بیسل

بخارشوی در مقابل جاروبرقی: کدام یک برای تمیز کردن عمیق بهتر است؟

بخارشوی در مقابل جاروبرقی: کدام یک برای تمیز کردن عمیق بهتر است؟

بخارشوی ها و جاروبرقی ها از پرکاربرد ترین ابزار ها برای تمیز کردن سطوح هستند. با این حال این دستگاه ها کاربرد های متفاوتی دارند. در ادامه برخی از تفاوت ها و کاربردهای این ابزار های نظافت را با هم بررسی می کنیم تا به شما کمک کنیم که تصمیم درستی برای خانه خود بگیرید. همچنین به معرفی بخارشوی ها و جاروبرقی های بیسل می پردازیم که می توانید برای تمیز کردن عمیق خانه خود تهیه کنید.

بخارشوی برای تمیز کردن عمیق

دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن عمیق سطوحی مانند کاشی و کفپوش و فرش طراحی شده است. بخارشوی های بیسل با استفاده از بخار داغ می توانند میکروب ها و کثیفی های سطوح را از بین ببرند. در واقع گرمای بخار بدون نیاز به مواد شوینده شیمیایی می تواند سطوح را تمیز کند و به سطوح آسیبی نخواهد زد.

بخارشوی ها بهترین کارایی را برای تمیزکردن کف های سخت دارند. تمیز کردن کف های سخت مانند کاشی، ممکن است با جاروبرقی آسان نباشد در حالی که یک بخارشوی بیسل می تواند به سرعت تمام کف های سخت را ضدعفونی کند. به علاوه دستگاه های بخارشوی برای نظافت گرد و خاک و موی حیوانات نیز کارایی خوبی دارند.

تمیز کردن لوازم منزل

شما میتوانید یک دستگاه بخارشوی دوکاره تهیه کنید که قابلیت تبدیل به یک بخارشوی دستی را دارد. به این ترتیب علاوه بر تمیز کردن کف های منزل، می توانید لوازم منزل مانند تشک ها و مبلمان را نیز تمیز کنید. در واقع دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن سطوح پارچه ای کارایی خوبی دارند و می توانند به طور عمیق آلودگی ها را از بین ببرند.

بخارشوی برای تمیز کردن عمیق

بخارشوی برای تمیز کردن عمیق

امروزه اکثر دستگاه های بخارشوی ضمیمه هایی مانند برس ها و سری های مختلف نیز دارند. این لوازم جانبی می توانند به تمیز کردن موثر تر و راحت تر سطوح مختلف کمک کنند. شما با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه خود می توانید کارایی هر یک از ضمیمه ها را درک کنید و از آن ها را برای نظافت راحت تر و سریع تر استفاده کنید.

بخارشوی ها کارایی بالایی برای تمیز کردن سطوح مختلف دارند با این حال ممکن است رطوبت زیادی از خود به جای بگذارند. برای برخی سطوح این رطوبت می تواند مشکل ساز باشد و یک نقطه ضعف برای جاروبرقی محسوب شود. در واقع در صورتی که رطوبت زیادی روی سطوح باقی بماند ممکن است به رشد کپک و باکتری منجر شود. بنابراین مدل هایی را که دارای تنظیمات مقدار بخار هستند انتخاب کنید و سطوح را نیز پس از نظافت خشک کنید.

جاروبرقی برای تمیز کردن عمیق

همانطور که می دانید جاروبرقی ها طوری طراحی شده اند به شما در تمیز کردن سریع گرد و خاک و آلودگی کمک کنند. شما می توانید از جاروبرقی روی سطوح سخت یا نرم استفاده کنید. یک جاروبرقی خوب به شما کمک می کند تا موی حیوانات، ذرات غذا و گرد و غبار را به سادگی از کف منزل خود پاک کنید.

تمیز کردن لوازم منزل

شما حتی می توانید از جاروبرقی خود برای تمیز کردن لوازم منزل نیز استفاده کنید. کافیست ضمیمه های مناسب برای تمیز کردن تشک یا مبلمان را متصل کنید و به سرعت انواع کثیفی و آشغال را پاک کنید. بنابراین جاروبرقی ها نیز کارایی بالایی برای نظافت سطوح پارچه ای دارند با این حال به اندازه بخارشوی ها موثر نیستند و نمی توانند به صورت عمیق سطوح را تمیز کنند.

سازگاری و تطبیق پذیری

جاروبرقی ها قابلیت تطبیق پذیری بالایی دارند و برای تمیز کردن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید کاشی، کفپوش و فرش و موکت را با استفاده از جاروبرقی خود تمیز کنید. به علاوه جاروبرقی ها برای سطوح حساس به رطوبت نیز مناسب هستند. با توجه به نوع سطح و میزان آلودگی، ممکن است استفاده ازجاروبرقی موثر تر باشد.

مقایسه بخارشوی و جاروبرقی

در ادامه نکاتی که باید برای مقایسه جاروبرقی و بخارشوی در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

سهولت استفاده : به طور کلی استفاده از بخارشوی نسبت به جاروبرقی ساده تر است. دستگاه های بخارشوی به تلاش کمتری برای تمیز کردن عمیق نیازی دارند و کمک می کنند که سریع تر و راحت تر کف منزل خود را نظافت کنید.

ایمنی: بخارشوی ها و جاروبرقی ها در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. بخارشوی ها بدون پارچه های میکروفایبر می توانند به سطوح آسیب بزنند یا پوست شما را بسوزانند. جاروبرقی ها از این نظر کم خطر تر هستند. با این حال تا زمانی که از دفترچه راهنما پیروی کنید و با دقت از این دستگاه ها استفاده کنید هیچ خطری نخواهند داشت.

هزینه: بخارشوی ها و جاروبرقی ها هر دو می توانند گران قیمت باشند. با این حال با توجه به مدل و برند دستگاه، طیف وسیعی از قیمت ها را می توانید در بازار پیدا کنید. به طور کلی جاروبرقی ها در مقایسه با بخاروشوی ها گزینه مقرون به صرفه تری هستند.

کارایی: هر دوی این ابزار ها می توانند برای تمیز کردن عمیق موثر باشند. با این حال هر کدام روی سطوح خاصی بهترین کارایی خود را خواهند داشت. همانطور که گفته شد، بخارشوی ها برای سطوح سخت بهترین تاثیر را دارند در حالی که جاروبرقی ها برای تمیز کردن گرد و خاک از سطوح نرم موثر تر هستند. بنابراین مهم است سطوحی که می خواهید تمیز کنید را در نظر بگیرید.

وزن و اندازه: جاروبرقی ها می توانند بسیار سنگین و حجیم باشند با این حال بخارشوی ها اغلب اندازه جمع و جوری دارند و سبک تر هستند. بنابراین اگر فضای محدودی برای نگهداری ابزار ها دارید بهتر است یک جاروبرقی ایستاده یا یک بخارشوی تهیه کنید.

جاروبرقی مخصوص مبتلایان به آسم و آلرژی

جاروبرقی مخصوص مبتلایان به آسم و آلرژی

محصولات بیسل

بیسل طیف وسیعی از جاروبرقی ها و بخارشوی های مختلف ارائه می کند. محصولات بیسل برای تمیز کردن عمیق منزل کارایی بالایی دارند و می توانند برای نظافت سطوح مختلف مورد  استفاده قرار گیرند. بخارشوی ها و جاروبرقی های بیسل برای افرادی که به دنبال گزینه های مقرون به صرفه و باکیفیت هستند بهترین گزینه هستند.

بخارشوی های بیسل یک راه حل قدرتمند و موثر برای تمیز کردن سطوح سخت و لوازم منزل هستند. این بخارشوی ها بدون استفاده از شوینده های شیمیایی می توانند سطوح را ضد عفونی کنند. بخارشوی های بیسل دارای ضمیمه های مناسب برای تمیز کردن قسمت های مختلف هستند و به شما کمک می کنند تا سطوح مختلف در کوتاه ترین زمان تمیز کنید.

جاروبرقی های این برند نیز طیف وسیعی از قابلیت های کاربردی در اختیار کاربران قرار میدهند و برای تمیز کردن سطوح سخت و نرم کارایی دارند. به علاوه بیسل، نیاز های صاحبان حیوانات خانگی را نیز در نظر گرفته و مدل هایی مخصوص تمیز کردن مو و شوره حیوانات طراحی و تولید کرده است.

کلام آخر

در نتیجه انتخاب بین بخارشوی و جاروبرقی به نوع سطوحی که می خواهید تمیز کنید و میزان آلودگی سطح بستگی دارند. برای تمیز کردن عمیق و ضد عفونی کردن سطوح سخت، بخارشوی می تواند بهترین انتخاب باشد. در مقابل برای تمیز کردن سریع گرد و خاک و موی حیوانات از سطوح نرم، استفاده از جاروبرقی موثر تر است. بنابراین هر دوی این ابزار ها مزایای خاص خود را دارند و برای تمیز کردن کامل و عمیق، توصیه می شود که به هم استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *