بیسل

جاروبرقی مخصوص مبتلایان به آسم و آلرژی

نکات کار با جاروبرقی برای تمیز کردن بدون دردسر

زمانی که شما یا یکی از اعضای خانواده تان آلرژی یا آسم داشته باشید، انتخاب یک جاروبرقی مناسب می تواند کار دشواری باشد. در حقیقت جاروبرقی که برای خانه خود انتخاب می کنید در کیفیت هوای منزل تاثیر چشم گیزی خواهد دارد. از همین رو شما باید یک مدل مناسب از جاروبرقی بیسل را انتخاب کنید. در ادامه نکاتی که می تواند به شما در انتخاب یک جاروبرقی مخصوص برای کاهش آسم و آلرژی کمک کند، بررسی می شود پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع جاروبرقی

وقتی قصد داشته باشید که یک جاروبرقی جدید برای خانه خود بخرید، یکی از مهم ترین عوامل، نوع جاروبرقی خواهد بود. جاروبرقی های ایستاده محبوبیت بالایی دارند و می توانند فضا های بزرگ را سریع تر و راحت تر تمیز کنند. با این حال برای افرادی که آسم یا آلرژی دارند این جاروبرقی های توانند انتخاب دردسر سازی باشند. زیرا جاروبرقی های ایستاده سیستم فیلتراسیون بسته ندارند و ممکن است باعث پراکنده شدن مواد آلرژی زا مانند گرد و خاک و موی حیوانات شوند.

جاروبرقی های سطلی با یک سیستم فیلتراسیون کامل می توانند به خوبی ذرات آلرژی زا را به دام بیاندازند و از پراکنده شدن مجدد آن ها در هوای منزل شما جلوگیری کنند. این جاروبرقی های بیسل مکش قوی تری نیز دارند و  می توانند برای تمیز کردن عمیق سطوح نرم مناسب تر باشند. با این وجود جاروبرقی های سطلی معمولا برای تمیز کردن خانه های بزرگ زیاد مناسب نیستند و به اندازه مدل های ایستاده سریع نخواهند بود.

فیلتر های جاروبرقی

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای آلرژی و آسم در نظر بگیرید، فیلتر است. جاروبرقی هایی با فیلتر های هپا می توانند تا 99.9 درصد تمام آلرژن ها و ذرات گرد و خاک را حذف کنند. بنابراین این جاروبرقی بیسل می توانند محیط را تمیز و ضد حساسیت نگه دارند.

جاروبرقی مخصوص مبتلایان به آسم و آلرژی

جاروبرقی مخصوص مبتلایان به آسم و آلرژی

همه جاروبرقی ها سیستم فیلتراسیون یکسانی ندارند و سطح مختلفی از فیلتر کردن ذرات را ارائه می دهند. جاروبرقی هایی با فیلتر های هپا برای کسانی که از آلرژی و آسم رنج می برند بهترین انتخاب هستند زیرا می توانند ذراتی به کوچکی 0.3 میکرون را نیز دام بیاندازند. لازم به ذکر است که جاروبرقی هایی با فیلتر های باکیفیت تر معمولا قیمت بالاتری نیز دارند، بنابراین باید بودجه خود را در نظر بگیرید و گزینه هایی متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

ظرفیت مخزن گرد و خاک

در هنگام انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای آلرژی و آسم باید ظرفیت مخزن یا کیسه را نیز در نظر بگیرید. جاروبرقی هایی با ظرفیت بیشتر می توانند آلودگی بیشتری در خود نگه دارند. بنابراین شما می توانید مدت طولانی تری بدون نیاز به تخلیه مخزن، جاروبرقی بکشید.

قدرت مکش جاروبرقی مخصوص

قدرت مکش نیز یکی دیگر از عواملی است که باید در هنگام انتخاب یک جاروبرقی بیسل مناسب برای آسم و آلرژی، در نظر بگیرید. جاروبرقی با مکش قدرتمند تر می تواند مواد حساسیت زا و گرد و خاک را از سطوح سخت و نرم پاک کند. به این ترتیب مطمئن می شوید که این ذرات به هوا منتقل نمی شوند و واکنش های آلرژیک ایجاد نخواهند کرد. بنابراین به دنبال جاروبرقی هایی باشید که قدرت مکش بالاتری دارند. مدل هایی که چندین سطح مکش ارائه می کنند می توانند به شما کمک کنند تا تمام سطوح را به طور موثر تمیز کنید.

لوازم جانبی جاروبرقی

شما باید علاوه بر خود جاروبرقی به ابزار های همراه آن نیز دقت کنید. این لوازم جانبی می توانند برای افرادی که دچار آسم و آلرژی هستند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. یک جاروبرقی با ضمائم مختلف می تواند به شما کمک کند تا مناطق مختلف که مستعد جمع آوری مواد حساسیت زا هستند را بهتر تمیز کنید. این ضمیمه ها می توانند به شما کمک کنند تا موی حیوانات را بهتر جمع کنید و مناطق خاصی مانند شکاف ها را از دست ندهید. به این ترتیب ذرات حساسیت زا بسیار کمتری در خانه شما می ماند و اطمینان حاصل می شود که جارو کردن سطوح مختلف به طور موثر انجام شود.

تمیز کردن و نگهداری جاروبرقی

تمیز کردن و نگهداری جاروبرقی نیز برای افرادی که به آسم و آلرژی مبتلا هستند اهمیت دارد. جاروبرقی باید به طور منظم تمیز شود تا کارایی آن کاهش پیدا نکند، به علاوه جاروبرقی هایی که به طور منظم تمیز شوند می توانند انتشار آلرژی ها را در هوا کاهش دهند. شما باید دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که فیلتر ها را به طور منظم تمیز می کنید.

بهترین جاروبرقی مخصوص برای آسم و آلرژی

همانطور که گفته شد یک جاروبرقی با فیلتراسیون قدرتمند و مکش بالا می تواند به کاهش ذرات آلرژی زا در خانه شما کمک کند. جاروبرقی مناسب باید روند تمیز کردن  و نگهداری ساده ای نیز داشته باشد تا تمیز کردن آن بعد از نظافت منزل، مشکلی برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم ایجاد نکند.

در صورتی که هنوز برای انتخاب مدل مناسب جاروبرقی مطمئن نیستید. شاید مشورت با پزشک شما بتواند کمک کند. ممکن است ارزیابی نیاز های شما و بتواند به انتخاب یک جاروبرقی برای کاهش حملات آسم و آلرژی کمک بیشتری کند. در حقیقت انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای کاهش این علائم برای حفظ محیط سالم و تمیز منزل شما ضروری است.

به دنبال جاروبرقی هایی باشید که ویژگی های مخصوص برای بهبود کیفیت هوای منزل ارائه می دهند و از جدید ترین فناوری های استفاده می کنند. جاروبرقی های بیسل مناسب حیوانات خانگی از محبوب ترین جاروبرقی ها برای کاهش ذرات آلرژی زا در منزل هستند. فراموش نکنید سرمایه گذاری روی یک جاروبرقی مناسب می تواند بر سلامت و رفاه خانواده شما تاثیر داشته باشد. بنابراین برای بررسی مدل های مختلف وقت بگذارید و جاروبرقی بیسل متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

بهترین جاروبرقی مخصوص برای آسم و آلرژی

بهترین جاروبرقی مخصوص برای آسم و آلرژی

جاروبرقی بیسل

بیسل یکی از معروف ترین برند های جاروبرقی و تجهیزات نظافتی است. برخی از جاروبرقی های بیسل با ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی باشند. جاروبرقی های بیسل مخصوص حیوانات خانگی می توانند ذرات آلرژی زا به تا 99 درصد به دام بیاندازند از همین رو می توانند برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی نیز مناسب باشند.

این جاروبرقی ها دارای برس های مخصوصی هستند که به جدا کردن موی حیوانات از سطوح و اثاثیه کمک می کند و می تواند به راحتی موی حیوانات را جمع کند. این مدل ها برای استفاده روی فرش و کف های سخت نیز کارایی بالایی دارند و می توانند تمام ذرات گرد و خاک را به طور موثر جمع آوری کرده و از پراکنده شدن آن ها جلوگیری کنند.

جاروبرقی های بیسل کارایی بالایی برای کاهش واکنش های آلرژیک دارند. با این حال باید توجه داشته باشید که هیچ جاروبرقی نمی تواند به طور کامل ذرات حساسیت زا را از خانه شما دور کند. بنابراین مهم است که سعی کنید خانه خود را به روش های دیگر نیز از آلرژن ها پاک کنید و از روش های مختلف برای مدیریت کیفیت هوای منزل استفاده کنید.

کلام آخر

انتخاب یک جاروبرقی مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی می تواند دشوار باشد. با این حال داشتن اطلاعات کافی در این مورد می تواند به شما در انتخاب یک مدل مناسب کمک کند. در این مقاله به بررسی نکاتی که باید در انتخاب یک جاروبرقی مناسب به آن ها دقت کنید پرداخته شد، امیدواریم مطالعه این نکات به شما در انتخاب مدل مناسب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *