بیسل

توان مصرفی جاروبرقی باید چقدر باشد؟

توان مصرفی جاروبرقی باید چقدر باشد؟

امروزه جاروبرقی ها از ضروری ترین ابزار های نظافت منزل به شمار می روند.  در دنیای امروز کاربران به دنبال جاروبرقی هایی هستند که در کنار کارایی بالا، برق کمتری نیز مصرف کنند. از همین رو در این مقاله قصد داریم درباره میزان توان مصرفی جاروبرقی بیسل صحبت کنیم و بررسی کنیم که چرا مهم است پیش از تصمیم گیری نهایی میزان مصرف برق دستگاه خود را در نظر بگیرید.

درک میزان مصرف انرژی

قبل از بررسی میزان مصرف برق یا توان مصرفی جاروبرقی، مهم است که مفهوم مصرف انرژی را درک کنید. توان مصرفی جاروبرقی به زبان ساده یعنی میزان انرژی که دستگاه برای انجام وظایف خود مصرف خواهد کرد. توان مصرفی جاروبرقی ها بر حسب وات اندازه گیری می شود که یک واحد برای بیان انرژی الکتریکی است. جاروبرقی های مختلف با توجه به میزان مکش، نوع موتور دستگاه و حالت ها و تنظیمات نظافت ممکن است توان مصرفی متفاوتی داشته باشند.

به ظور کلی جاروبرقی هایی با توان مصرفی یا وات بالاتر، توانایی مکش بالاتری نیز خواهند داشت. بنابراین این جاروبرقی ها در مقایسه با جاروبرقی هایی با توان مصرفی کمتر به طور موثرتری می توانند کثیفی ها و زباله ها را پاک کنند. به علاوه ممکن است این جاروبرقی ها کاربرد های بیشتری نیز داشته باشند. با این حال انرژی بیشتری مصرف می کنند و می توانند باعث افزایش قبض برق منزل شما شوند.

مقایسه انواع جاروبرقی و توان مصرفی آن ها

به طور کلی سه نوع جاروبرقی اصلی در بازار وجود دارد: جاروبرقی های سیمی، جاروبرقی های ربات و جاروبرقی های شارژی.

جاروبرق و قبض برق

انتخاب یک جاروبرقی مناسب می تواند بر روی قبض برق شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد به خصوص اگر به طور منظم از جاروبرقی استفاده می  کنید. به عبارت دیگر جاروبرقی که انرژی بیشتری مصرف می کند به طور بالقوه در افزایش قبض برق شما به دو یا سه برابر موثر خواهد بود. از همین رو شما باید جاروبرقی را انتخاب کنید که قبض برق شما را تحت کنترل نگه دارد و کارایی مناسبی نیز داشته باشد.

تصور کنید که یک جاروبرقی با مصرف 800 وات در ساعت می تواند چند برابر یک جاروبرقی با مصرف 300 وات در ساعت هزینه ها را افزایش دهد. این تفاوت می تواند قبض برق منزل شما را به دو یا سه برابر افزایش دهد. این هزینه در طول یکسال میزان قابل توجهی خواهد بود به خصوص اگر خانه بزرگ با چندین اتاق دارید که باید روزانه جارو شوند.

مقایسه انواع جاروبرقی و توان مصرفی آن ها

به طور کلی سه نوع جاروبرقی اصلی در بازار وجود دارد: جاروبرقی های سیمی، جاروبرقی های ربات و جاروبرقی های شارژی. در ادامه میزان مصرف برق هر کدام از این جاروبرقی ها را با هم بررسی می کنیم.

جاروبرقی های سیمی: این جاروبرقی ها رایج ترین مدل جاروبرقی های موجود در بازار هستند که با یک کابل برق بلند به پریز متصل می شوند. در مقایسه با جاروبرقی های رباتیک و جاروبرقی های شارژی، این جاروبرقی ها دارای قدرت مکش بسیار بالاتری هستند. در مقابل قابلیت مانور این دستگاه ها بسیار پایین تر است و می توانند بسیار مشکل ساز باشند. به طور کلی این جاروبرقی های مصرف انرژی بین 600 تا 1500 وات دارند که به مدل و کارایی جاروبرقی بستگی دارد.

جاروبرقی های شارژی: این جاروبرقی ها به وسیله باتری های قابل شارژ تغذیه می شوند و نیازی به اتصال مداوم به پریز ندارند. شما می توانید برای تمیز کردن سریع یا نظافت روزانه از این جاروبرقیی ها استفاده کنید. جاروبرقی های شارژی به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن ها مشکل است، می توانند مفید باشند. شما میتوانید برای جارو کردن راه پله ها و زیر تخت و کابینت ها از جاروبرقی های شارژی استفاده کنید.میزان برقی که این جاروبرقی ها مصرف می کنند به طور معمول بین 400 تا 600 وات است ولی برخی مدل های تقویت شده می توانند حتی تا 1500 وات نیز انرژی مصرف کنند.

جاروبرقی های رباتیک: این جاروبرقی ها می توانند به صورت خودکار نظافت منزل شما را به عهده بگیرند. جاروبرقی ها رباتیک می توانند با استفاده از حسگر های خود مسیر را تشخیص دهند و اطراف منزل شما را به سادگی تمیز کنند. این جاروبرقی ها دارای یک پایه شارژر هستند که می تواند زمانی که باتری دستگاه در حال اتمام است به طور خودکار آن را شارژ کند. این ربات ها مکش کمتری در مقایسه با سایر مدل های جاروبرقی ایجاد می کنند و تنها حدود 200 وات در ساعت برق مصرف می کنند. بنابراین این جاروبرقی ها با میزان مصرف برق پایین خود برای نظافت منظم منزل مناسب هستند و می توانند به شما کمک کنند تا در زمان نظافت منزل صرفه جویی کنید.

قدرت مکش و توان مصرفی

همانطور که گفته شد بین قدرت مکش جاروبرقی و توان مصرفی آن رابطه مستقیم وجود دارد. به طور کلی هرچه یک جاروبرقی توانایی مکش بالاتری ارائه کند میزان مصرف برق بالاتری نیز خواهد داشت. با این حال شما نمی تواند تنها قدرت مکش را در این مورد در نظر بگیرید. برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب، شما باید سطح صدا، قابلیت مانور و وزن دستگاه را نیز در کنار قدرت مکش بررسی کنید.

نکات انتخاب یک جاروبرقی با مصرف انرژی پایین

انتخاب یک جاروبرقی مناسب اول از همه به نیاز های خانه شما بستگی دارد. باید عواملی مانند نیاز های تمیز کردن خانه خود را در نظر بگیرید و گزینه های متناسب با بودجه خود را بررسی کنید. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید شاید بهتر است یک جاروبرقی با میزان مکش بالاتر انتخاب کنید. در مقابل اگر قصد دارید که میزان مصرف برق خانه خود را کاهش دهید باید مدل هایی با میزان مکش پایین تر انتخاب کنید.

نکات انتخاب یک جاروبرقی با مصرف انرژی پایین

نکات انتخاب یک جاروبرقی با مصرف انرژی پایین

در صورتی که میزان مصرف کم انرژی برای شما اولویت دارد میتوانید گزینه های مختلف زیادی در بازار پیدا کنید که به کاهش مصرف برق شما کمک می کنند. امروزه جاروبرقی های زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از فناوری های پیشرفته، برای کاهش مصرف برق طراحی شده اند و کارایی عالی نیز ارائه می دهند. برخی مدل های پیشرفته نیز به شما اجازه می دهند که میزان برق مصرفی را کنترل کنید.

جاروبرقی های بیسل

بیسل یک برند معتبر در صنعت تولید جاروبرقی های مختلف است. این جاروبرقی ها می توانند برای نیاز های مختلف کاربران مناسب باشند و بودجه و ترجیحات متفاوت کاربران را پوشش دهند. جاروبرقی های بیسل دارای قدرت مکش بالایی هستند که میتوانند انواع سطوح نرم و سخت را به طور کامل تمیز کنند.

این جاروبرقی ها می توانند بهترین گزینه برای افرادی باشند که به دنبال مدل های کارآمد و مقرون به صرفه هستند. توصیه می شود که نیاز های خاص خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال مدل مناسب برای خانه خود باشید. شما میتوانید مدل های مختلف جاروبرقی های بیسل را در سایت ما بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاهی که انتخاب می کنید برای ترجیحات و نیاز های شما مناسب است.

کلام آخر

جاروبرقی ها برای ایجاد مکش کافی، نیاز به مصرف برق دارند تا به طور موثر کف های منزل شما را تمیز کنند. با این حال این مصرف انرژی نباید به اندازه ای باشد که قبض برق شما را چند برابر کند. بنابراین مهم است که در هنگام انتخاب یک جاروبرقی مناسب، میزان مصرف برق مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *