بیسل

مشکلات رایج در جارو برقی ها

مشکلات رایج در جارو برقی ها

قطعا جاروبرقی های بیسل، یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین لوازم خانگی و الکترونیکی در خانه های ما هستند. آن ها همیشه کارآمد هستند و کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارند. اما جاروبرقی ها هم مانند تمامی لوازم الکترونیکی خانگی می توانند آسیب ببینند و ایراداتی در آن ها به وجود بیایند. در صورتی که مشکلات پیش آمده کوچک باشند،‌شما می توانید به راحتی آن ها را رفع کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلات رایج در جارو برقی ها و چگونگی تعمیر کردن آن ها آشنا کنیم.

 در بیشتر موارد، ساختار اصلی بیشتر جاروبرقی ها یکسان است و عیب یابی عیب های رایج جاروبرقی می تواند ساده باشد.  تعمیر جارو برقی هنگامی که مشکلات سطحی باشند ساده است ، اما گاهی اوقات در صورتی که مشکل جدی وجود داشته باشد ممکن است نیاز داشته باشید از یک متخصص کمک بگیرید. هنگام انجام تعمیرات ، ایمنی همیشه  مهم ترین مسئله است و اگر تجهیزات لازم برای انجام  تعمیرات را ندارید، استفاده از  خدمات یک متخصص آموزش دیده ممکن است گزینه بهتری باشد. با این حال، این  این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید علت ایرادات جاروبرقی خود  را درک کنید و بتوانید آن ها را رفع کنید.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی مکش خوبی ندارد

به طور معمول، علل  ضعیف بودن مکش جاروبرقی می تواند به چندین موضوع اساسی ربط داشته باشد و به راحتی رفع می شود.

گرفتگی فیلتر هوا می تواند باعث کاهش قدرت مکش شود.  قسمت فیلتر هوا را می توان به راحتی جدا وبررسی کرد و به طور کامل تمیز کرد. اگر آسیب قابل توجهی به فیلتر وارد شود، باید آن را تعویض کنید. همچنین باید فیلتر را خوب  بررسی کنید تا مطمئن شوید مسدود، پاره یا آسیب فیزیکی ندارد.

عدم یا کاهش مکش نیز ممکن است نشان دهنده مسدود شدن خرطوم جاروبرقی  باشد. ممکن است نیاز باشد شلنگ پس از جدا شدن از دستگاه به صورت فیزیکی بازرسی شود. شلنگ را به طور کامل بیرون بیاورید و تا حد امکان صاف نگه دارید. با کمک یک چراغ قوه قدرتمند، نور را به درون لوله بتابانید. می توانید از یک ابزار تمیز کننده دسته بلند استفاده کنید.

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی بدون کیسه

اگر جاروبرقی مکش نداشته باشد و نتواند گرد و غبار را پاک کند، ممکن است مکنده دستگاه مشکل داشته باشد. در موارد خاص، این  مکنده ممکن است توسط خاک مسدود شود یا ممکن است چیزی به آن فشار بیاورد. می توانید وجود موانع را در دستگاه  بررسی کنید.

این مشکل می تواند نشان دهنده ایراد درکیسه  گرد و غبار باشد. برای این که نیروی مکش کافی ایجاد شود،  کیسه گرد و غبار باید محکم قرار گیرد. اگر شل شده باشد یا ترک داشته باشد، دستگاه نمی تواند نیروی  مکش مناسبی ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه ترک یا شکستگی، این قطعه باید تعویض شود.

همچنین کیسه جاروبرقی را بررسی کنید  و مطمئن شوید که پر نیست. برای روش صحیح تمیز کردن یا تعویض این کیسه، دفترچه راهنمای  جاروبرقی خود را بررسی کنید.

جاروبرقی بیش از حد صدا می دهد

در بیشتر موارد، صداهای جاروبرقی از محل موتور محرک خارج می  شوند. این زمانی  اتفاق می  افتد که کثیفی وارد قسمت موتور شده و باعث انسداد می شود. اغلب اوقات، این ممکن است منجر به خراب شدن فن موتور و ایجاد صدا در حین کار با جارو برقی شود. فن های دستگاه را چک کنید،‌ اگر شکسته  شده اند باید تعویض شوند.

اگر به نظر می رسد سر و صدا از برس جاروبرقی نشات می گیرد، می تواند  علت وجود سرو صداها شکستگی غلتک برس باشد. در این صورت  کل برس غلطکی باید تعویض شود. در موارد  خاص ، ممکن است در نقطه ای که برس به بدنه جاروبرقی متصل می شود، شکستگی یا ایجاد شود. این مشکل جدی تر است و تعمیر آن نیاز به متخصص دارد.

جاروبرقی های دستی

جاروبرقی های دستی

نمی شود جارو برقی ها را هل داد و روی زمین کشید

جاروبرقی که  کشیدن و هل دادن آن سخت است، ممکن است تحت تاثیر کثیفی ها و آلودگی های زمین قزاز گرفته باشد و یا چرخ های آن  با موهای گره خورده در گیر باشند. ممکن است مشکل از صفحه پایه باشد که  معمولا می تواند با کمک هر نوع پولیش با کیفیت ،‌ به خوبی تمیز شود تا حرکت صاف روی فرش و موکت  راحت ترشود.

در موارد جدی تر، زمانی که تسمه به درستی تراز نشده باشد و  یا اگر تسمه نیاز به تعویض داشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

روش های صحیح تعمیر و نگهداری می تواند به شما کمک کند تا از اکثریت  مشکلات  رایج جاروبرقی جلوگیری کنید. به طور معمول، بیشتر ایرادات مربوط به قطعات خاصی جارو برقی ها است و با مراقبت کافی می توانید از بروز هرگونه مشکل جدی در دستگاه جاروبرقی خود جلوگیری کنید.

روش های صحیح مراقبت از جارو برقی ها

کیسه ها و فیلترهای جارو برقی ها را تمیز کنید

 خالی کردن مرتب کیسه های  جارو برقی،  شروع خوبی است. برخی از کیسه های جاروبرقی یک بار مصرف هستند و برای استفاده های مجدد مناسب نیستند. درواقع استفاده مجدد از این کیسه ها ممکن است منجر به گرم شدن مکرر موتور در طول  تمیزکاری و روشن بودن دستگاه شود. به طور مشابه، فیلترهای  جاروبرقی نیز باید در صورت مسدود شدن با گرد و غبار تعویض شوند. انجام این موارد و تعویض مداوم کیسه ها و فیلتر ها می تواند به بهبود عملکرد دستگاه شما کمک کند. به عنوان یک قاعده کلی، کیسه ها باید زمانی  تا سه چهارم پر شدند، خالی یا تعویض شوند، فیلترها باید سالی یک بار تعویض شوند و فیلترهای HEPA باید دو بار در سال تعویض شوند.

روش های صحیح مراقبت از جارو برقی ها

روش های صحیح مراقبت از جارو برقی ها

تسمه های دستگاه جارو برقی خود را تعویض کنید

تسمه های دستگاه به دلیل این که مدام تحت فشار قرار می گیرند،‌ بیش از حد کش می آیند . فشار بیش از حد ممکن است باعث شکستن تسمه ها  شود. آن ها باید به طور دوره ای تعویض شوند تا از حداکثر عملکرد  جاروبرقی شما اطمینان حاصل شود. در حالت ایده آل، تسمه های  جاروبرقی  های ایستاده و یا جاروهای شارژي باید دو بار در سال تعویض شوند، در حالی که تسمه های دندانه دار معمولاً تنها در صورت شکستگی تعویض می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *