بیسل

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

تمیز کردن منظم و مراقبت از فرش می تواند رنگ آن را روشن نگه دارد و طول عمر آن را افزایش دهد. فرش شوی های بیسل کمک می کنند تا بتوانید فرش های منزل خود را سریع تر و راحت تر تمیز کنید. در این مقاله کمک می کنیم دریابید از چه ابزار و تکنیک هایی برای تمیز کردن عمیق فرش های خود باید استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

چه زمانی باید فرش ها را تمیز کنید.؟

مهم نیست که شما تا چه اندازه در جارو کردن منظم فرش ها و قالی ها تلاش کنید یا برای تمیز کردن لکه ها و کثیفی ها از لکه بر ها استفاده کنید، فرش های شما با گذشت زمان کثیفی ها را به دام می اندازند و ظاهر خانه را خراب می کنند.

فرش های خانه شما با گذر زمان گرد و خاک و ذرات حساسیت زا را نیز در هوای خانه افزایش دهند که می تواند برای افراد حساس، آزار دهنده باشد. به علاوه گاهی آشفتگی ها و لکه های بزرگی ایجاد می شود که تنها با استفاده از یک فرش شوی قدرتمند می تواند فرش های خود را نجات دهید.

آیا خرید یک فرش شوی برای منزل لازم است؟

اگر در خانه شما فرش ها و موکت های کمی وجود دارد ممکن است خرید یک فرش شوی گرانقیمت و بزرگ برای شما بی فایده باشد. در این شرایط معمولا توصیه می شود که مدل های قابل حمل و دستی را انتخاب کنید که جای کمتری اشغال می کنند و در مقایسه با فرش شوی های معمولی ارزان تر هستند.

تمیز کردن عمیق لکه ها با Spot&Stain

تمیز کردن عمیق لکه ها با Spot&Stain

با وجود اینکه خرید یک فرش شوی مناسب برای خانه شما ممکن است مستلزم هزینه اولیه بالاتری باشد ولی اگر فرش های خانه شما نیاز مداوم به تمیز کردن دارد قطعا به صرفه خواهد بود. اگر در خانه شما حیوانات خانگی و کودکان زیادی زندگی می کنند و فرش ها بیشتری در معرض آلودگی هستند قطعا خرید یک فرش شوی بیسل ارزشش را دارد.

انواع فرش شوی ها

انواع مختلفی از فرش شوی ها در بازار وجود دارد که می توانید بسته به نیاز خانه خود یک مدل را انتخاب کنید.

فرش شوی های قابل حمل: این مدل از فرش شوی ها به عنوان ابزار پاک کننده دستی نیز شناخته می شوند. در حقیقت این فرش شوی ها، مدل های کوچکتری هستند که به جای تمیز کردن کل فرش و موکت ، برای تمیز کردن نقطه ای طراحی شده اند.

فرش شوی های قابل حمل برای لکه های غذا و نوشیدنی که ناگهان ایجاد می شوند یا تصادف های مختلفی که به کثیف شدن فرش ها منجر می شود، مناسب هستند. این فرش شوی ها شما را از زحمت بیرون آوردن و راه اندازی یک دستگاه بزرگ برای لکه های کوچک نجات می دهد. به علاوه این مدل ها برای تمیز کردن اثاثیه منزل و داخل خودرو نیز مناسب هستند.

فرش شوی های ایستاده : اگر تمام کف خانه شما فرش شده است این مدل از فرش شوی ها می تواند کاملا برای خانه شما مناسب باشد. این فرش شوی های ایستاده مانند یک جاروبرقی کار می کنند و شما می توانید از یک دسته بلند برای حرکت دادن آن ها استفاده کنید. این فرش شوی ها برای استفاده در تمام فرش مناسب هستند و نیاز شما به شستشوی دستی فرش و موکت را برطرف می کنند.

شوینده های مخصوص برای تمیز کردن فرش

به طور کلی فرش شوی ها به دو صورت می توانند فرش های شما را تمیز کنند، با استفاده از بخار داغ یا با استفاده از محلول های شوینده. اگر دستگاهی که برای تمیز کردن فرش های خود از آن استفاده می کنید یک بخارشوی مناسب فرش و موکت است، به محلول های شوینده نیاز نخواهید داشت زیرا این دستگاه ها تنها  از بخار داغ برای از بین بردن کثیفی ها استفاده می کنند.

بخارشوی ها می توانند بخار داغ را در فرش و موکت ها پخش کنند و لکه ها و کثیفی ها را همراه با آب آلوده مکش کنند. به یاد داشته باشید که همه بخارشوی ها برای تمیز کردن فرش ها مناسب نیستند و شما تنها می توانید از فرش شویی هایی که برای شستن فرش ها طراحی شده اند استفاده کنید.

اکثر فرش شوی ها از آب گرم به همراه محلول شوینده برای تمیز کردن کثیفی ها استفاده می کنند. این فرش شوی ها آب و شوینده را به فرش اسپری می کنند و سپس با برس ها به حل شدن لکه ها و کثیفی ها کمک می کنند. آلودگی باقیمانده نیز توسط دستگاه مکش می شود و به مخزن منتقل می شود.

تکنیک های پاک کردن فرش با فرش شوی

نوع محلول شوینده ای که باید در فرش شوی خود استفاده کنید به نوع دستگاه و فرش های شما بستگی دارد. حتما پیش از استفاده از محلول شوینده، راهنمای دستگاه و فرش های خود را مطالعه کنید تا تصادفا به فرش یا فرش شوی آسیبی نزنید.

برای دریافت بهترین نتیجه می توانید از فرش شوی های مخصوص استفاده کنید که برای اهداف خاص طراحی شده اند. به طور مثال برخی از شوینده های فرش به طور خاص برای تمیز کردن لکه های حیوانات خانگی تولید شده اند یا برخی دیگر عملکرد بهترین برای محافظت از فرش و موکت دارند.

پیش از تمیز کردن فرش ها حتما بررسی کنید که شوینده ای که از آن استفاده می کنید برای چه سطحی مناسب است و چه اندازه از آن باید در هر بار استفاده شود. در نهایت مهم نیست که چه شوینده در دستگاه خود استفاده کنید ولی باید مطمئن شوید که برای کودکان یا حیوانات خانگی بی خطر است.

تمیز کردن عمیق فرش ها

تمیز کردن فرش ها با استفاده از فرش شوی بسیار ساده است و شما در چند مرحله ساده می توانید این کار را انجام دهید. همیشه ابتدا فرش را جاروبرقی بکشید و سپس شروع به پاک کردن لکه ها کنید. پس از تمیز کردن نقطه ای می توانید از یک سمت شروع کنید و فرش را به خوبی بشویید.

بعد از تمیز کردن فرش ها حتما مخزن فرش شوی را تخلیه کنید و برس ها را به خوبی تمیز کنید تا دستگاه به دلیل تجمع آلودگی دچار مشکل نشود. فراموش نکنید باید اجازه دهید که فرش ها به خوبی خشک شوند، برای تسریع خشک شدن فرش ها می توانید پنجره ها را باز کنید یا از یک فن استفاده کنید.

مناسب برای صاحبان حیوانات خانگی

مناسب برای صاحبان حیوانات خانگی

فرش شوی های بیسل

فرش شوی های بیسل از مطمئن ترین و با کیفیت ترین فرش شوی های موجود در بازار هستند که بهترین کارایی را برای تمیز کردن فرش و موکت های خانه شما خواهند داشت. انواع مختلفی از فرش شوی های بیسل موجود است که می توانید با توجه به شرایط خانه خود، مناسب ترین مدل را تهیه کنید.

استفاد از این فرش شوی ها بدون دردسر و بسیار سریع است به طوری که شما می توانید تمام لکه ها را در چند دقیقه پاک کنید. فرش شوی های بیسل به گونه ای طراحی شده اند که تمیز کردن گوشه ها و کناره های فرش برای شما آسان باشد و نیازی به خم شدن نداشته باشید.

کلام آخر

فرش شوی ها می توانند ظاهر تمیز و زیبای فرش و موکت های شما را به خوبی حفظ کنند. این دستگاه ها برای از بین بردن کثیفی های عمیق و لکه های سنگین کاربردی هستند. یک فرش شوی بیسل می تواند به شما کمک کند تا همیشه فرش های خود را تمیز و درخشان نگه دارید و نگران لکه های مختلف نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *