بیسل

ویژگی های دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوای بیسل

امروزه با افزایش آلاینده های هوا دستگاه های تصفیه هوا به یکی از نیاز های هر خانه تبدیل شده اند. مطالعات نشان داده است برخلاف آنچه که همه تصور می کنند هوای درون منزل می تواند بسیار آلوده تر  از هوای بیرون باشد و از همین رو دستگاه های تصفیه هوا یوفی می توانند هوای خانه شما را تازه و سالم نگه دارد. به طور کلی دستگاه های تصفیه  هوا می توانند با حذف آلاینده ها و بو های موجود در هوا، کیفیت هوای خانه شما را بالا ببرند. دستگاه های تصفیه هوا برای افرادی که از مشکلاتی مانند آسم و آلرژی رنج می برند می توانند بسیار مفید باشند و علائم و حمله ها را کاهش دهند. شما حتی می توانید در شب این دستگاه ها را روشن بگذارید تا در هوای تمیز به راحتی بخوابید و بهتر نفس بکشید. توصیه می شود حداقل 12 ساعت در روز دستگاه تصفیه هوا را روشن بگذارید تا کارایی موثری در جهت پاکسازی هوا داشته باشد. در هر صورت بدیهی است هر چه بیشتر از دستگاه استفاده کنید درصد کیفیت هوا افزایش می یابد.

ویژگی های اصلی دستگاه های تصفیه هوا

با توجه به افزایش تقاضا برای دستگاه های تصفیه هوا در سال های اخیر مدل های مختلفی از این دستگاه طراحی و برای کاربرد های متفاوت اختصاصی شده اند. اما به طور کلی بهترین دستگاه های تصفیه هوا باید یک سری از ویژگی های ضروری را دارا باشند که در اینجا به اصلی ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

  •  حفاظت در برابر ترکیبات آلی فرار : ترکیبات آلی فرار در حقیقت گازهایی هستند که می توانند از مواد شوینده و رنگ و آفت کش ها و….. در خانه شما پراکنده شوند. این گاز ها در فضا های داخلی غلظت بسیار بالاتری پیدا می کنند. قرار گرفتن در معرض این ترکیبات فرار در کوتاه مدت می تواند باعث خستگی و سردرد شود این در حالی است که اگر در مدت طولانی در معرض این ترکیبات قرار بگیرید می تواند احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرد. در هنگام خرید دستگاه های تصفیه هوا بهتر است مدلی را انتخاب کنید که امکان حذف ترکیبات فرار یا VOC ها را داشته باشد. فیلتر های کربن و یونیزاسیون می تواند این گاز ها را از هوا پاک کند.
مزایای دستگاه تصفیه هوای بیسل

مزایای دستگاه تصفیه هوای بیسل

  •  حذف بو : بو ها ممکن است بی خطر باشند و آسیبی به سلامتی شما نزنند ولی ناخوشایند هستند و می توانند به مرور جسم شما را خسته و بی انرژی کنند. به علاوه بو ها معمولا از آلرژن ها، مواد شیمیایی و حیوانات نشات می گیرند و با اینکه بی خطر هستند می توانند نشانه یک مشکل باشند. بهتر است به دنبال دستگاه های تصفیه هوایی باشید که بو ها را فیلتر می کنند و از بین می برند.
  • فیلتر HEPA : این فیلتر ها ذرات موجود در هوا را با راندمان بالایی جذب می کنند. این فیلتر ها به سادگی می توانند تا 99 درصد ذرات معلق در هوا را حذف کنند. فیلتر های HEPA به طور کامل تمام ترکیبات فرار، آلرژن ها و ویروس ها را کاهش می دهند. در هنگام تهیه دستگاه های تصفیه هوا دقت داشته باشید که فیلتر های HEPA می توانند اصل نباشد و کارایی لازم را ارائه ندهند. این نوع فیلتر در کنار سایر فیلتر ها کارایی بهتری دارند.
  • قطعات قابل تعویض : یکی از ویژگی هایی که یک دستگاه تصفیه هوای عالی باید داشته باشد قطعات قابل تعویض است. با این امکان عمر مفید محصول تا حد زیادی افزایش می یابد و شما می توانید با جایگزین کردن قطعات یا بخش های آسیب دیده به سادگی دستگاه را تعمیر کنید. متاسفانه بسیاری از مدل های موجود در بازار این امکان را ندارند و شما با آسیب به یک بخش از دستگاه مجبور خواهید شد که یک دستگاه تصفیه هوای جدید تهیه کنید. اگر عمر بیشتر دستگاه برای شما اهمیت دارد حتما مدل هایی را انتخاب کنید که امکان تعویض قطعات را داشته باشند.
  • طراحی کاربردی: بهترین دستگاه های تصفیه هوا از لحاظ کارایی می توانند طراحی مناسبی نداشته باشند به طور مثال در اتاق خواب خود یک دستگاه تصفیه هوا به اندازه یک کمد نمی خواهید. طراحی دستگاه باید به گونه ای باشد که نیازی به پنهان کردن آن یا جا کردن در فضای کوچک نباشد. به علاوه در صورتی که دستگاه سر و صدای زیادی تولید کند تمایلی به استفاده از آن نخواهید داشت. بنابراین زمانی که قصد دارید یک دستگاه تصفیه هوای عالی تهیه کنید طراحی کاربردی و سهولت استفاده باید از اولویت های شما باشد. یک دستگاه تصفیه هوای خوب باید سبک، جمع و جور و بی صدا باشد، کارکردن با آن آسان باشد و در عین حال شیک و زیبا باشد.
  • حذف آلرژن: بهتر است بدانید که آلرژن ها فقط در فضای آزاد باقی نمی مانند و از طریق هوا و رفت و آمد های شما می توانند به داخل خانه راه پیدا کنند. در صورتی که در منزل شما دستگاه های تصفیه هوا وجود نداشته باشد یا دستگاه شما توانایی حذف این آلرژن ها را نداشته باشد می توانند در تمام خانه پخش شوند. برخی از آلرژن های رایج در خانه مانند هاگ های کپک، شوره حیوانات، دود و حشرات می توانند برای افرادی که از آلرژی و آسم رنج می برند بسیار مضر باشند. در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه هوا بهتر است که دقت داشته باشید فیلتر های دستگاه توانایی حذف آلرژن ها را داشته باشد.
  • حذف ویروس ها و باکتری ها: بیماری های ویروسی و عفونت ها می توانند به سادگی و از طریق هوا منتقل شوند و از این رو استفاده از دستگاه های تصفیه هوا با کاهش ویروس ها و باکتری های موجود در هوا می تواند به کاهش خطر ابتلا کمک کند. دستگاه هایی که این قابلیت را دارند فیلتر های قدرتمند HEPA دارند و به صورت بالقوه میزان ویروس های موجود در منزل شما را کاهش دهند.
  • خدمات پس از فروش مشتری: حتما دقت داشته باشید که نمایندگی یا فروشگاهی که از آن خرید می کنید نسبت به خدمات پس از فروش توجه داشته باشد. در صورتی که دستگاه تصفیه هوای شما ضمانت دارد باید فروشنده نیز نسبت به مشتریان پاسخگو باشد، در این صورت شما می توانید هر مشکلی را که تجربه می کنید به سادگی حل کنید.
تصفیه هوای مطبوع

تصفیه هوای مطبوع

دستگاه های تصفیه هوای بیسیل

دستگاه های تصفیه هوا می توانند با کاهش آلرژن ها و باکتری های موجود در هوای منزل شما کیفیت هوا را بالا ببرند. دستگاه های تصفیه هوای بیسیل با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت و کارایی بالا می توانند یک انتخاب عالی باشند.

دستگاه های تصفیه هوای بیسیل در مدل های مختلف و با قابلیت های متفاوت در بازار موجود است به طوری که شما می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه دستگاه تصفیه هوای بیسیل مناسب کنید.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی های لازم در خصوص دستگاه های تصفیه هوای بیسیل از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

کلام آخر

با افزایش آلودگی هوای شهر های بزرگ و شیوع بیماری های ویروسی، تقاضا برای دستگاه های تصفیه هوا رو به افزایش است. دستگاه های تصفیه هوا می توانند کمک بزرگی در جهت سالم نگه داشتن محیط خانه باشند. تهیه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند شروع خوبی برای بالا بردن کیفیت هوای خانه شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *