بیسل

نکات خانه تکانی

موارد استفاده از جاروبرقی های دستی

به محض نزدیک شدن بهار، همه ما شروع به تهیه لیست کار های خانه تکانی می کنیم. برای خانه تکانی نیز معمولا تمیز کردن کامل از کف تا سقف را هدف قرار می دهیم تا سال جدید را با آمادگی کامل شروع کنیم. این کار می تواند بسیار خسته کننده و پر استرس باشد با این حال رعایت برخی نکات ساده می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.در این مقاله قصد داریم نکات و ترفند هایی برای انجام سریع تر و کارآمدتر خانه تکانی ارائه دهیم و درباره جاروبرقی های سه کاره بیسل صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

خانه تکانی و تمیز کردن پنجره ها

تمیز کردن پنجره ها یکی از اصلی ترین بخش های نظافت است. می توانید از مخلوط سرکه و آب به جای مواد شیمیایی استفاده کنید. یکی از ترفند های مربوط به نظافت پنجره های این است که در روز های ابری پنجره ها را تمیز کنید. اگر هوا آفتابی و گرم باشید، محلول های شوینده به سرعت خشک می شوند و لکه به جا می گذارند. بنابراین در یک عصر ابری تمام پنجره ها را با محلول شوینده مناسب و یک پارچه میکروفایبر تمیز کنید.

تمیز کردن زیر مبلمان

بهتر است قبل از جارو کردن کف، از اعضای خانواده کمک بگیرید و مبلمان و میز و صندلی ها را جابجا کنید. وسایل خانه را تا جایی که ممکن است از دیوار ها فاصله دهید و تمام کف را جارو کنید. گوشه ها و شکاف ها را نیز فراموش نکنید و از ضمیمه های مناسب جاروبرقی برای تمیز کردن این قسمت ها استفاده کنید.

Crosswave Advanced Pro

Crosswave Advanced Pro

شستن پرده ها

پرده های تیره معمولا نیازی به شستشو مداوم ندارد و در عوض می توانید با استفاده از ضمیمه های مخصوص جاروبرقی آن ها را تمیز کنید. با  این حال اگر پرده های رنگ روشن دارید بهتر است که به طور منظم آن ها را با محلول های نرم کننده بشویید تا ظاهر خود را حفظ کنند.

چراغ ها

فراموش نکنید که لامپ و لوستر ها را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر به خوبی تمیز کنید و گرد و غبار را از بین ببرید. ممکن است به یک نردبان نیاز داشته باشید تا بتوانید به خوبی این قسمت ها را تمیز کنید. اگر چراغ ها خیلی کثیف هستند می توانید پارچه را با کمی سرکه مرطوب کنید و لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید. یکی از نکاتی که باید در تمیز کردن لوازم روشنایی در نظر داشته باشید این است که قبل از تمیز کردن بقیه اتاق باید لامپ ها را تمیز کنید تا ریزش گرد و خاک باعث کثیف شدن دوباره سطوح نشود.

نظم دادن به اتاق ها در خانه تکانی

اولین قدم در خانه تکانی، نظم دادن به اتاق ها است. اگر احساس می کنید که وسایل اضافی باعث شلوغی بیش از حد شده اند یک راهکار عالی وجود دارد. چند جعبه آماده کنید تا وسایل اضافی را سازماندهی کنید. یکی از جعبه ها باید برای وسایل بازیافتی استفاده شود، یک جعبه را نیز به اقلامی که می خواهید اهدا کنید یا بفروشید، اختصاص دهید. به علاوه باید وسایلی که می خواهید نگه دارید را در جای درست نظم دهید.

خانه تکانی و رنگ آمیزی

هنگام نظافت بهاره، می توانید با رنگ آمیزی درب های ورودی، ظاهر خانه خود را شاداب کنید. یک رنگ و طرح شاداب می تواند خانه شما را متمایز و زیبا جلوه دهد. اگر خانه شما نیازی به رنگ آمیزی ندارد می توانید روی تزئینات و تغییرات کوچک تمرکز کنید.

نظافت فضای باز

نظافت حیاط و بالکن را از یاد نبرید تا در روز های بهاری بتوانید از هوای تازه در این قسمت ها لذت ببرید. مبلمان یا میز و صندلی های فضای باز را تمیز کرده و در صورت نیاز تعمیر کنید. می توانید از یک اسپری لعاب روی میز و صندلی های رنگ شده استفاده کنید.

نظافت حمام

شما احتمالا هر دو یا سه هفته حمام خانه خود را تمیز می کنید اما نظافت بهاره و خانه تکانی فرصت خوبی برای تمیز کردن عمیق و نظم دادن به این بخش ها است. محصولات و وسایل قدیمی را با خیال راحت دور بریزید یا تعویض کنید. بخش های فرسوده را جایگزین کنید و همه قسمت ها را به خوبی بشویید.

آشپزخانه

یکی از مهم ترین قسمت های خانه تکانی، تمیز کردن آشپزخانه است. کابینت ها و کشو های آشپزخانه باید به طور کامل مرتب شوند. قفسه ها و لوازم آشپزی را تمیز کنید و تجهیزاتی را که استفاده نمی کنید اهدا کنید. ادویه ها و مواد غذایی کهنه یا تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و یخچال و فریزر را به طور کامل تمیز کنید. فراموش نکنید که کف آشپزخانه را نیز به طور کامل جارو کرده و بشویید.

برنامه ریزی برای خانه تکانی

اغلب اوقات نظافت بهاره یا خانه تکانی بسیار چالش برانگیز است، در حالی که لازم نیست حتما اینطور باشد. بهتر است وظایف را به بخش های کوتاه و پربار تقسیم کنید. شما می توانید با توجه به شرایط منزل خود، یک چک لیست نظافت تهیه کنید. سعی کنید در هر روز، دو یا سه کار 30 دقیقه ای انجام دهید. تایمر تلفن خود را تنظیم کنید و کار هایی که برنامه ریزی کرده اید را انجام دهید تا استرس خود را کاهش دهید.

جاروبرقی CrossWave Advanced Pro

جاروبرقی CrossWave Advanced Pro

شستشو فرش ها

همانطور که می دانید باید هر 12 ماه یکبار فرش های خود را به صورت حرفه ای نظافت کنید. می توانید از دستگاه های فرش شوی خانگی نیز برای نظافت حرفه ای فرش ها استفاده کنید. این دستگاه ها برای مصارف خانگی طراحی شده اند تا بتوانید نظافت فرش ها را خودتان انجام دهید. فراموش نکنید که دستورالعمل های مربوط به محلول های شوینده و شستن و خشک کردن فرش را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

تمیز کردن توالت

تمیز کردن توالت یکی از بخش هایی است که همه ما از آن فراری هستیم. در واقع به همین دلیل است که هرگز وقت نمی گذاریم تا روش انجام درست آن را یاد بگیریم. اولین نکته برای تمیز کردن توالت این است که شوینده را به تمام قسمت ها اسپری کنید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه بماند تا به طور کامل ضد عفونی شود. در این مدت می توانید بقیه قسمت ها را تمیز کنید و لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید.

جاروبرقی سه کاره بیسل

جاروبرقی های سه کاره بیسل یکی از کاربردی ترین ابزار ها برای نظافت منزل هستند. این جاروبرقی های بیسل می توانند انواع کثیفی، گرد و خاک و موی حیوانات را از روی فرش و موکت پاک کنند. شما می توانید تمیز کردن لکه ها و آلودگی های کف های سخت را نیز به این جاروبرقی های سه کاره بیسل بسپارید. نیروی مکش قدرتمند این جاروبرقی کمک می کند که انواع سطوح را به طور موثر جارو کنید و لکه ها و کثیفی ها را نیز از بین ببرید.

کلام آخر

زمانی که خانه تکانی بهاره را تمام کنید، احساس موفقیت و رضایت خواهید داشت. سعی کنید که این نظافت را در طول چند هفته انجام دهید تا استرس و فشار کمتری تحمل کنید. از ابزار و وسایل مناسب استفاده کنید و از همه اعضای خانواده کمک بگیرید تا مطمئن شوید که خانه تکانی به بهترین شکل انجام شده و آماده استقبال از بهار هستید. امیدواریم نکات و ترفند های ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *