بیسل

چگونه یک جاروبرقی کم سر و صدا انتخاب کنیم؟

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

جاروبرقی از ابزار های ضروری برای تمیز نگه داشتن کف های منزل است. جاروبرقی ها می توانند بهترین گزینه برای نظافت روزانه منزل باشند با این حال ممکن است آلودگی صوتی بالایی ایجاد کنند. در صورتی که در آپارتمان زندگی می کنید و یا به سر و صدا حساس هستند، مهم است که یک جاروبرقی کم سر و صدا و آرام انتخاب کنید. در این مقاله در مورد انتخاب یک جاروبرقی کم سر و صدا صحبت می کنیم و نکات مهم برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب را در اختیار شما قرار خواهیم دارد پس با ما همراه باشید.

چرا جاروبرقی کم سر و صدا اهمیت دارد؟

در دنیای امروز آلودگی صوتی یکی از مشکلات اصلی است. سر و صدای زیاد می تواند استرس ایجاد کند و باعث ناراحتی شما شود. در این شرایط استفاده از یک جاروبرقی کم سر و صدا می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. بنابراین اگر از حساسیت به صدا رنج می برید یا خانه شما در یک محیط آرام است، استفاده از یک جاروبرقی پر سر و صدا می تواند در روند نظافت روزانه شما اختلال ایجاد کند.

جاروبرقی های پر سر و صدا می توانند در روند کار کردن یا مطالعه اعضای منزل نیز اختلال ایجاد کنند و اوقات آرام خانواده را به هم بزنند. به علاوه اگر قصد داشته باشید که به طور منظم منزل خود را جارو کنید، سر و صدا جاروبرقی می تواند حواس پرتی و ناراحتی بزرگی برای خانواده باشد.

برخی افراد گوش های حساسی دارند و از همین رو به طور قابل توجهی تحت تاثیر سر و صدا قرار می گیرند. در این شرایط نیز یک جاروبرقی بی سر و صدا می تواند به شما کمک کند که راحت تر نظافت را انجام دهید و میزان سر و صدای کمتری را تحمل کنید.

نکاتی که باید در انتخاب یک جاروبرقی کم سر و صدا در نظر داشته باشید

در صورتی که قصد خرید یک جاروبرقی کم سر و صدا برای منزل خود داشته باشید چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید. در ادامه با هم این فاکتور ها را بررسی خواهیم کرد:

صدای موتور جاروبرقی: موتور جاروبرقی در واقع بخشی است که خلا و مکش ایجاد می کند و باعث به حرکت درآمدن هوا می شود. شما برای یک جاروبرقی کم سر و صدا باید به دنبال مدل هایی باشید که موتور کم صدایی داشته باشند. یک موتور پر سر و صدا آخرین چیزی است که می خواهید در یک جاروبرقی آرام داشته باشید.

قدرت مکش: بدیهی است که یک جاروبرقی قدرتمند می تواند باعث آلودگی صوتی زیادی شود. در واقع هرچه قدرت مکش دستگاه بالاتر باشد، هوا را با سرعت بالاتری مکش خواهد کرد. بنابراین اگر نمی توانید سر و صدای زیاد را تحمل  کنید باید به دنبال جاروبرقی هایی باشید که قدرت مکش پایین تری دارند ولی همچنان می توانند به صورت موثر تمام آلودگی ها را مکش کنند. به این ترتیب جاروبرقی سطح بسیار پایین تری خواهد داشت.

برس های رولی: برس های رولی بخشی از جاروبرقی هستند که می چرخند و فرش های شما به دقت تمیز می کنند. این برس ها ممکن است سر و صدای زیادی ایجاد کنند. بنابراین باید به دنبال مدل هایی باشید که برس های کم صدا یا بی صدایی داشته باشند.  در واقع یک جاروبرقی با برس های پر سر و صدا می تواند صدای بسیار بالاتری در مقایسه با مدل های مشابه ایجاد کند.

طراحی جاروبرقی: به طور کلی برخی از مدل های جاروبرقی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که کمترین میزان سر و صدا را ایجاد کنند. شما می توانید جاروبرقی هایی را پیدا کنید که با در نظر گرفتن اصول عایق صدا طراحی شده اند و میزان سطح سر و صدای کلی آن ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

اندازه : فاکتور دیگری که باید در انتخاب جاروبرقی مناسب در نظر داشته باشید، اندازه و شکل جاروبرقی است. همانطور که میدانید جاروبرقی های کوچکتر و باریکتر می توانند سر و صدای کمتری داشته باشند. این جاروبرقی ها حتی قابلیت مانور بالاتری نیز دارند و می توانند برای تمیز کردن فضا های کوچک کارایی بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می کنید و فضای کمی نیز برای نگهداری ابزار های نظافتی دارید، یک جاروبرقی کوچک و کم سر و صدا می تواند بهترین گزینه باشد.

چطور میزان صدای جاروبرقی خود را بیشتر کاهش دهیم؟

بعد از اینکه جاروبرقی خود را به درستی انتخاب کردید، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کاهش میزان سر و صدای جاروبرقی خود انجام دهید.

تنظیمات میزان مکش: بسیار از جاروبرقی های دارای قابلیت تنظیم میزان مکش هستند. بنابراین اگر احساس می کنید که میزان سر و صدای جاروبرقی شما بسیار بالاست بهتر است سعی کنید که از قدرت کمتری استفاده کنید. تنظیم حالت های ملایم تر می تواند میزان صدای تولید شده توسط جاروبرقی را کاهش دهد و بر عملکرد آن نیز تاثیر خواهد داشت.

برنامه ریزی نظافت: در صورتی که به سر رو صدا حساس هستید یا نمی توانید در محیط زندگی خود سر و صدای زیادی ایجاد کنید، برنامه ریزی برای جارو کردن منظم می تواند مفید باشد. به طور مثال بهتر است سعی کنید که در زمان هایی که صدای کمتری در خانه وجود دارد جارو کنید یا زمانی که همسایه ها استراحت می کنند از جاروبرقی استفاده نکنید.

نگهداری درست جاروبرقی: تمیز کردن و نگهداری مناسب جاروبرقی می تواند به حفظ کارایی دستگاه شما کمک کند. بنابراین توصیه می شود برای افزایش طول عمر دستگاه خود و کاهش میزان سر و صدای تولید شده توسط آن، تمیز کردن منظم جاروبرقی را نادیده نگیرید. سعی کنید که مطابق دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه عمل کنید و به طور منظم به دستگاه رسیدگی کنید.

جاروبرقی های بیسل

جاروبرقی های بیسل

جاروبرقی های بیسل

جاروبرقی های بیسل به دلیل مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالایی که ارائه می کنند شهرت دارند. این جاروبرقی ها می توانند طیف وسیعی از سطوح را تمیز کنند و از همین رو انتخاب محبوبی برای بسیاری از کاربران هستند. بیشتر جاروبرقی های بیسل با در نظر گرفتن شرایط کاهش نویز طراحی شده اند و برخی مدل ها حتی می توانند نسبتا بی سر و صدا باشند.

در صورتی که میزان سر و صدای جاروبرقی برای شما یک نگرانی قابل توجه است، توصیه می شود که پیش از انتخاب نهایی، سطح نویز مدل های مختلف را بررسی کنید. ممکن است بخواهید مدل هایی را در نظر بگیرید که به طور خاص به گونه ای طراحی شده اند که میزان سر و صدا کمتری داشته باشند.

در نهایت اگر به دنبال یک جاروبرقی کاربردی و مقرون به صرفه هستید، یک جاروبرقی بیسل می تواند گزینه خوبی باشد. این جاروبرقی ها طیف وسیعی از قابلیت های مختلف را برای رفع نیاز های کاربران ارائه می کنند و می توانند کارایی بالایی برای انجام راحت تر و سریع تر منزل داشته باشند.

کلام آخر

انتخاب یک جاروبرقی کم سر و صدا و پیروی از نکات و توصیه های ذکر شده برای کاهش میزان سر و صدای دستگاه می تواند تفاوت قابل توجهی در روند نظافت منزل شما ایجاد کند. به این ترتیب شما می توانید خانه خود را بدون تحمل کردن آلودگی صوتی زیاد، همیشه تمیز نگه دارید و بدون صدای بلند از جارو کردن منزل لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *