بیسل

عملکرد بخارشوی در حذف لکه ها

دستگاه های بخار شوی چگونه کار می کند؟

دستگاه های بخار شوی می توانند به خوبی با روشی قدرتمند تمام لکه های سخت را از روی کف های سخت، فرش و مبل پاک کنند. لکه های نوشیدنی و چربی همگی به وسیله بخار به طور کامل پاک می شوند. در حقیقت عملکرد بخارشوی، پتانسیل حذف سخت ترین لکه های قدیمی را نیز دارند و به شما کمک می کنند تا خانه ای تمیز و بدون لکه داشته باشید.

تمیز کردن سطوح با بخار

استفاده از بخار شوی و تمیز کردن کفپوش، فرش و مبلمان یا حتی پرده ها با بخار یکی از بهترین روش های تمیز کردن سطوح بدون مواد شیمیایی و با گرمای بخار است. بخار داغ باعث می شود لکه ها و کثیفی ها به خوبی حل شده و به سرعت پاک شوند.

گرمای بخار می تواند میکروب ها و باکتری ها را به خوبی از بین ببرد و از همین جهت می تواند برای ضد عفونی کردن نیز استفاده شود. علاوه بر قدرت بالای پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی، دستگاه های بخارشوی با محیط زیست سازگار هستند و به هیچ وجه نیازی به مواد شوینده شیمیایی ندارند.

دستگاه های بخار شوی چگونه کار می کند؟

بخار با فشار زیاد می تواند برای تمیز کردن سطوح و لکه ها بسیار موثر باشد. گرمای بالای بخار باعث کاهش مقاومت کثیفی ها می شود و به حذف لکه کمک می کند. در کنار گرما، رطوبت بخار می تواند همراه با فشار زیاد به طور فیزیکی لکه ها و آلودگی ها را پاک می کند.

دستگاه های بخارشوی با استفاده از ترکیب اثر گرما، رطوبت و فشار می توانند تمام لکه های کاشی، فرش و موکت را از بین ببرند. با کاربرد بالای این دستگاه های بخارشوی می توانید برای سطوح مختلف از آنها استفاده کنید.

آیا بخارشوی برای انواع لکه ها کاربرد دارد؟

شما می توانید پاک کردن تمام لکه های روغنی مانند چربی غذا و حتی لوازم آرایش را با استفاده از دستگاه بخار شوی انجام دهید. انواع لکه های روغنی به وسیله بخار گرم پاک می شوند. لکه های قدیمی و سخت نیز می توانند تحت تاثیر بخار داغ تا حد زیادی پاک شوند. لکه های قدیمی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

لازم به ذکر است پاک کردن به وسیله بخار ممکن است برای تمام سطوح مناسب نباشد و به طور مثال باعث چروکیدگی مبلمان یا تغییر رنگ پارچه شود از همین رو توصیه می کنیم حتما ابتدا نکات سازنده را مطالعه کنید و یا پارچه و سطح را تست کنید.

در مورد لکه های چسب و رنگ ممکن است شستشو با بخار کارایی نداشته باشد و مجبور شوید از چندین روش شستشو همزمان استفاده کنید تا از مواد شوینده اضافی کمک بگیرید.

بیسل، بهترین مارک بخارشوی

در این مطلب قصد داریم به معرفی کاربردی‌ترین دستگاه لازم در منزل، یعنی بخارشوی بیسل به عنوان بهترین مارک بخارشوی بپردازیم.

تفاوت عملکرد بخارشوی با فرش شوی

عملکرد بخارشوی می توانند رطوبت اضافی و کثیفی را مکش کنند ولی دستگاه های فرش شوی از بخار استفاده نمی کنند و در عوض از آب داغ بهره می برند. دستگاه های فرش شوی آب داغ را به سطح فرش اسپری می کنند و بعد با مکش قوی آب و آلودگی را از داخل الیاف فرش بیرون می کشند.

دستگاه های فرش شوی به محلول های شوینده نیاز دارند که باید با آب مخلوط کنید یا مقدار مناسبی را در مخزن بریزید تا به طور خودکار مخلوط شود. در حالی که دستگاه های بخار شوی کاملا دوست دار محیط زیست هستند و شما می توانید بدون هیچ شوینده شیمیایی از آن ها برای تمیز کردن فرش های استفاده کنید.دستگاه های فرش شوی می توانند رطوبت باقی مانده را به خوبی مکش کنند و حدودا بعد از 2 ساعت شما می توانید بر روی فرش راه بروید یا بنشینید.

برای بهترین عملکرد تمیز کنندگی حتما پیش از استفاده از بخار شوی فرش را جارو بزنید تا کارایی تمیز کردن افزایش یابد. حرارت زیاد میتواند الیاف فرش را از بین ببرید و به بافت آن آسیب بزند پس بخارشوی های با گرمای بسیار نمی توانند بهترین بخارشوی های موجود باشند. اگر بخواهید بهترین بخارشوی بازار را انتخاب کنید باید علاوه بر قدرت انتشار بخار به توانایی مکش آن نیز دقت داشته باشید.

عملکرد بخارشوی در پاک کردن لکه

تمیز کردن لکه ها با بخار شوی بسیار ساده است و می توانید با رعایت چند نکته ساده این کار را بهترین روش انجام دهید. در ادامه توضیح مختصری درباره روش استفاده از بخارشوی برای پاک کردن لکه ها بیان می شود.

اولین قدم برای تمیز کردن فرش ها این است که وسایل را از سر راه بردارید و تمام فرش یا موکت را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و آلودگی ها پاک شود و بتوانید لکه ها را به خوبی تمیز کنید.

در ابتدا باید مطابق دستورالعمل دستگاه خود، مخزن بخارشوی را با آب تا محل نشان داده شده پر کنید. ممکن است در بخارشوی های متفاوت کمی نحوه استفاده متفاوت باشد ولی به طور کلی باید کمی صبر کنید تا بخارشوی گرم شود، این زمان حداقل دو دقیقه می باشد.

لکه روی فرش یا مبل را به طور کامل با بخارشوی تمیز کنید، برای این کار باید نازل را نگه دارید تا بخار بر روی لکه رها شود. بخار گرم می تواند لکه را به حد زیادی پاک کند. می توانید برای حذف رطوبت اضافی از یک پارچه تمیز کمک بگیرید.

در صورتی که لکه سخت یا قدیمی است می توانید مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید تا لکه کاملا محو شود. فراموش نکنید حتما باید برچسب روی فرش یا موکت را بررسی کنید تا نخواسته به آن آسیب نزنید. حتما دقت داشته باشید استفاده بیش از حد از بخارشوی در یک نقطه می تواند به فرش آسیب بزند.

بعد از تمیز کردن کامل فرش و موکت باید اجازه دهید تا رطوبت موجود خشک شود. با توجه به نوع دستگاه بخارشوی شما ممکن است چند ساعت طول بکشد تا فرش خشک شود و بتوانید مبلمان را برگردانید.

استفاده از بخارشوی برای سطوح مختلف

بخارشوی را می توان برای تمیز کردن فرش و موکت نیز استفاده کردن گرچه توصیه نمی شود که برای این سطوح از بخارشوی استفاده کنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن کامل فرش و موکت ها دستگاه های فرش شوی هستند ولی بخارشوی ها می توانند برای تمیز کردن لکه ها بسیار کاربردی باشند.

بخارشوی ها در حقیقت بهترین کارایی را برای سطوح سخت دارند که با آزاد کردن بخار و پاک کردن لکه و آلودگی می توانند به خوبی کف را تمیز کنند. بخارشوی ها ممکن است فرش را خیس و کثیف بگذارند و کارایی فرش شوی را نداشته باشند.

استفاده از بخارشوی برای سطوح مختلف

استفاده از بخارشوی برای سطوح مختلف

عملکرد بخارشوی بیسل

دستگاه های بخارشوی بیسل در مدل های مختلف طراحی و تولید شده اند و می توانید در سطوح مختلف مانند چوب و کاشی و موزاییک از آن ها استفاده کنید. با استفاده از بخار شوی بیسل می توانید تمام خانه خود را از لکه ها پاک کنید و سطح را ضد عفونی کنید.

بخارشوی های بیسل ابزار و لوازم جانبی کاربری دارند که به شما امکان تمیز کردن مکان های مختلف را می دهد و کارایی این دستگاه را افزایش می دهد. بخارشوی های بیسل قابلیت تنظیم شدت بخار و موتور های قدرتمند دارند که کار تمیز کردن را بسیار آسان می کند.

کلام آخر

 تمیز کردن فرش و موکت با بخار می تواند علاوه بر حذف لکه ها و کثیفی ها به خوبی میکروب و باکتری را نیز از بین ببرد. استفاده از دستگاه های بخارشوی می تواند فرش های شما را تمیز و طراوت نگه دارد تا در خانه ای سالم و تمیز زندگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *