بیسل

چگونه بهترین عملکرد را از دستگاه فرش شوی خود دریافت کنید؟

تمیز کردن عمیق لکه ها با Spot&Stain

زمانی که یک دستگاه فرش شوی متناسب با نیاز خود انتخاب کردید، وقت آن است که یاد بگیرد چگونه به بهترین شکل از دستگاه فرش شوی بیسل خود استفاده کنید. در این مقاله تمام نکات که باید در استفاده از فرش شوی مد نظر داشته باشید و نحوه آماده سازی سطوح را برای بهترین عملکرد را از دستگاه فرش شوی خود دریافت کنید بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

نحوه کار با دستگاه های فرش شوی

استفاده از فرش شوی بیسل برای نظافت فرش و موکت بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطابق دفترچه راهنمای دستگاه، مخزن را با آب گرم و محلول شوینده مناسب پر کنید. با فشار دادن یک دکمه دستگاه آماده کار است و می توانید شستشوی سطوح نرم مانند تشک، مبل و فرش را با آن انجام دهید.

دستگاه های فرش شوی معمولا ضمیمه های مختلف برای شستشوی گوشه ها، مبلمان و تشک دارند. شما می توانید راهنمای استفاده از این لوازم جانبی پر کاربرد را در دفترچه راهنمای دستگاه پیدا کنید. استفاده از ابزار های مناسب برای تمیز کردن قسمت های مختلف می تواند کار شما را راحت تر و سریع تر کند.

فراموش نکنید پس از پایان نظافت، باید مخزن دستگاه را خالی کنید و آن را تمیز کنید. نظافت منظم دستگاه می تواند کارایی آن را حفظ کرده و طول عمر آن را افزایش دهد. در صورتی که به خوبی از دستگاه فرش شوی خود مراقبت کنید، فرش شوی شما می تواند 3 تا 5 سال به خوبی کارایی خود را حفظ کند و نیازی به تعمیر و جایگزینی نخواهد داشت.

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

نحوه تمیز کردن عمیق فرش با استفاده از فرش شوی

  1.   تمام پنجره ها را باز کنید

فرش شوی بیسل با موتور قدرتمند خود می تواند تا حد زیادی آب را مکش کند، با این حال ممکن است پس از نظافت فرش و موکت ها همچنان مرطوب باشند. از همین رو توصیه می شود تا جایی که امکان دارد پنجره های اتاق را باز کنید. گردش هوا به خشک شدن سریع تر فرش های منزل شما کمک زیادی می کند.

  1.   در صورت امکان مبلمان را جابجا کنید

بهتر است برای سهولت کار با فرششوی، قبل از شروع نظافت مبلمان را بردارید. اگر مبلمان بزرگ و سنگینی دارید، می توانید تنها اطراف آن. ا تمیز کنید. با این حال برای یک تمیز کردن عمیق و سالانه، توصیه می شود اثاثیه را جابجا کنید و کل فضای کف را تمیز کنید.

  1. ابتدا از جاروبرقی استفاده کنید

بهتر است ابتدا گردوغبار و موی حیوانات را با جاروبرقی جمع کنید. دستگاه فرش شوی بیسل میتواند مقداری از زباله ها را جمع کند. با این وجود اگر فرش شما بسیار کثیف است یا حیوانات خانگی در خانه دارید، ابتدا از جاروبرقی استفاده کنید. رعایت این نکته می تواند کار دستگاه فرش شویی را بسیار راحت تر کند.به علاوه  از مسدود شدن نازل دستگاه شما با موهای خیس جلوگیری می کند و تمیز کردن دستگاه پس از نظافت راحت تر خواهد بود.

  1. از آب گرم استفاده کنید

آب گرم می تواند سرعت و دقت تمیز کردن لکه ها را افزایش دهد و حذف آنها را از روی فرش آسانتر کند آب داغ به از بین بردن باکتری ها و میکروب ها نیز کمک می کند. از همین رو توصیه می شود مخزن فرش شوی بیسل خود را با آب گرم در کنید.

مدل های پیشرفته فرش شویی های بیشتر در این قابلیت heat wave هستند. این فناوری به گرم نگهداشتن آب در طول نظافت کمک می کنند. لازم به ذکر است که با این فناوری، گرمای تولید شده توسط موتور به زیر مخزن هدایت می شود. بنابراین با حفظ گرمای آب در طول نظافت، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

  1. از شوینده های مناسب استفاده کنید

فرش شوی های بسیار همراه با شوینده های مناسب عرضه می شوند. با این حال شما می توانی از شوینده های مختلف متناسب با نیاز خانه خود استفاده کنید. شنیده های اختصاصی کارایی نظافت را افزایش می دهند. برای مثال شما می توانست از شوینده های مخصوص برای پاک کردن آشفتگی های حیوانات خانگی استفاده کنید. این نوع محلول های شوینده، حاوی آنزیم های اختصاصی برای از بین بردن بوی بد هستند.

شما می توانست از شوینده های مختلف بیسل برای ایجاد بوی تازگی و تمیزی ماندگار نیز استفاده کنید. اگر برای پاک کردن لحن های سخت و چسبنده نیز به کمک نیاز دارید می توانست از محلول های قدرتمند بیسل برای از بین بردن انواع لکه ها بهره ببرید.

  1.   پیش از استفاده از فرش شوی از محلول های مخصوص برای لکه ها استفاده کنید

بدیهی است که جلوگیری از ایجاد لکه و ریخت و پاش در خانه کار دشواری است، به خصوص اگر بچه های کوچک و حیوانات خانگی داشته باشید. پیشنهاد می شود پیش از استفاده از فرش شوی، لکه های بزرگ و قابل مشاهده را تا حد امکان پاک کنید.

برمیدارد فرش شوی های پیشرفته بیسل دارای فناوری pre_treater  هستند. در این مدل ها شما با فشار دادن یک دکمه می توانید، مخلوط آب و محلول شوینده را بر روی لکه فرش اسپری کنید. سپس می توانید در حالی که سایر قسمت ها را تمیز می کنید، اجازه دهید تا لکه ها حل شوند.

در صورتی که فرش شوی شما این قابلیت را ندارد می توانی از محلول های شوینده مناسب برای پاک کردن لحن ها استفاده کنید. باید بعد از اسپری کردن این محلول ها، کمی صبر کنید تا خیس بخورد و کثیفی را از بین ببرد سپس از فرش شوی استفاده کنید.

اسپات کلین SpotClean - فرش شور - مبل شور

اسپات کلین SpotClean – فرش شور – مبل شور

  1. در خطوط مستقیم کار کنید.

یکی از نکات کلیدی در هنگام تمیز کردن فرش ها با استفاده از فرش شوی بیسل این است که در خطوط مستقیم کار کنید. به عبارت دیگر فقط کافیست ماشه را فشار دهید تا آب اسپری شود و سپس دستگاه را به جلو حرکت دهید. در نهایت باید واسه را رها کنید و دستگاه را در همان مسیر به عقب بکشید. به همین ترتیب در خطوط مستقیم حرمت کنید و با الگوی یکسان تمام اتاق را تمیز کنید.

  1. فرش شوی را به آرامی از بکشید

با توجه به اینکه دستگاه های فرش شوی و جاروبرقی بسیار شبیه به هم هستند، ممکن است وسوسه شوید به یک شیوه از هر دو استفاده کنید. با این حال باید بسیار کندتر با دستگاه های فرش شوی کار کنید تا زمان لازم برای مکش کامل آب را داشته باشند. به بیان دیگر باید فرش شوی. را بسیار آرام عقب بکشید تا آب کثیف به طور کامل از اعماق فرش خارج شود.

فرش شوی بیسل

دستگاه فرش شوی بیسل یکی از بهترین فرش شوی های خانگی موجود در بازار محسوب می شود. با وجود یک فرش شوی بیسل نگرانی بابت کثیف شدن فرش و موکت های خانه خود نخواهید داشت. زیرا این محصول در چند دقیقه می تواند فرش های شما را شسته و خشک کند.

این فرش شوی بیسل برای خانه هایی که فرش و موکت های زیادی دارند بسیار کاربردی است و می تواند با کیفیت و کارایی بالای خود شما را شگفت زده کند. قدرت مکش بالای این محصول کمک می کند که فرش های شما پس از نظافت کمترین رطوبت را داشته باشند و به سرعت خشک شوند.

کلام آخر

در این مقاله بهترین روش استفاده از دستگاه فرش شوی  را برای شما بیان کردیم و نکاتی برای دریافت بهترین نتیجه در اختیار شما قرار دادیم.امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *