بیسل

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

دستگاه های بخارشوی امروزه بسیار محبوب شده اند و در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند اما هنوز یکی از اصلی ترین سوالات درباره این بخارشوی ها مربوط به کارایی آن ها است و مشتریان می خواهند بدانند که بخارشوی های ارزش خرید دارند؟ در این مقاله ما به این سوال رایج پاسخ می دهیم و راهنمای کامل انتخاب یک بخارشوی بیسل مناسب را ارائه می دهیم.

نحوه کار دستگاه های بخارشوی

با وجود تکنولوژی پیشرفته دنیای امروز دیگر برای تمیز کردن لکه ها به سطل و دستمال نیاز ندارید. یک دستگاه بخارشوی ایستاده می تواند برای تمیز کردن لکه های غذا و نوشیدنی که بچه ها و حیوانات خانگی شما در طول روز ایجاد می کنند کاربردی باشد.

تمام دستگاه های بخارشوی می توانند آب درون مخزن را گرم کرده و از بخار برای حل کردن لکه ها و کثیفی ها استفاده کنند. سپس با استفاده از پد های تمیزکننده تمام سطح را تمیز می کنند و بدون استفاده از مواد شیمیایی سطح مورد نظر را تمیز می کنند.

شما فقط باید مخزن دستگاه را تا حد مشخص شده با آب پر کنید و دستگاه را روشن کنید. زمانی که چراغ روی بخارشوی روشن شود می توانید ماشه را فشار دهید تا بخارداغ آزاد شود. تولیدکنندگان ادعا می کنند که بخار داغ دستگاه های بخارشوی می تواند میکروب ها و باکتری ها را تا 99 درصد از بین ببرد و سطح را ضد عفونی کند.

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

دستگاه های بخارشوی بهتر از تی و دستمال عمل می کنند و می توانند لکه های غذا و نوشیدنی را از سطوح پاک کنند. بخارشوی های ایستاده بیسل دقیقا مانند جاروبرقی های قدیمی هستند و کار کردن با آن ها بسیار راحت است.

کارایی دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها تا حد زیادی به نوع کفپوش های شما بستگی دارد. در انواع خاصی از کفپوش ها ممکن است پاک کردن لکه ها بسیار ساده تر باشد در حالی که در مدل های دیگر رطوبت به کفپوش آسیب بزند.

به طور کلی بخارشوی ها برای پاک کردن لکه های مختلف موثر هستند ولی نباید انتظار داشته باشید که بدون محلول های شوینده، کثیفی های قدیمی فورا پاک شود. اگر به ندرت کف را تمیز می کنید و لکه های زیادی در شکاف ها و گوشه ها دارید بهتر است از ضمیمه های مخصوص و برس برای تمیز کردن کامل استفاده کنید.

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

تمیز کردن فرش و لوازم منزل

اکثر مدل های بخارشوی ادعا می کنند برای تمیز کردن فرش و لوازم داخلی منزل شما کارایی دارند و شما می توانید برای تمیز کردن قسمت های مختلف از این دستگاه ها استفاده کنید. با این حال ممکن است به ضمیمیه ها و ابزار های جانبی برای تمیز کردن مبلمان و تشک نیاز داشته باشید پس در هنگام خرید ابزار جانبی دستگاه را بررسی کنید.

استفاده از بخار برای تمیز کردن فرش و موکت بی خطر است. همچنین دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن انواع کف های سرامیکی، کاشی، وینیل و چوب مناسب هستند. در صورتی که در مورد استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن کفپوش های خود مطمئن نیستید حتما ابتدا گارانتی تولیدکننده را مطالعه کنید و بررسی کنید که آیا هشداری در مورد استفاده از بخارشوی وجود دارد.

سازگاری با محیط زیست

دستگاه های بخارشوی با استفاده از گرمای بخار لکه ها و کثیفی ها را از بین می برند و به محلول های شوینده نیازی ندارند. به این ترتیب استفاده از بخارشوی می تواند به کاهش استفاده از مواد شیمیایی کمک کنند به علاوه این محصولات اغلب دارای پد های قابل شستشو هستند و شما می توانید مدت طولانی از آن ها استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری دستگاه های بخارشوی

معمولا توصیه می شود که از آب مقطر یا غیر معدنی در بخارشوی استفاده کنید تا از رسوب آهک در دستگاه اجتناب شود و عمر آن افزایش یابد. نکات و راهنمای تمیز کردن و نگهداری دستگاه خود را می توانید در دفترچه راهنمای دستگاه مطالعه کنید.

گاهی تولید کنندگان پیشنهاد می کنندکه استفاده از مخلوط آب و سرکه می تواند برای تمیز کردن دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و در برخی موارد توصیه نمی شود و ممکن است گارانتی بخارشوی شما را باطل کند بنابراین حتما ابتدا دستورالعمل سازنده را بررسی کنید.

شما می توانید بلندی دسته دستگاه بخارشوی ایستاده خود را متناسب با نیاز خود تغییر دهید و از آن برای تمیز کردن قسمت های مختلف استفاده کنید. در برخی مدل ها شما حتی می توانید دمای بخار را تنظیم کنید و برای سطوح متفاوت از بخار با دمای مناسب استفاده کنید تا به طور موثر تمام آلودگی ها را از بین ببرید.

راهنمای خرید بخارشوی مناسب برای شما

بخارشوی عمودی یا معمولی : بخارشوی های ایستاده یا عمودی بسیار سبک تر هستند و کار با آن ها راحت تر است اما ممکن است ظرفیت آب آن ها برای خانه شما کافی نباشد. مدل های معمولی می توانند بیش از 1 لیتر آب نگهدارند ولی جابجایی آن ها کمی دشوار است.

پد های بخارشوی: پد های میکروفیبر کمک می کند تا کثیفی های حل شده با بخار را پاک کنید. برخی مدل های بخارشوی دارای دو یا چند پد هستند که می تواند برای تمیز کردن طولانی تر مناسب باشد.

طول سیم برق: برای اینکه دسترسی کامل به همه قسمت های کف داشته باشید باید مدل هایی با طول سیم بیشتر انتخاب کنید.

ضمیمه ها: ابزار ها و برس های مختلف می تواند به شما برای تمیز کردن قسمت های مختلف کمک کند بنابراین این مورد را در هنگام خرید بررسی کنید.

کنترل بخار: چراغ نشانگر بخار به شما می گوید چه زمانی بخار آماده است و سوئیچ بخار کمک می کند تا بخار را کنترل کنید و در صورت نیاز بخار مداوم را حفظ کنید.

زمان گرم شدن: اگر می خواهید به سرعت لکه هایی که در طول روز ایجاد می شوند از بین ببرید باید مدل هایی را انتخاب کنید که سریع تر گرم می شوند.

راهنمای خرید بخارشوی مناسب برای شما

راهنمای خرید بخارشوی مناسب برای شما

بخارشوی و جاروبرقی بیسل

بخارشوی های دو کاره بیسل می توانند کار جاروبرقی و بخارشوی را ترکیب کنند و شما را از خرید دو دستگاه مختلف بی نیاز کنند. این مدل های دوکاره می توانند گرد و خاک را جارو کنند، لکه ها را پاک کنند و مایعات را مکش کنند.

به طور معمول توصیه می شود که قبل از استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن کف حتما سطح را جارو کنید و تا حد امکان گرد و خاک و زباله ها را پاک کنید. با استفاده از بخارشوی های دو کاره شما می توانید با صرف انرژی و زمان کمتر نظافت کف را انجام دهید و همزمان زباله های خشک و مرطوب را جمع کنید.

بخارشوی های دوکاره بیسل از محبوب ترین مدل های بخارشوی هستند که کیفیت و دوام بالایی دارند. این بخارشوی های بیسل قابلیت مانور بالایی دارند و با وجود سر چرخشی این بخارشوی ها بدون زحمت قسمت های مختلف کف را تمیز کنید.

کلام آخر

دستگاه های بخارشوی ممکن است گرانقیمت به نظر برسند ولی می توانند کف شوی بسیار کاربردی ای باشند که عموما راحت تر از استفاده از سطل و تی هستند. این دستگاه ها به ویژه برای سالمندان و افراد پر مشغله مفید هستند تا در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *