بیسل

هر چند وقت یکبار باید جاروبرقی را سرویس کنیم؟

جاروبرقی های بیسل

اکثر مردم تا زمانی که مجبور نباشند به تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی و وسایل نظافت فکر نمی کنند. اگر شما هم تنها زمانی که جاروبرقی شکسته شده باشد یا شروع به دود کردن کند و صدا های عجیبی تولید کند به فکر مراقبت و سرویس کردن آن می افتید باید بدانید که این کار می تواند عمر دستگاه شما را به شدت کاهش دهد. در این مقاله راهنمای کاملی برای چند وقت یکبار باید جاروبرقی را سرویس کنیم ارائه می دهیم.

زمان تعویض قطعات

اگر جاروبرقی بدون کیسه دارید باید فیلتر ها را به طور منظم تمیز کنید تا سلامت و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. در صورتی که فیلتر ها قابل شستشو هستند باید حداقل هر 6 هفته، این فیلتر ها را جدا کرده و بشویید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که همه فیلتر ها باید به صورت همزمان تعویض شوند.

در مورد زمان تعویض فیلتر ها باید با توجه به شرایط خانه خود و میزان استفاده از جاروبرقی تصمیم بگیرید. برای استفاده های سنگین باید هر 6 ماه فیلتر ها را تعویض کنید. توصیه می شود صاحبان حیوانات خانگی هر سال حتما فیلتر ها را تعویض کنند و اگر هفته ای یکبار از جاروبرقی استفاده می کنید شایر هر 2 یا 3 سال تعویض و جایگزین کردن فیلتر ها کافی باشد.

جاروبرقی های کیسه دار در مقابل جاروبرقی های بدون کیسه؛ مزایا و معایب

جاروبرقی های کیسه دار در مقابل جاروبرقی های بدون کیسه؛ مزایا و معایب

نشانه هایی برای زمان سرویس جاروبرقی

زمانی که یک جاروبرقی با کیفیت و گرانقیمت تهیه می کنید، برنامه دارید که برای سال ها از آن استفاده کنید و از دوام بالای آن مطمئن باشید. اما فراموش نکنید که برای اینکه از عملکرد بالای جاروبرقی خود در مدت طولانی لذت ببرید مهم است که مطمئن شوید که به طور منظم سرویس می شود.

جاروبرقی شما مانند هر وسیله برقی دیگری به توجه و مراقبت شما نیاز دارد و برای اینکه بدون مشکل خانه شما را جارو کند باید به طور منظم تمیز و تعمیر شود. سرویس منظم به دوام بیشتر موتور و جلوگیری از خرابی آن کمک می کند.

زمانی که متوجه علائم کوچکی شدید که نشان دهنده کاهش کارایی جاروبرقی است باید بلافاصله اقدام کنید و آن را به یک متخصص نشان دهید یا خودتان مشکل را بررسی کنید. به علاوه لازم است تا مطابق دستورالعمل سازنده جاروبرقی، تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

علائم هشدار دهنده برای سرویس و تعمیر جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما روشن نمی شود یا در حین کار خاموش می شود ممکن است مشکلات اتصال به برق باشد. دلیل این مشکل در اکثر مواقع اتصالات شل است یا سیستم حفاظتی دستگاه است که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور، جاروبرقی را خاموش می کند.

در صورتی که احساس می کنید که جاروبرقی شما در حین جارو کردن بیش از حد داغ می شود شاید بهتر باشد که در اسرع وقت توسط یک متخصص بررسی شود. این مشکل می تواند به موتور دستگاه آسیب جدی وارد کند پس آن را نادیده نگیرید.

کاهش مکش جاروبرقی نشانه یک مشکل بزرگ است و به این معنی است که باید جاروبرقی خود را به یک تعمیرکار نشان دهید. می توانید با خدمات پس از فروش تماس بگیرید یا از یک متخصص بخواهید تا آن را تعمیر کند.

سرویس کردن جاروبرقی

به طور میانگین توصیه می شود که هر 12 ماه یکبار نسبت به سرویس کردن دستگاه خود اقدام کنید با این حال علائم و نشانه هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. این علائم بیانگر این است که باید زودتر از زمان مشخص دستگاه را تعمیر کنید.

اگر جاروبرقی شما قطع می شود یا بیش از حد داغ می شود، مکش در حین نظافت کاهش می یابد ممکن است نیاز باشد هر چه سریع تر به یک متخصص مراجعه کنید. صدا های غیر معمول یا صدا های تق تق از دستگاه نشان دهنده این است که جاروبرقی دچار مشکل جدی شده است که باید برای آن فکری بکنید.

بوی نامطبوع و غیر طبیعی نیز می تواند نشانه بدی باشد به خصوص اگر در هنگام کار با دستگاه متوجه بوی سوختگی می شوید. در حقیقت شما نباید هیچ بوی از جاروبرقی استشمام کنید و این مورد نگران کنند است و می تواند خطرساز شود.

در صورتی مشاهده هر یک از علائم ذکر شده بهتر است دستگاه را به سرعت خاموش کنید و کار نظافت را تا زمانی که مشکل جاروبرقی را برطرف نکرده اید به تعویق بیاندازید. استفاده از دستگاه در این شرایط علاوه بر اینکه آسیب را بیشتر می کند و هزینه تعمیر را بالاتر می برد می تواند برای شما خطرناک باشد.

نکات مهم در سرویس کردن جاروبرقی

زمانی که متوجه شدید جاروبرقی شما باید سرویس شود بهتر است قبل از مراجعه به متخصص برخی نکات را در نظر داشته باشد. پیشنهاد می شود که به تعمیرکارانی مراجعه کنید که مدرکی مبنی بر تجربه و تخصص آن ها در زمینه تعمیر و سرویس جاروبرقی وجود دارد تا پول خود را هدر ندهید.

از تعمیرکار بپرسید که در صورت نیاز به تعویض قطعات از قطعات اصلی استفاده خواهد کرد یا خیر؟ همانطور که می دانید این موضوع می تواند در هزینه تاثیر داشته باشد ولی فراموش نکنید که شما به همان اندازه ای که پول می دهید، کیفیت و کارایی دریافت می کنید.

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن خدمات تعمیر و سرویس جاروبرقی این است که به صورت آنلاین فروشگاه ها و تعمیرگاه هایی که برند شما را تعمیر می کنند پیدا کنید. برای دریافت بهترین خدمات بهتر است مکان هایی که سازنده خاص شما پیشنهاد کرده است را بررسی کنید.

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی بدون کیسه

در نهایت به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری مناسب، سرویس سالانه، تمیز کردن منظم می تواند عملکرد جاروبرقی شما را مانند روز اول حفظ کند. برای بهترین نتیجه باید به موقع مشکلات را تشخیص دهید و به تعمیرکار مراجعه کنید پس علائم را با دقت بررسی کنید و در صورت نیاز از متخصص کمک بگیرید.

جاروبرقی های بیسل

بیسل یکی از تولیدکنندگان جاروبرقی و ابزار نظافت منزل است که کیفیت استثنایی ارائه می دهد و کمتر برندی می تواند با آن رقابت کند. با اینکه قیمت بالاتر به این معنی است که شما قابلیت ها و ویژگی های بیشتری دریافت می کنید ولی جاروبرقی های بیسل از پیشرفته ترین و مقرون به صرفه ترین مدل های موجود با دوام و کیفیت بالا هستند.

جاروبرقی های بیسل بر روی سطوح مختلف عملکرد شگفت انگیزی دارند و می توانند جایگزین چندین ابزار مختلف برای کف های سخت و فرش شوند. این جاروبرقی های برای تمیز کردن قسمت های دور از دسترس، می توانند کاربردی باشد تا سریع تر و راحت تر تمام خانه را تمیز کنید.

نگهداری و مراقبت از جاروبرقی های بیسل ساده است و هزینه اضافی ندارد. همچنین جاروبرقی های بیسل می توانند قابلیت های پیشرفته را با هزینه مقرون به صرفه و به صورت قابل اعتماد در اختیار شما قرار دهند. این جاروبرقی ها برای افرادی که بودجه محدودی دارند بهترین گزینه هستند و می توانند سال های طولانی کار جارو کردن را به خوبی انجام دهند.

کلام آخر

جاروبرقی ها مانند هر دستگاه دیگری با گذشت زمان به دلیل تجمع گرد و خاک و زباله ها، کارایی خود را از دست می دهند. بدون شک نمی خواهید هر بار که جاروبرقی شما مشکلی پیدا کند یک مدل جدید تهیه کنید بنابراین بسیار مهم است که مراقب وضعیت جاروبرقی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *