بیسل

نکاتی برای تمیز کردن انواع کفپوش ها

استفاده از جاروبرقی برای تشک برای گرد و غبار

نظافت کف یکی از کار های اجتناب ناپذیر برای حفظ یک محیط زندگی تمیز و راحت است. بنابراین فرقی نمی کند قصد داشته باشید که خانه خود را مرتب کنید یا برای پذیرایی از مهمانان آماده شوید، نمی توان اهمیت تمیز کردن کف را نادیده گرفت. ولی با وجود اهمیت بالای این کار، بسیاری از مردم ممکن است از روش های موثر و کارآمد برای تمیز کردن انواع کفپوش آگاه نباشند. از همین رو در این مقاله قصد داریم بهترین روش ها برای تمیز کردن انواع کفپوش ها را به شما آموزش دهیم و نکات مهمی که در هنگام تمیز کردن کفپوش باید در نظر داشته باشید را مرور کنیم. پس از مطالعه این نکات شما می توانید نظافت را آسان تر و موثر تر انجام دهید پس با ما همراه باشید.

اهمیت جارو کردن منظم کف

اولین مرحله در نظافت کف این است که لکه ها و زباله ها را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. یک جاروبرقی مناسب می تواند به شما کمک کند تا انواع کفپوش را به خوبی تمیز کنید و گرد و خاک را از بین ببرید. به یاد داشته باشید که حداقل هفته ای یکبار خانه خود را جارو کنید تا موی حیوانات و گرد و غبار انباشته نشود. شما می توانید نظافت منظم انواع کفپوش را به جاروبرقی رباتیک نیز واگذار کنید تا در زمان برنامه ریزی شده بدون نیاز به نظارت و کمک شما، نظافت را انجام دهد.

ابزار و محلول شوینده مناسب نظافت کف

شما باید یک کف شوی مناسب برای کف های سخت انتخاب کنید. انواع مختلفی از کفشوی در بازار وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه، نیاز ها و ترجیحات خود یک مدل را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که محلول شوینده نامناسب می تواند به کف های شما آسیب بزند. به طور مثال برای نظافت کف های کاشی نباید از شوینده های حاوی اسید یا آمونیاک استفاده کنید زیرا می توانند رنگ دوغاب را تغییر دهند. بنابراین در انتخاب محلول شوینده نیز دقت کنید. شما حتی می توانید از محلول های شوینده خانگی استفاده کنید و هزینه خرید شوینده را کاهش دهید.

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET2- کدام مدل جاروبرقی

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET2

نکات نظافت انواع کف

نظافت کف های سخت ساده است، فقط کافیست یک سطل را با آب و مواد شوینده پر کنید و سپس با استفاده از کف شوی یا تی، نظافت را شروع کنید. مطمئن شوید که از آب زیاد استفاده نمی کنید زیرا رطوبت بیش از حد می تواند به کفپوش ها به ویژه کف های چوبی، آسیب بزند. تی را به آرامی به شکل عدد هشت انگلیسی حرکت دهید و مطمئن شوید که هر ناحیه را حداقل دوبار بپوشانید. نیازی نیست نیروی زیادی استفاده کنید یا عجله کنید. به یاد داشته باشید که نباید لکه های آب باقی بگذارید. توصیه می شود که از آب گرم استفاده کنید تا اثر پاک کنندگی بهتری داشته باشد.

تمیز کردن مناطق کوچک و تمیز کردن انواع کفپوش ها

هنگام تمیز کردن انواع کف از تمیز کردن مناطق کوچک غافل نشوید.قسمت های کوچک زیادی مانند گوشه ها، شکاف ها و اطراف اثاثیه وجود دارد. این قسمت ها معمولا نادیده گرفته می شوند و می توانند کثیفی زیادی را در خود جمع کنند.همه این قسمت ها را به خوبی تمیز کنید و مطمئن شوید که تمام لکه ها را با مواد شوینده از بین می برید.

بهتر است بعد از استفاده از مواد شوینده، کفپوش ها را دوباره با آب تمیز بشویید. می توانید یک سطح آب تمیز در کنار سطل محلول شوینده داشته باشید تا کار نظافت را سرعت دهید. هر زمان که متوجه شدید که آب داخل سطل خاکستری شده است به سادگی آن را تعویض کنید. پس از پایان نظافت باید ابزار ها را به طور کامل بشویید و برای خشک شدن سریعتر کف، پنجره ها را باز کنید.

ترفند هایی برای تمیز کردن انواع کف

هنگام نظافت انواع کف، مهم است که روش های مناسب را با توجه به ویژگی های خاص آن ها استفاده کنید. در ادامه برخی از ترفند های کاربردی و نکات مهم که باید به آنها توجه کنید را بررسی می کنیم.

نظافت کفپوش های چوبی: برای تمیز کردن کفپوش های چوبی، جارو کردن منظم گرد و خاک بسیار مهم است. می توانید از یک جارو رباتیک برای نظافت کف های چوبی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آب در هنگام نظافت این نوع کف ها می تواند باعث تاب برداشتن و آسیب کفپوش شود. شما می توانید برای تمیز کردن لکه ها از یک جارو رباتیک یوفی با قابلیت موپ، طی یا یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. شوینده های مخصوص کف های چوبی در بازار موجود است که شما می توانید برای تمیز کردن عمیق این کف ها استفاده کنید.

کفپوش وینیل: کف های وینیل نیز باید به طور مرتب جارو شوند. شما می توانید از یک طی و شوینده بدون اسید برای تمیز کردن این کفپوش های استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توانید از شوینده های صابونی، مومی یا روغنی استفاده کنید زیرا سبب کدر شدن این کفپوش ها می شوند و لایه ای چرب روی سطح ایجاد می کنند.

کاشی: کاشی ها را می توانید با استفاده از آب گرم و شوینده های مخصوص تمیز کنید. به هیچ عنوان نباید از محصولات حاوی اسید یا آمونیاک که می توانند به سطح کاشی ها آسیب بزنند استفاد کنید.

کفپوش های مشمع: برای نظافت این نوع کفپوش ها نباید از آب داغ، بخارشوی یا رطوبت زیاد استفاده کنید زیرا ممکن است آسیب جدی ایجاد شود. شما می توانید این سطوح را با مخلوطی از آب و سرکه و چند قطره مایع ظرفشویی تمیز کنید.

کف سنگ : سنگ ها را می توانید با آب گرم و شوینده مخصوص سنگ تمیز کنید. توجه داشته باشید که نمی توانید از محلول های شوینده حاوی اسید یا آمونیاک برای این نوع کفپوش ها استفاده کنید. بهتر است این نوع کف ها را خشک نگه دارید زیرا آب زیاد می تواند احتمال کپک زدن را بالا ببرد.

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

جاروبرقی های بیسل

کمپانی بیسل در سال 1976 تاسیس شد و به دلیل تولید ابزار نظافت منزل با عملکرد قابل اطمینان شهرت پیدا کرد. این برند آمریکایی در صنعت تولید انواع جاروبرقی، فرش شوی و بخارشوی سابقه طولانی دارند. محبوبیت محصولات بیسل بیشتر به دلیل نوآوری، کارایی بالا و در نظر گرفتن رضایت مشتریان است. جاروبرقی های بیسل به طور گسترده مورد توجه قرار گرفتند زیرا تعادل مناسبی در کیفیت و قیمت ارائه می دهند

با توجه به نکات ذکر شده، متوجه می شوید که مهم نیست چه نوع کفپوش هایی در خانه دارید، جارو کردن و گردگیری منظم آن ضروری است. بنابراین مهم است که یک جاروبرقی مناسب نیاز خود داشته باشید. شما می توانید مدل های مختلف جاروبرقی بیسل را در سایت ما بررسی کنید و گزینه های مناسب برای نیاز ها و ترجیحات خانه خود پیدا کنید. مشخصات فنی مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین جاروبرقی را برای خانه خود تهیه کنید.

کلام آخر

کفپوش های مختلف، نیازهای متفاوتی دارند پس به روش و تجهیزات مختلف برای نظافت آن ها نیاز خواهید داشت. تکنیک ها و نکات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند که انواع سطوح را تمیز نگه دارید و بهترین روش را برای نظافت هر قسمت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *