بیسل

استفاده از محلول سرکه در بخارشوی

نکات و ترفند های استفاده از بخارشوی برای استفاده حداکثری

دستگاه های بخارشوی برای تمیز و ضدعفونی کرد سطوح مختلف کارایی بالایی دارند. بخارشوی بیسل به طور معمول با آب خالی کار می کند و نیازی نیست چیز دیگری به آب اضافه کنید. با این حال برای تمیز کردن برخی لکه های سخت و چسبنده ممکن است استفاده از محلول های شوینده و پاک کننده لازم باشد. سرکه سفید یکی از محلول های خانگی است که برای تمیز کردن قسمت های مختلف منزل استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم استفاده از محلول سرکه در بخارشوی را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

 آیا استفاده از سرکه به بخارشوی آسیب می زند؟

دستگاه های بخارشوی برای استفاده با آب خالی طراحی شده اند با این حال اگر می خواهید لکه های عمیق را از روی کف پاک کنید ممکن است استفاده از مخلوط آب و سرکه مفید باشد. در واقع استفاده از سرکه در دستگاه های بخارشوی بی خطر است. سرکه سفید معمولا بهترین نتیجه را می دهد. مخلوطی با نسبت 50 به 50 از آب و سرکه سفید با چند قطره صابون ظرفشویی می تواند یک محلول شوینده خانگی موثر باشد.

مخلوط آب و سرکه برای دستگاه های بخارشوی

در بیشتر موارد اگر سرکه و آب را به صورت مخلوط 1:1 استفاده کنید برای دستگاه های بخارشوی بی خطر است. بنابراین می توانید با خیال راحت این مخلوط را در مخزن دستگاه بریزید. ممکن است بوی سرکه را دوست نداشته باشید بنابراین ایده بدی نیست که از خوشبوکننده های مخصوص دستگاه های بخارشوی بیسل استفاده کنید.

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

لازم به ذکر است که دستگاه های بخارشوی برای کار کردن با آب طراحی شده اند. بخار آب داغ برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن باکتری ها کافی است. با این حال بخار تولید شده توسط این ماشین ها فقط بخار آب است و خاصیت دیگری ندارد. بنابراین هیچ بوی ندارد و شما می توانید برای ایجاد بوی تمیزی و تازگی از محلول های مخصوص دستگاه بخارشوی کمک بگیرید.

نظافت عمیق سطوح، محلول سرکه در بخارشوی

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که برخی از سطوح را به صورت عمیق تمیز کنید. سرکه می تواند به انجام این کار کمک کند. سرکه یک گزینه عالی برای از بین بردن لکه ها از سطوح سخت است. ماهیت بسیار اسیدی سرکه به تمیز کردن سریع سطوح کمک می کند. در صورتی که بوی سرکه برای شما آزاردهنده است می توانید چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید.

چه زمانی نمی توانید از سرکه استفاده کنید؟

به یاد داشته باشید که هرگز از سرکه روی سطوح چوبی استفاده نکنید. سرکه می تواند درخشش و زیبایی این سطوح را از بین ببرد و به آنها آسیب بزند. مخلوط آب و سرکه می تواند به سطوح سنگی نیز آسیب بزند. در واقع ماهیت اسیدی این محلول می تواند در ظاهر و رنگ برخی سطوح تغییراتی ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که نمی توانید از این محلول های برای تمیز کردن کفپوش، سطوح نرم یا کف های چوبی استفاده کنید زیرا محلول سرکه دارای خواص اسیدی است که می تواند به راحتی به این سطوح آسیب بزند. به علاوه در قسمت هایی از سطح که دارای ترک یا تخلخل می باشد نیز نمی توانید از این محلول ها استفاده کنید.

محلول سرکه در بخارشوی بیسل به مناطقی که می خواهید تمیز کنید و هدف شما بستگی دارد. دستگاه بخارشوی تقریبا هر نوع سطحی را از جمله کفپوش های چوبی، وینیل، لمینت، کاشی و سرامیک را بدون هیچ گونه مواد شیمیایی به خوبی تمیز می کند. ولی سرکه می تواند برای تمیز کردن لکه های چسبنده مانند لکه های چربی مناسب باشد و با ماهیت اسیدی خود، این لکه ها را حل کند.

اکثر مردم ترجیح می دهند که از سرکه سفید استفاده کنند با این حال جایگزین های دیگری نیز مانند سرکه سیب وجود دارد. استفاده از برس مناسب نیز می تواند در کنار این محلول خانگی، زمان تمیز کردن سطوح را کاهش دهد. بهتر است بدانید آب و صابون و مواد شوینده تنها می توانند کف های شما را بی لک کنند ولی سرکه می تواند باعث ضدعفونی شدن سطح شود. استفاده از سرکه می تواند برای تمیز کردن سطوح مختلف در حمام نیز مناسب باشد زیرا میکروب های زیادی در این قسمت ها وجود دارد.

استفاده از از سرکه برای تمیز کردن فرش و کاشی

در بیشتر موارد محلول سرکه می تواند برای تمیز کردن فرش و کاشی با دستگاه بخارشوی بیسل مناسب باشد. اگر فرش ها و کاشی های شما به طور مداوم کثیف می شوند، استفاده از سرکه یک گزینه موثر است. بنابراین اگر لکه یا کثیفی روی کاشی ها وجود دارد با خیال راحت از مخلوط سرکه در بخارشوی خود استفاده کنید تا سطح را ضدعفونی و براق کنید.

اگر روی فرش شما لکه های سخت و قدیمی وجود دارد ابتدا مقداری جوش شیرین روی لکه بپاشید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. سپس می تواند آب و سرکه روی آن اسپری کنید و اجازه بدهید مدتی بماند. در این مرحله بخارشوی بیسل خود را بردارید و مخزن آن را با مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد سرکه پر کنید. ماشه را فشار دهید و به آرامی نظافت را شروع کنید. چندین بار دستگاه را از روی لکه عبور دهید تا به طور کامل از بین برود.

حتما از ضمیمه برس مناسب استفاده کنید. دفترچه راهنما دستگاه خود را مطالعه کنید تا برس های مناسب برای هر سطح را بشناسید. پس از استفاده از بخارشوی می توانید رطوبت اضافی را با استفاده از یک پارچه یا حوله جذب کنید. پنجره ها را باز کنید تا فرش سریعتر خشک شود و از راه رفتن روی فرش تا خشک شدن کامل آن خودداری کنید.

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

بخارشوی برای تمیز کردن لکه ها

مزایای استفاده از سرکه در بخارشوی

همانطور که گفته شد، افزودن سرکه به مخزن بخارشوی می تواند اثر تمیز کنندگی آن را افزایش دهد و لکه ها و میکروب های سرسخت از بین ببرد.  سرکه یک پاک کننده طبیعی است که می تواند مانند مواد شیمیایی قدرتمند کف ها را ضدعفونی کند. به علاوه سرکه یک پاک کننده بی ضرر است و نگرانی درباره ایمنی کودکان یا حیوانات خانگی ایجاد نمی کند.

بخارشوی بیسل

بخارشوی بیسل یک انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال راهکار های موثر و سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن سطوح هستند. این دستگاه های کاربردی از بخار داغ برای از بین بردن کثیفی های سطوح مختلف استفاده می کنند. بخارشوی های بیسل به دلیل توانایی خود در ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ها بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی شهرت دارند. این بخارشوی ها برای استفاده در مناطق مختلف منزل شما کارایی دارند و می توانند بدون آسیب رساندن به سطوح، نظافت عمیق را انجام دهند. این دستگاه های بخارشوی برای افرادی که به آسم و آلرژی مبتلا هستند نیز مفید اند تا میزان محرک ها را در منزل کاهش دهند. بخارشوی های بیسل از نظر مصرف انرژی نیز کارآمد هستند و می توانند محیط زندگی شما را سالم تر و تمیزتر نگه دارند.

کلام آخر

دستگاه بخارشوی یک ابزار تمیز کننده پرکاربرد است که به طور موثر انواع باکتری و آلودگی را تمیز می کند. استفاده از یک ماده پاک کننده ایمن مانند سرکه نیز می تواند قدرت تمیز کنندگی آن را افزایش دهد. در واقع سرکه می تواند آلودگی و میکروب را به طور موثر از بین ببرد بنابراین می تواند جایگزین مناسبی برای محلول های شوینده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *