بیسل

راهکارهای داشتن خانه ای خوشبو

راهکارهای داشتن خانه ای خوشبو

داشتن خانه ای خوشبوبرای هر کسی ایده آل است. این که خانه ی شما بوی خوبی بدهد آن قدر مهم است که مشاورین املاک برای فروش خانه خوشبو کردن آن را توصیه می کنند. اما چگونه می توان خانه ای خوشبو داشت؟ در واقع هرکسی تعریف متفاوتی از بوی خوب دارد. بوی خوب برای هر کس می تواند از یک رایحه تند، عطر گل، تازگی نعناع و یا حتی بوی ضد عفونی کننده دارویی، متفاوت باشد. ‌اما چیزی که همه  با آن موافق اند این است که بوی بد به هیچ عنوان خوشایند نیست.

به گفته مرکز علوم شیمی مونل در دانشگاه سوئد، بوی های بدی مانند زباله های پوسیده، حیوانات بدبو و یا لباس های بدبو می توانند باعث ایجاد استرس روانی و فیزیولوژیکی شود. بنابراین، داشتن خانه ای خوشبو می تواند مستقیما بر روی روح و روان شما اثر بگذارد و مفید واقع شود.

ما چندین راه  را لیست کرده ایم که می توانید با استفاده از آ» ها خانه ی خود را خوشبو کنید. مسلم است که  تمیز کردن معمولی اولیه خانه برای جلوگیری از ایجاد بوی بد ، ضروری است. تمیز کردن مناسب، انجام تعمیرات لازم برای جلوگیری از نشتی، کنترل آفات و دور انداختن روزانه زباله ها به به وجود اوردن خانه ای که بوی خوبی  می دهد ،‌ کمک زیادی می ‌کند. افزودن عطر ممکن است مشکلات را به طور موقت بپوشاند، اما ریشه ایجاد بوی بد را حل نمی کند.

راهکار های خوشبو کردن خانه

سرکه: ممکن است بوی سرکه را دوست نداشته باشید، اما قرار دادن یک کاسه  از سرکه  سیب یا سرکه سفید در گوشه ای  از آشپزخانه،‌ به از بین بردن بوی ناشی از آشپزی و دود سیگار کمک می کند.

زغال چوب غیرفعال: زغال چوب رایحه ای به هوا اضافه نمی کند اما بوهای بد را جذب می کند.

جوش شیرین: قرار دادن یک کاسه جوش شیرین در یخچال و یا اتاق ،‌ می تواند به از بین بردن بوهای بد ،‌کمک کند.

آب لیمو: آب بو را جذب می کند و اضافه کردن برش های لیموی تازه،  رایحه  دلنشین و ملایمی از مرکبات را ایجاد می کند.

پودرقهوه: پودرقهوه تازه بوی خوبی را ایجاد می کنند، اما وقتی در یک کاسه  قرار بگیرند، بو را به خوبی جذب می ‌کنند.

عصاره وانیل یا نعناع: چند گلوله پنبه را با این عصاره ها آغشته کنید و آن ها را روی نعلبکی های کوچک در اطراف اتاق قرار دهید.  همچنین آن ها وقتی در کیسه جاروبرقی یا قرار می گیرند، مقداری بوی خوب به آن می بخشند .

راهکار های خوشبو کردن خانه

راهکار های خوشبو کردن خانه

قرار دادن چوب صنوبر در قابلمه

شما می توانید چوب صندل،‌ دارچین، ‌صنوبر و … و یا ادویه ها را در آب روی اجاق گازتان با قابلمه بپزید. می توانید همین کار را با گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود انجام دهید،‌ قرار دادن ادویه های مورد علاقه تان در آب جوش می تواند آشپزخانه و سرتاسر خانه تان را خوشبو کند.

بدین صورت که ابتدا یک قابلمه کوچک را با آب پر کنید و آن را جوش بیاورید. موادی که انتخاب کرده اید را اضافه کنید و بگذارید چیزی حدود سه دقیقه بجوشد. حرارت را کم کنید و بگذارید دم بکشد. سطح آب را هر 30 دقیقه یا بیشتر بررسی کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری آب اضافه کنید. همچنین می توانید از آرام  پز  به جای قابلمه استفاده کنید.

شمع های معطر برای خانه ای خوشبو

  شمع‌های معطر قرن‌هاست که برای کمک  به داشتن افکار آرامبخش و از بین بردن افکار منفی و شفا بخشی استفاده می ‌شوند. امروزه ما از آن ها به عنوان  لوازم تزئینی و همچنین برای رایحه درمانی و استفاده می کنیم.

شما می توانید شمع های خود را بسازید و یا رایجه دلخواهتان را  از بین ده ها رایحه انتخاب کنید. هنگام انتخاب، بهتر است شمع های ساخته شده از موم زنبور عسل، شمع های گیاهی یا ساخته شده با موم سویا و شمع های بدون فتیله که حاوی فلز هستند، انتخاب کنید. شمع های مبتنی بر پارافین از نفت ساخته شده اند که هیدروکربن ها یا VOC ها را در هوا آزاد می کند. این شمع ها برای محیط زیست و همچنین سلامتی شما، ‌مفید واقع نمی شوند.

شمع های معطر برای خانه ای خوشبو

شمع های معطر برای خانه ای خوشبو

پخش کننده اسانس

  پخش کننده های اسانس تجاری را می توان در شکل ها و اندازه های مختلفی خریداری کرد ، بنابراین می توانید به راحتی یکی را پیدا کنید که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. بیشتر آن ها با صفحه اولتراسونیک کار می کنند که روغن را به مولکول های پایه تجزیه می کند و از آب به عنوان یک روش انتقال برای پراکنده کردن روغن ها در هوا به  ذره های بسیار ریز استفاده می کند.

گل و گیاه خشک شده

کیسه های حاوی گل های خشک اغلب در کمدها، کفش ها و کشوهای کمد قرار می گیرند تا بوی لباس ها را تازه نگه دارند و حتی می توانند حشرات احتمالی را دفع کنند. شما به راحتی می توانید با خشک کردن گل ها و گیاهان باغچه خود ،‌ خودتان کیسه های گل خشک درست کنید.

گل و گیاه خشک شده

گل و گیاه خشک شده

عطر یخچال را درست کنید

 می دانیم که جوش شیرین می‌تواند بوی یخچال را خنثی کند، اما یک ترفند جدید نیز وجود دارد:

 پنبه ‌ای را با عصاره وانیل خیس کنید و آن را در قفسه یخچال بگذارید تا عطر  ملایمی به قفسه های آن اضافه شود. همچنین می توانید به جای آن آب لیمو را روی پنبه بمالید.

دفع ضایعات مواد غذایی باقی مانده

اگر به این فکر می‌ کنید که چگونه خانه ‌تان را خوشبو کنید، چرخی در خانه و به خصوص آشپزخانه تان بزنید و هر گونه ضایعات مواد غذایی مانند پوست میوه،‌ باقی مانده غذا در یخچال،‌ لکه های مواد غذایی روی کابیت ها و … را از بین ببرید. این کار را حداقل  یک بار در ماه انجام دهید تا خانه تان خوشبو تر شود.

استفاده از محلول های خوشبو کننده برای خانه ای خوشبو

استفاده از محلول های خوشبو کننده شیمیایی،‌یکی از موثر ترین و قوی ترین راه ها برای داشتن خانه ی خوشبو است. در واقع این محلول ها با انواع رایحه ها و حجم ها وجود دارند و شما می توانید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. محلول های خوشبو کننده ماندگاری بالایی دارند و کاری می کنند که خانه شما همیشه و در همه حال بوی خوبی بدهد.

نوع شوینده قابل استفاده

نوع شوینده قابل استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *