بیسل

مزایای فرش و موکت شوی ایستاده

مزایای فرش و موکت شوی ایستاده

فرش، عضوی مهم از لوازم خانه ها است که برای ما ایرانیان،‌ اهمیت زیادی دارد. فرش ها بخش اعظمی از دکوراسیون خانه های مارا شامل می شوند و همواره مورد توجه قرار می گیرند. اما با این حال، فرش ها همیشه زیر پا هستند و در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارند،‌ ممکن است غذا یا نوشیدنی روی آن ها بریزد،  اگر در خانه تان کودکی داشته باشید، خیلی سخت است که از فرش هایتان دربرابر آلودگی ها محافظت کنید. در این مطلب قصد داریم شمارا با مزایای فرش و موکت شوی ایستاده، آشنا کنیم.

این آلودگی ها، می توانند بر روی سلامتی شما تاثیر منفی بگذارند و ظاهر خانه شمارا کثیف و نامرتب جلوه دهند. حتی اگر شما از فرش هایتان به خوبی مراقبت کنید و هیچ لکه ای روی آن ها ایجاد نکنید، باز هم تجمع گرد و غبار ها و آلودگی ها روی فرش هایتان ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کنند و فرش شمارا کدر و و خاکستری رنگ می کنند که غبار جمع شده بر روی فرش ها می توانند بیماری زا باشند، خصوصا اگر کودک و یا حیوان خانگی در خانه داشته باشید .

شستن فرش ها و موکت ها می تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشد،‌ همچنین علاوه برسخت بودن ممکن است آسیب های فیزیکی و بدنی زیادی به شما وارد کند که جبران آن سخت باشد. به علاوه، شستن هر یک فرش یا موکت،‌ به مقدار زیادی آب نیاز دارد و با هر فرشی که میشویید،‌ مقدار زیادی آب هدر می رود.

فرش و موکت شوی ایستاده

فرش و موکت شوی ایستاده

ممکن است به فکر سپردن فرش هایتان به قالیشویی باشید اما نگران خراب شدن،‌ گره خوردن و یا کنده شدن ریشه های فرش ها و یا تمیز نشدن آن ها باشید. اگر فرش های گران قیمت دست بافت و یا ابریشمی داشته باشید،‌ ممکن است نخواهید فرش هایتان را به قالیشویی بدهید. سوالی که پیش می آید این است که در این مواقع باید چه کار کنیم و چگونه فرش هایمان را بدون این که به خودمان و یا فرش آسیب برسانیم و آب کمتری مصرف کنیم شست و شو دهیم؟‌ پاسخ این سوال، خرید دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده است.

فرش و موکت شوی ایستاده چیست؟

دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده،‌ یک تمیز کننده  کاملاً خودکار، مؤثر و بادوام است که بالاترین قدرت تمیز کنندگی را دارد. این دستگاه ها عموما مجهز به سیستم پیشرفته و هوشمندی هستند که فرش را بطور کامل شستشو می دهند و کرک و گرد و غبار را از سطح فرش پاک می کنند ، و در عین حال سطح زیرین فرش را عمیقا شستشو داده و تمیز می کنند.

این قالیشوی خانگی،‌ نه تنها فرش و موکت، بلکه تمامی سطوح بافت دار از جمله فرش،‌ قالی،‌ موکت، مبل و سایر سطوح پارچه ای را کاملا تمیز کرده و شستشو می دهد. برای هر سطحی یک نازل مخصوص وجود دارد که باید از آن استفاده کنید.

این دستگاه چگونه کار می کند؟

ابتدا آب و مواد شوینده در مخزن دستگاه با یکدیگر ترکیب شده و توسط دستگاه روی سطح فرش ریخته می شود. سپس لک ها و آلودگی های موجود روی سطح در محلول حل شده و توسط مکنده قدرتمند دستگاه، جذب می شود. این فرایند به طور مداوم انجام می گیرد تا زمانی که فرش شما از هرگونه لکه پاک شده و کاملا تمیز شود.

اگر نوزاد،‌کودک یا حیوان خانگی در منزل دارید، ممکن است نگران بوی شوینده ها و ایجاد آلرژي باشید، اما خوب است بدانید که دستگاه های فرش و موکت شوی محیطی کاملا امن ایجاد می کنند و هیچ اثری از شوینده ها باقی نمی گذارند. همچنین سطح فرش شما از هر گونه کرک،‌ مو ، لکه های غذا، خز و موهای حیوانات خانگی و … پاک خواهد شد .

مزایای دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده

یکی از مزایای استفاده از این دستگاه، این است که شما می توانید به راحتی و در مدت زمان چند دقیقه،‌ به راحتی فرش،‌موکت و یا مبل هایتان را کاملا تمیز کنید. مخزن آب موجود در دستگاه به گونه ای قرار گرفته است که دسترسی به آن آسان باشد و شما بتوانید به راحت ترین حالت ممکن آن را جدا کرده، پر و خالی کنید. در هر صورت، ‌استفاده ساده و ایجاد امکان شستشوی بی دردسر فرش ها و موکت ها یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه کاربردی است.

مزایای دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده 

مزایای دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده

طرز استفاده از این دستگاه

جهت استفاده از این دستگاه،‌ یک سوم مخزن آن را با آب ولرم پر کنید و سپس شامپو فرش بریزید. وقتی که مخزن دستگاه تا حد مکس پر شد، آن را به برق بزنید و دستگاه را روشن کنید. سپس آن را روی سطح بافت دار بگیرید و هر لکه ای را که می بینید، ‌پاک کنید.

تفاوت فرش شوی با بخار شوی

وقتی صحبت از دستگاه فرش و موکت شوی ایستاده می شود، خیلی ها آن را با بخار شوی یکسان می دانند، در حالیکه کاملا با یکدیگر متفاوت اند. بخار شوی ها برای تمیز کردن سطوح سخت و سفت طراحی شده اند و رفتار خشنی دارند. در صورتی که آن هارا روی فرش ها ،‌موکت و یا مبل هایتان بکشید ممکن است به بافت آن ها آسیب بزنید و باعث شوید که زودتر دچار پوسیدگی شوند ،‌ اما فرش و موکت شو ها که مخصوصا برای شستن فرش ،‌موکت و سطوح پارچه ای ساخته شده اند رفتار ملایم تری دارند و با پاشیدن آب و شوینده به لکه ها، آن هارا در خود حل می کنند و در عین حال به بافت پارچه آسیبی نمی زنند. بخار شوی ها بخار داغی را به سطوح پرتاب می کنند که این حرارت بالا بافت فرش را می پوساند ،‌ اما فرش و موکت شو ها بخار داغ ایجاد نمی کنند و سلامت فرش شما را به خطر نمی اندازند.

تفاوت فرش شوی با بخار شوی

تفاوت فرش شوی با بخار شوی

خیلی از افراد با جارو برقی گرد و غبار های فرششان را پاک می کنند، اما خوب است بدانید که قوی ترین جاروبرقی های موجود در جهان،‌تنها مقدار کمی از آلودگی هارا پاک می کنند،‌در حالیکه با استفاده از فرش و موکت شو می توانید تا ۲۰ برابر فرش هایتان را تمیز تر کنید، بنابراین انتخاب این دستگاه،‌عاقلانه تر به نطر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *