بیسل

سرعت بخشیدن به نظافت خانه با بیسل

نظافت خانه با بیسل

وقتی فرزند کوچک شما به خواب می رود،‌ احتمالا می خواهید که تا قبل از این که از خواب بیدار شود خانه تان را جمع کنید، یا ممکن است مهمان داشته باشید یا اینکه بخواهید سریعتر خانه تان را مرتب کنید تا بتوانید کار های دیگری انجام دهید . با نظافت خانه با بیسل، لازم نیست تمیز کردن خانه یک فعالیت تمام وقت روزانه باشد. همیشه راه هایی برای سرعت بخشیدن به آن وجود دارد. در اینجا  راهکار های تمیز کردن سریع خانه آمده است تا بتوانید به سرعت به فعالیت هایی که دوست دارید انجام دهید برسید.

چگونه خانه خود را  به سرعت تمیز کنیم

ابتدا بهم ریختگی های سطحی را از بین ببرید

یک راه خوب برای  شروع  یک روال تمیز کاری سریع این است که یک  روش تمیز کردن را انتخاب کنید و هر بار به آن پایبند باشید. این روش  کم کم ملکه ذهن شما می شود و حتی لازم نیست در مورد کاری که انجام می دهید دوباره فکر کنید.

بنابراین یک  روش کار را انتخاب کنید و هر بار آن را رعایت کنید.  معمولا این کار را با شروع از آشپزخانه شروع می کنند، زیرا معمولاً  بیشترین زمان را می برد. پایان دادن به آن به خودی خود یک  موفقیت بزرگ است.

به ترتیب اتاق‌های خانه تان بروید و از خارجی ترین اتاق خواب شروع کنید تا بیهوده دور و برتان ندوید. بسپس به  اتاق های دیگر بروید و آن ها را به ترتیب تمیز کنید.

هر وسیله ای را پس از استفاده در جای مناسب قرار دهید

هر وسیله ای را پس از استفاده در جای مناسب قرار دهید

بهترین راه برای  از بین بردن بهم ریختگی ها این است که از قبل  برای هر وسیله ای جایی داشته باشید.  درواقع همه چیز باید جایی در خانه شما داشته باشد، حتی کوچک ترین اشیایی که وارد خانه تان می شوند.

نظافت خانه با بیسل، لوازم مناسب تهه کنید

شما می توانید با  خرید ابزار مناسب، زمانی را که صرف تمیز کردن خانه می کنید را کاهش دهید. مواردی مانند خرید جاروبرقی  رباتیک بیسل، استفاده از شوینده ها و اسپری های باکیفیت، و .. می تواند کمک کننده باشد .  خرید یک جاروبرقی روباتیک بیسل،‌ یکی از کمک کننده ترین راهکار ها برای بالابردن سرعت تمیزکاری خانه است. شما نیازی ندارید که تک تک اتاق ها و بخش های خانه را جاروبرقی بکشید،‌ ربات شما این کار را به جای شما انجام می دهد.

ممکن است کمی هزینه اضافی برای شما داشته باشد، اما در دراز مدت، ارزشش را دارد.

نظافت خانه با بیسل، لوازم مناسب تهه کنید

نظافت خانه با بیسل، لوازم مناسب تهه کنید

کاری که شروع می کنید را تمام کنید

اگر چه  شما می توانید اتاق به اتاق را بگردید و تمیز کنید ،  اما ممکن است کمی وقت تلف کردن باشد. نکته دیگری که در زمان صرفه‌جویی می ‌کند این است که بر اساس کار پیش بروید. مثلا اگر در حال جاروبرقی کشیدن  هستید، همه اتاق ها را  یک جا جاروبرقی بکشید. سپس  شروع به طی کشیدن سطوح کنید و… . در واقع هر کاری را که شروع می کنید، آن را بطور کامل تمام کنید.

زباله ها را از بین ببرید

کاری که در ابتدای تمیزکاری انجام دهید این است که از شر زباله های اطراف خانه خلاص شوید. همه ما در اتاق خواب خود خوراکی می خوریم و نوشیدنی می نوشیم،‌ اما  ممکن است بسته بندی آن ها را در گوشه کنار ها رها کنید. در نتیجه خوب است چرخی در خانه بزنید و زباله های اضافی را بردارید

یک کیسه زباله تهیه کنید و از شر زباله و بازیافت خلاص شوید. از این موقعیت استفاده کنید و سطل های زباله را نیز تخلیه کنید.

همچنین شما می توانید یک جعبه درست کنید و تمام لوازم نظافت تان را از جمله اسپری ها ، شیشه پاک کن، دستمال  و … را درون آن قرار دهید .

حواس پرت شدن در حین تمیز کردن خانه اتفاقی اجتناب ناپذیر است . همه ما می دانیم که تمیز کردن می تواند بسیار خسته کننده و حوصله سر بر باشد،  اما اگر متمرکز بمانید، همه چیز را خیلی سریع تر و راحت تر انجام خواهید داد.

می توانید یک کرنومتر یا تایمر تنظیم کنید و کارهایتان را تا زمانی که تعیین می کنید،‌به پایان برسانید. برنامه ریزی همه چیز است.

هنگام تمیزکاری،‌ زمان بسیار خوبی برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی و پادکست است.  شما می توانید به خوبی روی کارتان متمرکز شوید و همچنین زمان برایتان لذت بخش تر خواهد گذشت.

از خانواده بخواهید تا به شما در نظافت خانه با بیسل کمک کنند

احتمالا می دانید که اگر همه درگیر باشند، کارهای خانه چقدر سریعتر انجام می شود. چه با یک نفر زندگی کنید یا فرزندان زیادی داشته باشید، ضروری است کهاز همه کمک بخواهید. این نه تنها سرعت کار ها را بالاتر می برد ، بلکه مسئولیت پذیری را نیز به کودکان آموزش می دهد.

از خانواده بخواهید تا به شما در نظافت خانه با بیسل کمک کنند

از خانواده بخواهید تا به شما در نظافت خانه با بیسل کمک کنند

همچنین می توانید یک نمودار کارهای روزمره ایجاد کنید، اتاق ها را تقسیم کنید و تعیین کنید هر کسی باید کجا را تمیز کنید. اگر بچه ها (یبه انگیزه نیاز داشته باشند، هرکسی که بیشتر  کمک کند ، می تواند جایزه هم بگیرد!

 به یاد داشته باشید که هنگام گردگیری و جاروبرقی، مهم است که به ترتیب پیش بروید. اگر گرد و غبار را بگیرید و سپس جاروبرقی بکشید، هر گرد و غباری که از قفسه ها یا روی میز خارج می شود بر روی زمین می افتد. سپس می توانید آن را جاروبرقی بکشید و ختانه تمیز تری داشته باشید. بنابراین ابتدا گردگیری کنید و سپس جاروبرقی بکشید.ماشین ظرفشویی را خالی نگه دارید،‌ این کار به شما این امکان را می‌ دهد که مکانی فوری برای ظروف کثیف داشته باشید و ظروف کثیف روی هم انباشته نشوند.

حمام را تمیز نگه دارید

کپک حمام می تواند به سرعت ایجاد شود، چرا که حمام محیط مرطوبی است . اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را  صرف پاک کردن کپک  ها کنید، سعی کنید پراکسید هیدروژن را روی آن ناحیه اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید قارچ‌ها را کامل  از بین ببرد.

تمیز کردن سر دوش

تمیز کردن سر دوش

نظافت خانه با بیسل، قانون یک دقیقه

یکی دیگر از روش های کارآمد ، قانون یک دقیقه است. اگر یک کار کمتر از یک دقیقه طول می کشد، بلافاصله آن را انجام دهید. این کار از ایجاد بی نظمی و کارهای روزمره جلوگیری می کند.

این کار شامل شستن کاسه صبحانه، گذاشتن بشقاب ها در ماشین ظرفشویی، آویزان کردن چند لباس و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *