بیسل

نکات و ترفند های استفاده از بخارشوی برای استفاده حداکثری

نکات و ترفند های استفاده از بخارشوی برای استفاده حداکثری

استفاده از بخارشوی بیسل می تواند خانه شما را تمیز و درخشان نگه دارد. با این حال اگر در مورد استفاده از دستگاه های بخارشوی تازه کار هستید ممکن است در مورد عملکرد آنها ابهاماتی داشته باشید. از همین رو در این مقاله، نکات و ترفند های نحوه استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن عمیق کف اتاق، آشپزخانه و حمام به روشی آسان آورده شده است.

نحوه استفاده از بخارشوی

این ابزار های نظافتی محبوب برای تمیز کردن سطوح بدون استفاده از مواد شوینده طراحی شده اند. در حقیقت گرمای بخار برای ضد عفونی کردن سطوح و از بین بردن باکتری ها کارایی لازم را دارد. از همین رو بخارشوی ها برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم که به مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارند، توصیه می شود.

در ادامه عملکرد اصلی دستگاه های بخارشوی را بررسی می کنیم و از نحوه استفاده حداکثری از آن در خانه خود مطلع می شویم. نحوه کار بخارشوی به این صورت است که آب در مخزن دستگاه گرم می شود  و به نقطه جوش می رسد. به این ترتیب بخار ایجاد می شود و از سری دستگاه خارج می شود.

 بسته به مدل دستگاه بخارشوی شما ممکن است بین 1 تا 6 دقیقه زمان برای گرم شدن هر لیتر آب نیاز باشد. هر چه فشار بخار دستگاه بیشتر باشد، بخار با سرعت بالاتری خارج می شود و با قدرت بیشتری کثیفی ها را در خود حل می کند.

دستگاه های بخار شوی چگونه کار می کند؟

دستگاه های بخار شوی چگونه کار می کند؟

دستگاه های بخارشوی برای چه کاری استفاده می شوند؟

تمیز کردن با بخار داغ بهترین روش برای تمیز کردن کف بدون تلاش زیاد است. دستگاه های بخارشوی می توانند انواع سطوح سخت خانه شما را به طور عمیق تمیز کنند با این حال جالب است بدانید که دستگاه های بخارشوی فقط برای تمیز کردن کف استفاده نمی شوند و می توانند لوازم منزل، فضا داخل خودرو و … را نیز به خوبی تمیز کنند.

شما می توانید علاوه بر تمیز کردن کف های سخت و نرم، تمیز کردن پنجره ها و آیینه را نیز با بخارشوی انجام دهید. بخارشوی بیسل برای تمیز کردن حمام و آشپزخانه نیز عالی است، شما می توانید کاشی ها را تمیز و درخشان کنید. بخارشوی های جدید با ضمیمه های مختلف می توانند برای تمیز کردن اجاق گاز ، فر، مبلمان و لوازم منزل نیز مناسب باشند.

انواع دستگاه های بخارشوی

  •     بخارشوی دستی: این مدل از بخارشوی ها می توانند برای تمیز کردن نقطه ای یا تمیز کردن قسمت های کوچک و دور از دسترس بهترین کارایی را داشته باشند. شما حتی می توانید با بخارشوی های دستی بیسل لوازم آشپزخانه را نیز به راحتی تمیز کنید.
  •     بخارشوی ایستاده: این بخارشوی های بیسل به شما اجازه می دهند تا کف های منزل خود را به سرعت تمیز کنید. این مدل ها بهترین کارایی را بر روی چوب، مرمر، کاشی و سنگ دارند. شما با استفاده از بخارشوی های ایستاده می توانید بدون زحمت و در کوتاه ترین زمان کف منزل خود را تمیز کنید.
  •     بخارشوی سیلندر: این بخارشوی ها مانند جاروبرقی های سیلندری هستند و می توانند کف، پنجره و لوازم داخلی و فرش ها را تمیز کنند. این مدل ها با مخزن بزرگتر می توانند مدت طولانی بدون نیاز به پر کردن مخزن به کار خود ادامه دهند.

کاربرد های دستگاه بخارشوی بیسل

تمیز کردن با استفاده از بخارشوی بیسل راه حل جادویی نیست و هنوز باید ابتدا جارو کنید. جمع کردن گرد و خاک و زباله های بزرگ می تواند کار بخار شوی را آسان تر کند. برای شروع میتوانید حدود 45 ثانیه روی سطح بخار دهید تا ضدعفونی شود و لکه های سخت حل شود.

اگر لکه های سخت و چسبنده ای روی سطح وجود دارد که می خواهید به طور خاص برای پاک کردن آن تلاش کنید بهتر است از ماسک و دستکش نیز استفاده کنید. همه بخارشوی ها با استفاده از آب مقطر بهترین کارایی را دارند.

  1.   تمیز کردن داخل خودرو

حتی اگر ظاهر خودرو شما تمیز است احتمالا نیاز مبرمی به تمیز کردن عمیق و ضدعفونی کردن با بخار دارد. اکثر مدل های بخارشوی دارای ضمیمه های کاربردی برای تمیز کردن داخل خودرو هستند. توصیه می شود از نازل های باریک برای گوشه ها و لبه ها استفاده کنید.

بخارشوی بیسل می تواند آلودگی ها و میکروب ها را به طور کامل از بین ببرد. با این حال احتیاط کنید و بخار را از وسایل الکترونیکی دور نگه دارید.

  1.   تمیز کردن یخچال با بخار

تمیز کردن یخچال با بخارشوی بسیار ساده است، فقط باید همه چیز را بیرون بیاورید و بدون استفاده از مواد شیمیایی تمام قسمت ها را تمیز کنید. بخارشوی می تواند تمام کثیفی های چسبیده و بوی نامطبوع را از بین ببرد.

  1. تمیز کردن توالت

مهم است که برس ها و پد های تمیز کردن توالت و حمام را از بقیه جدا نگه دارید تا از انتقال آلودگی جلوگیری کنید. تمیز کردن توالت و حمام با بخارشوی بسیار ساده است و می تواند تمام سطوح را ضدعفونی کند.

  1. تمیز کردن پنجره ها

دستگاه های بخارشوی می توانند برای مقابله با چالش تمیز کردن پنجره ها مناسب باشند. استفاده از یک نازل کوچک به شما کمک می کند تا شکاف ها و درزگیر های پنجره را نیز به طور کامل تمیز کنید.

  1. تمیز کردن فر

بخارشوی بدون استفاده از شوینده های شیمیایی می تواند فر شما را به طور کامل تمیز کند. بخارشوی می تواند لکه های چربی سوخته، ذرات غذا و شیرینی را از فر شما پاک کند. لوازم جانبی بخارشوی های بیسل به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به زحمت و زمان زیاد، فر و اجاق گاز خود را تمیز کنید.

  1.   تمیز کردن وسایل حیوانات خانگی

برخی از محلول های شوینده خانگی دارای فنل هستند که می تواند برای گربه های خطرناک باشد. بنابراین استفاده از یک بخارشوی می تواند سطوح و وسایل را برای حیوان خانگی شما تمیز و ایمن کند و آرامش خاطر شما را افزایش دهد.

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

ضدعفونی خانه با بخارشوی‌ها

نکات تمیز کردن با استفاده از بخارشوی

گاهی بیان می شود که به جای پرکردن مخزن بخارشوی با آب مقطر می توانید از شوینده های مختلف استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که این روش می تواند به دستگاه شما آسیب بزند و گارانتی محصول آن را پوشش ندهد.

تمیز کردن با بخار داغ مانند تمیز کردن با جاروبرقی نیاز به تجربه و آزمون خطا دارد. برای برخی سطوح ممکن است نیاز باشد چندین بار از بخارشوی استفاده کنید در حالی که برخی سطوح ممکن است با گرمای بیشتر آسیب ببینند.

بنابراین همیشه حواستان باشد که چه چیزی را قرار است با استفاده از بخار تمیز کنید. برخی سطوح به گرما حساس هستند. همچنین اتصالات و قطعات الکتریکی نباید با بخار تماس داشته باشند.

بخارشوی بیسل

بخارشوی های دستی بیسل بهترین ابزار برای تمیز کردن سریع گوشه ها و زوایای خانه شما است. شما میتوانید به راحتی تمام قسمت های آشپزخانه و حمام و اتاق ها را تمیز کنید. این بخارشوی های بیسل دارای لوازم جانبی مختلفی هستند که به شما کمک می کنند لکه ها را در هر جایی از بین ببرید.

بخارشوی ایستاده بیسل نیز از پرفروش ترین بخارشوی های موجود در بازار است که می توانید برای تمیز کردن کفپوش های سخت و نرم استفاده کنید. این ابزار های کاربردی برای تمیز کردن کثیفی ها به شوینده های شیمیایی نیاز ندارند ولی می توانید چند قطره اسانس برای ایجاد بوی تازگی و تمیزی اضافه کنید.

کلام آخر

 دستگاه های بخارشوی بیسل از کاربردی ترین ابزار های نظافت منزل هستند که می توانند سطوح مختلف را تمیز و ضدعفونی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *