بیسل

راهنمای تمیز کردن مبلمان با بخارشوی

شستن سطوح مختلف با بخار

مبلمان خانه شما یکی از مکان های اصلی تجمع گرد و خاک و آلودگی محسوب می شود. مبلمان خانه باید به صورت منظم تمیز شوند در حالی که روش های معمولی تمیز کردن و شستشو می تواند خطر فرسودگی و پارگی مبلمان را افزایش دهد. بنابراین بهترین راه برای تمیز کردن مبلمان خانه شما، استفاده از بخار است. در این مقاله، راهکار های تمیز کردن مبلمان با بخارشوی را در اختیار شما قرار دادیم.

نحوه تمیز کردن مبلمان با بخارشوی در 4 مرحله ساده

لکه ها باید در سریع ترین زمان ممکن پاکسازی شوند بنابراین اگر یک بخارشوی دستی در خانه داشته باشید می تواند کمک بزرگی برای تمیز کردن لکه های روزانه باشد.

با اینکه توصیه می شود که روکش مبلمان خود را به صورت هفتگی جاروبرقی بکشید تا گرد و خاک و آلودگی پاک شود، تمیز کردن با بخار می تواند به صورت فصلی یا ماهانه انجام شود.

در اولین قدم برای تمیز کردن مبلمان و پیش از هر گونه فرایند شستشو شما باید نوع پارچه های مبل خود را بررسی کنید. اکثر مبلمان ها برچسبی حاوی راهنمای شستشو و تمیز کردن دارند بنابراین بهتر است که زیر مبلمان و کاناپه خود را جستجو کنید و دستورالعمل های سازنده را پیدا کنید.

کد های روی برچسب مبلمان می تواند بهترین و ایمن ترین راه برای تمیز کردن آن را نشان دهد. علامت W نشان دهنده این است که می توانید این پارچه را با شوینده های مبتنی بر آب تمیز کنید. علامت S به این معنی است که این پارچه نیاز به تمیز کردن خشک دارد و W-S یعنی شما می توانید از شوینده های مبتنی بر آب یا حلال برای تمیز کردن لکه ها استفاده کنید.

کد X نشان دهنده این است که نباید از هیچ محلول شوینده ای استفاده کنید زیرا امکان ایجاد لکه و چروک وجود دارد و تنها می توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن این مبلمان استفاده کنید. در صورتی که نتوانستید هیچ برچسب راهنمایی بر روی مبلمان خود پیدا کنید بهتر است محصولات و ابزار های تمیز کننده را در یک قسمت خارج از دید امتحان کنید تا واکنش پارچه را ببینید.

مزیت بخارشوی PowerFresh lift-off

مزیت بخارشوی PowerFresh lift-off

به خاطر داشته باشید که نباید از بخارشوی برای تمیز کردن مبل های چرمی، روکش های ابریشمی یا بالشتک هایی که با پر تهیه شده اند استفاده کنید زیرا رطوبت می تواند الیاف طبیعی و پر را ناهموار کند و باعث جمع شدن آنها شود.

اولین قدم برای تمیز کردن مبلمان این است که به خوبی گرد و خاک را از سطح مبل پاک کنید. جاروبرقی های قدرتمند با فیلتر های چند مرحله ای می توانند برای تمیز کردن گرد و خاک، مو و شوره حیوانات از مبلمان به شما کمک کنند.

شما می توانید از ابزار های مختلف جاروبرقی خود برای تمیز کردن گوشه ها، شکاف ها، بالشتک ها استفاده کنید و تمام قسمت هایی که جدا نمی شوند را نیز به خوبی تمیز کنید. اگر لکه های تازه و مرطوب بر روی مبلمان وجود دارد باید تا حد امکان با استفاده از یک دستمال رطوبت را پاک کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن لکه ها با استفاده از دستمال، نباید آن ناحیه را مالش دهید و پارچه را روی سطح بکشید. این کار فقط لکه را به اعماق پارچه فشار می دهد و کمکی به کاهش آشفتگی نخواهد کرد.

پیش از استفاده از بخارشوی، توصیه می شود که از یک دستمال میکروفیبر و یک شوینده مناسب استفاده کنید تا لکه های سر سخت و چسبنده را تمیز کنید.

شما باید راهنمای استفاده از بخارشوی خود را مطالعه کنید و مطابق دستورالعمل، مخزن را با آب پر کرده و صبر کنید تا دستگاه گرم شود. اگر بخارشوی شما سطوح مختلفی از بخار را ارائه می دهد، باید بررسی کنید که کدام سطح برای تمیز کردن مبلمان مناسب است تا ناخواسته به مبلمان خانه خود آسیب نزنید.

در اکثر مدل های بخارشوی، یک چراغ چشمک زن وجود دارد که نشان دهنده زمان لازم برای گرم شدن دستگاه است. زمانی که چراغ چشمک زن متوقف شود می توانید میزان بخار را انتخاب کرده و تمیز کردن سطوح مورد نظر را آغاز کنید.

انتخاب بخارشوی مناسب

در صورتی که تمیز کردن مبلمان و اثاثیه با بخارشوی برای شما اهمیت دارد باید مدلی را انتخاب کنید که دو حالت دستی و ایستاده را ارائه دهد. اگر بخارشوی شما قابلیت جابجایی به حالت دستی را نداشته باشد، تمیز کردن مبلمان و تشک با آن امکان پذیر نخواهد بود.

کار با بخارشوی های بیسل بسیار ساده است و شما می توانید تنها با فشار دادن یک دکمه، شستشو را آغاز کنید. بخارشوی های بزرگ و سنگین ممکن است برای استفاده روزانه ایده آل نباشند زیرا اغلب جابجایی و راه اندازه دستگاه سخت و پر زحمت است و شما نمی توانید برای تمیز کردن لکه ها و مبلمان از آن کمک بگیرید.

اگر قصد استفاده روزانه از بخارشوی را دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که مخزن های قابل جابجایی داشته باشد. به این ترتیب شما می توانید مخزن آب را از دستگاه جدا کنید و به سادگی درون سینک پر کنید که بسیار راحت تر از پر کردن با پیمانه خواهد بود.

بخارشوی دستی با طراحی سبک و کوچک می تواند برای تمیز کردن مبلمان بسیار کاربردی باشد زیرا مانورپذیری بالاتری دارد و استفاده از آن در قسمت های مختلف ساده تر است. اگر بخارشوی شما با کشیدن ماشه، بخار آزاد می کند ممکن است کار با آن کمی خسته کننده باشد زیرا مجبور هستید مکرر ماشه را بکشید.

اگر تصمیم به خرید یک بخارشوی دستی دارید توصیه نمی شود که مدل های ارزان را انتخاب کنید زیرا بخارشوی ها به محلول های شوینده تکیه نمی کنند و فشار و دمای بخار مهمترین عامل برای تمیز کردن سطوح است. بنابراین مدل های ارزان و بی کیفیت نمی توانند نتایج رضایت بخشی ارائه دهند و عمر کوتاهی خواهند داشت.

نحوه تمیز کردن مبلمان با بخارشوی در 4 مرحله ساده

نحوه تمیز کردن مبلمان با بخارشوی در 4 مرحله ساده

بخارشوی های بیسل

با استفاده از بخارشوی های بیسل به تلاش یا زمان زیادی برای از بین بردن لکه ها نیاز نیست و شما می توانید حتی با کمترین میزان بخار، نظافت را شروع کنید و در صورت نیاز سطح بخار را افزایش دهید. استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده است و قطعا ارزش هزینه ای که می پردازید را دارد و شما را با کارایی و قدرت خود در تمیز کردن سطوح شگفت زده می کند.

خرید یک بخارشوی بیسل در دراز مدت در هزینه های شما صرفه جویی می کند زیرا نیازی به استفاده از محلول های شوینده نخواهید داشت و این دستگاه ها تنها با استفاده از آب و برق می توانند تمام سطوح را تمیز کنند.

یک بخارشوی چند منظوره بیسل می تواند به شما در تمیز کردن کف، مبلمان، فضای داخل خودرو، تشک و … کمک کند. با اینکه ترجیحات و نیاز های خانه شما مهمترین نقش را ایفا می کند ولی یک بخارشوی دستی بیسل می تواند یک ابزار ضروری برای هر خانه ای باشد  تا به سادگی سطوح را ضدعفونی کنید.

کلام آخر

دمای بالای بخار آب می تواند باعث از بین رفتن گرد و خاک و باکتری ها موجود در سطوح مبلمان خانه شما شود. به این ترتیب شستشو با بخار آب می تواند به سادگی و بدون نیاز به شوینده های مختلف باعث حذف لکه ها و بوی نامطبوع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *