بیسل

آیا دستگاه های بخارشوی به فرش آسیب می زنند؟

انتخاب بهترین بخارشوی چند منظوره

در صورتی که به تمیز کردن عمیق فرش های خود اهمیت می دهید با روش های مختلف تمیز کردن فرش که توصیه می شود آشنا می شوید. روش ها و ابزار های مختلف ممکن است شما را سردرگم کند و منجر به نگرانی در مورد آسیب به فرش ها شود. یکی از اصلی ترین نگرانی های کاربران در مورد شستن فرش ها مربوط به دستگاه های بخارشوی به فرش و موکت است. از همین رو در این مقاله بررسی می کنیم که آیا بخارشوی های بیسل می توانند برای فرش های شما مضر باشند؟ پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن فرش و موکت با بخار مشکل ساز است؟

از نظر فنی، اگر شما از بخارشوی مخصوص سطوح نرم مانند فرش و موکت استفاده کنید، مشکلی نخواهد بود زیرا این دستگاه ها برای همین کار طراحی شده اند. با این حال انواع مختلفی از فرش و موکت وجود دارد و روش های متفاوتی نیز برای تمیز کردن آن ها استفاده می شود که ممکن است به فرش آسیب بزند.

بنابراین در پاسخ به این سوال باید نوع فرش، الیاف و دستورالعمل دستگاه بخارشوی را در نظر بگیرید. بهترین راه برای انتخاب یک فرایند تمیز کردن که مناسب برای فرش های شما باشد، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه و دستورالعمل های شستشوی فرش شما است تا بدون آسیب زدن به فرش ها بتوانید لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

در نهایت پاسخ به این سوال که بخار به فرش ها آسیب می زند یا خیر، به فرش شما بستگی دارد و امکان آسیب وجود دارد پس حتما با احتیاط در مورد استفاده از بخار تصمیم بگیرید.

بهترین روش تمیز کردن فرش ها

ممکن است با مطالعه پاسخ سوال قبل، از اینکه بخارشوی می تواند به فرش ها آسیب بزند وحشت کرده باشید اما فراموش نکنید که تمیز کردن با بخارشوی، بهترین روش تمیز کردن فرش معرفی شده است و تا زمانی که شما به درستی دستورالعمل ها را دنبال کنید مشکلی نخواهد بود.

مطمئن شوید که فرایند تمیز کردن را به درستی انجام می دهید و تنظیمات دستگاه بخارشوی خود را مطابق با نوع فرش و موکت تنظیم کنید. همیشه توصیه می شود در اولین استفاده از بخارشوی، در یک قسمت کوچک از فرش، تاثیر شستشو را بررسی کنید تا بدون نگرانی بتوانید نظافت را انجام دهید.

بخارشوی به چه فرش هایی ممکن است آسیب بزند؟

به طور کلی استفاده از بخارشوی برای اغلب فرش ها مناسب است و بهترین و مطمئن ترین نتایخ را ارائه می دهد با این حال زمانی که صحبت از فرش های دستباف و گران قیمت می شود، خطر آسیب به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. تفاوت اصلی بین این فرش ها در چند مورد اصلی است. اولین مورد استقامت و دوام این فرش ها است، فرش های دستباف معمولا ضعیف تر هستند و گرمای بخار می تواند باعث از بین رفتن پشتوانه فرش شده و مشکلات بزرگی ایجاد کند.

دمای بالا در مدت طولانی می تواند به هر نوع فرشی آسیب بزند ولی فرش های دستباف و پشمی در برابر دما های بالا تحمل کمتری دارند و احتمال آسیب در حین تمیز کردن با بخار وجود دارد. تفاوت دیگر این فرش ها در اندازه الیاف و پرز های فرش است که می تواند تمیز کردن را سخت تر کند.

رایج ترین اشتباهات در استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش

استفاده از تجهیزات نامناسب می تواند به فرش های شما آسیب بزند پس به جای انتخاب ارزانترین و بی کیفیت ترین مدل بخارشوی، بهتر است با هزینه بیشتر برای یک مدل مطمئن، از فرش های خود محافظت کنید. به علاوه اگر دستگاه فرش شوی شما معیوب یا آسیب دیده باشد ممکن است برای فرش ها و موکت های شما خطر ایجاد کند.

از اصلی ترین نکات در هنگام استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش، خشک کردن درست و اصولی است. اگر رطوبت و دمای خانه شما برای خشک کردن فرش مناسب نباشد و یا دستگاه بخارشوی قدرت کافی برای مکش مایعات را نداشته باشد، احتمال آسیب به فرش ها افزایش پیدا می کند.

بنابراین بهتر است از فن یا هواکش منزل خود کمک بگیرید تا فرش ها و موکت ها پس از شستشو به سرعت خشک شوند. نکته دیگری که در استفاده از دستگاه های بخارشوی باید در نظر داشته باشید، تنظیمات مناسب فشار و دمای بخار است. مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه به شما کمک می کند که تنظیمات مناسب دستگاه خود را انجام دهید.

مزایای استفاده از دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن فرش و موکت ها

دستگاه های بخارشوی می توانند کثیفی ها و لکه ها را به خوبی از فرش و موکت های شما پاک کنند تا خانه خود را تمیز و سالم نگه دارید. اغلب دستگاه های بخارشوی می توانند به خوبی آب را مکش کنند از همین رو فرش ها پس از شستشو به سرعت خشک می شوند و طی 1 تا 2 ساعت می توانید بر روی فرش ها راه بروید یا بنشینید.

ابزار های جانبی دستگاه های بخارشوی به شما کمک می کنند تا قسمت های مختلف را به خوبی تمیز کنید و بهترین نتیجه را دریافت کنید. مدل های قابل حمل و شارژی به شما اجازه می دهند که مبلمان و راه پله های فرش شده را به راحتی تمیز کنید و در زمان کوتاه تمام لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید.

از قدرت Steam استفاده کنید

از قدرت Steam استفاده کنید

بخارشوی های بیسل

بخارشوی های بیسل با قابلیت مانور آسان و مکش قدرتمند به شما کمک می کنند که بهترین نتیجه را از تمیز کردن با بخار دریافت کنید و فرش های خود را در کمتر از 1 ساعت خشک کنید. این دستگاه های قدرتمند بسیار سبک هستند و استفاده از آن ها راحت است و شما را خسته نمی کند، به علاوه مخزن این بخارشوی ها ظرفیت بالایی داشته و کمک می کند نیازی به تخلیه مکرر نداشته باشید.

بیسل همواره مشکلات صاحبان حیوانات خانگی برای تمیز کردن مو و آشفتگی های این حیوانات را در نظر می گیرد و از همین رو در کنار بخارشوی های بیسل، ابزار های تخصصی برای تمیز کردن این موارد نیز گنجانده شده است. بنابراین شما می توانید به سادگی لکه های غذا، نوشیدنی، گل و لای ، رنگ و … را از روی فرش هیا خود پاک کنید.

بخارشوی های بیسل به شما اجازه می دهند که گوشه ها و لبه ها و حتی زیر مبلمان را به آسانی تمیز کنید و لکه ها را هر کجا که هستند از بین ببرید. بیسل مدل های مختلفی از بخارشوی متناسب با نیاز های مختلف ارائه می دهد که شما می توانید با توجه به انتظارات و ترجیحات خود، مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.بخارشوی های بیسل برای تمیز کردن انواع سطوح نرم ایده آل هستند و می توانند شما را از چندین ابزار مختلف بی نیاز کنند.

کلام آخر

بخارشوی فرش و موکت بیسل بهترین راه حل برای نظافت فرش های منزل شماست و تا زمانی که شما نکات ایمنی و دستورالعمل های ارائه شده را جدی بگیرید به فرش و موکت، هیچ آسیبی نخواهد رسید. در صورتی که راهنمایی های ذکر شده در این مقاله را در نظر داشته باشید نباید نگران آسیب به فرش ها در استفاده از بخارشوی باشید و فراموش نکنید که استفاده از بخارشوی به عنوان بهترین روش برای تمیز کردن فرش تائید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *