بیسل

بهترین شوینده ها برای بخارشوی

بهترین شوینده ها برای بخارشوی

در صورتی که یک دستگاه بخارشوی بیسل دارید ممکن است وسوسه انگیز باشد که از محلول های تمیز کننده شیمیایی یا خانگی برای افزایش کارایی استفاده کنید. گاهی افزودن اسانس های مختلف یا مواد ضد عفونی کننده ایده خوبی به نظر می رسد. با این حال باید در مورد انتخاب این محلول ها محتاط باشید تا به بخارشوی خود آسیب نزنید. در این مقاله برای شما شوینده ها برای بخارشوی استفاده کنید را بررسی می کنیم.

آیا می توانید محلول های شوینده در مخزن بخارشوی اضافه کنید؟

قبل از اینکه در مورد محلول هایی که می توانید به مخزن آب دستگاه اضافه کنید صحبت کنیم، باید توجه داشته باشید که بخارشوی ها اساسا با استفاده از آب کار می کنند. بنابراین دستگاه با گرم کردن آب تا نقطه جوش می تواند بدون مواد شیمیایی، آلودگی را از بین ببرد.

محلول های شوینده و سفیدکننده های شیمیایی، کارایی شگفت انگیزی برای تمیز کردن کثیفی ها دارند. با این حال این محلول ها به ترکیبات شیمیایی مختلفی وابسته هستند و ممکن است باعث گرفتگی و مسدود شدن دستگاه با تجمع مواد معدنی شوند.

توصیه می شود اگر می خواهید از این شوینده های شیمیایی استفاده کنید، آن را به مخزن اضافه نکنید. در عوض می توانید شوینده را مستقیما روی زمین بریزید و سپس با بخارشوی روی سطح را تمیز کنید. مخزن آب دستگاه بخارشوی در این حالت باید فقط با آب پر شود.

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

آیا دستگاه های بخارشوی ارزش خرید دارند؟

استفاده از محلول های ضدعفونی کننده در بخارشوی

محلول های ضدعفونی کننده می توانند تا 99 درصد تمام باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرند. باکتری های ایجاد کننده بوی نامطبوع با استفاده از این محلول های شوینده به طور کامل از بین می روند. با این حال توصیه نمی شود که از این محلول ها در مخزن آب دستگاه بخارشوی بیسل استفاده کیند.

توجه داشته باشید که برخی از محلول های ضدعفونی کننده ممکن است در صورت گرم شدن بخارات سمی ایجاد کنند که می توانند منجر به فرسودگی یا حتی آتش گرفتن دستگاه شوند. در حقیقت امکان افزودن مواد ضدعفونی کننده به برخی مدل ها وجود دارد با این حال ناامن تلقی می شود زیرا در فشارقوی احتمال انفجار وجود دارد.

بهترین راه برای استفاده ضدعفونی کننده ها، افزودن قبل یا بعد از استفاده از بخارشوی است. شما می توانید محلول ضدعفونی کننده را روی سطح اسپری کنید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس می توانید از بخارشوی استفاده کنید و تمام کف را بشویید.

استفاده از اسانس های روغنی در بخارشوی

اسانس های روغنی اکالیپتوس و درخت چای برای ایجاد بوی تمیزی و تازگی، محبوب هستند. این اسانس ها می توانند بوی غذا یا زباله را از بین ببرند و رایحه تازه به جا بگذارند. با این وجود شما نمی توانید از این محلول ها در دستگاه بخارشوی خود استفاده کنید.

این اسانس ها پایه روغنی دارند و نسبت به محلول های آبی قوام بیشتری دارند. از همین رو اگر این اسانس ها را در مخزن آب دستگاه بریزید روی آب قرار خواهد گرفت و ممکن است به سطوح داخلی دستگاه بچسبد.

نکته دیگری که در مورد استفاده از این اسانس ها وجود دارد این است که نمی توانند همراه آب تبخیر شوند. بنابراین درون مخزن باقی می مانند و ممکن است دستگاه شما را مسدود کنند. همچنین این محلول ها که مخلوطی از الکل و اسانس هستند در دمای بالا می توانند باعث تغییر رنگ سطوح شوند.

مواد شوینده یا صابون ها

شوینده های مختلفی برای تمیز کردن سطوح نرم و سخت وجود دارد که می توانند به خوبی لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرند. با این حال نباید از مواد شوینده صابونی در بخارشوی استفاده کنید. این محلول های تمیز کننده مانند شوینده های چندمنظوره حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

بنابراین اگر می خواهید که از دستگاه بخارشوی بیسل خود مراقبت کنید نباید از شوینده های صابونی در مخزن اضافه کنید. این شوینده ها در صورتی که گرم شوند می توانند خطرساز باشند و بهترین راه استفاده از آب مقطر است.

سرکه و محلول های خانگی

سرکه به طور معمول به عنوان یک ضدعفونی کننده و خوشبو کننده طبیعی سطوح شناخته می شود. از همین رو اغلب افراد تصور می کنند که به سادگی می توان از سرکه در مخزن آب دستگاه بخارشوی استفاده کرد.

لازم به ذکر است برخلاف تصور عموم، افزودن هر نوع سرکه به بخارشوی می تواند به دستگاه آسیب بزند. افزودن سرکه به مخزن آب دستگاه بخارشوی، گارانتی اکثر مدل ها را باطل می کند. بنابراین بهتر است با احتیاط در این مورد تصمیم بگیرید.

سرکه سیب و سرکه سفید به عنوان محلول های رسوب زدا شناخته می شوند و می توانند آهک را از سطوح فلزی پاک کنند. بنابراین با وجود توصیه های غلطی که در این مورد وجود دارند نباید از این محصولات در بخارشوی استفاده کنید.

سفیده کننده ها

زمانی که در مورد ضد عفونی کنند ها صحبت می کنیم، سفید کننده ها رایج ترین هستند. سفید کننده ها قدرت بالایی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح دارد. ولی این محلول ها می توانند قطعات پلاستیکی را تخریب کنند.

موارد استفاده از جاروبرقی های دستی

موارد استفاده از جاروبرقی های دستی

فراموش نکنید این سفید کننده های قدرتمند علاوه بر دستگاه بخارشوی بیسل شما، می توانند به انواع سطوح از جمله فرش، چوب، کفپوش و مبلمان نیز آسیب بزنند. بنابراین با اینکه سفید کننده ها برای تمیز کردن کارایی بالایی دارند ولی استفاده از آن در دستگاه بخارشوی می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند و دستگاه شما را نیز تخریب کند.

ایجاد رایحه بهتر با استفاده از محلول های خوشبو کننده بیسل

دستگاه های بخارشوی بیسل  از قدرت آب داغ برای تمیز کردن سطوح منزل شما استفاده می کنند. با این وجود آب به تنهایی نمی توانند بوی بهتری ایجاد کند و فقط بوی نامطبوع را از بین می برد. محلول هایی مانند Bissell Eucalyptus Mint می توانند باعث ایجاد بوی تازگی و تمیزی شوند و برای دستگاه بخارشوی بیسل ایمن هستند.

بیسل محلول های آب غیر معدنی تولید و عرضه کرده است که می توانید با خیال راحت در بخارشوی خود استفاده کنید. این محلول ها هیچ اثر کدر کننده ای ندارند و بوی بهتری ایجاد می کنند. این محلول ها بر پایه آب بدون اسانس و الکل هستند و کمترین آسیبی به دستگاه شما نمی زنند.

بخارشوی بیسل

دستگاه های بخارشوی بیسل برای تمیز کردن انواع سطوح سخت منزل شما مناسب هستند. این دستگاه های بخارشوی می توانند بدون استفاده از محلول های شوینده شیمیایی، کف منزل شما را ضدعفونی کنند و لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرند.

بخارشوی بیسل کارایی و قدرت مانور بالایی دارد و به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان ممکن کف های منزل خود را تمیز و درخشان کنید. شما می توانید با توجه به نیاز ها و ترجیحات خود، مناسب ترین بخارشوی بیسل را برای خانه خود تهیه کنید و از راحتی بالایی که ارائه می دهند لذت ببرید.

کلام آخر

به طور کلی شما نباید چیزی به جز آب به مخزن دستگاه بخارشوی خود اضافه کنید مگر اینکه در دفترچه راهنما توصیه شده باشد. بنابراین اگر سازنده دستگاه شما توصیه کرده است که فقط آب اضافه کنید نباید از هیچ نوع محلول شوینده، اسانس، صابون یا مایعات سفید کننده استفاده کنید. نادیده گرفتن این توصیه ها می تواند دستگاه را در معرض فرسودگی قرار دهد و گارانتی بخارشوی شما را باطل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *