بیسل

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است؟

همه ما می خواهیم در خانه ای سالم و امن زندگی کنیم و در همین راستا یکی از راه های اصلی سالم نگه داشتن هوای خانه استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا است. دستگاه های تصفیه هوا با به گردش درآوردن هوای مطبوع در خانه و محل کار شما می توانند هوا را از آلودگی ها فیلتر کرده و آلاینده ها و کپک ها را از هوا حذف کنند.

استفاده از این دستگاه ها و فیلتر کردن هوا از آلودگی ها می تواند به افرادی که دچار آلرژی یا آسم هستند کمک بزرگی کند. در حقیقت دستگاه های تصفیه هوا می توانند محرک هایی را که باعث حمله های آسم و بروز آلرژی می شوند را کاهش دهد و به حداقل برساند.

تصفیه هوای مطبوع فواید بسیاری دارد که در ادامه به برخی از مهمترین ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش کیفیت هوا : اصلی ترین دلیل تهیه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند بالا بردن کیفیت هوای منزل باشد. یک دستگاه مناسب تهویه هوا می تواند تمامی گرد و غبار و باکتری های موجود در هوای خانه را فیلتر کنند. ذرات بسیار ریز آلودگی که با چشم دیده نمی شوند می توانند برای سلامتی شما مضر باشند و حتی ممکن است باعث شود شما و اعضای خانواده تان دچار سرفه، سرماخوردگی، سردرد و خستگی شوید. تهویه مطبوع هوا می تواند دمای محیط را کنترل کند و باعث شود راحت تر نفس بکشید.
  • کاهش استرس: استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب در دفتر یا محل کار می تواند به صورت چشمگیری استرس کاری و خستگی شما را کاهش دهد. زمان هایی را که مشغول به کار هستید نیاز دارید که بدون استرس اضافی ناشی از گرما یا هوای گرفته محیط بر روی کار خود تمرکز کنید. به کار بردن یک دستگاه تصفیه هوا در دفتر کار یا محیط کاری کارکنان می تواند در افزایش تمرکز شما نقش مهمی داشته باشد.
تصفیه هوای مطبوع

تصفیه هوای مطبوع

  • جلوگیری از رشد کپک ها : عدم وجود یک تهویه مناسب در محیط می تواند با افزایش رطوبت اتاق به رشد انواع کپک ها کمک کند. به عبارت دیگر بدون تهویه مناسب، هوای اتاق شما می تواند مرطوب باشد و کپک ها در چنین شرایطی به سرعت تکثیر خواهند شد بنابراین یکی از مزیت های دستگاه تصفیه هوا حفظ هوای خشک و اجتناب از رشد هر گونه کپک است.
  • کاهش حملات آسم : در صورتی که شما یا یکی از اعضای خانواده شما از آسم رنج می برد استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می تواند به صورت چشمگیری به کاهش حملات آسم کمک کند. با نصب یکی از این دستگاه ها می توانید خانه خود را به یک پناهگاه امن برای فرار از حمله های آسم تبدیل کنید.
  • کاهش حشرات و انگل ها : روش های مختلفی برای کاهش یا توقف حملات و نیش پشه و مورچه و … وجود دارد. اغلب افراد به استفاده از تصفیه هوا برای کاهش حشرات و انگل ها توجه ای نمی کنند ولی این دستگاه می تواند با کاهش تعداد حشرات شما را از نیش پشه ها و بیماری هایی که با خود می آورند در امان نگه دارد. حشرات برای فعالیت به هوای گرم و مرطوب نیاز دارند و این در حالی است که یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به سادگی دمای محیط و بدن شما را متعادل کند و از افزایش رطوبت جلوگیری کند و از این طریق حشرات را دور کند.
  • مقابله با کم آبی بدن و گرمازدگی : با گرم شدن هوای محیط دمای بدن شما نیز افزایش می یابد و همچنین در این شرایط با عرق کردن آب بدن شما کاهش می یابد و در نهایت می تواند باعث ایجاد گرمازدگی شود. زمانی که در یک محیط گرم آب بدن شما کاهش بیابد نسبت به کم آبی آسیب پذیر تر نیز خواهید شد. یک دستگاه تصفیه هوا با خنک نگه داشتن هوای محیط به کاهش تعریق و کاهش دمای بدن شما کمک می کند.
  • خواب راحت : دمای بالای اتاق خواب می تواند باعث شود مداوم در رختخواب خود بچرخید و بالش را برگردانید تا راحت تر بخوابید. عدم تعادل دمای اتاق می تواند شب ها شما را بیقرار کند و این بیقراری می تواند در روز نیز ادامه پیدا کند و باعث شود که تمام روز خسته و بد خلق باشید. یکی از راه حل های داشتن یک خواب خوب و راحت می تواند نصب یک دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب باشد، هوای مطبوع و خنک می تواند از افزایش دمای بدن شما در شب جلوگیری کند تا شما خواب آرامی داشته باشید.
  • هوای سالم : بوی حاصل از مواد شوینده شیمیایی یا بوی بد مواد غذایی تاریخ گذشته به سادگی می تواند هوای منزل شما را آلوده و بوی نامطلوبی در اتاق ایجاد کند. با تداوم حضور بو های نامطلوب در محیط به مرور شما متوجه حضور آنها نخواهید شد ولی اگر شخصی به اتاق وارد شود به سادگی می تواند این بو را تشخیص دهد. دستگاه تصفیه هوا می تواند بو ها، بخارات و همه مواد شیمیایی که می توانند بر سلامتی شما تاثیر داشته باشند را از بین ببرد.
  • تعدیل رطوبت هوای محیط : از اصلی ترین مزایای استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توان به کاهش رطوبت هوای خانه اشاره کرد. دستگاه های تصفیه هوا با کاهش رطوبت خانه، هوا را سالم نگه می دارند و از تجمع گرد و غبار، کپک و آلودگی جلوگیری می کنند.
دستگاه های تصفیه هوای بیسل

دستگاه های تصفیه هوای بیسل

دستگاه های تصفیه هوای بیسل

بیسل یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه هوای خانگی است، دستگاه های تصفیه هوای بیسل می توانند هوا را تا 99.97 درصد از ذرات و آلودگی ها پاک کنند. دستگاه های تصفیه هوای بیسل می توانند تمام گرد و غبار، شوره حیوانات و بو های نامطلوب را از بین ببرند و هوای خانه شما را به طور کامل پاک و تازه نگه دارند.

دستگاه های تصفیه هوای بیسل به سادگی می توانند تا شعاع بیشتر از 30 متر را پوشش دهند و برای تمام منزل، محل کار و اتاق خواب و …. می توانند استفاده شوند. در این دستگاه های تصفیه هوا می توانید به سادگی سه سرعت فن را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید و نگران صدایی که ممکن است موتور ایجاد کند نباشید. صدایی که دستگاه های تصفیه هوای بیسل ایجاد می کنند بسیار پایین و حدود 30 دسی بل می باشد که اصلا آزار دهنده نخواهد بود.

از مزایای این دستگاه های تصفیه هوای بیسل نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار می تواند به فیلتراسیون سه مرحله ای و قدرتمند آن اشاره کرد.در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص دستگاه های تهویه هوای بیسل دارید می توانید با شماره های ارائه شده در سایت تماس حاصل کنید، همکاران ما به صورت حرفه ای مشاوره های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

کلام آخر

در منزل یا محل کار خود با هوای خنک و سالم می توانید راحت تر نفس بکشید و به جای شکایت از گرمای محیط و کلافگی، بر روی فعالیت ها و کار های خود تمرکز کنید. نصب یک دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای محیط را سالم و تازه نگه دارد و فواید زیادی نیز برای سلامتی شما خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم با شرح فواید به کار بردن دستگاه های تصفیه هوا، دلایل و ضرورت های استفاده از این دستگاه را یادآور شویم امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *