بیسل

انواع جارو شارژی

انواع جارو شارژی

خیلی از افراد، درباره کاربردی بودن جاروهای شارژی شک دارند و آن را وسیله ای اضافی می دانند، اما در واقع اینطور نیست. جاروهای شارژی انواع مختلف با کاربردهای مختلف دارند. هر کدام از مدل های جاروشارژی عملکرد های متفاوتی دارند که می توانند به کارتان بیایند. در این مطلب قصد داریم انواع جارو شارژی و کارایی های آن ها را بررسی کنیم.

جاروشارژی چیست و چه مزیتی نسبت به جاروبرقی معمولی دارد؟

جاروشارژی، همان طور که از اسمش پیداست به برق نیازی ندارد و می تواند به راحتی حمل شود. همین ویژگی باعث می شود که برای تمیزکاری نقاطی که دسترسی به آن ها کمتر است، فوق العاده عمل کنند. مثلا وقتی که میخواهید داخل ماشینتان را جارو بزنید و یا اگر بخواهبد راه پله ها یا پاگرد را تمیز کنید ، ممکن است هیچ پریز برقی در اطرافتان نداشته باشید.  در این مواقع ، داشتن یک جاروشارژي می تواند کمک کننده باشد.

جاروشارژي ، ‌نه فقط برای داخل ماشین و یا راهرو،‌ بلکه در خانه هم کاربرد های زیادی دارد. سبک وزن بودن و قابل حمل بودن این تمیز کننده های کوچک باعث شده که کارکردن با آن ها بسیار ساده تر و در زمان کمتری انجام بگیرد.

این روز ها، حیوانات خانگی در بسیاری از خانه ها به عنوان یکی از اعضای خانواده زندگی می کنند. حیوانات خانگی ریزش مو دارند و این موضوع ممکن است آزار دهنده باشد. قطعا تمیز کردن موهای حیوانات خانگی از تمام نقاط خانه غیر ممکن خواهد بود چرا که آن ها معمولا در نقاطی از خانه می چرخند که دسترسی جاروبرقی به آن ها سخت است، درحالی که جاروهای شارژی به خوبی به همه نقاط دسترسی دارند و به شما این امکان  را می دهند که همیشه  در خانه ای تمیز و منظم زندگی کنید.

جاروشارژی چیست و چه مزیتی نسبت به جاروبرقی معمولی دارد؟

جاروشارژی چیست و چه مزیتی نسبت به جاروبرقی معمولی دارد؟

جاروهای شارژي قدرت و مکش بسیار بالایی دارند که می توانند به اندازه جاروبرقی های سنتی و عادی تان قدرتمند باشند و به راحتی جای آن ها را در خانه تان بگیرند. همانطور که گفتیم جاروشارژي ها انواع مختلفی دارند و خوب است قبل از اقدام به خرید ،  با انواع آن ها آشنا شوید تا مناسب نیازتان خرید کنید.

انواع جارو شارژی

جارو شارژي ها به طور کلی، به سه دسته اصلی تبدیل می شوند:

جاروشارژی دسته دار یا ایستاده از انواع جارو شارژی

جاروشارژي دسته دار، رایج ترین و محبوب ترین نوع جارو شارژي است که کارکردن با آن راحت است. این نوع جارو شامل یک دسته با یک مخزن سبک است که می توان به راحتی از آن استفاده کرد. این مدل جارو شارژي کوتاه و بلند می شود و دسته آن تغییر حالت می دهد تا برای سطوح مختلف کاربردی باشد. این مدل جاروشارژي به جاروشارژی دستی معروف است.

جاروشارژی محفظه دار(‌محفظه خلا)

این مدل جارو شارژي ‌یک  دسته بلند دارد که با یک خرطومی به مخزن متصل است.  دسته این جاروشارژی انعطاف پذیر و بلند است.

جاروشارژي دسته دار سایز کوچک

این جاروشارژي ها کوچک ترین نواع جارو شارژي‌هستند که از یک دسته کوتاه تشکیل شده اند. با این جاروشارژي ها می توانید  سطوح آشپزخانه، ‌میز ها،  روی مبل ، ‌تخت و … را تمیز کنید.

جاروشارژی های دیگری هم هستند که ترکیبی از موارد بالا هستند و کارایی هایشان باهم تلفیق شده اند. این نوع جاروشارژی ها معمولا پرطرفدار هستند چرا که می توانند کاربردی تر باشند و موارد بیشتری را تمیز کنند.

جاروشارژي ها اصولا کیسه ندارند و فقط یک مخزن دارند،‌ اما در بعصی مدل های قدرتمند تر و با ظرفیت بالاتر، کیسه های قابل تعویض وجود دارند. مدل های کیسه دار،‌ دیر تر به تخلیه مخزن احتیاج پیدا می کنند.

ویژگی های جاروشارژي های دستی

ویژگی های جاروشارژي های دستی

ویژگی های جاروشارژي های دستی

جاروشارژي‌های دستی نسبت به سایر مدل های جاروشارژي‌، ‌وزن کمتری دارند. به همین دلیل به راجتی جا به جا می شوند و برای تمیزکاری های روزانه و دسترسی به تمام نقاط خانه گزینه مناسبی هستند.  این مدل ها به گونه ای طراحی شده اند که شما بتوانید به راحتی درون کابینت و یا کمد هایتان جای دهید و نگرانیی بابت محل قرارگیری شان نداشته باشید. این جاروشارژي های کوچک و جمع و جور می توانند روی سطوح آشپزخانه، ‌داخل ماشین،‌ کنج ها و گوشه کنار ها ،‌ بالای کمد ها و کابینت ها ، روی سقف ها ، زیر تخت و مبل و … را به راحتی تمیز کنند.

ویژگی های جاروشارژي‌های دسته دار

جاروهای دسته دار ظاهری شبیه به بخارشوی و جاروبرقی های معمولی دارند. این مدل جاروشارژي به دلیل دسته بلند  و قابل تنظیمی که دارد،  برای افرادی که دارای مشکلات جسمانی و کمر درد هستند و نمی توانند زیاد خم شوند مناسب است. همچنین سری های مختلفی برای وصل کردن وجود دارد که افراد می توانند با آن ها درز ها، گوشه ها، روی مبل ها و … را تمیز کنند.

این جاروها ، ‌کفی پارویی جداشونده دارنده که می توانید از آن ها استفاده کنید یا جدا کنید.اگر پارو را جدا کنید مانند یک جاروشارژی دستی عمل می کند و اگر پارو را به دستگاه وصل کنید،‌ مانند جاروبرقی کار خواهد کرد.

جاروشارژي های دارای محفظه خلا

این جاروشارژی ها بیشترین شباهت را به جاروبرقی های سنتی دارند،‌ اما با این حال باز هم مخزنی کوچک تر و حمع و جور تر دارند و البته صدای کمتری هم دارند. این مدل جاروشارژی نسبت به سایر مدل ها مکش بیشتر و قوی تری دارد و بسیار قدرتمند عمل می کند.

مشخصات مهم جاروشارژي

  • عملکرد: جاروشارژي های مختلف از برند های متفاوت،‌ مدل ها و قیمت های متفاوتی دارند و قدرت مکش آن ها نیز باهم متفاوت است. یک باور اشتباهی وجود دارد که هر چقدر توان مصرفی بالاتر باشد، قدرت مکش جارو شارژي بالاتر است.
  • وزن : هر چه وزن جاروشارژي کمتر باشد ، شما راحت تر می توانید آن را با خود حمل کنید . بنابراین وزن دستگاه باید به گونه ای باشد که دست شما را خسته نکند.
  • طرفیت باتری: این که دستگاه شما چقدر شارژ‌نگه می دارد یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، هر چقدر دستگاه شارژ‌بیشتری نگه دارد، شما می توانید نقاط بیشتری را جارو بزنید و طبیعتا کارآیی جاروشارژی بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *