محلول سرکه و آب می تواند یک ضد عفونی کننده طبیعی برای تمیز کردن فرش باشد. شما می توانید این محلول را با مخلوط کردن یک قسمت سرکه و سه قسمت آب تهیه کنید. از این محلول در قسمت هایی که بوی بدی دارند و نیاز به ضدعفونی شدن دارند استفاده کنید. می توانید از یک برس اسکراب فرش با مو های نرم نیز کمک بگیرید. در نهایت فرش را با یک دستمال خشک تمیز کنید. اگر بوی فرش با این روش از بین نرفت می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از جارو کردن فرش باید اجازه دهید که جوش شیرین حداقل 20 دقیقه روی فرش بماند.

مرحله چهارم تمیز کردن فرش: استفاده از بخارشوی

دستورالعمل دستگاه فرش شوی خود را دنبال کنید و راهنمایی های سازنده را جدی بگیرید. به طور کلی استفاده از دستگاه های بخارشوی ساده است و با آب داغ و کمی محلول شوینده مخصوص می توانید فرش ها را عمیقا تمیز کنید. کار کردن با بخارشوی بسیار شبیه به کار کردن با جاروبرقی است. بخارشوی را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید تا سطح به طور کامل تمیز شود. در واقع زمانی که دستگاه را به جلو حرکت می دهید بخارآب را خارج می کند و زمانی که آن ها را به سمت عقب می برید آب را مکش می کند. بنابراین مهم است که بخاشوی را به آرامی حرکت دهید تا به طور موثر رطوبت و آلودگی را حذف کند و مانع رشد کپک شود.

مرحله پنجم: دوباره جارو کردن

در این مرحله ممکن است فرش ها تمیز به نظر برسند و فکر کنید که نیازی به دوباره جارو کردن فرش ها نیست ولی تا زمانی که دوباره فرش ها را جارو نکنید تمیز کردن فرش کامل نشده است. جارو کردن نهایی کمک می کند از نظافت عمیق و کامل فرش مطمئن شوید و ظاهر رضایت بخش فرش های خود را حفظ کنید.

هر چند وقت یکبار باید فرش ها را نظافت کنیم؟

توصیه می شود که حداقل هفته ای یکبار فرش ها را جارو کنید با این حال اگر حیوان خانگی دارید ممکن است نیاز باشد که دو یا سه بار فرش ها را جارو بزنید. تمیز کردن عمیق و استفاده از بخارشوی را می توانید حداقل هر دو یا سه ماه انجام دهید. برای تمیز کردن لکه ها نیز نباید وقت را از دست بدهید. هر لکه قابل مشاهده ای را در اسرع وقت تمیز کنید تا به فرش های شما آسیب نزند.

از بین بردن بوی بد فرش با تمیز کردن فرش

مطمئنا هیچکس فرش های بد بو نمی خواهد بنابراین در این جا چند پیشنهاد برای مقابله با بوی نامطبوع فرش ارائه می کنیم. اگر فرش های شما بوی کپک می دهند یک فنجان آب گرم و نصف فنجان سرکه سفید می تواند این بو را از بین ببرد. اسیدیته سرکه می تواند ترکیبات ایجاد کننده بو را از بین ببرد. نگران بوی سرکه نباشید زیرا وقتی فرش ها خشک شوند بوی سرکه نیز از بین می رود. جوش شیرین نیز یک ماده جاذب بو است که می توانید برای از بین بردن بوی دود از آن استفاده کنید.

پروهیت 2 ایکس رولوشن - Proheat 2x revolution

پروهیت 2 ایکس رولوشن – Proheat 2x revolution

نکات انتخاب دستگاه بخارشوی

در واقع تمیز کردن فرش ها بسیار آسان است اگر جاروبرقی و بخارشوی خوبی داشته باشید. ممکن است یک بخارشوی خوب هزینه بالایی داشته باشد ولی قطعا ارزشش را خواهد داشت. امروزه سبک ها و مدل های مختلفی از بخارشوی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز ها و ترجیحات خود مدل مناسب را انتخاب کنید. بهتر است بخارشویی انتخاب کنید که وزن کمی داشته باشد و حمل و جابجایی آن آسان باشد.

یک بخارشوی بزرگ و سنگین ممکن است قدرت مکش بالاتری داشته باشد ولی قطعا کار کردن با آن سخت تر خواهد بود. یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید ظرفیت بخارشوی است. مطمئنا نمی خواهید در حین تمیز کردن فرش ها نیاز به خالی کردن مداوم مخزن باشد. در نهایت به دنبال بخارشویی باشید که در کنار قیمت مناسب، توان مکش بالایی نیز داشته باشد.

بیسل

بیسل یک برند آمریکایی تولیدکننده انواع جاروبرقی، بخارشوی و فرش شوی است. اولویت این برند ارائه محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب است که تمام نیاز های کاربران را برطرف کند. طیف وسیع محصولات بیسل و تنوع بالا سبب شده تا کاربران بتوانند به راحتی گزینه مناسب برای نیاز خود را پیدا کنند. شما می توانید انواع مختلف بخارشوی بیسل را در سایت ما بررسی کنید و با مقایسه مشخصات مدل های مختلف، بهترین گزینه را برای خانه خود پیدا کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کافی در مورد نحوه تمیز کردن فرش در اختیار قرار دهیم. اکنون می توانید تمیز کردن فرش ها را آغاز کنید و لکه و بوی بد را از فرش پاک کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از ابزار و وسایل مناسب می تواند این کار را برای شما بسیار ساده تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *