بیسل

راهنمای استفاده از موکت شوی

راهنمای استفاده از موکت شوی

اگر فرش های روشن و زیاد دارید که به سرعت لکه و کثیف می شوند، استفاده از موکت شوی می تواند به شما کمک بزرگی در حذف لکه و حفظ ظاهر زیبای فرش ها منزل کند به خصوص اگر بچه های کوچک و حیوانات خانگی در خانه داشته باشید. همانند اطمینان از خرید فرش شوی مناسب، نحوه استفاده و نگهداری فرش شوی بر عملکرد دستگاه و نتیجه کار تاثیر دارد. با رعایت نکات و دستورالعمل های استفاده از دستگاه ضمن افزایش عمر مفید فرش شو، کارایی آن نیز به شکل قابل توجه ای افزایش می یابد.

نحوه کار با فرش و موکت شوی ها

اولین قدم قبل از شروع کار با فرش شوی این است که وسایل ریز و اشیای کوچک را از کف خانه جمع کنید تا فرش یا موکت به طور یکنواخت شسته شود و آسیبی نیز به دستگاه نرسد. توصیه می شود ابتدا تمام فرش را جارو بکشید تا آلودگی ها و پرز ها جمع شود و کارایی دستگاه فرش شوی کاهش پیدا نکند.

برای اینکه دقیق بدانید چه مقدار از مواد شوینده باید در دستگاه استفاده کنید، با دقت دستورالعمل دفترچه راهنما را مطالعه کنید. مدل ها و برند های مختلف مقدار متفاوتی شوینده نیاز دارند و عدم توجه به این موضوع می تواند به دستگاه آسیب بزند.

برای اجتناب از آسیب به فرش ها و موکت های ارزشمند لازم است تا با مراجعه به دستورالعمل، نحوه استفاده از دستگاه خود را بررسی کنید. اینکه چند بار نیاز است که از هر قسمت فرش عبور کنید تا همه آلودگی های عمیق به طور موثر پاک شوند و آسیبی به بافت فرش نرسد، اگر در قسمتی از فرش مقدار شوینده زیادی استفاده کنید بافت قالی را ناهموار خواهد کرد.

نحوه کار با فرش و موکت شوی ها

نحوه کار با فرش و موکت شوی ها

خشک شدن فرش بعد از شستشو

این موضوع که چه مقدار زمان برای خشک شدن فرش ها بعد از شستشو با فرش شوی لازم است تا حد زیادی به مدل دستگاه بستگی دارد ولی به طور متوسط حدود 2 ساعت بعد می توانید روی فرش راه بروید، در هر صورت توصیه می شود تا حد امکان 24 ساعت صبر کنید تا از خشک شدن کامل قالی اطمینان حاصل کنید.

مدل های جدیدتر می توانند سرعت خشک شدن بیشتری ارائه دهند، چون با مکش قوی و تکنولوژی پیشرفته، تمام شوینده های اسپری شده را از اعماق بافت فرش مکش و بازجذب می کنند.

پاک کردن لکه ها با استفاده از موکت شوی

ماشین های فرش شوی می توانند لکه ها را به خوبی پاک کنند در هر صورت در مورد لکه های خشک و قدیمی مانند لکه های قهوه و رنگ و.. ممکن است نتیجه معمولی باشد و کارایی خوبی نداشته باشد ولی این مورد نیز تا حد زیادی به نوع دستگاه و شوینده شما دارد.

اما برای لکه های تند و زننده، یک لکه پاک کننده لکه فرش بهترین گزینه شما خواهد بود. نکات کاربردی درباره کار با فرش شوی ها در بیشتر مدل های موکت شو شما باید مطابق دستورالعمل محلول شوینده و آب ولرم را مخلوط کرده و به مخزن دستگاه منتقل کنید ولی در مدل های پیشرفته تر ممکن است گزینه Auto-mix وجود داشته باشد. اگر دستگاه شما این گزینه را دارد به این معنی است فرش شوی می تواند به صورت خودکار شوینده را مخلوط کند و نیاز به زحمت اندازه گیری و اختلاط دستی نیست.برای شستشوی دقیق و مناسب مرز بین راه پله ها و شکاف های کنار دیوار باید از ابزار Crevice tool استفاده کنید، این ابزار از وسایل جانبی فرش شوی است که همراه آن ارائه می شود. مانند بسیاری از جاروبرقی ها این ابزار را می توانید به شلنگ فرش شوی متصل کنید تا بهتر بتوانید فضا های باریک را بشویید.همانطور که می دانید موکت شوی های علاوه بر شستشوی فرش و موکت به وسیله آب و مواد شوینده، با مکش قوی آب و آلودگی را جذب می کنند تا فرش ها به سرعت خشک شوند، پس نگرانی در خصوص باقی ماندن مواد شوینده و ایجاد حساسیت وجود نخواهد داشت.در صورتی که از شوینده مناسب استفاده کنید می توانید از این دستگاه برای پاک کردن لکه های تشک، مبل و کوسن نیز استفاده کنید. توصیه می شود حتما دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنید تا به دستگاه یا فرش ها و موکت های شما آسیبی وارد نشود.

تمیز کردن منظم فرش با جاروبرقی نمی تواند آلودگی ها و لکه های الیاف فرش را از بین ببرد، از همین رو استفاده از یک دستگاه فرش و موکت شوی بیسل می تواند به فرش ها ظاهر نو و تمیزی بدهد و آن را از فرسوده شدن نجات دهد. خرید این محصول می تواند عمر قالی های گرانقیمت شما را افزایش دهد و از هزینه های اضافی قالیشویی فقط برای یک لکه ساده جلوگیری کند.

پاک کردن لکه ها با استفاده از موکت شوی

پاک کردن لکه ها با استفاده از موکت شوی

نحوه کار با فرش شوی

استفاده از موکت شوی های پیشرفته مانند فرش و موکت شوی بیسل واقعا ساده است. در ادامه یک راهنمای سریع برای یک نظافت حرفه ای با این دستگاه ارائه می شود؛ فقط کافیست مراحل زیرا را به دقت دنبال کنید.

1.     ابتدا فرش و موکت ها را جارو بکشید.2.     مخزن های دستگاه را جدا کنید و مطابق دفترچه راهنما با آب ولرم و ماده شوینده پر کنید. در این مرحله دقت کنید که میزان محلول باید تا خط FILL رسیده باشد و نباید از علامت MAX روی مخزن دستگاه تجاوز کند.3.     با حرکت مستقیم در جهت هموار فرش و موکت به صورت همزمان از ماشه روی دسته استفاده کنید تا ماده شوینده اسپری شده و آلودگی های عمیق را در خود حل کند. با عقب کشیدن نازل در همان قسمت فرش، همراه با مکیدن شدن آب و آلودگی از قالی به خشک شدن آنها کمک می شود.4.     زمانی که نظافت فرش و موکت ها به پایان رسید، دستگاه را خاموش کرده سپس مخزن آب کثیف جمع شده از فرش را خالی کرده و بشویید.

خرید فرش و موکت شوی بیسل

کار با فرش شو ها بسیار ساده است و زحمتی ندارد، با رعایت نکاتی که درباره استفاده و نگهداری این دستگاه ارائه شد می توانید عمر و کارایی آن را تا حد زیادی افزایش دهید. یکی از بهترین مدل های موکت شوی موجود در بازار فرش و موکت شوی بیسل است که شما می توانید با توجه به نیاز خود مدل مناسب را تهیه کنید.

فرش و موکت شوی بیسل برای از بین بردن لکه های فرش و موکت و حذف کامل آلودگی موثر است، با داشتن این دستگاه دیگر نگران غذا و نوشیدنی هایی که روی موکت های روشن می ریزد نخواهید بود.

برای خرید فرش و موکت شوی بیسل می توانید از راه های ارتباطی ارائه شده استفاده کنید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، سفارش خود را نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. همچنین در صورتی که در انتخاب و خرید مدل های فرش و موکت شوی بیسل، سوال یا ابهامی دارید می توانید طی تماس با کارشناسان ما راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید.

کلام آخر

برای سالم و نو نگه داشتن فرش های ارزشمند در یک خانواده پر جمعیت با بچه ها و حیوانات خانگی خرید یک موکت و فرش شوی می تواند برای شما بسیار مفید باشد. موکت شوی ها می توانند لکه های ناخوشایند و عمیق را به سادگی از بین ببرند و ظاهر خانه شما را با فرش های درخشان و بدون لکه، زیبا نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *