بیسل

فرش شوی یا نقطه شوی؟ کدام دستگاه برای خانه شما مناسب است؟

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

انتخاب اینکه دستگاه های فرش شوی یا نقطه شوی برای خانه شما مناسب است کاملا به نیاز خانه شما بستگی دارد. به طور مثال تعداد و اندازه فرش های خانه شما می تواند اصلی ترین نکته در انتخاب دستگاه مناسب باشد.

در صورتی که می خواهید از دستگاه فرش شوی برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده کنید، یک دستگاه نقطه شوی مناسب تر خواهد بود ولی اگر تمیز کردن کل فرش از نیاز های خانه شماست بدون شک یک دستگاه فرش شوی بزرگ مناسب تر خواهد بود.

اگر قصد دارید که تمام فرش و موکت های خانه، اتاق ها  طبقات مختلف را تمیز کنید قطعا به یک فرش شوی احتیاج دارید. یک دستگاه نقطه شوی کوچک نمی تواند برای تمیز کردن فضا های بزرگ به شما کمک کند و به زحمت زیادی نیاز خواهد بود.

در حقیقت اصلی ترین تفاوت لکه پاک کن و فرش شوی در اندازه آن ها است در غیر این صورت هر دوی این مدل ها به یک روش عمل می کنند. دستگاه های فرش شوی و نقطه پاک کن ها از محلول های شوینده استفاده می کنند و کثیفی های عمیق را با مکش قدرتمند بیرون می کشند.

عوامل موثر در انتخاب مدل مناسب

نوع لکه هایی که باید پاک کنید: دستگاه های لکه پاک کن به طور خاص برای مقابله با لکه های کوچک و جدا از هم طراحی شده اند. استفاده از این دستگاه ها بسیار سریع و ساده است و برای تمیز کردن قسمت های مختلف به راحتی می توانید دستگاه را جابجا کنید و به هر قسمت که نیاز به تمیز کردن دارد ببرید.

اندازه ناحیه ای که می خواهید تمیز کنید: زمانی که تنها برای تمیز کردن یک منطقه کوچک به یک ابزار نظافتی نیاز دارید، خرید یک دستگاه فرش شوی یک هزینه اضافی است و دستگاه های نقطه شوی می توانند کاربردی تر باشند. بنابراین اگر در خانه خود فرش های زیادی برای تمیز کردن دارید، یک دستگاه فرش شوی قدرتمند، بهترین انتخاب است.

فرش شوی یا نقطه شوی؟ کدام دستگاه برای خانه شما مناسب است؟

فرش شوی یا نقطه شوی؟ کدام دستگاه برای خانه شما مناسب است؟

نوع فرش و موکت ها: همه دستگاه های فرش شوی ممکن است با فرش و موکت های شما سازگار نباشند. برخی از مدل ها برای انواع خاصی از فرش های پشمی مناسب نیستند و ممکن است به فرش های شما آسیب بزنند. به یادداشته باشید که حتما توصیه های سازنده و دستورالعمل های دستگاه را پیش از خرید بررسی کنید  تا مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید.

هزینه : دستگاه های لکه شوی معمولا از دستگاه های فرش شوی ارزان تر هستند ولی ممکن است کارایی لازم برای تمیز کردن فرش های شما را نداشته باشند. اگر به تمیز کردن عمیق و کامل نیاز دارید باید برای یک دستگاه فرش شوی بیشتر هزینه کنید تا کارایی لازم را داشته باشد.

تمیز کردن لکه های فرش در خانه

اگر نظافت و شستشوی لکه های فرش و موکت به درستی انجام نشود می تواند آشفتگی بزرگتری ایجاد کند. به علاوه باید در مورد استفاده از محلول های شوینده مناسب نیز اطلاعات جمع کنید و شوینده سازگار با فرش و موکت و نوع لکه ها پیدا کنید. دستگاه های نقطه پاک کن به طور اختصاصی برای تمیز کردن لکه های فرش طراحی شده اند و می توانند لکه ها را ناپدید کنند گویی هرگز وجود نداشته اند.

علاوه بر تمیز کردن لکه ها، شما باید بتوانید گرد و خاک و آلودگی جمع شده در فرش های خود را به خوبی تمیز کنید و باکتری ها را از بین ببرید. یک دستگاه فرش شوی می تواند برای تمیز کردن فرش های شما مناسب باشد تا هر زمان که نیاز به تمیز کردن فرش های خود داشتید، تمام فرش و موکت ها را در چند دقیقه بشویید.

دستگاه مناسب برای خانه شما

اغلب خانه ها به دستگاه فرش شوی نیاز ندارند و چیزی که شدیدا به آن نیاز دارند یک دستگاه نقطه شوی بیسل است. امروزه اکثر خانه ها فرش های کم یا کوچکی دارند و ممکن است تنها برای از بین بردن لکه ها به فرش شوی نیاز پیدا کنند.

کلید از بین بردن لکه های مختلف از فرش های شما این است که سریعا از یک دستگاه لکه پاک کن قدرتمند استفاده کنید. خرید یک دستگاه نقطه پاک کن قابل حمل بیسل ایده خوبی است تا هم فرش ها و هم اثاثیه منزل خود را از لکه های ناگهانی پاک کنید.

مزایا و معایب دستگاه های نقطه شوی

یکی از اصلی ترین نکاتی که مشتریان هنگام بیان معایب دستگاه های نقطه شوی به آن اشاره کردند، صدای بلند موتور است. در حقیقت زمانی که موتور دستگاه با تمام قدرت کار می کند ممکن است صدای بلندی ایجاد کند ولی این صدا برای چند دقیقه قابل تحمل است و آزار دهنده نخواهد بود.

دستگاه های نقطه شوی بیسل قابل حمل هستند و شما می توانید به هر جایی که لکه ها وجود دارند این دستگاه ها را جابجا کنید. با این حال ممکن است هنگامی که مخزن آب دستگاه پر می شود کمی سنگین باشد ولی همچنان از دستگاه های فرش شوی معمولی سبک تر هستند و قدرت مانور بالاتری دارند.

دستگاه های نقطه شوی بیسل دارای تعداد زیادی پیوست های کاربردی هستند که می توانند برای تمیز کردن قسمت های مختلف به شما کمک کنند. به طور مثال شما می توانید از ابزار مخصوص برای تمیز کردن لکه های حیوانات خانگی استفاده کنید و بهتر از فرش های خود محافظت کنید.

تمیز کردن عمیق لکه ها با Spot&Stain

تمیز کردن عمیق لکه ها با Spot&Stain

دستگاه های نقطه شوی بیسل

برای هر خانه ای که حیوانات خانگی یا بچه های کوچک دارد، دستگاه های نقطه پاک کن بیسل کاربردی و مفید هستند. این دستگاه ها نوعی ابزار اضطراری برای تمیز کردن لکه هایی هستند که روزانه ایجاد می شوند. به این ترتیب نگران لکه هایی که روی فرش و مبلمان رنگ روشن شما ایجاد می شوند نخواهید بود و نیازی به تعویض مداوم فرش و موکت ندارید.

دستگاه های نقطه پاک کن بیسل از معروف ترین و پرفروش ترین دستگاه های نقطه پاک کن موجود در بازار هستند و می توانند لکه های مختلف از فرش، موکت، پله ها، مبلمان و لوازم داخلی، فضای داخلی خودرو پاک کننند.

این دستگاه های نقطه پاک کن بیسل بهترین کارایی را برای صاحبان حیوانات خانگی دارند و می توانند انواع لکه ها را به خوبی از بین ببرند. برای تمیز کردن لکه ها تنها کافیست ماشه اسپری را فشار دهید تا محلول تمیز کننده بر روی سطح اسپری شود و سپس با استفاده از برس دستگاه، لکه ها را پاک کنید.

تمیز کردن و نگهداری دستگاه های نقطه شوی بیسل بسیار ساده است و شما می توانید در چند دقیقه دستگاه را تمیز کنید و عملکرد بهینه دستگاه را برای مدت طولانی حفظ کنید و نقطه شوی را در حالت آماده به کار نگه دارید.

کلام آخر

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا ابزار نظافت مناسب نیاز خود را پیدا کنید. زمانی که آگاهانه و با توجه به نیاز های خانه خود اقدام به خرید یک مدل می کنید نه تنها در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرده اید بلکه بهترین نتیجه را از کار با این دستگاه دریافت می کنید و فرش های خود را در وضعیت بهترین نگه می دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *