بیسل

مشکلات رایج فرش شوی ها و راه حل آن ها

نحوه کار دستگاه های فرش شوی

تمیز کردن فرش ها می تواند از مهم ترین بخش های نظافت منزل باشد. با این حال تمیز کردن سطوح نرم همیشه سخت و پر زحمت است و به دقت و زمان زیادی نیاز دارد. دستگاه های فرش شوی می توانند ابزار مناسبی برای نظافت فرش و موکت های شما باشند. اما این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف با فرش شوی خود به مشکل بخورید. از همین رو در این مقاله برخی از مشکلات رایج فرش شوی ها و راه حل آن ها بررسی می شود.

گرفتگی نازل ها از مشکلات رایج فرش شوی ها

در صورتی که نازل های فرش شوی شما مسدود شوند ممکن است فرش کاملا خشک نشود و خطوط قابل مشاهده ای روی فرش باقی بماند. برای حل این مشکل تنها کافیست سعی کنید نازل ها را تمیز کنید. شما می توانید برای این کار از محلول تمیز کنند و آب استفاده کنید. در صورتی که استفاده از آب فایده ای نداشت، تلاش کنید که نازل را جدا کنید و با یک برس یا پنبه آن را تمیز کنید.

افت قدرت مکش

در این حالت ممکن است قدرت مکش فرش شوی در مقایسه با قبل کاهش پیدا کرده باشد و آنقدر قوی نباشد که آب و آلودگی را از روی فرش مکش کند. زمانی که مکش کاهش پیدا کند، فرش های شما کاملا خشک نمی شوند بنابراین باید مطمئن شوید که فیلتر ها تمیز و عاری از آلودگی هستند. همچنین برای بهبود مکش بهتر است مخزن آب را یکبار خالی کنید و دوباره آن را پر کنید.

نشتی دستگاه

اگر فرش شوی شما نشتی دارد به احتمال زیاد درز ها و اتصالات دچار مشکل شده اند. بنابراین بهتر است بررسی کنید که همه اتصالات به درستی در جای خود محکم شده اند و در صورتی که نشتی هنوز ادامه داشت بهتر است سعی کنید درزگیر های قسمت های مختلف را تعویض کنید.

Hydrowave

Hydrowave

تمیز نکردن کامل لکه ها

اگر فرش شوی شما نمی تواند لکه ها را به طور کامل پاک کند و پس از استفاده از آن هنور لکه هایی روی فرش باقی می ماند، به احتمال زیاد شما پیش از شروع نظافت به لکه ها رسیدگی نکرده اید. راه حل این مشکل این است که مطمئن شوید که هر لکه را به درستی بررسی کرده اید و به طور خاص برای تمیز کردن آن تلاش کرده اید.

بوی نامطبوع

ممکن است دستگاه های فرش شوی بویی از خود به جا بگذارند. علت این مشکل بیشتر به دلیل این است که فرش های شما بین دفعات نظافت به درستی خشک نمی شوند و یا آب به مدت طولانی در مخزن دستگاه باقی می ماند. برای حل این مشکل مطمئن شوید که مخزن را بعد از هربار استفاده از دستگاه تمیز می کنید و فرش ها را به درستی خشک می کنید.

روشن نشدن دستگاه

اگر فرش شوی شما روشن نمی شود به احتمال زیاد مشکل از سیم های برق دستگاه است. بنابراین ابتدا تمام سیم ها را بررسی کنید و اگر مشکل همچنان رفع نشده بود می توانید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و مشکل را بیشتر بررسی کنید.

نشت مخزن آب و شوینده از مشکلات رایج فرش شوی ها

در صورتی که مخزن آب و محلول شوینده دستگاه فرش شوی شما نشتی داشته باشد ممکن است به درستی کار نکند. حتی ممکن است به فرش های شما آسیب بزند. برای بهبود این وضعیت باید پیچ های مخزن آب دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که مخزن ترک نخورده یا نشکسته است. در صورت نیاز می توانید مخزن را تعویض کنید.

سر و صدای غیر عادی موتور

این امکان وجود دارد که موتور دستگاه فرش شوی شما شروع به تولید صدا های بلند و عجیب کند. این صدا ها معمولا می تواند باعث شود که دستگاه به درستی کار نکند. بنابراین مطمئن شوید که موتور کاملا تمیز است و تجمع آلودگی به آن آسیبی نزده است. در صورتی که موتور دستگاه آسیب جدی دیده باشد ممکن است مجبور شوید که موتور را تعمیر یا تعویض کنید.

عدم گرم شدن دستگاه

در صورتی که دستگاه فرش شوی شما که قابلیت گرم کردن آب را دارد، نمی تواند گرما تولید کند. ممکن است المنت های گرمایشی دستگاه شکسته باشند بنابراین بهتر است با یک تعمیرکار صحبت کنید و سعی کنید دستگاه را تمیز کنید.

مشکل اسپری دستگاه

اگر فرش شوی شما توانایی اسپری کردن آب و محلول شوینده را ندارد ممکن است پمپ های دستگاه اسیب دیده باشند. همچنین این امکان وجود دارد که مخزن آب و شوینده به درستی پر نشده باشد یا در جای خود محکم نباشد. برای حل این مشکل تلاش کنید مخزن و پمپ را بررسی کنید.

مشکل برس های دستگاه

اگر دستگاه فرش شوی شما دارای برس های چرخشی و غلتکی است ممکن است با مشکل مختلفی درباره این برس ها مواجه شوید. رایج ترین مشکل این است که برس های دستگاه شما نمی چرخند. این شرایط معمولا به دلیل آسیب به موتور یا تسمه های فرش شوی است و باید توسط یک متخصص بررسی شود.

استفاده از فرش شوی HydroWave

استفاده از فرش شوی HydroWave

عدم تمیز کردن فرش ها از مشکلات رایج فرش شوی ها

در صورتی که دستگاه فرش شوی شما کثیفی ها را جمع نمی کند ممکن است برس های دستگاه آسیب دیده باشند یا مکش دستگاه افت کرده باشد. بهتر است ابتدا برس ها را جدا کنید و به دنبال چیزی که آن ها را مسدود کرده است بگردید. توصیه می شود که برس ها را به طور منظم تمیز کنید و از تجمع آلودگی و زباله جلوگیری کنید.

به جا گذاشتن رد

اگر دستگاه فرش شوی شما از خود رگه ها و لکه هایی به جا می گذارید ممکن است مشکل از محلول شوینده شما باشد. بهتر است محلول شوینده و سطح آب دستگاه را بررسی کنید. دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید و میزان مناسب استفاده از آب و شوینده را درک کنید و متوجه شوید که میزان آب دستگاه شما زیاد یا کم نیست.

فرش شوی های بیسل

بیسل یک برند معتبر در صنعت تولید ابزار نظافت منزل است. این برند طیف وسیعی از فرش شوی های مختلف را ارائه می دهد که برای نیاز ها و بودجه های مختلف طراحی شده اند. فرش شوی های این برند به گونه ای طراحی شده اند که به طور موثر کثیفی ها را پاک می کنند و می توانند فرش و موکت های خانه شما را تازه و تمیز نگه دارند.

از مزایای فرش شوی های این برند این است که به حداقل نگهداری نیاز دارند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. بنابراین هر فردی با هر سطح تجربه و مهارت می توانید از این محصولات استفاده کند. همچنین اکثر مدل های فرش شوی بیسل بسیار سبک و قابل حمل اند فضای زیادی نیز برای نگهداری نیاز ندارند. از همین رو این محصولات برای استفاده در آپارتمان های کوچک نیز گزینه ایده آۀی هستند.

لازم به ذکر است که عملکرد فرش شوی های بیسل با توجه به مدل و نوع دستگاه و همچنین نوع سطحی که تمیز می کنید متفاوت است. شما می توانید در سایت ما مدل های مختلف فرش شوی های بیسل را با هم مقایسه کنید و مناسب ترین گزینه را برای نیاز های خود پیدا کنید.

کلام آخر

درک مشکلات دستگاه های فرش شوی و دانستن راه حل این مشکلات می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و در صورت بروز مشکل نیز بهترین تصمیم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *