بیسل

محصولات پاک کننده و شوینده که هرگز نباید مخلوط کنید

تفاوت فرش شوی و بخارشوی

اکثر افراد تصور می‌کنند اگر هنگام نظافت منزل، محصولات شوینده را با هم ترکیب کنند نتایج بهتری دریافت می کنند. با این حال این کار می تواند بسیار خطرناک باشد و بهتر است از آن اجتناب کنید زیرا هر محلول پاک کننده دارای ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود است. در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره محصولات پاک کننده که نمی توانیم با هم ترکیب کنید صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

پراکسید هیدروژن و سرکه

پراکسید هیدروژن و سرکه هر کدام به تنهایی پاک کننده های موثری هستند ولی نباید با هم مخلوط شوند. زمانی که این دو ماده با هم مخلوط شوند است پراستیک تولید می کنند که در صورت استنشاق یا تماس با پوست یا چشم می‌تواند مضر باشد. شما می توانید از پراکسید هیدروژن و سرکه به صورت جداگانه برای نظافت یک سطح استفاده کنید ولی نباید این رو ماده را در یک ظرف مخلوط کنید.

محلول های لوله بازکن

بسیاری از محلول های لوله بازکن دارای مواد خورنده قدرتمند هستند که می‌توانند واکنش های شیمیایی خطرناکی ایجاد کنند. به طور مثال اگر محلول های حاوی اسید هیدروکلریک را با محلول های حاوی هیدروکسید سدیم ترکیب کنید می‌تواند گاز کلر تولید کنند که در صورت استنشاق می‌تواند کشنده باشند. ترکیب کردن محلول های لوله باز کن قوی می تواند خطرات دیگری مانند آتش سوزی و انفجار نیز داشته باشد. از همین رو همیشه در استفاده از این محلول ها محتاط باشید و دستورالعمل روی برچسب را به دقت دنبال کنید.

استفاده از فرش شوی HydroWave

استفاده از فرش شوی HydroWave

محلول های آفت کش و آب

برخی از محلول های آفت کش به گونه ای طراحی شده اند که پیش از استفاده باید با آب رقیق شوند با این حال برخی از این آفت کش ها به هیچ وجه نباید با آب ترکیب شوند. به طور مثال محلول های آفت کش مبتنی بر روغن نباید با آب مخلوط شوند زیرا این می‌تواند باعث کاهش تاثیر آن ها و تولید مواد مضر شود. محلول های آفت کش حاوی کلر نیز نباید با آب مخلوط شوند زیرا می تواند باعث تولید گاز کلر شوند که خطرناک خواهد بود.

محلول های سفید کننده و پاک کننده

مخلوط کردن محلول های سفید کننده و پاک کننده می‌تواند خطرناک باشد زیرا باعث ایجاد واکنش های شیمیایی خطرناکی می‌شود. در واقع محصولات پاک کننده حاوی مواد فعالی اند که می‌توانند با سفیدکننده ها واکنش دهند. ترکیب این محلول ها می‌تواند باعث تولید مواد مضر و اسید هایی شود که پوست، چشم یا گلو را تحریک می‌کنند. به علاوه ترکیب محلول های سفید کننده و پاک کننده می‌تواند باعث آسیب به سطوحی که تمیز می‌کنید شود.

پاک کننده های که نباید با سفید کننده ها مخلوط شوند:

شوینده های اسیدی: این نوع شوینده ها معمولا برای تمیز کردن کاسه توالت, کاشی ها و لکه های زنگ زدگی استفاده می‌شوند. اسید های موجود در این شوینده ها با سفید کننده ها واکنش داده و گاز کلر تولید می کند که استنشاق آن می‌تواند مضر باشد.

 شوینده های حاوی آمونیاک: این شوینده ها اغلب برای تمیز کردن پنجره ها و کف استفاده می‌شوند و اگر با محلول های سفید کننده ترکیب شوند می‌توانند گاز سمی کلرامین تولید کنند.

هیدروژن پراکسید: اگر هیدروژن پراکسید را با محلول های سفید کننده ترکیب کنید ممکن است اسید پراستیک تولید شود که استنشاق یا جذب آن از طریق پوست می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

محلول های تمیز کننده اجاق گاز: شوینده هایی که برای نظافت اجاق گاز طراحی شده اند نیز حاوی مواد فعالی اند که در صورت مخلوط شدن با محلول های سفید کننده می‌تواند گاز کلر تولید کنند.

لیزرل: لیزرل یک ماده ضدعفونی کننده است که در صورت مخلوط شدن با محلول های سفید کننده گاز کلر تولید خواهد کرد.

مارک های مختلف محصولات شوینده

محصولات شوینده از برند های مختلف ممکن است با یکدیگر واکنش های خطرناکی ایجاد کنند و باعث تولید مواد مضر شوند. به طور مثال مخلوط کردن یک پاک کننده حاوی آمونیاک با یک شوینده اسیدی می تواند گاز کلر تولید کند در حالی که یک شوینده حاوی پراکسید با یک سفید کننده می‌تواند باعث تولید اسید پراستیک شود.

در برخی موارد ترکیب کردن شوینده هایی از برند های مختلف می‌تواند باعث کاهش اثربخشی محصولات شوینده و یا آسیب به سطوح و وسایل شود. از همین رو توصیه می‌شود برای حفظ امنیت خود، محصولات شوینده برند های مختلف را ترکیب نکنید و دستورالعمل روی برچسب را به دقت دنبال کنید.

Hydrowave

Hydrowave

شوینده مناسب برای فرش شوی های بیسل

بیسل محلول های شوینده مخصوص برای فرش شوی های خود ارائه می دهد با این حال می توانید محلول های شوینده سازگار دیگری را نیز امتحان کنید. شما می توانید دفترچه راهنمای مدل خود را بررسی کنید تا شوینده هایی که با دستگاه شما سازگار هستند را پیدا کنید. محلول های پاک کننده همه منظوره گزینه مناسبی برای استفاده در دستگاه های فرش شوی هستند تا بتوانید لکه های مختلف را از کف و اثاثیه منزل پاک کنید.

برای استفاده شوینده در دستگاه فرش شوی یا نقطه شوی بهتر است هرگز شوینده ها را مخلوط نکنید. این کار می تواند منجر به واکنش های غیرمنتظره و آسیب به دستگاه شما شود. مواد شوینده مختلف فرمولاسیون و نسبت های متفاوتی از مواد دارند و مخلوط کردن آن ها ممکن است باعث ترکیب و مواد ناسازگار شده و آنها را بی اثر کند. مهم است که دستورالعمل های مربوط به استفاده از شوینده ها را در دفترچه راهنمای فرش شوی بیسل خود به دقت بخواهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

فرش شوی های بیسل

فرش شوی بیسل انتخابی محبوب در بین مصرف کنندگان است زیرا استفاده از آن آسان است و برای از بین بردن لکه ها و کثیفی های مختلف موثر است. بیسل طیف وسیعی از مدل های مختلف فرش شوی یا قالی شوی ارائه کرده است و شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز ها و بودجه خود، مدل مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

همانطور که دیدید ترکیب برخی محلول های شوینده می‌تواند خطرناک باشد بنابراین مهم است که همیشه برچسب روی محصولات شوینده را بخوانید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. به طور کلی توصیه می‌شود که محصولات شوینده را به تنهایی و بدون ترکیب کردن آنها استفاده کنید. بنابراین اگر مطمئن نیستید که مخلوطی کردن دو محلول شوینده با هم بی خطر است، برای اجتناب از هر گونه خطری، تا حد امکان ان ها را به صورت جداگانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *