بیسل

نقش فیلتر های جاروبرقی در کیفیت هوای منزل

انواع جارو شارژی

هوایی که تنفس می کنیم برای سلامت ما اهمیت بالایی دارد و کیفیت هوای داخل منزل نیز به اندازه کیفیت هوای بیرون در سلامت ما اهمیت دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده کیفیت هوای درون منزل به دلیل وجود عواملی مانند گرد و خاک، شوره حیوانات خانگی و سایر عوامل آلرژی زا حتی می تواند 5 برابر آلوده تر از هوای بیرون از منزل باشد. برای حفظ کیفیت هوای داخل منزل، استفاده از یک جاروبرقی با فیلتر های جاروبرقی مناسب می تواند تاثیر بالایی داشته باشد.

نحوه عملکرد فیلتر های جاروبرقی

اولین قدم در درک نقش فیلتر های جاروبرقی در بهبود کیفیت هوای منزل، آشنایی با نحوه عملکرد آن ها است. جاروبرقی ها مکش بالایی دارند و می توانند گرد و خاک و ذرات آلودگی را به صورت موثر از کف جمع کنند. در واقع جاروبرقی ها می توانند انواع کف های سخت و نرم و حتی لوازم منزل شما و کابینت ها و کشو ها را نیز به خوبی تمیز کنن. بنابراین یک جاروبرقی مناسب باید فیلتر های کارآمدی داشته باشد که بتوانند این ذرات آلودگی را جذب کنند و مانع پراکنده شدن آن ها در هوا شوند.

فیلتر های با کارایی بالا

فیلتر های جاروبرقی به گونه ای طراحی شده اند که کاملا متناسب با نوع جاروبرقی هستند و می توانند تمام کثیفی ها و زباله ها را به دام بیاندازند و از پخش شدن مجدد آن ها جلوگیری کنند. فیلتر های هپا از بهترین و معروف ترین فیلتر های جاروبرقی هستند. این فیلتر ها می توانند به شما اطمینان بدهند که ذرات مضر را به طور کامل جذب می کنند و به کاهش علائم آسم و آلرژی کمک کنند.

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

چرا باید از جاروبرقی برای تشک استفاده کرد؟

در واقع برای حفظ کیفیت هوای منزل استفاده از فیلتر های هپا می تواند بسیار موثر باشد. این فیلتر ها تا 99 درصد همه ذرات موجود در هوا را جذب می کنند. فیلتر های هپا ذرات با اندازه 0.3 میکرون را به دام می اندازند و برای حفظ کارایی خود باید به طور مرتب تعویض شود. در حقیقت تجمع آلودگی باعث مسدود شدن این فیلتر ها می شود و کارایی آن ها را کاهش می دهد.

فیلتراسیون چند مرحله ای جاروبرقی

یکی دیگر از جنبه های مهم جاروبرقی که می تواند برای کیفیت هوای منزل مفید باشد، توانایی آن ها در جذب زباله های بزرگ تر است. جاروبرقی ها می توانند ذرات بزرگ مانند موی حیوانات را به خوبی جمع کنند. به این ترتیب اطمینان حاصل می کنید که این آلودگی ها از روی فرش ها و لوازم منزل شما پاک می شود و به لباس ها و مبلمان نمی چسبند.

در صورتی که کیفیت هوای منزل برای شما اهمیت بالایی دارد بهتر است به دنبال جاروبرقی های بال مراحل مختلف فیلتراسیون باشید. به طور مثال جاروبرقی هایی که دارای پیش فیلتر باشند می توانند کارایی بالایی در این راستا داشته باشند. پیش فیلتر میتواند ذرات بزرگتر را پیش از ورود به فیلتر اصلی جذب کند.

در واقع پیش فیلتر های جاروبرقی می توانند مانند یک لایه حفاظتی اضافی عمل کنند. به این ترتیب تضمین می کنند که فیلتر های اصلی جاروبرقی عاری از ذرات بزرگی هستند که ممکن است باعث مسدود شدن آن ها شود و به طور موثر کار می کنند.

فیلتر های هپا

فیلتر های هپا در جاروبرقی ها کمک می کنند تا تمیز ترین هوایی که ممکن است را بعد از جارو کردن کف تنفس کنید. این فیلتر ها اجازه نمی دهند که گرد و خاک و ذرات آلودگی در هوای خانه شما پخش شود. با این حال ممکن است جاروبرقی هایی با فیلتر های هپا گران قیمت باشند. به علاوه این فیلتر ها نیاز به تعویض مکرر دارند و گاهی بیشتر از بقیه فیلترها نیاز به تعویض دارند. از همین رو باید در انتخاب یک جاروبرقی مناسب، هزینه را در نظر داشته باشید.

تاثیر جارو کردن منظم در کیفیت هوا

در کنار کارایی و کیفیت فیلتر های جاروبرقی موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر کیفیت هوای منزل شما تاثیر داشته باشد. برای مثال استفاده از یک جاروبرقی گران قیمت با فیلتر های هپا، زمانی می تواند به کیفیت هوای منزل شما کمک کند که شما به طور منظم کف ها را جارو بزنید. اگر به طور منظم از جاروبرقی استفاده نکنید علاوه بر تجمع آلودگی در کف، ممکن است ذرات به دام افتاده در فیلتر ها دوباره به هوا رها شوند. بنابراین ایجاد یک برنامه منظم برای جارو کردن منزل ضروری است. شما باید مطمئن شوید که فیلتر ها موثر باقی می مانند و می توانند هوای منزل شما را از ذرات آلرژی زا تمیز نگه دارند.

سایر روش های کمکی برای بهبود کیفیت هوای منزل

اقدامات دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند از کیفیت هوای منزل خود مطمئن شوید. به طور مثال دور نگه داشتن حیوانات خانگی از اتاق در هنگام تمیز کردن می تواند به افزایش کارایی نظافت کمک کند. به علاوه اگر حفظ کیفیت هوای منزل برای شما اهمیت بالایی دارد بهتر است از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید تا از سلامت اعضای خانواده خود مراقبت کنید.

نکات استفاده از جاروبرقی در کاهش آلرژن ها

همانطور که گفته شد جاروبرقی ها می توانند به حذف گرد و غبار و ذرات آلرژی زا کمک کنند با این حال مهم است که بدانید جاروبرقی ها همچنین می توانند با تحریک گرد و خاک و آلرژن ها مشکلات تنفسی را تشدید کنند. برای جلوگیری از این وضعیت باید سعی کنید که به طور منظم فیلتر های جاروبرقی خود را تعویض کنید.

جاروبرقی منظم به جلوگیری از تجمع گرد و خاک در خانه کمک می کند و می تواند به کاهش حملات آسم و آلرژی نیز کمک کند. برس های جاروبرقی می توانند ذرات آلودگی را از اعماق فرش و موکت ها بیرون بکشند و قبل از ورود این ذرات به آن ها، آن ها را جذب کنند. بنابراین بهتر است برس های مختلف جاروبرقی خود را بشناسید و به درستی از آنها استفاده کنید.

جاروبرقی و زمین شوی Crosswave HF3

جاروبرقی و زمین شوی Crosswave HF3

جاروبرقی های بیسل

بیسل یکی از برند های محبوب و مورد اعتماد است که طیف وسیعی از مدل های مختلف جاروبرقی را تولید می کند. جاروبرقی های بیسل قابلیت ها و تنظیمات مختلفی را برای رفع نیاز های کاربران ارائه می دهند. بیسل بیشتر به دلیل گزینه های مقرون به صرفه ای که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد معروف است. جاروبرقی های این برند قدرت تمیز کنندگی خوبی برای نظافت انواع سطوح به خصوص فرش و لوازم منزل دارند.

جاروبرقی های سه کاره بیسل

در بین مدل های مختلف بیسل، جاروبرقی های سه کاره، یکی از محبوب ترین مدل ها محسوب می شوند. این جاروبرقی های 3 در 1 مزایای بیشتری دارند. مدل های سه کاره می توانند جارو کردن و شستن کف ها را به صورت همزمان انجام دهند و قدرت مکش بالایی دارند.

جاروبرقی های سه کاره بیسل می توانند متناسب با نوع سطحی که می خواهید تمیز کنید، حالت های مکش با سطوح مختلف قدرت ارائه کنند. به این ترتیب این جاروبرقی ها به شما کمک می کنند تا نظافت را راحت تر و سریع تر انجام دهید و دستگاه را مطابق با نیاز های خود تنظیم کنید.

کلام آخر

نقش فیلتر های جاروبرقی برای حفظ کیفیت هوای منزل ضروری است. فیلتر های با کارایی بالا اگر به درستی نگهداری شوند می توانند به حذف موثر ذرات آلودگی از هوای منزل شما کمک کنند. توجه به فیلتر های جاروبرقی در هنگام خرید می تواند علائم آلرژی و مشکلات تنفسی را کاهش دهد. فیلتر های هپا موثر ترین فیلتر های جاروبرقی هستند. می توانند حفظ هوای تمیز داخل خانه شما را تضمین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *